Екскурсія «Дорога до бібліотеки»
Мета: розширювати знання дітей про правила дорожнього руху, які вивчалися раніше; вчити користуватися цими правилами у різних ситуаціях практично ознайомити учнів з дорогою, різними видами перехресть, дорожньою розміткою та елементами вулиць та доріг. Розвивати відчуття дороги, вміння правильно нею користуватися і
застосовувати набуті знання з Правил дорожнього руху практично. Виховувати увагу на дорозі і повагу до Правил дорожнього руху, культуру й дисциплінованість пішохода.
Хід екскурсії
І Організаційний момент
1. Цільовий інструктаж з техніки безпеки
- Ітимемо групою – колоною по двоє.
- Чітко дотримуватимемося правого боку тротуару.
- Без дозволу вчителя не можна залишати стрій.
- Іти слід кроком, не бігти і не затримуватися.
- У колоні не можна гратися, штовхатися, кричати чи голосно спілкуватися.
- Треба поважати інших людей, не відволікати їхньої уваги, бути дисциплінованими та уважними.
- Хоч екскурсія і не уроки, все ж не базікай як папуга чи сорока.
2. Правила поведінки в громадських місцях
ІІ Основна частина
1. Екскурсія селом.
2. Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»
— Які вулиці розташовані біля школи?
— Чи є перехрестя?
— Чи є пішохідні переходи?
— Чи є світлофори?
— Які є дорожні знаки?
— Які місця біля школи можна вважати небезпечними?
3. Розповідь
Правила дорожнього руху – це своєрідна дорожня грамота, знати яку повинні всі, щоб не продовжити сумний перелік жертв на дорозі.
Селище, в якому ми живемо, можна порівняти з цікавою книгою. Для того, щоб розумно її читати, щоб не трапилась біда, і дорослі, і малі повинні знати азбуку вулиць, доріг. Метою нашої екскурсії є розширення ваших знань про правила дорожнього руху, формування вмінь безпечного руху на вулицях і дорогах.
4.Робота з загадками
• Лежить Гася, простяглася.
Як устане, то й неба дістане. (Дорога)
• Я і в місті, і в селі,
Обабіч мене будинки великі й малі. (Вулиця)
• Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене. (Світлофор)
• Що за дива: на дорозі звір африканський розлігся? («Зебра», пішохідний перехід)
5. ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ
Групою учні переходять дорогу на нерегульованому переході:
• по переходу;
• мовчки;
• нормальним темпом;
• дотримуючись правої сторони.
6.ГРА «СВІТЛОФОР».
Учитель. Пропоную вам пограти у гру «Світлофор». Я швидко змінюю в руках кружечки із сигналами світлофора.
Червоний — стоїте на місці;
жовтий — стоїте на місці та плескаєте у долоні;
зелений — ідете вперед, роблячи два кроки.
7. Гра
Діти розмічають на майданчику дороги і перехрестя. Одні -водії, інші - пішоходи, хтось із дітей виконує роль світлофора. За звуковим сигналом "світлофора" починається рух транспорту на "дорозі". Інші діти - вболівальники і судді. Вони ж і вирішують правильність дій на умовній дорозі. Почергово всі діти у грі виконують різні ролі, щоб краще засвоїти Правила дорожнього руху.
8. Читання віршів та обговорення ситуацій.
ІІІ Заключна частина
Вікторина «Уважний пішохід»
1. По якій стороні тротуару треба ходити:
а) по правій;
б) по лівій;
в) по будь-якій?
2. Де можна переходити дорогу поза населеним пунктом, якщо немає пішохідного переходу:
а) на повороті дороги;
б) в місцях, де дорога добре проглядається в обидві сторони;
в) перед або за вершиною підйому дороги?
3. Якщо ми хочемо перейти проїзну частину і бачимо, що наближається автомобіль:
а)чекаємо, поки проїде автомобіль;
б) швидко, але обережно перебігаємо;
в) подаємо знак водію рукою про бажання перейти проїзну частину і, коли водій зупинить автомобіль, переходимо вулицю?
4. По якій стороні позначеного пішохідного переходу повинен йти пішохід:
а) по тій стороні, де більше місця;
б) по його лівій половині;
в) по його правій половині?
5. Рух по краю тротуару (бордюру) є:
а) небезпечним, так як існує можливість бути задітим рухомим транспортом, який їде близько від краю тротуару;
б) безпечним, так як транспорт ні в якому разі не повинен їхати так близько від тротуару;
в) безпечним, тому що бордюр - це частина тротуару, а на тротуар транспорт не повинен наїхати?
6. Якщо пішохід не встиг дійти до середини дороги, то де він повинен зупинитися:
а) в будь-якому місці на проїзній частині, не заважаючи руху транспортних засобів;
б) обов'язково дійти до тротуару або узбіччя незалежно від руху транспортних засобів;
в) на середині пішохідного переходу, а при його відсутності - на середині проїзної частини дороги?
7. Де потрібно чекати автобус, тролейбус, трамвай, таксі:
а) на посадкових площадках, тротуарі або узбіччі, де встановлені знаки зупинки суспільного транспорту;
б) в будь-якому місці на проїзній частині?
8. Де пішохід повинен чекати зміну світлофора, якщо він не встиг перейти середину проїзної частини:
а) зупинитися там, де його застав червоний сигнал світлофора;
б) швидко закінчити перехід;
в) зупинитися на острові безпеки або середині проїзної частини?
9. Кататися на санчатах та на лижах можна тільки:
а) по доріжкам, призначеним для пішоходів;
б) на правій частині проїзної частини;
в) в парках, скверах, стадіонах, там, де не ходять пішоходи і немає небезпеки виїхати на проїзну частину?
10. На оснащеному додатковим сидінням та підніжками велосипеді можна перевозити:
а) дорослого;
б) одну дитину;
в) двох дітей?
11. Чи дозволяється буксирувати велосипед велосипедом:
а) дозволяється, але не більше одного велосипеда;
б) дозволяється тільки на жорсткому зчепленні;
в) не дозволяється?
Перевірка відповідей вікторини
Бесіда
- Чому була присвячена наша екскурсія?
- Чому необхідно дотримуватись правил дорожнього руху?
- Яка частина дороги створена для пішоходів?
- Я побачила, що ви знаєте правила переходу перехрестя, вулиці. Прошу вас дотримуватися правил дорожнього руху.