Екологічний проект для дітей ІІ молодшої групи
«Город на віконці»
ПАСПОРТ ПРОЕКТУ групи №9
Назва
|
Город на віконці |
Тривалість проекту |
Довготривалий ( 3місяці) |
Основний вид діяльності |
Вирощування цибулі тапшениці, спостереження за їх зростом |
Області інтеграції |
Природа, валеологія, комунікативно-мовленнєва діяльність, соціалізація |
Інноваційність проекту |
На власному досвіді кожна дитина переконається, що рослину можна виростити з маленького зернятка, і навіть взимку, коли навпаки весь рослинний світ знаходиться успокою. Але, щоб рослина зросла, їй потрібен догляд. І в цьому знов таки зможуть переконатися малюки під час догляду за рослинами. А яке задоволення принесе вживання цибулі, вирощеної своїми власними руками. І на власному досвіді діти зможуть переконатися, що корисне не завжди буває смачним. |
Завдання проекту |
|
Механізм реалізації |
|
Очікуваний результат |
|
Ресурсне забезпечення |
1.Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій, дидактичних ігор. 2.Куточок природи. 3.Вибір насіння. 4.Вибір знарядь праці
|
Адресна спрямованість проекту |
Вихователі молодших груп. |
1. Анотація проекту
Тип проекту: пізнавальний.
Вид проекту: дослідницький.
Учасники проекту: діти ІІ молодшої групи, вихователь групи, батьки.
Соціальна значущість проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослими зелені на підвіконні в зимовий час, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин.
Цільова група: діти дошкільного віку, педагоги групи №9, батьки.
Мета проекту: розвиток у дітей потреби догляду за городніми культурами, вміння спостерігати за їх ростом. Залучення батьків у спільну дослідницьку діяльність.
Виконання проекту:
Проект реалізується в три етапи - підготовчий, основний, заключний.
Основні заходи проекту:
Тривалість проекту: 3 місяці.
Подальший розвиток проекту: проектна організація планується і в наступних вікових групах з посадкою нових городніх культур.
2. Обгрунтування соціальної значимості проекту
Актуальність проекту: На власному досвіді кожна дитина переконається, що рослину можна виростити з маленького зернятка, і навіть взимку, коли навпаки весь рослинний світ знаходиться успокою. Але, щоб рослина зросла, їй потрібен догляд. І в цьому знов таки зможуть переконатися малюки під час догляду за рослинами. А яке задоволення принесе вживання цибулі, вирощеної своїми власними руками. І на власному досвіді діти зможуть переконатися, що корисне не завжди буває смачним.
3. Цілі проекту
Мета проекту: розвиток у дітей потреби догляду за городніми культурами, вміння спостерігати за їх ростом. Залучення батьків у спільну дослідницьку діяльність.
Завдання проекту:
4. Методологія проекту
Основні етапи і напрями реалізації цілі проекту:
Підготовчий етап.
Діяльність педагога:
Діяльність дітей:
Взаємодія з сім'єю.
Практична робота.
Діяльність педагога:
Діяльність дітей:
Спільна діяльність дорослих і дітей:
Підведення підсумків.
Діяльність педагога:
Діяльність дітей:
Поширення досвіду.
Заходи щодо реалізації проекту
1. Бесіди:
2. Дослідно-експериментальна діяльність:
3. Практична діяльність та трудові доручення:
4. Екологічні заняття за темами: «Чарівний кошик», «Світ овочів», «Насіння», «Перші сходи».
5. Ігрова діяльність:
6. Художньо-творча діяльність дітей.
7. Мова і мовне спілкування.
8. Заповнення щоденника спостережень.
9. Оформлення альбому «Наш перший город».
10. Консультація для батьків «Привчання дитини до допомоги».
Ресурсне забезпечення.
1. Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій.
2.Куточок природи.
Орієнтовний розподіл ролей в проектній групі:
Вихователь: займається підбором потрібного матеріалу, організовує освітні ситуації (посадка культур), ефективно розвиває творче і пізнавальне мислення дітей дошкільного віку і залучає батьків вихованців для поповнення розвивального середовища групи і знань дошкільнят.
Діти: беруть участь у пізнавальній діяльності, займаються спостереженням за проростанням городніх культур.
Батьки: придбали землю, насіння, матеріал для догляду за посадками, організували розвиваюче середовище для ефективного розміщення в групі.
Ризики: Хвороба дітей, педагога, відсутність матеріальних ресурсів, стихійні лиха та інші непередбачені обставини.
5. Робочий план реалізації проекту
Етапи реалізації проекту
Етап
|
Зміст діяльності
|
Термін реалізації |
Відповідальні за виконання |
Підготовчий
|
1. Визначення мети та завдань проекту. 2. Аналіз наявних умов в групі, дитячому садку. 3. Збір інформаційного матеріалу про рослини (загадки, приказки, вірші) 4. Створення умов для організації роботи в «городі на вікні»
|
Грудень |
Педагоги групи
|
Основний
|
1. Розглядання насіння пшениці і цибулі, висадження 2. Дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування:
3. Відображення результату у книжечці спостережень |
Січень |
Педагоги групи
|
Заключний
|
1. Аналіз отриманих результатів. 2. Презентація проекту «Город на віконці» в укладенні конкурсу.
|
Лютий |
Педагоги групи
|
6. Очікувані результати проекту:
7. Перспективи подальшого розвитку проекту
Наш проект підтвердив, що і надалі необхідно сприяти злиття дитини з природою рідного краю, формувати естетичне ставлення до неї, поглиблювати знання, вдосконалювати навички, підтримувати індивідуальність кожної дитини. І тоді дитина проявить інтерес до дослідницької, пізнавальної діяльності, самостійно і творчо освоювати нові способи досліджень для більш точного результату.
Надалі плануємо проводити даний проект у наступних вікових групах, оскільки в ході проекту розширилися уявлення дітей про рослинах, живих організмах, про умови, необхідні для росту і розвитку, розвинулося естетичне почуття, вміння радіти красі вирощуваних рослин і результатом своєї праці. Діти навчилися спостерігати, стали обережніше ставитися до рослинного світу, правильно взаємодіяти з рослинами за принципом «не нашкодь». Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримали позитивні емоції від отриманих результатів.