Мета проекту. Формування основ екологічної культури у дітей молодшого шкільного віку
Завдання:
Екологічний проект «Птахи нашого міста»
Тип проекту. Інформаційно-практичний
Тривалість проекту. Жовтень - березень
Учасники проекту. Учні 2-А класу Красноградського НВК №2 Харківської області
Організатор проекту. Кізіченко Наталія Володимирівна, учитель початкових класів, класний керівник 2-А класу
Мета проекту. Формування основ екологічної культури у дітей молодшого шкільного віку
Завдання:
Реалізація проекту
Підготовчий етап
Протягом всього проекту ведеться підбір дитячої й педагогічної літератури, картин та ілюстрацій, грамзаписів, відеоматеріалів, дидактичних ігор, матеріалів для творчої діяльності учнів.
Жовтень
Мета. Формувати у дітей узагальнене уявлення про птахів як про живих істот, що мешкають на землі, у воді, які вміють літати в повітрі та мають типову будову: дві ноги, два крила, дзьоб, пір’я; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідувальні зв’язки різноманітного характеру.
Мета. Формувати у дітей уявлення про життя птахів в лісі, їх пристосування до умов лісу; виховувати пізнавальний інтерес.
Мета. Розвивати вміння розрізняти пташині голоси, долучати учнів до світу дивного співу птахів.
Мета. Розвивати вміння визначати птахів за зовнішнім виглядом.
«Щоб ви зробили, якби побачили…
Всяка птиця своїм пір’ям гордиться.
У кожної пташки свої замашки.
Листопад
Мета. Закріпити знання про осінні зміни в природі, про складні й важливі турботи птахів перед довгою зимою; виховувати бережне ставлення до птахів в осінній період.
Мета. Поглиблювати уявлення про причини відльоту птахів (зникнення основного корму, замерзання водоймів, землі, відмирання вегетативних частин рослин); вчити класифікувати птахів на осілих (ворона, горобець, голуб) та перелітних (качка, грак, ластівка, шпак) на основі встановлення зв’язку між характером корму і можливостями його добування; виховувати бажання піклуватися про птахів.
Мета. Закріпити вміння класифікувати птахів на перелітних та зимуючих.
У дуплі весь день проспить (ох, і дивна звичка!)
й полювати полетить, як настане нічка.
Очі, наче ліхтарі, світяться у хащі,
Навіть місяць угорі не світив би краще.
Кругла в неї голова, це знайома нам... (сова).
Зранку, вдень і в надвечір
Облітаю ліс уздовж і вшир я
Занесу своє яєчко
У чуже якесь гніздечко.
Легко всівшись на суку,
Я роки лічу: «Ку-ку». (Зозуля)
Вона живе в селі і в місті
обіч доріг, де є гаї,
роками не міняє місця,
осівши в теплому краї,
не кличе діток відлітати,
абиде стане зимувати. (Ворона)
Летіла птиця на морозі
над хатами зимовим днем,
згубила літеру в дорозі
і стала... цифрою з нулем. (Сорока)
Ми пішли до гаю вдвох —
я й сестра Даринка,
а в гаю тім тьох та тьох,
та іще ж так дзвінко.. .
То співають... (солов'ї).
Ловлю комах, жучків, їм біленьких черв'яків,
В теплий край я не літаю: під стріхою хату маю.
Цвірінь — сів я на хлівець, зовуть мене... (горобець).
Грудень
Мета. Розвивати в учнів інтерес до життя птахів; ознайомити з дивовижними загадками й таємницями природи; активізувати пізнавальні здібності учнів.
Мета. Формувати уявлення про те, що у водоймах живуть птахи, спосіб життя яких пов'язаний із водою, їх пристосування до умов існування.
Мета. Сприяти узагальненню уявлення про водоплавних птахів.
Січень
Мета. Формувати в учнів узагальнене уявлення про зимуючих птахів; розвивати пізнавальний інтерес до життя осілих птахів; виховувати турботливе ставлення, бажання допомагати їм в складних зимових умовах.
Мета. Формувати в учнів відповідальне й бережне ставлення до рідної природи.
Мета. Закріпити знання про птахів; розвивати логічне мислення.
Лютий
Мета. Сприяти розумінню значущості живих істот, їх взвємозв’язок в природі, розвитку емоційно-позитивного, екологічно правильного ставлення до птахів.
Мета. Розвивати вміння доказово будувати судження, визначати хороші вчинки
Мета. Розвивати пізнавальний інтерес; виховувати вміння розрізняти добрі справи від поганих.
Танцюють граки, танцюють граки,
аж гомін стоїть на осінніх лугах.
І танцюють у небі летючі хмарки,
коли в них пірнає розчулений птах.
(М. Сингаївський)
Константин Юон «Конец зимы. Полдень» Алексей Саврасов «Дворик.Зима»
Березень
Мета. Розширити уявлення про перелітних птахів, про їх життя у весінній період, надати відомості про звукові сигнали птахів, про види їх гнізд та їх розташування; розвивати інтерес до життя птахів; виховувати добре, турботливе ставлення до пташок.
Мета. Розширити й уточнити знання дітей про птахів міста.
Підсумки
Показники сформованості екологічної культури учня за результатами анкетування. 71% учнів класу показали високий рівень розвитку пізнавальної діяльності, практичних навичок допомоги птахам взимку, придбали потребу у спілкуванні з представниками світу птахів, в проявленні доброти й чуйності, милосердя й бережливого ставлення до навколишнього світу.
Учні проявляють ініціативу у вирішенні екологічних проблем ближнього оточення, проявляють інтерес до покращення умов життя птахів в зимовий період, оцінюють їх стан з позиції «добре-погано».
З великим бажанням беруть участь в екологічно орієнтованій діяльності. Емоційно реагують під час зустрічі з птахами, намагаються передати свої почуття в доступних видах творчої діяльності. Проявляють готовність допомогти пернатим друзям. Контролюють свою поведінку в навколишньому середовищі.
Батьківщина — це наша країна, наші села і міста. Це повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п'ємо. Це риби в річці, тварини в лісі, птахи у небі, комахи. Це заводи і будівництва, поля і сади. Природа і Батьківщина — неподільні. І коли зникає вид птахів чи гине одна пташка, це гине Батьківщина!
Про пташку піклуємось взимку ,
Зустрінем її навесні
Ніколи гнізда не зруйнуєм,
Бо ми – юні друзі її.
Збудуємо їй ми будинок,
Зігріємо взимку теплом.
Весною ця пташка весела
Змахне з піднебесся крилом.
Екологічний проект
«Птахи нашого міста»
Підготували
учні 2-А класу
Красноградського НВК №2
Харківської області
Керівник
Кізіченко Наталія Володимирівна
Красноград - 2014