Літературна година творчості В.О. Сухомлинського

Про матеріал
Літературна година для дітей старшого дошкільного віку. Мета: продовжити знайомити дітей з творчістю В. Сухомлинського; вчити слухали, переживати, переказувати, читати напам’ять твори письменника; розвивати мовлення дітей, пам'ять; виховувати любов до природи, інтерес до творчості В. Сухомлинського.
Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНА ГОДИНА ТВОРЧОСТІ

В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО

(для дітей старшого дошкільного віку)

МЕТА: продовжити знайомити дітей з творчістю В. Сухомлинського;   

              вчити слухали, переживати, переказувати, читати напам’ять 

              твори письменника; розвивати мовлення дітей, пам'ять; 

              виховувати любов до природи, інтерес до творчості

              В. Сухомлинського.

 

І. Вступна частина:

 

1. Вступне слово: Діти, сьогодні ми з вами поглибимо свої знання про життя і творчість видатної людини, письменника і казкаря – Василя Олександровича Сухомлинського. В цьому році всі садочки та школи відзначають 100-річчя з дня народження  Василя Олександровича Сухомлинського. І ми з вами зібралися на літературну годину присвячену 100-річчя з дня народження  Василя Олександровича Сухомлинського.

 

 

2. Біографія В.О.Сухомлинського

 

народився 28 вересня 1918 року в селі Василівці (Кіровоградська обл) в бідній селянській сім’ї. Тут минули його дитинство й юність. Він вчився в рідному селі у школі (7 років). Спочатку Василь Сухомлинський вступив до медичному технікуму в   м. Кременчук , але незабаром пішов звідти та вступив до педагогічного інституту. З 1935 р. починається педагогічний шлях. У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села. Перевівся до Полтавського педагогічного інституту заочником і закінчив його в 1938 році. Закінчивши інститут, Сухомлинський повертається в рідні місця і працює викладачем української мови і літератури в Онуфріївській середній школі.

У 1941 році Сухомлинський йде добровольцем на фронт. У січні 1942 року -був важко поранений, довго лікувався і вже не зміг повернутися до військової служби. У червні 1942 року його призначили директором сільської середньої школи. У 1948 році Сухомлинський стає директором Павлиської середньої школи (Школа радості) і працює на цій посаді 23 роки.
З 1957 р. — член-кореспондент Академії педагогічних наук РРФСР, СРСР.
1958р. — заслужений вчитель УРСР.
1968р. — нагороджений званням Героя Соціалістичної Праці.
2 вересня 1970 року Василь Олександрович Сухомлинський помер.
Василь Сухоминський написав 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок, художніх творів, оповідань для дітей, в яких можна прочитати про добро і зло, честь і гідність, чуйність і байдужість, жадібність і безкорисливість.

 

ІІ. Основна частина:

  1. Казки В. Сухомлинського

Любов до дітей - це те, що було найголовнішим у житті  Василя Олександровича. Його педагогічна діяльність - яскравий приклад глибокої, самовідданої любові до дітей, людяності, високої педагогічної культури.

Казки вчать дітей доброти, чуйності, відповідальності, людяності. Показують неповторну красу рідної природи, різноманітний та різнобарвний світ, що оточує кожного з нас.

Джерелом любові для нього були самі діти, їх оптимістичне світосприймання. Йому хотілося бути з дітьми, спілкуватись з ними.  Значна увага приділяється здоров'ю підростаючого покоління, яке потрібно загартовувати як у школі, так і в позаурочний час. Василь Сухомлинський, створивши «кімнату казки», «острів чудес», спонукав учнів фантазувати, міркувати, любити рідний край.

 

  1. Читання казок В. Сухомлинського
  • «Покинуте кошеня» - читає напам’ять дитина
  • «Як Їжачиха приголубила своїх діток» - читає напам’ять дитина
  • «Як білочка врятувала дятла» - читає напам’ять вихователь

 

  1. Показ інсценівки казки

«Як котові стало соромно» В. Сухомлинського.

 

  1. Фізкультхвилинка .

 «Здоров’я не все, але все без здоров’я - ніщо » В.Сухомлинський.

 

  1. Тест   «Творчість Сухомлинського»

          1. Назвіть літературну казку В.Сухомлинсьвого: а) «Рукавичка»; б) «Як хлопчик хотів приголубити сніжинку»; в) «Котигорошко».

2. «У Ніни велика сім’я: мати, батько, два брати, дві сестри й бабуся.
Ніна найменша: їй восьмий рік. Бабуся — найстарша: їй вісімдесят два роки. У бабусі тремтять руки. Несе ложку бабуся — ложка дрижить, крапельки падають на стіл».Це слова з оповідання: а) «Суниці для Наталі»; б) «Мрія про татуся»; в) «Іменинний обід».

3. Пригадайте правильну назву твору: а) «Білка і гілка»; б) «Білка і сонечко»; в) «Білка і Добра людина».

4. Найкрасивіше – це: а) квітка бузку; б) праця людська; в) Мишків велосипед.

5. Найпотворніше – це: а) те, що працю людську пускає за вітром;

 б) жаба; в) дід Осінник.

6. Головний герой казки «Страшний черв’ячок»: а) черв’ячок; б) хлопчик; в) дідусь.

7. Пригадайте правильну назву твору: а) «Як Федько відчув у собі людину»; б) «Як Федько розв’язував задачу»; в) «Як Федько з’їв пиріжок».

8. Відгадка до загадки: «Тримаюсь тільки на ходу, а якщо стану – то впаду» - це: а) пір’їнка; б) яблуко; в) велосипед.

9. Закінчіть відому приказку «Добре роби, … … …»: а) «… добре й буде»; б) «… добре їм»; в) «… добре вчися».

10. Маленька недолуга істота, що ховалась у темному куточку душі дівчинки з оповідання «Навіть квіти з сорому почервоніли» є: а) квітка; б) обман; в) зізнання.

 

 

ІІІ.  Підсумки літературної години.

 

  • Діти, про кого ми говорили?
  • Які казки читали, інсценували? Про кого?
  • Чого казки нас вчать?

 

       Я хочу, щоб ви брали приклад з позитивних героїв творів В.О.Сухомлинського. Тому, що його чудові легенди, оповідання, казки – це чарівні свічечки, які запалюють у людських серцях доброту і любов.

Щоб з таких малих дошкільнят як ви, виросли громадяни, які вміли б гідно поводитись в суспільстві.

 

Читаймо твори В.Сухомлинського, розмірковуймо над ними, виховуймо у собі людину.

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку