Екологічний проект "Город на віконці"

Про матеріал
Дана наробка призначена для роботи з молодшими дошкільниками і допоможе педагогам залучити дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час;ознайомити з основними чинниками росту рослин та умовами пристосування у зимовий час, з поняттями «корисна їжа», «не все, що корисно, буває смачним», з цінністю рослин, що вирощені своїми руками.
Перегляд файлу

Екологічний проект для дітей ІІ молодшої групи
«Город на віконці»

http://domsovetof.ru/_ph/10/2/144924109.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ групи №9

Назва

 

Город на віконці

Тривалість проекту

Довготривалий (  3місяці)

Основний вид діяльності

Вирощування цибулі тапшениці, спостереження за їх зростом

Області інтеграції

Природа, валеологія, комунікативно-мовленнєва  діяльність, соціалізація

Інноваційність проекту

На власному досвіді кожна дитина переконається, що  рослину можна виростити з маленького зернятка, і навіть взимку, коли навпаки весь рослинний світ знаходиться успокою. Але, щоб рослина зросла, їй потрібен догляд.  І в цьому знов таки зможуть переконатися малюки під час догляду за рослинами.  А яке задоволення принесе вживання цибулі, вирощеної своїми власними руками. І на власному досвіді діти зможуть переконатися, що корисне не завжди буває смачним.

Завдання проекту

  • залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час;
  • ознайомлення з основними чинниками росту рослин та умовами пристосування у зимовий час;
  • ознайомлення з поняттями «корисна їжа», «не все, що корисно, буває смачним»;
  • ознайомлення з цінністю рослин, що вирощені своїми руками;
  •  розвиток цілеспрямованість, спостережливість,
  • виховання інтересу до праці в природі, до світу рослин

Механізм реалізації

  • Цикл пізнавальних занять
  • Дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування
  • Презентація проекту «Город на віконці».

Очікуваний результат

  • Формування у дітей знання про зростання і потреби рослин;
  • Формування вміння спостерігати, доглядати за городніми культурами;
  • Узагальнення знань про здорове харчування;
  • Розвиток допитливісті, інтересу до дослідницької діяльності, експериментування;
  • Виховання дбайливого ставлення до рослин;
  • Виховання бажання вживати здорову їжу;
  • Формування партнерських взаємини між педагогом, дітьми і батьками

Ресурсне забезпечення

1.Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій, дидактичних ігор.

2.Куточок природи.

3.Вибір насіння.

4.Вибір знарядь праці

 

Адресна спрямованість проекту

Вихователі молодших груп.

 

1. Анотація проекту

Тип проекту: пізнавальний.

Вид проекту: дослідницький.

Учасники проекту: діти ІІ молодшої групи, вихователь групи, батьки.

Соціальна значущість проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослими зелені на підвіконні в зимовий час, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин.

Цільова група: діти дошкільного віку, педагоги групи №9, батьки.

Мета проекту: розвиток у дітей потреби догляду за городніми культурами, вміння спостерігати за їх ростом. Залучення батьків у спільну дослідницьку діяльність.

Виконання проекту:

Проект реалізується в три етапи - підготовчий, основний, заключний.

Основні заходи проекту:

  • Цикл пізнавальних занять (елементарні наукові відомості) по вивченню культурних і декоративних рослин.
  • Дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування городніх (цибулы та пшениці)культур гілочок плодових дерев.
  • Презентація проекту «Город на віконці».

Тривалість проекту: 3 місяці.

Подальший розвиток проекту: проектна організація планується і в наступних вікових групах з посадкою нових городніх культур.

 2. Обгрунтування соціальної значимості проекту

Актуальність проекту: На власному досвіді кожна дитина переконається, що  рослину можна виростити з маленького зернятка, і навіть взимку, коли навпаки весь рослинний світ знаходиться успокою. Але, щоб рослина зросла, їй потрібен догляд.  І в цьому знов таки зможуть переконатися малюки під час догляду за рослинами.  А яке задоволення принесе вживання цибулі, вирощеної своїми власними руками. І на власному досвіді діти зможуть переконатися, що корисне не завжди буває смачним. 

3. Цілі проекту

Мета проекту: розвиток у дітей потреби догляду за городніми культурами, вміння спостерігати за їх ростом. Залучення батьків у спільну дослідницьку діяльність.

Завдання проекту:

  • залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим зелені на підвіконні в зимовий час;
  • ознайомлення з основними чинниками росту рослин та умовами пристосування у зимовий час;
  • ознайомлення з поняттями «корисна їжа», «не все, що корисно, буває смачним» ;
  • ознайомлення з цінністю рослин, що вирощені своїми руками;
  •  розвиток цілеспрямованість, спостережливість,
  • виховання інтересу до праці в природі, до світу рослин

4. Методологія проекту

Основні етапи і напрями реалізації цілі проекту:

Підготовчий етап.

Діяльність педагога:

  • Цикл пізнавальних занять
  • Дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування

Діяльність дітей:

  • Розглядання ілюстративного матеріалу по темі проекту.

Взаємодія з сім'єю.

  • Збір необхідного матеріалу для створення городу.
  • Спільне обговорення заходів по виконанню проекту.

Практична робота.

Діяльність педагога:

  • Бесіда з дітьми пізнавального характеру.
  • Організація предметно - розвивального середовища по темі.

Діяльність дітей:

  • Посадка насіння в землю.
  • Догляд за рослинами.
  • Виконання завдань самостійних спостереженнях.
  • Участь у практичній діяльності
  • Вживання в їжу

Спільна діяльність дорослих і дітей:

  • Розповіді вихователя, читання дитячої художньої літератури.
  • Різні види образотворчої діяльності на екологічну тематику.
  • Робота щоденником спостереження.
  • Розгляд дидактичних картинок, ілюстрацій про овочі
  • Праця на городі.

Підведення підсумків.

Діяльність педагога:

  • Підсумкова бесіда з дітьми (аналіз виконаної роботи).
  • Презентація проекту.
  • Представлення досвіду.

Діяльність дітей:

  • Участь у підсумковій бесіді про виконану роботу.
  • Участь у презентації проекту «Город на віконці»
  • Вживання цибулі в їжу

Поширення досвіду.

  • Ознайомлення педагогів ДНЗ з вдало виконаною роботою.

Заходи щодо реалізації проекту

1. Бесіди:

  • «Що таке «Город на вікні»,
  •  «Рослини - це життя»,
  • «Насіння»,
  • «Сонце, повітря і вода наші кращі друзі».

2. Дослідно-експериментальна діяльність:

  • «Будова рослин»,
  • «Ріст і розвиток рослин»,
  • «Земля, яка вона?»,
  • «Вода і росток»,
  • «Сонце і росток»,
  • «Пророщування насіння»,

3. Практична діяльність та трудові доручення:

  • Відбір і посів насіння.
  • Полив, догляд і спостереження за овочевими культурами в «городі».

4. Екологічні заняття за темами: «Чарівний кошик», «Світ овочів», «Насіння», «Перші сходи».

5. Ігрова діяльність:

  • Дидактичні ігри: «Вершки і корінці», «Чудесний мішечок».
  • Настільна гра «Парні картинки», «Овочі».
  • Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
  • Розглядання різних насіння.

6. Художньо-творча діяльність дітей.

  • Розфарбовування картинок «У городі я росту»
  • Виготовлення табличок-покажчиків з назвою рослин та перших сходів.
  • Малювання «Лук від усіх недуг»
  • Ліплення «Овочі великі і маленькі»,
  • Аплікація «Зайкін город», «Стручок»

7. Мова і мовне спілкування.

  • Читання казок: «Ріпка», «Вершки і корінці», «Пух»,
  • Інсценізація - гра «Одного разу хазяйка з базару прийшла»,
  • Розповідь дітей за темою: «Дачний город у бабусі».
  • Розучування з дітьми віршів, загадок, прислів'їв і приказок про овочі.

8. Заповнення щоденника спостережень.

9. Оформлення альбому «Наш перший город».

10. Консультація для батьків «Привчання дитини до допомоги».

Ресурсне забезпечення.

1. Підбірка методичної і художньої літератури та ілюстрацій.

2.Куточок природи.

Орієнтовний розподіл ролей в проектній групі:

Вихователь: займається підбором потрібного матеріалу, організовує освітні ситуації (посадка культур), ефективно розвиває творче і пізнавальне мислення дітей дошкільного віку і залучає батьків вихованців для поповнення розвивального середовища групи і знань дошкільнят.

Діти: беруть участь у пізнавальній діяльності, займаються спостереженням за проростанням городніх культур.

Батьки: придбали землю, насіння, матеріал для догляду за посадками, організували розвиваюче середовище для ефективного розміщення в групі.

Ризики: Хвороба дітей, педагога, відсутність матеріальних ресурсів, стихійні лиха та інші непередбачені обставини.

 

5. Робочий план реалізації проекту

Етапи реалізації проекту

 

 Етап

 

Зміст діяльності

 

Термін реалізації

Відповідальні

за виконання

Підготовчий

 

1. Визначення мети та завдань проекту.

2. Аналіз наявних умов в групі, дитячому садку.

3. Збір інформаційного матеріалу про рослини (загадки, приказки, вірші)

4. Створення умов для організації роботи в «городі на вікні»

 

 

 

 

 

 

Грудень

 

 

 

Педагоги групи

 

Основний

 

1. Розглядання насіння пшениці і цибулі, висадження

2. Дослідницька та практична діяльність дітей з вивчення особливостей вирощування:

  • підготовка грунту, придбання насіння, посадка, полив, розпушування;
  • оформлення городу на вікні;
  • Спостереження за рослинами і досліди з подальшим розгляданні

3. Відображення результату у книжечці спостережень

 

 

Січень

 

Педагоги групи

 

Заключний

 

 

1. Аналіз отриманих результатів.

2. Презентація проекту «Город на віконці» в укладенні конкурсу.

 

 

Лютий

 

Педагоги групи

 

 

 

6. Очікувані результати проекту:

  • Формування у дітей знання про зростання і потреби рослин;
  • Формування вміння спостерігати, доглядати за городніми культурами;
  • Узагальнення знань про здорове харчування;
  • Розвиток допитливісті, інтересу до дослідницької діяльності, експериментування;
  • Виховання дбайливого ставлення до рослин;
  • Виховання бажання вживати здорову їжу;
  • Формування партнерських взаємини між педагогом, дітьми і батьками

 

7. Перспективи подальшого розвитку проекту

Наш проект підтвердив, що і надалі необхідно сприяти злиття дитини з природою рідного краю, формувати естетичне ставлення до неї, поглиблювати знання, вдосконалювати навички, підтримувати індивідуальність кожної дитини. І тоді дитина проявить інтерес до дослідницької, пізнавальної діяльності, самостійно і творчо освоювати нові способи досліджень для більш точного результату.

Надалі плануємо проводити даний проект у наступних вікових групах, оскільки в ході проекту розширилися уявлення дітей про рослинах, живих організмах, про умови, необхідні для росту і розвитку, розвинулося естетичне почуття, вміння радіти красі вирощуваних рослин і результатом своєї праці. Діти навчилися спостерігати, стали обережніше ставитися до рослинного світу, правильно взаємодіяти з рослинами за принципом «не нашкодь». Всі учасники проекту (діти, вихователі, батьки) отримали позитивні емоції від отриманих результатів. 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
2277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку