Екологічний захід «Поводження з побутовими відходами»

Про матеріал
Захід допомагає виховати екологічну культуру і свідомість, навчати розв'язувати проблеми побутових відходів.
Перегляд файлу

Екологічний захід

«Поводження з побутовими відходами»

Завдання сучасної школи — виховання людей майбутнього — всебічно розвинутих громадян, які усвідомлюють власну відповідальність перед суспільством за збереження життя на Землі, форму­вання екологічної культури серед учнів.

Виховувати особистість без формування еколо­гічної культури неможливо. Багато уваги приділяється питанням забруднення навколишнього середовища промис­ловими відходами й майже не звертається уваги на поводження з побутовими відходами. Близько 80 % усіх відходів є результатом сільськогосподар­ської промисловості або видобувної діяльнос­ті. Решта 20 % відходів мають побутове походження, велику частину яких (пластик, метал, папір, скло) мож­на відправити на вторинну пере­робку. Більшість із них підда­ється біологічному розкладу (органічні матеріали). Використання сучасних упаковок із поліетилену, пластмаси, відсутність культури пово­дження з ними призвело до забруднення навколишнього середовища (ґрунтів, водойм) до такого ступеня, що це ста­не загрозою існування всього живого на планеті. Підвищення споживацької активності громадян України призводить до динамічного зростання темпів утворення і накопичення твердих побутових відходів (ТПВ). Особливої го­строти проблема набуває в містах, що пов'язано з високою щільністю населення та дефіцитом віль­ної площі під розміщення об'єктів для ТПВ. Основ­на тенденція розв'язання проблеми ТПВ у світовій практиці — поступовий перехід від полігонного захоронення до промислової переробки. В Україні з більш ніж 10 млн т щорічно утворених ТПВ 90 % вивозять на смітники та полігони, у зв'язку з чим проблема накопичення ТПВ сприймається біль­шістю населення країни як одна з реальних загроз національній безпеці. Офіційно в Україні зібрані побутові відходи зберігаються на 45 тисячах сміт­тєзвалищ і полігонів. У половині звалищ термін експлуатації закінчився. Майже 90 % не відповіда­ють нормам екологічної безпеки. Найбільші площі під звалища зайняті в Донецькій, Одеській, Запо­різькій, Дніпропетровській, Луганській, Львівській, Київській областях. На сьогодні розв'язання цієї проблеми актуальне не тільки для України, а й усього людства, що нако­пичило таку кількість відходів, контролювати яку стає дедалі складніше. І якщо ситуація не змінить­ся, люди можуть незабаром потонути у власних від­ходах. Це питання необхідно порушувати на всіх рівнях і розв'язувати радикальними заходами на державному й міжнародному рівнях, виховувати культуру поведінки підростаючого покоління і до­рослого населення, залучаючи до цього всі методи і способи. Зробити наші міста чистими — завдання проекту «Чисте місто», згідно з яким будуть перероблятися 65 % сміття, а не 8 %, як зараз. Це плани на майбутнє. А що ми спостерігаємо наразі?

Квітучий і благодійний у не­далекому майбутньому край з оптимальними природними умовами і значним потенціа­лом оголошено зоною еколо­гічного лиха. Щоб розв'язати проблеми взаємовідносин природи та суспільства, за­мало лише їх екологічного усвідомлення. Людина має екологічно мислити, розуміти й аналізувати факти, знаходити причину та наслідки, приймати відповідні рішення. Кожна люди­на має відчувати свою відповідальність, приналежність до того, що відбувається на­вколо, приймати рішення, діяти, виконуючи свій борг перед природою.

Наша епоха увійде в історію цивілізації не лише як ера великих досягнень людства, бурхливого роз­витку науки, техніки й технологій, освоєння Кос­мосу, а й, на жаль, як доба глобальної екологічної кризи.

Молодь, котрій відчиняє двері XXI століття, має пам'ятати слова римського мислителя Л. Сенеки, сказані ще в І ст. н. е.: «Жити-щасливо й жити в злагоді з Природою — одне й те саме». Людина тисячі років боролася за своє існування, виживала в епідеміях, голодоморах, у п'ятнадцяти тисячах воєн, які сама ж і розпочинала, виживала й віри­ла в майбутнє. Сучасні стереотипи поведінки й мислення людей неод­мінно призведуть до катастрофи. Один із таких стереотипів сформульований у відомому гаслі: «Ми не можемо чекати милостей від природи, взяти їх у неї — наше завдання!» Він утратив своє значен­ня, адже природу необхідно тепер захищати.

Нова, екологічна, філософія, на відміну від старої, антиекологічної, має навчити нас поважа­ти Природу, Землю, все живе на ній, навчити так співіснувати в біосфері, щоб життя на планеті три­вало й розквітало. Очевидно, що відповідну роботу в цьому напрямку необхідно проводити в школах, серед населення.

Для підвищення екологічної культури дітей і з'ясування стану їх інформованості з цієї те­матики в школі було проведено анкетування учнів 9-го класу (15 учнів).

Анкета з проблеми переробки відходів

  1.               Що ви відносите до відходів?
  2.               Що таке сміття?
  3.               Як у вашій родині поводяться з відходами, сміт­тям?
  4.               Чи завдають шкоди навколишньому середови­щу побутові відходи?
  5.               Що ви віднесете до промислових відходів?
  6.               Як ви вважаєте, чи шкідливі для здоров'я лю­дини побутові й промислові відходи?
  7.               Що необхідно робити для зменшення забруд­нення навколишнього середовища побутовими і промисловими відходами?
  8.               Як ви вважаєте, чи достатньо уваги приділяєть­ся цій проблемі в нашому селі, селищній раді?
  9.               Чи погоджуєтеся ви з тими способами утиліза­ції відходів, які проводяться в нашому місті?
  10.          Які способи утилізації відходів ви можете за­пропонувати?
  11.          Чи потрібно вести роз'яснювальну роботу серед населення з цієї проблеми?
  12.          Чи потрібно підключати для цього засоби масо­вої інформації?
  13.          Що можуть зробити учні для розв'язання цієї проблеми?
  14.          Яка роль у цьому питанні належить школі?
  15.          Чи необхідно для розв'язання цієї проблеми підключати служби з попередження епідеміч­них захворювань?
  16.          Які адміністративні органи необхідно для цього підключати?

60 % учнів відповіли, що проблемі переробці сміття в нашому селі приділяється мало уваги, що сміттєзвалища шкідливі для здоров'я людей. Для розв'язання цієї проблеми необхідно будувати сміттєпереробний завод, проводити роз'яснювальну ро­боту серед учнів, населення.

5 % учнів написали, що їх родини просто вики­дають відходи на смітник.

10 % учнів не мають уявлення, як можна пере­робляти відходи.

10 % учнів відмітили, що треба проводити дні благоустрою.

5 % учнів вважають, що треба проводити про­тести.

1 % учнів вважають, що сміття не шкодить здоров'ю людини.

9 % учнів вважають, що для цього необхідно за­лучати адміністративні органи — накладати великі штрафи за недотримання санітарних норм.

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
17 березня 2022
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку