Екологічний учнівський проєкт "Життя без сміття"

Про матеріал
Презентація учнівського проєкту з екології. Матеріал можна використовувати для відкритого уроку та підготовки до ДПА, ЗНО з біології та екології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Екологічний проект «Життя без сміття»Виконала:учениця 11 класу КЗ «Черкаськолозівський ліцей» Дацкова Дар’я

Номер слайду 2

Актуальність теми: Даний екологічний проект розглядає тему сортування та переробки сміття у сучасному технологічно розвиненому суспільстві стоїть дуже гостро. Об’єкт дослідження: Об’єктом даного дослідження є проблема засмічення територій поблизу великих міст, а саме: лісів, ярків, берегів річок тощо.

Номер слайду 3

Предмет дослідження: Предметом дослідження в даній роботі представлено проблему неконтрольованого засмічення територій поблизу нашого села. Вирішення питання інформаційної необізнаності населення щодо сортування та переробки діяких видів відходів є дуже важливим, тому що здоров’я його мешканців напряму залежить від них саміх, від бажання зберегти природу чистою для майбутніх поколінь.

Номер слайду 4

Мета екологічного проекту:привернути увагу учнів до необхідності сортування побутових відходів;продовжити формувати дбайливе відношення до природи;формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадянських дій, спрямованих на покращення екологічної ситуації в Україні;здійснення еколого - просвітницької роботи;залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища регіонального та міжнародного значення.

Номер слайду 5

З 1 січня 2018 року відповідно до ст. 32, Закону України "Про відходи" українців офіційно зобов’язали сортувати сміття. Національна стратегія з управління відходами говорить нам, що обсяг захоронення твердих побутових відходів на сміттєвих полігонах повинен скоротитися з 95% (у 2016 році) до 50% у 2023 році і до 30% у 2030 році. Та на практиці, за 2018 рік показник скоротився лише на 1,2%. Незважаючи на закони, Україна суттєво відстає від більш розвинених у плані сортування й переробки сміття країн Європи. Чому? Спробуємо розібратися.

Номер слайду 6

Наслідки відмови від сортування сміття. Переповнені офіційні полігони та поява сотень стихійних сміттєзалищ. Органічні відходи розкладаються набагато швидше, аніж картонні коробки (3 роки), фольга (до 100 років) та скло (1000 років). Тож через відсутність сортування цінних ресурсів, які б могли стати чудовою вторинною сировиною для компаній, що займаються переробкою, звалища будуть продовжувати збільшуватись та накопичувати гори складного у розкладі сміття. Українські підприємства будуть далі закуповувати вторсировину за кордоном, в той час як вітчизняний ресурс продовжить накопичуватись на полігонах.

Номер слайду 7

Чому варто обирати варіант "Сортую"Відсортовані цінні ресурси вирішують економічні проблеми українських компаній, заощаджуючи кошти на створення нових товарів чи упаковок. Пластик можна робити з пластику, не витрачаючи на це дорогоцінні ресурси. Також завдяки цьому зменшиться тиск на довкілля — у виробництві нових речей можна частково або повністю використовувати матеріали зі старих виробів, таким чином зменшуючи загальну кількість відходів.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Як все привести до ладу?Закон має діяти не лише на папері, підкріплюючи важливість рішень санкціями, штрафами та покаранням. Запровадження розширеної відповідальності виробника (кожен виробник товарів чи послуг, які в результаті споживання утворюють відходи, повинен фінансувати їх безпечну утилізацію). Держава повинна ініціювати процес виділення землі для будівництва підприємств сфери поводження з відходами, підготувати дозвільні документи і оголосити інвестконкурси. Держава має підтримувати не лише кожну ланку у ланцюзі поводження з відходами, але й можливі пілотні інвестиційні проекти. Повинна почати діяти прозора система витрат державного бюджету щодо питань екології.

Номер слайду 14

Практична частина екологічного проекту «Життя без сміття»Серед учнів 9 – 11 класів було проведено анкетування щодо знань з деяких питань по сортуванню та переробці побутових відходів.

Номер слайду 15

2. На стенді були розміщені інформаційні повідомлення у вигляді плакатів про сортування сміття, види маркування пластику для переробки, тривалість розкладання сміття з різних матеріалів в природніх умовах.

Номер слайду 16

Питання анкети: Ви знаєте, що сміття потрібно сортувати?Ви знаєте, що треба розділяти відходи: вологі збирати у відро, сухі – у окремий пакет?Ви знаєте, що скло розкладається у природі до 1000 років?Ви знаєте, що небезпечні відходи (батарейки, акумулятори) треба сортувати окремо?Ви знаєте, що означають значки на пластикових пляшках?Ви знаєте, що звичайні поліетиленові пакети розкладаються 30 років?Ви знаєте, що одноразовий посуд, наклейки і чеки не приймають на переробку?Ви знаєте, що 55 – 60% відходів можуть бути перероблені?Ви знаєте, що різнокольорові не прозорі пластикові плашки не приймають на переробку?Ви знаєте, що алюмінієві бляшанки, чисту фольгу та аерозольні балончики приймають на переробку?

Номер слайду 17

Результати анкетування учнів ліцею, щодо знань та вмінь по сортуванню сміття Відповіді «Так» і «Ні» на кожне питання анкети (у відсотках).

Номер слайду 18

Результати анкетування учнів ліцею, щодо знань та вмінь по сортуванню сміття. Варіанти відповідей «Так» і «Ні» на всі питання анкети

Номер слайду 19

Висновки: В цілому, учні нашого ліцею достатньо проінформовані про основні способи сортування та переробки сміття. Необхідно приділяти більше уваги для здобуття практичних навичок учнів. Пропоную розмістити картонні ємності для сортування сміття на поверхах ліцею.

Номер слайду 20

Вартість сортування сміття і його переробки досить висока. Однак , завжди є результат для навколишнього середовища: повітря чистіше, поліпшується якість води і знижується загальний рівень забруднення. Другою перевагою є те, що громадяни, завдяки поділу сміття, стають більш відповідальними перед своїм містом, своєю країною, своєю планетою. Все в наших руках!

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

pptx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
4 березня 2023
Переглядів
1993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку