Продовжувати вчити розпізнавати цифри в межах 7; закріплювати вміння лічити прямою та зворотною лічбою, знаходити пропущені цифри, уточнити знання дітей про геометричні фігури, вчити застосовувати наявні знання в практичних діях, спонукати проводити паралелі між геометричними фігурами, предметами та явищами навколишньої дійсності.
Заняття з пізнавального розвитку
Логіко-математична діяльність
Вид заняття: комплексне
Тип заняття: групове
Тема: Мандрівка у казку
Мета: навчальна: продовжувати вчити розпізнавати цифри в межах 7; закріплювати вміння лічити прямою та зворотною лічбою, знаходити пропущені цифри, уточнити знання дітей про геометричні фігури, вчити застосовувати наявні знання в практичних діях, спонукати проводити паралелі між геометричними фігурами, предметами та явищами навколишньої дійсності.
Розвивальна: розвивати логічне та творче мислення, уяву, пам'ять, моторику дрібних м’язів рук.
Виховна: виховувати вміння зосереджуватися та цікавість до занять, працелюбність.
Матеріал: лялька- Розумійко, картки з цифрами, лічильні палички, геометричні фігури. Дидактична гра «Підбери ключ до замка».
Хід заняття
Вихователь: малята, у нас сьогодні незвичайний день. Прийшло до нас багато гостей. Це вихователі з других садочків і вчителі початкових класів, які вас будуть у школі навчати. Вони хочуть подивитись чим у групі ми займаємось, що вміємо, чого навчаємось. Так що годі вже нам гратись, слід заняття розпочинати. Але постривайте, ще когось з гостей немає, піду його по виглядаю. А ось і він – наш помічник, ляльковий хлопчик Розуміймо. Він радий зустрічі із вами і прийшов з цікавими завданнями. А ці завдання він з країни Математики він приніс.
Вихователь: Розумій ку, чому ти запізнився?
Розуміймо: Я знаю, що запізнюватися це погано, але я так довго шукав вашу групу, весь садочок обійшов. Довго по сходинках бігав то вгору, то вниз.
Вихователь: Діти, а хто з вас може пояснити розміщення нашої групи в садочку.
(Відповіді дітей)
Вихователь: Діти, як Розуміймо піднімався вгору і спускався вниз? Полічіть будь ласка східці.
І завдання: «Пряма і зворотна лічба».
Розуміймо: Ой молодці, а ще я чув, що ви дуже любите казки. А щоб потрапити туди, я приніс для вас оці повітряні кульки. А як вони нас зможуть туди перенести? Кульки мої незвичні, вони математичні. Що зображено на них? Так, цифри. А на всіх кульках є цифри, чи ні? Бо я дуже до вас спішив і всі цифри загубив. А без них кульки не полетять і не зможуть перенести нас у казку. Що ж робити?
Вихователь: Не хвилюйся Розумійку, у нас багато цифр є, серед яких ми зможемо знайти ті, яких на кульках не вистачає. Давайте дітки допомагайте Розумійку.
ІІ завдання: «Знайди пропущені цифри».
Розуміймо: Завдяки вашій допомозі кульки знов набули чарівної сили і зможуть віднести нас до казкової математичної країни. Зачекайте, але ворота в казку зачинені, щоб їх відкрити треба підібрати ключі до кожного із замків.
Вихователь: Діти, а скільки замків? А ключів? Чого більше? На скільки? Спробуємо відкрити перший замок, другий, третій, четвертий, п’ятий.
ІІІ завдання: Дидактична гра «Підбери ключ до замка».
Молодці. Тепер в казку заходьте усі. І тепер скажіть, хто котрий по-порядку замок зміг відкрити?
Тепер сідайте всі рівненько, слухайте уваж ненько. Хай оченята цікавістю загораються, а ротики задоволено посміхаються. Чудова казка починається.
Вихователь: Тепер відгадайте за малюнками казку. А зараз ми не тільки будемо слухати цю казку, а й викладати з геометричних фігур і лічильних паличок героїв і атрибути до казочки.
Жили собі мишенята…
З ними півник…
Скільки було мишенят? А півників?
Давайте розглянемо з яких фігур ви зробили мишенят. З яких фігур ви їх зробили? Викладіть їх у себе на солі з відповідних фігур по пам’яті.
ІV завдання: «Викласти з геометричних фігур мишенят»
Тепер на пальчиках покажіть, які вушка у мишенят, яка голова.
А що в природі схоже на круг? Кульки, на яких ми прилетіли яку форму мають? Давайте вийдемо і покажемо, якою маленькою спочатку була кулька. Надуємо її. Якою вона стала? А тепер дітки ми пограємо у гру з м’ячем.
Фізкультхвилинка. Покотись веселий м’яч
Швидко, швидко побіжи,
В кого будеш у руках
Про фігуру розкажи.
І у групі схожі предмети на неї покажи.
V завдання: «Про фігуру розкажи»
А тепер знову за столи сідаємо і будиночок в якому жили мишенята і Півник з паличок лічильних викладаємо.
VІ завдання: «Викладіть будиночок».
Вихователь: З яких фігур виклали? Скільки паличок ви використали?
Слухаємо казку далі.
Мишенята тільки й знають, що бігають і стрибають, а Півник рано звик вставати, справ у нього є багато. Прокидається він удосвіта, всіх піснею своєю будить і до роботи береться. А де сонечко знаходиться в цей час? Яка це частина доби? Де сонечко в цей час знаходиться на небі?
Якось підмітав він у дворі і знайшов колосок. Ось такий! Скільки зерняток у нім? З паличок викладіть і колосок. Запропонував Півник обмолотити колосок. Мишенята відмовилися і довелося йому самому все робити. А мишенята біля парканчику граються, стрибають.
А ми з вами давайте попрацюємо, новий парканчик для Півника з мишенятами побудуємо. Намалюємо його з довгих і коротких ліній, чергуючи.
А де в цей час сонечко буде? Яка частина доби?
А Півник тим часом пиріжків напік і мишенята вже тут як тут і запрошувати їх не треба, а Півник їх не пригощає. А чому? А якби ви були мишенятами, ви допомагали б Півнику? Він за це вас пригощає і гостей наших теж.
От і закінчилась наша казочка. Діти, чим вона вам запам’яталася? (відповіді дітей)