ЕКОЛОГІЧНИЙ ПРОЕКТ «Якого кольору осінь?»

Про матеріал

Тема: Якого кольору осінь?

Мета: Створення умов для формування у дитини естетичного сприймання природи, як основи ціннісного ставлення до природи.

Завдання:

1. Розвивати уміння бачити і відчувати красу об'єктів і явищ природи, милуватися і захоплюватися ними;

2. Розвивати допитливість, інтерес до експериментування та заохочувати до дослідницької діяльності в природі;

3. Створювати умови для розвитку мовної компетенції: використання художнього слова; формування запитань до дітей;

Тривалість: 1 тиждень

Цільова група: діти старшого дошкільного віку, батьки

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ ПРОЕКТ

«Якого кольору осінь?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Прохорчук Віра Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Якого кольору осінь?

 

Мета: Створення умов для формування у дитини естетичного сприймання природи, як основи ціннісного ставлення до природи.

 

Завдання:

1. Розвивати уміння бачити і відчувати красу об’єктів і явищ природи, милуватися і захоплюватися ними;

2. Розвивати допитливість, інтерес до експериментування та заохочувати до дослідницької діяльності в природі;

3. Створювати умови для розвитку мовної компетенції: використання художнього слова; формування запитань до дітей;

 

Тривалість: 1 тиждень

 

Цільова група: діти старшого дошкільного віку, батьки

 

Підготовчий етап.

 

1 ДЕНЬ. «Цікаве природознавство»

Дидактична гра «Осінь на дотик»

Мета: закріплювати вміння дітей називати природні матеріали, їх колір, розмір;  розвивати уміння відрізняти природний матеріал від штучного; розвивати мовлення, зорову пам'ять та увагу дітей.

Матеріали:

1.Мішечок;

2.Наповнення для мішечку (горіхи, жолуді, шишки, каштани, гарбузове насіння і т.д.) та маленькі іграшки (ластик, пластмасові літери, маленькі іграшки, м’ячик).

Хід гри:

Вихователь пропонує дітям по черзі витягти з «чарівного мішечка» предмет,  не називаючи його, описати (за формою, за дотиком(колюче, гладке, жорстке і т.д), всі інші діти повині відгадати що це.

Ускладнення: Вихователь може запропонувати, не дивлячись у мішечок, знайти те, що він скаже. По черзі грають усі діти.

Рухлива гра «Листопад»

Хід гри:

Вихователь стоїть посеред двору, діти встають навколо вас хороводом. По команді «Вперед!» діти починають бігати навколо вас. Потім вихователь вимовляєте: «Раз-два-три! Жовтий лист бери!». Діти розбігаються і шукають жовтий лист. Хто перший вам принесе, той переміг. Кожен раз називаю різні кольори листя — червоний, зелений, оранжевий.

Ускладнення: Вихователь може запропонувати замість кольору,знати за назвами листя — кленовий, дубовий і т. д; формою листя – круглий, овальний, трьохкутний і т. д.

2 ДЕНЬ. КВЕСТ «У пошуках осінні»

В групі стоїть дерево поділене на 4 частини, де кожна із них позначає пору року.

Вихователь (якщо діти самостійно не звернуть увагу на дерево):

-А що це за дерево? Чого воно таке дивне?

Біля дерева діти помічають конверс з запискою. «Шановні діти! Це я маленький гномик, я заплутався і не знаю яка зараз пора року. Поки я йшов до лісу я загубив всі листочки з дерев, треба щоб ви їх знайшли для того щоб повернути нашу справжню пору рока. Але так просто листочки ви не знайдете, для кожного буде своє завдання яке вам треба вирішити, на карті ви знайдете ці завдання. Успіхів.»

Діти помічають карту, де лежать листочки.

 

Завдання1 Перші листочки заховані в роздягальні. Для отримання листочка дітям треба станцювати танець «Осінь — чарівниця» (Текст пісні діти вивчали раніше)

Діти беруть по листку в кожну руку, кружляють із ними, прокручують в руках. Показують, які великі корзини із подарунками

Після виконаного завдання дітям повідомляємо що, листочки лежать у кожного в шафі.

 

Завдання2 Куточок книги. Для отримання листочка дітям треба заповнити пропуски вірша картинками.

Сіла ….. на порозі,( осінь)
Довгі коси розплела,
Спілі ….. на возі (яблука)
До ….. привезла. (бабусі)

….. двері відчинила: (Вітром)
- Дари з воза забирайте!
Павутинкою злетіла:
- Через рік мене чекайте!

Завдання3 Куточок іграшок.

Гра-хоровод «Свій город у нас є»

Діти беруться за руки, виконуючи рухи за змістом слів:

Свій город у нас є,

Там морквиночка росте. (йдуть по колу)

Будемо морквинку рвати (діти присідають)

Та у кошичок складати. (піднімаються)

Свій город у нас є,

Там капусточка росте. (йдуть по колу)

Будемо капусту рвати (діти присідають)

Та у кошичок складати. (піднімаються)

Свій город у нас є,

Там картопелька росте. (йдуть по колу)

Будемо картоплю рвати (діти присідають)

Та у кошичок складати. (піднімаються)

 

Завдання4 Куточок природи.

Погодувати рибок та скласти карту «Життєвий цикл риби»

 

Завдання5 Спальня.

Діти зайшли до спальні і побачили плакат зі словом ОСІНЬ, тепер їм потрібно прикрасити плакат листочками, малюками та природними матеріалами. Після чого з’являється гномик і дякує дітям, за те що вони допомогли йому згадати що зараз осінь.

 

3 ДЕНЬ. «Ігри на палітрі»

Мета: формування у дитини естетичного сприймання природи.

Матеріали:

1.Жолуді

2.Фарби

Розмальовуємо жолуді для подальшого прикрашання групи, та приміщень садочка.

 

Технологічний етап.

 

4 ДЕНЬ. Цільова прогулянка в парк ім. Т.Г. Шевченка

Хід прогулянки:

Вступна бесіда (по дорозі до парку) про погоду.

- За якими ознаками можна сказати що зараз осінь?

- Чому листя опадає?

- Що ви робите з листям?

 

Колективне спостереження

Закрийте очі і послухайте уважно, що ви почули? (шурхання сухого листя)

-  Куди ми прийшли? (Парк)

-  Парк виглядає так само як в літку?

-  А як ви визначили що ні, за якими ознакми?

-  А чи знаєте, як парк називається? (Парк ім. Т.Г. Шевченка)

-  Погляньте, ось пам’ятник. Чий він? (Т.Г.Шевченка).

 

Так, діти, це пам’ятник саме Тарасу Григоровичу Шевченку, українському поету і саме на честь нього назвали цей парк.

 

(Запропонувати дітям походити по парку, розглянути все навкруги)

- Діти, назвіть осінні місяці (вересень, жовтень, листопад). А який зараз місяць (жовтень). А як ще називають жовтень? (золота осінь). Чому листопад називають “золота осінь”? (тому що листя на деревах жовтого кольору, вони схожі на золото)

 

- Уважно поглянете довкола себе. Скільки тут рослин: дерев, чагарників, трави. Які дерева зростають в нашому парку?

 

- У цьому парку діти, зростає: клен, осика, липа, акація, берізка, верба, каштан. Це листяні дерева. В різних дерев, різне листя, тобто листя в дерев відрізняються. Яке листя на деревах (жовті, червоні) Чому деяке листя лежить на землі? Що відбувається з листям восени? Як називається це явище? (листопад).

- А тут, ялинка та сосна, які це дерева? (Хвойні)

 

Гра «Ми осінні листочки»

Ми - листочки, ми - листочки,

Ми - осінні листочки.

Ми на гілочці сиділи,

Вітер дмухнув - полетіли.

(Діти стоять врозтіч, руки з листочками підняті вгору - розгойдують ними).

Ми літали, ми літали,

А потім літати втомилися.

Перестав дути вітерець -

Ми присіли всі в кружок.

(Діти розбігаються в різні сторони, помахуючи листочками - присідають, піднімаючи листочки над головою).

Раптом подув вітер знову

І листочки швидко здув.

Всі листочки полетіли

І на землю тихо сіли.

(Знову розбігаються, помахуючи листочками, підкидають їх угору, зображуючи листопад).

 

  1. Збирання листочків, шишок, і т.д.

 

«Тихе полювання»

У кожної дитини своя коробочка(виготовлена в рамках проекту напередодні), збирають природній матеріал (листя різного коліру та форми, каштани, жолуді шишки, палочки).

 

Гра «Каштанчик»

Мета: Формування у дитини логіко-математичних знань, засобом природи; розвивати дрібну моторику рук.

