Спостереження за мурашками (середня група)

Про матеріал

Мета: викликати інтерес до навколишнього світу.

Завдання: сформувати знання про життя мурашок; ознайомити з особливостями зовнішньої будови; закріпити уявлення про комах; виховувати любов до природи, інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу.

Перегляд файлу

 

 

 

Спостереження за мурашками (середня група)

 

 

Картинки по запросу мурав

 

 

 

 

Підготувала

Прохорчук Віра Андріївна

 

Мета: викликати інтерес до навколишнього світу.

Завдання: сформувати знання про життя мурашок; ознайомити з особливостями зовнішньої будови; закріпити уявлення про комах; виховувати любов до природи, інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу.

Хід заняття:

I.Мотивація спостреження

Мов гірка виріс дім,
Кімнат багато в нім,
Підземні ходи – все нове,
Сім’я велика тут живе:
Робота знайдеться тут усім;
Мурашечки будують дім.

 

II.Спостереження

Мурахи належать до суспільних комах. Вони живуть сім'ями в великих мурашниках, а населення одного мурашника іноді таке, як населення невеликого містечка.

Давайте уважно розглянемо картинку, на якій зображений мураха. Подивіться, черевце мурашки з'єднується з грудьми за допомогою тонкої стеблинки. Порахуйте, скільки лапок у мурашки? (Відповіді дітей.)

Зверніть увагу, які в нього довгі вусики-антени. Мурахи мають добре розвинені верхні щелепи, якими користуються як для роздрібнення їжі, так для захисту від ворогів.

Як ви думаєте, чим харчуються мурахи? (Передбачувані відповіді дітей.) Мурахи їдять все: інших комах, гриби, сік і насіння рослин, але особливо люблять солодке. І якщо на дачі ви залишите на столі крупинки цукру, то ймовірно, що до вас в гості завітають мурахи.

Нагадайте мені, будь ласка, де живуть мурахи? (Відповіді дітей.) Ви праві, мурахи живуть в мурашниках (показ картинки). А з чого ж він побудований? (Передбачувані відповіді дітей.) На будівництво мурашника йдуть сухі гілочки, соломинки, черешки листя, хвойні голки та іншої лісової сміття. Верхня частина купола мурашника зазвичай складається з хвоїнок, щільно укладених одна до іншої. При такому укладанні дощові краплі скочуються по голках вниз і вода не потрапляє всередину мурашника.

Рухлива гра «Мурашки і дощик»

Мета: вчити орієнтуватися в просторі, діяти після сигналу.

Хід гри: Діти - «мурашки» сидять в будиночках (обручі). В іншій стороні сидить «дощик». «Дощик» дрімає, «мурашки» розбігаються в різні сторони. По команді: «Дощик починається!», мурашки біжать у свої будиночки, а «дощик» намагається зачепити рукою («замочити») кожного. Ті, кого «дощик» зачепив рукою - вибувають з гри. Гра продовжується до тих пір, поки не залишиться найспритніший «мураха».

Запропонувати дітям придивитися до світу комах, за допомогою лупи: все рухається, кудись поспішає. Невтомні комахи побудували собі великий гарний будинок, який називається – мурашник. Розглянути де в них голова, черевце, ноги, вусики.

Трудова діяльність

Мета: виховання працьовитості.

  • Запропонувати дітям «перетворитися в працьовитих мурашок» - прибрати на ділянці дрібне сміття: гілочки, палички, камінці (маленькі відерця).
  • Запропонувати навколо мурашника побудувати огорожу.

III.Підсумки спостереження

  • Що сьогодні нового дізналися про мурах, чого ще не знали?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Форманюк Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
10569
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку