Тема. Екскурсія до місцевої метеостанції
Мета уроку: розширювати знання учнів про рідний край; познайомити учнів з роботою метеорологічних приладів з їх будовою і способом їх використання для характеристики погоди нашої місцевості, сприяти накопиченню в учнів свідомих уявлень які забезпечують зв'язок теорії з практикою; розвивати дослідницькі уміння учнів , вміння аналізувати; познайомити з професією метеоролога.
Очікувані результати: учні повинні уміти коротко висловити знання, отримані під час екскурсії.
Обладнання та матеріали:
Тип уроку: урок-екскурсія.
Діти, сьогодні ми проведемо урок на місцевій метеостанції познайомимося з роботою метеорологічних приладів з їх будовою і способом їх використання для характеристики погоди,побачимо, як метеорологи здійснюють заміри, познайомити з професією метеоролога.
2. Підготовка до екскурсії
Завдання екскурсії
Давайте визначимо, які завдання ми маємо розв'язати:
Для того, щоб оформити звіт по екскурсії клас поділимо на 4 групи:
1 група – складає звіт по барометру
2 група – звіт по термометру
3 група –звіт по флюгеру
4 група – звіт по опадоміру
Форма звіту(презентация Power Point, не менше 4-х слайдів):
3. Проведення інструктажу.
4. Мотивація діяльності
Для вивчення погоди треба вести спостереження за всіма її елементами: тиском повітря, температурою, вологістю, хмарністю, напрямком вітру і його силою. Вони проводяться у метеорологічних станціях. Така станція є в нашому селі. В нашому селі працює Звенигородська метеостанція.
Організована і почала функцію вати 1 жовтня 1924 року в селищі Єрки при ст.. Звенигородка. З 1957 року в нашому селі. Передають інформацію в Київ,Черкаси, Кропивницький (штормові попередження, сильні вітри).
Результати спостережень передають до бюро прогнозів – установ, які завбачують погоду в даній місцевості..
За призначенням є прогнози загального користування і спеціалізовані, які складаються з урахуванням специфіки галузі (наприклад для авіації, автомобільного транспорту, сільського господарства)
І працюють на метеостанціях люди з спеціальною освітою – метеорологи. Серед них є метеоспостерігачі, оператори метеорологічних радіолокаторів, техніки, інженери, наукові працівники.
Професія метеоролога належить до рідких, не масових і деякою мірою навіть романтичних… Ії робота завжди вимагає пунктуальності, наполегливості. Основна вимога до метеорологів це об’єктивність при обробці результатів спостереження.
Метеоролог за роботою – вартовий погоди, він на вахті, яку не можна залишити ні на хвилину.
Для складання прогнозу використовують дані спостережень мережі гідрометеорологічних станцій. Метеорологи передають в Український гідрометеорологічний центр інформацію про показники погодних умов. Там їх наносять на синоптичні карти.
6. Проведення екскурсії.
7. Підбиття підсумків екскурсії
Вправа «Мікрофон»
Відповіді учнів на запитання за матеріалами екскурсії. Метод «Мікрофон», надає можливість усім учням швидко по черзі відповісти на запитання: «Про що ядізнався сьогодні на екскурсії?».
(Рефлексія діяльності. Учні по черзі висловлюються одним реченням , продовжуючи фразу вчителя):
7. Домашнє завдання:
1. Оформити звіт по екскурсії.
2. Написати твір-мініатюру «Мій емоційний стан в залежності від погоди».
4
Вітровимірювальний пристрій – флюгер Вільда,флюгер (в перекладі з німецької — «крило»). Призначений для вимірювання напряму та сили вітру. Встановлений на металевому стовпі на висоті 10 м. Встановлюють його в північній частині метеомайданчика. Прилад встановлений на відкритому місці так, щоб вітер не затримувався високими будівлями і деревами.
Опадомір Вимірювальний дощовий стакан
Такі будки встановлені на метеомайданчиках у всьому світі. Білі - щоб не нагрівалися на сонці, з отворами в корпусі - щоб вимірювати температуру навколишнього повітря, а не температуру в середині будки.
Психрометрична будка сконструйована таким чином, що резервуари термометрів і інших приборів знаходилися на рівні двох метрів – в приземному шарі повітря. Дверці будки завжди повернуті на північ.
Будка служить для захисту приборів від опадів, сильного вітру і сонячної радіації. Тут знаходяться термометри, психрометр, гігрометр.
Геліограф- пристрій для вимірювання тривалості сонячного сяйва. Скляна куля, яка збирає сонячні промені у фокус і при переміщенні проміння на стрічці з'являється лінія вигорання.
Стрічки з ділянками вигорання.
Пристрій ІВО для вимірювання висоти хмар
Льодоскоп. Прилад спостереження за росою, інеєм, обмерзанням.
Ожеледний станок- веде спостереження за відкладенням паморозі і ожеледиці і терміном тривання.
.
Снігомірна рейка.
Глибинні термометри
Є і техніка, що вимірює температуру ґрунту на різних глибинах: від 20 см до більш як півтора метри. Це термометри, заховані під землю в спеціальні трубки.
Мерзлотомір для визначення глибини промерзання грунту.