Матеріали: каштани; жолуді; шишки.

Запропонувати дитині набрати в одну руку каштани. Порахуйте скільки у нього в руці помістилося каштанів? А тепер наберіть ви. У кого в руці більше каштанів помістилося? На скільки у вашій руці більше каштанів? Скільки всього каштанчиків в руці у дитини і у вас?

 

3. Підведення підсумку

- Ось і підійшла до кінця наша прогулянка в осінній парк. Нам пора повертатися в дитячий садок.

- Вам сподобалася наша подорож? Чим?

- Де ми сьогодні побували?

- Як називається парк?

-Що цікавого ви побачили?

 

5 ДЕНЬ. Дослід. «Шишки»

  • Зараз ми з вами будемо маленькими дослідниками.

Матеріали:

  1. Прозорі банки 3шт
  2. Шишки 3 шт

Налити в першу банку холодну воду, в другу теплу, а третю залишити без води (для того щоб можна було порівняти з її попереднім виглядом).

Покласти 1 шишку в банку і спостерігати.

Дати дітям занурити пальчик у воду, щоб вони зрозуміли різницю.

Свої спостереження запропонувати замалювати на аркуші.

 

6 ДЕНЬ.«Природа у казках»

ПРО ФЕЮ ДОРОФЕЮ

(В. Ковальчук)

   «Осінь – це велика птаха, що несе на своїх крилах дощі, падолист, ранні сутінки. Зорі рано сходять на небі, вони колючі, як їжачки, бо вже холодні ночі стоять», - каже бабуся маленької дівчинки Дорофеї.

Дорофея любить малювати. Вона намалювала квіти, що зустрічають осінь.

   За вікном дощ ллє, ллє без зупину. Дорофея вирішила намалювати дощ. Дощ – це добрий дідусь у капюшоні, із золотим пером у руці. А борода в нього із крапель дощу!

   Дорофея ділиться своїми враженнями з татом і мамою:

- Грибний дощ – це маленькі прозорі грибочки, що падають на землю з неба? Я знаю, що гриби люблять дощ. Бабуся минулого тижня принесла з лісу повнісінький кошик грибів. Гриби пахнуть лісом і опалим листям, я намалюю царя грибів!

Дорофея прочитала у книжці, що білочки люблять куштувати грибочки. Вони їх сушать на гілочках, запасають на холодну зиму в дуплах-комірчинах.

Дорофея намалювала багато-багато сироїжок, та ще й прикрасила їх візерунками – хай білочки порадіють!

   Дорофеї подобається прогулюватися восени парком чи в бабусинім садочку. Вона збирає яскраве, жовтогаряче, червоне, оранжеве листя у букети для мами і бабусі.

   Одного разу дівчинка зробила в листочку дірочку і стала дивитися крізь неї на світ Божий. Несподівано побачила вервечку великих птахів у небі.

- Бабуню, дивіться – птахи кудись летять!

- Це журавлині ключі, птахи відлітають на південь зимувати.

- Клю-чі, клю-чі, пта-ши-ні клю-чі, що відмикають две-рі зи-мі! – заспівала собі Дорофея.

Діти зображують пантомімою казку «ПРО ФЕЮ ДОРОФЕЮ»

  1. Чи радіють квіти приходу осені?
  2. Пригадайте які дари приносить осінь? (Спробуйте їх намалювати);
  3. Скажіть-но хто із тваринок любить ласувати грибами?
  4. Подумайте, який гриб вважаються царем грибів?
  5. Чому сироїжки мають шапочки різного кольору?

 

Заключний етап.

 

7 ДЕНЬ.  Робота з батьками

1.Творчим підсумком цього проекту є «Осіння книга» в якій діти разом з батьками складають міні-оповідання на осінню тематику та складають ілюстрації до міні-книги.

2. На вихідних зробити зі своєю дитиною фото «Салют із листя» або «Осінній пейзаж очима дитини». Зроблене фото принести до садочка.

 

8 ДЕНЬ. Свято(чаювання з батьками)

  • Показ презентації з фото проекту;
  • Фото виставка;
  • Діти з батьками презентують свої книги.

 

 

 

Сіла ….. на порозі,


Довгі коси розплела,


Спілі ….. на возі


До ….. привезла.

 

….. двері відчинила:

 
- Дари з воза забирайте!


Павутинкою злетіла:


- Через рік мене чекайте!

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
4469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку