Конспект бесіди для дітей старшої групи
«Безпечна поведінка в лісі. Що треба знати, щоб не заблукати»
Мета:
Матеріал: схема «Де я відпочивав», ілюстрації орієнтирів «Якщо заблукав», вірш «Ліс» Н. Красоткіної, аудіо запис «Мелодія лісу», магнітофон
Хід:
Діти, сьогодні наша розмова піде про відпочинок. Ви любите відпочивати? Де на вашу думку краще відпочивається? Пригадайте свій найкращий відпочинок. (за схемою)
|
|
|
Діти, сьогодні я пропоную уявити подорож у світ природи. Природа - це живий організм, а ми з вами його частинка. Тому і ставитися до природи треба, як до самого себе. Дуже важливо зберегти природу такою, як вона є. Не нищити, не руйнувати, а залишити нашу землю такою ж чудовою. Пригадайте, яка оточує нас природа?
Дидактична гра «Жива – нежива природа»
Найкращий відпочинок - на природі. Природа нам дарує чисте повітря, гарний настрій, приємні відчуття. А куди ми помандруємо сьогодні, потрібно відгадати:
Загадка про ліс
Влітку зеленіє,
А взимку чорніє.
Так, вірно – це ліс. Ліс – це народне багатство, він дарує людям цінну деревину. Ліс – це зелена аптека, житло для рослин та тварин, фабрика кисню.
Дихальна гімнастика «Економне дихання»
Читання вірша «Ліс» Н. Красоткіної та бесідо за змістом
Фізхвилинка
Ліс – лісочок,
Срібний голосочок,
Сонечко згори.
Стежечка – в’юниця,
Поруч – таємниця
Замри..
Мелодія лісу (діти із закритими очами)
А ось і ліс. Прислухайтесь до нього, що ви чуєте?
Мовленнєва вправа «Я чую, як…» ( за зразком вихователя)
Але ми повинні зрозуміти, коли ліс для нас – друг, а коли – ворог. А зараз дізнаймося, як треба поводитесь, щоб оминути всі можливі небезпеки, і відпочинок в лісі приніс нам радість та задоволення. І найперша небезпека – це небезпека загубитися у лісі. Як ви гадаєте , що треба робити, щоб цього не сталося? Припустимо, що сталося неприємне – загубилися. Але ліс не кине нас в біді, він допоможе віднайти шлях додому.
Перше, що треба зробити, заблукавши в лісі, зорієнтуватися відносно сторін світу, щоб вибрати напрямок руху. Розглянемо малюнок.
Далі знайти окреме дерево на галявині. Його крона буде більш пишною на південній стороні. А якщо на стовбурі буде мох, то більш густим він буде з північного боку. Мурашник має пологий південний схил і крутий північний. Також звернемо увагу на пеньок, його кільця притиснуті більш одне до одного з північного боку, а ширші – з півдня. Не менш точну інформацію дають гриби. Необхідно пам’ятати, що вони ростуть з північної сторони дерев, пеньків, кущів. На східній і західній стороні дерев, каменів, кущів їх значно менше, а на південній їх майже не буває. Під час дозрівання ягід слід пам’ятати, що вони ростуть скоріше і забарвлюються в колір з південної сторони. Трава навесні вища і густіша з південної сторони, влітку залишається зеленішою з північної сторони дерев.
Але головне, що ви повинні пам’ятати
Якщо ти заблукав:
А тепер перевіримо, як ви знаєте інші правила поведінки в лісі.
Дидактична гра «Так –ні»
Хто гриби їстівні знає
І збирати їх мастак,
Хай мені відповідає
Словом простим — «Так».
І отруйні теж бувають —
Вам відомо, знають всі
Діти, що гриби ці знають.
Хай говорять чітко — «Ні!».
Підберезником назвався,
І засмаг — дивіться як!
У червону шапку вбрався.
Його можна брати? (Так.)
На його червоній шляпці
Білі цяточки ясні.
Він красивий, мов у казці.
Будем брати його? (Ні.)
Це коричневі маслята —
Шапки в них блищать, мов лак.
Йдіть мерщій сюди, малята.
Їх візьмемо в кошик? (Так.)
Вона родилась на світанку,
Доки трави росяні.
Звуть її бліда поганка.
Вам подобається? (Ні.)
Ці жовтенькі сестрички
Любить кожен їсти всмак.
Бо грибочки ті — лисички.
Ви збираєте їх? (Так.)
Ми бліді, ми неяскраві,
Ми поганочки ясні:
Білі, жовті, зеленаві.
В кошик пустите нас? (Ні.)
Ну що, настав час повертатися додому. Я думаю, що кожен зрозумів, що ліс для нас хоче добра, а решта залежить лише від вас, від вашої поведінки та розуму. Наступний раз я познайомлю вас з іншими правилами поведінки в лісі.
Фізхвилинка
Раз, два, три, чотири – у лісок ходили,
Зайця сірого зустріли.
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок у кущах сидить.
Посиділи і ми трішки,
Щоб спочили руки й ніжки.
Всі веселі, от чудово!
У лісок підемо знову.
Що ви нового, цікавого дізналися? Чому небезпечно ходити в ліс самому? Що допоможе знайти дорогу додому? Що треба робити , якщо загубився?
Вмійте природу любити
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
Оберігати ж повсюди
Шлях і стежину і гаї —
Все те окрасою буде
Нашого краю.