Екскурсія "Історичні пам'ятки с. Іване-Пусте"

Про матеріал

Пізнавально-екскурсійний розгляд історичних пам'яток с.Іване-Пусте, Борщівського району, Тернопільської області

Перегляд файлу

image

image

image

>cmzgazvmazzavv :cmzk

image

Вчитель географЈТ

imageЗОШ I-II ст.

                                                        Нусь            1ванЈвна

Екскупсјя

Тема: imageрозгляд imageпам'яток с. 1ване-Пусте

Мета:

image навчальна: розширити знання    з iCTOPii    краю, iCTOPiT минулого та сьогодення, а також iCTopiT imageпам'яток с. Тване-Пусте; image розвивальна: розвивати навички i imageминуле, imageз imageфактами; зокрема розвивати imageмислення, таланти i imageнавички; image виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, повагу доimage

image

Bik imageта старших kJ1aciB (15 oci6)

imageнаселених 11YHkTiB: Маршрут пролягае в межах с. [ване-Пусте

image1 км

image45 хв.

imageетап imageпроведення ekckJ'pcii: с.]ване-Пусте, imageр-н, imageобл

image06 'екћпи•. Стара дерев'яна церква, Церква-Собор [вана Богослова, пам'ятник <<Скасуванню панщини».

Маршрут ekckypcii: Стара церква — Нова церква — Пам'ятник.

imageмаршруту:

350м (5 хв) — в напрямку школи до точки N21 image 5 хв)

500м (10 хв) — точки N21 до М22 image 15 хв)

150м (З хв) — точки М22 до М23 image5 хв)

    100м (2 хв) —               маршрут у напрямку до школи.

Основний етап 1нструктаж(1 хв)

Точка *21. Вступне слово вчителя та image (З хв)

Про назву села imageвчителя) image села виникали в долинах   Так i наше село будувалос image рпжи       що була правою притокою Збруча (русло пересохј тепер на П       залишився невеличкий image росло баг лози i верб,      в image MOBi називались image а назва с

1ване. Назва «Пусте», за переказами, появилась того, коли десь в 15-16 imageхолери, що охопила майже все населення, спустошила й Тване, люди,

побували в говорили: [ване вже пусте. А вже 1ване-Пу Перекази кажуть, що пошесть image коли на BCix чотирьох сторонах с поставили хрести з освяченим алеем ними (така хрести й бу згадують старожили).

Тснуе й переказ про заснування села та виникнення його назви imageimageстарожила села Миколи записано такий переказ. Ще впер

             татарського imageорди, в густому лозняку в                      pil

поселився селянин по iMeHi [ван, жив BiH одинокий, тому його назвали Г

Пустий. I село, яке image появилось на цьому image назву [ване-Пу( [з розвитком села image i3 долини на в напрямку постуш

imageвикорчовували, i на imageзалишилась нього невелика смуга.

imageза 22.lO.2010p.:

              Стару дерев'яну церкву в [ване-Пустому побудували ще в 1775         Кажу

що П перевезли i3 image села image але точних image немае

      минулому               3aMicTb гонти П накрили бляхою i встановили MeMopiaJH

        дошку, як на imageВ сорокових роках минулого                хот

побудувати нову церкву, але imageдумки не було. Половина села на imageгосподарства Павла Чопика i в imageбудувати на imageстаро; церк

яка належалаimage

А його Василь Дудка з image сторони вважав за image будув€ церкву центрально; Розпочались image роботи, кожна громЕ робила Тх для свое; частини села. В його image була велика роди

imageБрати Йосип i image мали брата image який був ректор духовно; ceMiHapiT в image та взяли на себе обов'язок виконе замовлення на план. Виготовляв його кооператив imagep06iT. Тнженерimage

image 22 березня 1939 року передав план церковному k0MiTeTY. Другий пл

виготовив image Петро Мартюк 3i image але BiH

image За проектом останнього в Шване-Пустому побудовано двоповерхс школу, будинок для директора школи та ряд споруд. Варто зазначити, щ imageпобудована церква така, яка мала бути в нашомуimage

            На image почали завозити image— kaMiHb,             вап

та закупили частину бляхи. центрально: заклали фундамент i зве один метр Але змусила припинити цю роботу. В imageроках

image

image церкви побудували будинок культури. До цього в було два клу — украТнський i польський, але Тх спалили. Паламарем у image в той був Степан Бойчук, який забрав план церкви додому i image його до kiH життя. Помер BiH у 1976 документ сховала його дружинаimage

CMepTi у 1983   братова       переглядаючи документи в     знайш його i сказала, щоб спалили, чаби не було якоТ image Та зять BikT

Овчирук, учитель за фахом, переконував: план не можна спалювати, а може, освячений. BiH залишився в ciM'T Василя та MapiTimage

Про стару церкву imageучня)

Pik 1958 в IBaHe пустому запам'ятався повною image купити но ваненку, HaBiTb То був страшний image Bci вироби з бляхи— в т поливалки для домашнього господарства на image церкви». HaBi якщо листи оцинкованоТ бляхи й продавалися — не Тм. Церква image вла

оголосила П image храми вже були image Люди вийш.

i3 ситуацй за допомогою imageшурупалки.

            imageпо roHTY        руками не було, були ваненки. Так церква стала такою

якою вона е. image записана в охоронному image XVIII ст., насправд

image в 70-их. 3aMicTb нет люди звели клуню з хрестом на чубчику. Розпи• iHTep'epy — це 1980 pik. Не був,не бачив.

«Церква мае бути такою, якою мае бути церква» так сказала бабця image що розкаявся. Надто багато подробиць про церквуimage

вона в Так бувае image коли image провину. подобалас: церква в image вона П бачила, Тдучи якось до Львова. Вона image

image за image Як казав хтось з image — найкращиЈ image17 провести — з нею переспати.

Точка У22 Новий imageкультовий центр села — Церква Собор Твана Богослова (1997)

У 1990             парох о. Михайло                    i image збудувати в сел

нову церкву. Створили k0MiTeT i3 п'яти oci6 image Василя Гурчика Коли постало питання про imageплан, зголосилася image що такт

вже е ще з 1939 року. Щодо нього k0MiTeT консультувався в багатьох image

району, image Збирали кошти не в своему а й у imageрозпочали image У 1997 в kpaci постав храм святого [важ

Богослова, а поруч — капличка Юди-Тадея (2000р), у трьох пелюсток форму яко? було запозичено i3 США.

У 1990 о. Михайло i вся imageгромада заявила про поповнення до imageгреко-католицькоТ конфесй, i церква була зарахованг

УкраТнською греко-католицькою церквоюimage

виконкому imageобл. Ради народних image22                    1991 р. за

N2247 було передано в imageгромади УГКЦ Швана Богослова BCi

imageспоруди i наявне майно, що знаходиться в них. Знову постало питання

про imageновот церкви. З клопотанням про на imageхраму за N2 17 16 image 1990 року, imageдержавним органом запропоновано створити imageдля вибору imageземельно; imageновобудову св. Храму Е imageТване-Пустому. обстеження imageвстановила, що imageпридатною imageземельноТ imageсела буде imageскверик з

сосново-березовим насадженням, на що було складено акт 09 лютого 1990

року. Це питання, винесене на imageзбори,                загальну

image

Точка.М2З Пам'ятник - Хрест в честь скасування панщини(1848 р)

imagenar--IiBHmy

                                                                                                             M0HapxiT -                       полякам

статус поштовхом дл

184

i3 проголошениА

законом, який називався image патентом”, селяни стали imageгромадянами держави, Тх imageпанщизних повинностей. Селянин, як

imageставав власником image панщини пани•

imageотримували                              i3 державноТ                    За ними залишилисз

cepBiTYTHi image пасовАища, луки). Таким чином, скасування панщин»

було проведене з повним нехтуванням iHTepeciB селянськоТ верстви.

imageетап

1. imageекскурсй•

2.image

image


image


image

pdf
Додано
4 грудня 2020
Переглядів
421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку