Мета: викликати інтерес до навколишнього світу.
Завдання: сформувати знання про життя мурашок; ознайомити з особливостями зовнішньої будови; закріпити уявлення про комах; виховувати любов до природи, інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу.
Спостереження за мурашками (середня група)
Підготувала
Прохорчук Віра Андріївна
Мета: викликати інтерес до навколишнього світу.
Завдання: сформувати знання про життя мурашок; ознайомити з особливостями зовнішньої будови; закріпити уявлення про комах; виховувати любов до природи, інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу.
Хід заняття:
I.Мотивація спостреження
Мов гірка виріс дім,
Кімнат багато в нім,
Підземні ходи – все нове,
Сім’я велика тут живе:
Робота знайдеться тут усім;
Мурашечки будують дім.
II.Спостереження
Мурахи належать до суспільних комах. Вони живуть сім'ями в великих мурашниках, а населення одного мурашника іноді таке, як населення невеликого містечка.
Давайте уважно розглянемо картинку, на якій зображений мураха. Подивіться, черевце мурашки з'єднується з грудьми за допомогою тонкої стеблинки. Порахуйте, скільки лапок у мурашки? (Відповіді дітей.)
Зверніть увагу, які в нього довгі вусики-антени. Мурахи мають добре розвинені верхні щелепи, якими користуються як для роздрібнення їжі, так для захисту від ворогів.
Як ви думаєте, чим харчуються мурахи? (Передбачувані відповіді дітей.) Мурахи їдять все: інших комах, гриби, сік і насіння рослин, але особливо люблять солодке. І якщо на дачі ви залишите на столі крупинки цукру, то ймовірно, що до вас в гості завітають мурахи.
Нагадайте мені, будь ласка, де живуть мурахи? (Відповіді дітей.) Ви праві, мурахи живуть в мурашниках (показ картинки). А з чого ж він побудований? (Передбачувані відповіді дітей.) На будівництво мурашника йдуть сухі гілочки, соломинки, черешки листя, хвойні голки та іншої лісової сміття. Верхня частина купола мурашника зазвичай складається з хвоїнок, щільно укладених одна до іншої. При такому укладанні дощові краплі скочуються по голках вниз і вода не потрапляє всередину мурашника.
Рухлива гра «Мурашки і дощик»
Мета: вчити орієнтуватися в просторі, діяти після сигналу.
Хід гри: Діти - «мурашки» сидять в будиночках (обручі). В іншій стороні сидить «дощик». «Дощик» дрімає, «мурашки» розбігаються в різні сторони. По команді: «Дощик починається!», мурашки біжать у свої будиночки, а «дощик» намагається зачепити рукою («замочити») кожного. Ті, кого «дощик» зачепив рукою - вибувають з гри. Гра продовжується до тих пір, поки не залишиться найспритніший «мураха».
Запропонувати дітям придивитися до світу комах, за допомогою лупи: все рухається, кудись поспішає. Невтомні комахи побудували собі великий гарний будинок, який називається – мурашник. Розглянути де в них голова, черевце, ноги, вусики.
Трудова діяльність
Мета: виховання працьовитості.
III.Підсумки спостереження