Екскурсія "Подорож лісовою стежкою".

Про матеріал
Ця екскурсія розрахована для учнів початкових класів та вчителів. Складена відповідно до програми НУШ, з предмету «Я досліджую світ». План екскурсії допоможе вчителю змістовно провести і дослідити природу мішаного і соснового лісів. План містить: вікторину,складання віршів, роботу з «Енциклопедією», роботу в групах і конкурс плакатів «Збережемо природу»
Перегляд файлу

Екскурсія «Подорож лісовою стежкою»

Мета: розширити знання про різноманітність природи, формувати поняття про живу природу; поглибити знання учнів про багатства рідного краю; сприяти вихованню в учнів любові до природи, готовності берегти і примножувати її багатства, виховувати дбайливе ставлення до природи , любов до рідного краю.

Місце проведення: мішаний  і сосновий ліси.

Хід заходу

 І. Організований вихід зі школи.

- Діти, сьогодні ми помандруємо лісовими стежками наших лісів, бо у нашій місцевості є мішані ліси, діброви, соснові бори. Перед вами завдання:

1. Спостерігати за рослинним світом мішаного і соснового лісів.

2. Звернути увагу на тваринний світ  мішаного і соснового лісів.

3. Знайти спільне та відмінне між мішаним і сосновим лісами.

4. Кожна мікрогрупа подумає над складанням проекту «Як зберегти природу рідного краю».

5. Пропозиції щодо покращення флори і фауни рідних лісів.

 Підходимо до мішаного лісу і чуємо пташиний гомін. Мандруємо лісовою стежкою, відчуваємо прохолоду і зупиняємось.

 Бесіда:

  • Діти, у який ліс ми завітали?
  • На які групи поділяють «царство» рослин?
  • Які рослини називають деревами? Кущами? Травами?
  • Чому в мішаних лісах такий багатий рослинний світ?

Колективно складаємо вірш:

 Ось і завітали всі

 В таємниці лісові.

 Солов’їв лунають дзвони

 На березах білокорих.

 Дусь зозуленька кує,

 Сіра горлиця гніздечко в’є.

 Із верхівки білочка

 Перескочила на гілочку.

 Зайчик зщулився в кущах,

 Бо напав на нього страх.

 То ж поводьтеся всі тихо,

 Щоб не трапилося в лісі лихо!

 Діти, ведіть себе в лісі тихо!

 Щоб не було птахам лихо!

  • І ось перед вами відкривається ліс у всій його красі і величі. Проходимо в гущавину лісу і перед дітьми відкривається велика галявина квітів.
  • Своє захоплення діти розкривають у вірші:

Квіти прикрашають нам життя,

Щоб щасливим було наше буття.

Квіти радість нам дарують,

Очі кожного милують.

  • Діти, розгляньте і назвіть квіти, які ви знаєте (діти називають квіти).
  • Зозулині черевички, нарциси, підсніжник, рябчик великий, тюльпан скіфський. Завдання: знайти наукові дані в «Енциклопедіях» про кожне з цих квіток.

1.група: готує про нарциси.

2.група: готує про підсніжник звичайний.

3.група: готує рябчик великий.

4.група: готує тюльпан скіфський.

 - Ідемо далі і спостерігаємо за рослинним і тваринним світом у мішаному лісі.

 Вікторина «З якого дерева листок»

 Висновок: у мішаному лісі багатий рослинний і тваринний світ. Наше завдання зберегти його таким для майбутніх поколінь. А для цього напишіть, що необхідно зробити людям, щоб зберегти природу рідного краю.

(Діти складають правила і малюють плакати).

 Ідемо далі і стежка приводить до лісового джерела, яке закидане листям та гіллям. Школярі розчищають його від бруду і бачать, що джерело ще живе. І тихенько б’є вода. Вони із захопленням обкладають його камінням та гілками і залишають пляшечку (відрізану), щоб перехожий зміг напитися води.

 Емоції від виконаної роботи переповнюють душі дітей, вони складають вірш:

  Джерело у нашому лісі є,

  Воно холодною водою б’є.

  Всіх прохожих свіжою водою напуває

  І нам знов і знов нагадує:

  «Любіть і бережіть все, що у нас є,

  Квіти, трави, зорі і небо голубе».

 

docx
Додано
21 червня 2022
Переглядів
591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку