Екологічний проект "Птахи нашого міста"

Про матеріал

Мета проекту. Формування основ екологічної культури у дітей молодшого шкільного віку

Завдання:

  • вивчення особливостей життя, зовнішнього вигляду й середовища існування птахів нашого міста;
  • становлення екологічно орієнтованої діяльності та поведінки дітей в природньому середовищі з об'єктами природи;
  • виховання гуманного, екологічно доцільного відношення до природи;
  • накопичення емоційно-позитивного, морально-ціннісного досвіду відношення до природи.
Перегляд файлу

Екологічний проект «Птахи нашого міста»

Тип проекту. Інформаційно-практичний

Тривалість проекту. Жовтень - березень

Учасники проекту. Учні 2-А класу Красноградського НВК №2 Харківської області

Організатор проекту. Кізіченко Наталія Володимирівна, учитель початкових класів, класний керівник 2-А класу

Мета проекту. Формування основ екологічної культури  у дітей молодшого шкільного віку

Завдання:

  • вивчення особливостей життя, зовнішнього вигляду й середовища існування птахів нашого міста;
  • становлення екологічно орієнтованої діяльності та поведінки дітей в природньому середовищі з об’єктами природи;
  • виховання гуманного, екологічно доцільного відношення до природи;
  • накопичення емоційно-позитивного, морально-ціннісного досвіду відношення до природи.

Реалізація проекту

Підготовчий етап

       Протягом всього проекту ведеться підбір  дитячої й педагогічної літератури, картин та ілюстрацій, грамзаписів, відеоматеріалів, дидактичних ігор, матеріалів для творчої діяльності учнів.

Жовтень

  1. Виховний захід пізнавального циклу з ознайомлення з птахами «Як впізнати пташку».

Мета. Формувати у дітей узагальнене уявлення про птахів як про живих істот, що мешкають на землі, у воді, які вміють літати в повітрі та мають типову будову: дві ноги, два крила, дзьоб, пір’я; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідувальні зв’язки різноманітного характеру.

  1. Екологічна бесіда «Птахи в лісі»

Мета. Формувати у дітей уявлення про життя птахів в лісі, їх пристосування до умов лісу; виховувати пізнавальний інтерес.

  1. Слухання аудиозапису голосів птахів

Мета. Розвивати  вміння розрізняти пташині голоси, долучати учнів до світу дивного співу птахів.

  1. Дидактичні ігри «Що за птах?», «Добери пташці пір’їнку»

Мета. Розвивати вміння визначати птахів за зовнішнім виглядом.

  1. Похід у ліс з метою спостереження за життям птахів

C:\Users\Наталья\Desktop\20140306_081117.jpg

  1. Конкурс на кращу розповідь учнів «Птахи нашого міста»
  2. Створення і вирішення проблемних ситуацій:

«Щоб ви зробили, якби побачили…

  • пташеня, яке випало з гнізда?
  • хлопчика, який розорює пташине гніздо?
  • хлопчика з рогаткою в руці?
  • пташку, яка сіла до вас на підвіконня?
  1. Розучування приказок:

Всяка птиця своїм пір’ям гордиться.

У кожної пташки свої замашки.

  1. Продуктивні види діяльності. Малювання «Перелітні птахи», ліплення «Качка з каченятами»

http://www.maaam.ru/images/users/photos/medium/0849a7421feb022affe1f78cb75a0cc2.jpghttp://s51.radikal.ru/i134/1011/5b/e313794f55a8.jpg

  1.  Виставка робіт з природного матеріалу «Чудо-птах»

http://www.millionpodarkov.ru/podelki/wp-content/uploads/2011/03/P1080039.JPG                   http://hi-media.ru/uploads/posts/2013-02/1361116752_20-kopirovat.jpg

 

Листопад

  1. Година спілкування «Осінні турботи птахів»

Мета. Закріпити знання про осінні зміни в природі, про складні й важливі турботи птахів перед довгою зимою; виховувати бережне ставлення до птахів в осінній період.

  1. Екологічна бесіда «Осілі й перелітні птахи»

Мета. Поглиблювати уявлення про причини відльоту птахів (зникнення основного корму, замерзання водоймів, землі, відмирання вегетативних частин рослин); вчити класифікувати птахів на осілих (ворона, горобець, голуб) та перелітних (качка, грак, ластівка, шпак) на основі встановлення зв’язку між характером корму і можливостями його добування; виховувати бажання піклуватися про птахів.

  1. Дидактичні ігри «Хто де зимує?», «Осілі чи перелітні?»

Мета. Закріпити вміння класифікувати птахів на перелітних та зимуючих.

  1. Екскурсія до парку з метою спостереження за міськими птахами
  2. Анкетування «Що ти знаєш про птахів»
  3. Вирішення проблемної ситуації
  • Про що можуть говорити птахи, що живуть в різних умовах: одна  в неволі, а інша в лісі?
  1. Продуктивні види діяльності. Малювання «Де обідав горобець», аплікація «Казковий птах»

C:\Users\Наталья\Desktop\20140227_075832.jpg

 

  1. День загадок й відгадок

У дуплі весь день проспить (ох, і дивна звичка!)

й полювати полетить, як настане нічка.

Очі, наче ліхтарі, світяться у хащі,

Навіть місяць угорі не світив би краще.

 Кругла в неї голова, це знайома нам...    (сова).

Зранку, вдень і в надвечір

Облітаю ліс уздовж і вшир я

Занесу своє яєчко

У чуже якесь гніздечко.

Легко всівшись на суку,

 Я роки лічу: «Ку-ку».       (Зозуля)

Вона живе в селі і в місті

обіч доріг, де є гаї,

роками не міняє місця,

осівши в теплому краї,

не кличе діток відлітати,

абиде стане зимувати. (Ворона)

Летіла птиця на морозі

над хатами зимовим днем,

 згубила літеру в дорозі

 і стала... цифрою з нулем. (Сорока)

Ми пішли до гаю вдвох —

 я й сестра Даринка,

а в гаю тім тьох та тьох,

та іще ж так дзвінко.. .

  • Що за співанки? Чиї?

То співають...          (солов'ї).

Ловлю комах, жучків, їм біленьких черв'яків,

В теплий край я не літаю: під стріхою хату маю.

 Цвірінь — сів я на хлівець, зовуть мене...     (горобець).

Грудень

  1. Вікторина  «Таємниці пташиного світу»

Мета. Розвивати в учнів інтерес до життя птахів; ознайомити з дивовижними загадками й таємницями природи; активізувати пізнавальні здібності учнів.

  1. Екологічна бесіда «Птахи водоймів»

Мета. Формувати уявлення про те, що у водоймах живуть птахи, спосіб життя яких пов'язаний із водою, їх пристосування до умов існування.

  1. Дидактичні ігри «Назви водоплавних птахів», «Що спочатку, а що потім?»

Мета. Сприяти узагальненню уявлення про водоплавних птахів.

  1. Фотовиставка «Птахи нашого міста»
  2. Екскурсія в Краєзнавчий музей
  3. Екологічна акція «Нова їдальня». Спільна діяльність учнів та їх батьків (виготовлення годівничок для птахів)

     

  1. Розучування скоромовок
  • Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок — сорок морок.
  • Летів горобець через безверхий хлівець.
  • Ніс черевик гороху без червотоку, без прочервоточини.
  • Ходить квочка коло кілочка, водить діток коло квіток.
  • Летіла лелека та заклекотіла до своїх лелеченят.
  • Перепел підпадьомкає, перепілка підпадьомкує, а перепелята перепідпадьомкують.
  • Летів горобець, сів на хлівець, а як вийшов стрілець, то утік горобець.
  • Летів горобчик, сів на стовпчик, прибіг хлопчик, утік горобчик.
  • Пилип посіяв просо, просо поспіло, пташки прилетіли, просо поїли, Пилип плаче.
  • Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню: так, як ти, не вмію я, ти не вмієш так, як я.
  • В сінокосах, в срібних росах заросився бусол босий.
  • Коло млина, коло броду два голуби пили воду.
  1. Виставка дитячих робіт «Пташиний світ»

http://blogdekoratora.ru/wp-content/uploads/2011/03/clip_image001_thumb1.jpg        http://s016.radikal.ru/i334/1111/67/eac7bcea27b7.jpghttp://www.ljplus.ru/img4/h/l/hloflo/DSC05936_20_1.JPG    http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/7/96/821/96821323_large_1.jpg

           http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=150490165-60-72&n=21               http://s011.radikal.ru/i316/1110/17/ee8f769d5475.jpg

 

 

Січень

  1. Рольова гра «Погодуйте пташок взимку»

Мета. Формувати в учнів узагальнене уявлення про зимуючих птахів; розвивати пізнавальний інтерес до життя осілих птахів; виховувати турботливе ставлення, бажання допомагати їм в складних зимових умовах.

  1. Екологічна бесіда «Вчіться жаліти й берегти»

Мета. Формувати в учнів відповідальне й бережне ставлення до рідної природи.

  1. Дидактичні ігри «Хто де зимує», зоологічне лото «Птахи»

Мета. Закріпити знання про птахів; розвивати логічне мислення.

  1. Похід до міської бібліотеки з метою отримання додаткових знань про птахів, підібрати літературу про птахів
  2. Колективне панно «Годівнички для пташок»

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=90750488-65-72&n=21http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=414389366-36-72&n=21http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=209863564-27-72&n=21http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=127843198-36-72&n=21http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=311511583-52-72&n=21http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=167082355-67-72&n=21http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=395250699-65-72&n=21http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=475103550-05-72&n=21http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=343355491-71-72&n=21http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=83624780-67-72&n=21

  1. Перегляд відеоматеріалів про життя птахів

 

 

Лютий

  1. Свято «Птахи – наші пернаті друзі»

Мета. Сприяти розумінню значущості живих істот, їх взвємозвязок в природі, розвитку емоційно-позитивного, екологічно правильного ставлення до птахів.

  1. Екологічна бесіда «Добрі вчинки»

Мета. Розвивати вміння доказово будувати судження, визначати хороші вчинки

  1. Дидактична гра  «Добре – погано»

Мета. Розвивати пізнавальний інтерес; виховувати вміння розрізняти добрі справи від поганих.

  1. Фоторепортаж «Як ми допомагаємо птахам»
  2. Розучування вірша

     Танцюють граки, танцюють граки,

     аж гомін стоїть на осінніх лугах.

     І танцюють у небі летючі хмарки,

     коли в них пірнає розчулений птах.

                                                (М. Сингаївський)

  1. Знайомство з репродукціями картин  відомих художників

К. Юон, Конец зимы (Полдень)                           Дворик. Зима. А.Саврасов, 1870-е

      Константин Юон «Конец зимы. Полдень»                         Алексей Саврасов «Дворик.Зима»

 

 

 

 

 

Березень

  1. Заняття «Про що співають птахи?»

Мета. Розширити уявлення про перелітних птахів, про їх життя у весінній період, надати відомості про звукові сигнали птахів, про види їх гнізд та їх розташування; розвивати інтерес до життя птахів; виховувати добре, турботливе ставлення до пташок.

  1. Рухливі ігри «Я в будиночку», «Хто чий»
  2. День екологічних знань

Мета. Розширити й уточнити знання дітей про птахів міста.

                         

  1. Акція «Будиночок для пташки»
  2. Розваги для дітей та їх батьків «Новосілля птахів»

 

 

 

 

 

 

Підсумки

      Показники сформованості екологічної культури учня за результатами анкетування. 71% учнів класу показали високий рівень розвитку пізнавальної діяльності, практичних навичок допомоги птахам взимку, придбали потребу у спілкуванні з представниками світу птахів, в проявленні доброти й чуйності, милосердя й бережливого ставлення до навколишнього світу.

        Учні проявляють ініціативу у вирішенні екологічних проблем ближнього оточення, проявляють інтерес до покращення умов життя птахів в зимовий період, оцінюють їх стан з позиції «добре-погано».

        З великим бажанням беруть участь в екологічно орієнтованій діяльності. Емоційно реагують під час зустрічі з птахами, намагаються передати свої почуття в доступних видах творчої діяльності. Проявляють готовність допомогти пернатим друзям. Контролюють свою поведінку в навколишньому середовищі.

          Батьківщина — це наша країна, наші села і міста. Це повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п'ємо. Це риби в річці, тварини в лісі, птахи у небі, комахи. Це заводи і будівництва, поля і сади. Природа і Батьківщина — неподільні. І коли зникає вид птахів чи гине одна пташка, це гине Батьківщина!

Про пташку піклуємось взимку ,

Зустрінем її навесні

Ніколи гнізда не зруйнуєм,

Бо ми – юні друзі її.

Збудуємо їй ми будинок,

Зігріємо взимку теплом.

Весною ця пташка весела

Змахне з піднебесся крилом.

http://rodnaya-tropinka.ru/wp-content/uploads/2012/12/ptitcy-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Екологічний проект

«Птахи нашого міста»

http://flamber.ru/files/photos/1163001567/1164310648_g.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  Підготували

                                                                              учні 2-А класу

                                                                              Красноградського НВК №2

                                                                              Харківської області

                                                                              Керівник

                                                                              Кізіченко Наталія Володимирівна

 

 

Красноград - 2014

docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
2974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку