Екскурсія «Подорож лісовою стежкою»
Мета: розширити знання про різноманітність природи, формувати поняття про живу природу; поглибити знання учнів про багатства рідного краю; сприяти вихованню в учнів любові до природи, готовності берегти і примножувати її багатства, виховувати дбайливе ставлення до природи , любов до рідного краю.
Місце проведення: мішаний і сосновий ліси.
Хід заходу
І. Організований вихід зі школи.
- Діти, сьогодні ми помандруємо лісовими стежками наших лісів, бо у нашій місцевості є мішані ліси, діброви, соснові бори. Перед вами завдання:
1. Спостерігати за рослинним світом мішаного і соснового лісів.
2. Звернути увагу на тваринний світ мішаного і соснового лісів.
3. Знайти спільне та відмінне між мішаним і сосновим лісами.
4. Кожна мікрогрупа подумає над складанням проекту «Як зберегти природу рідного краю».
5. Пропозиції щодо покращення флори і фауни рідних лісів.
Підходимо до мішаного лісу і чуємо пташиний гомін. Мандруємо лісовою стежкою, відчуваємо прохолоду і зупиняємось.
Бесіда:
Колективно складаємо вірш:
Ось і завітали всі
В таємниці лісові.
Солов’їв лунають дзвони
На березах білокорих.
Дусь зозуленька кує,
Сіра горлиця гніздечко в’є.
Із верхівки білочка
Перескочила на гілочку.
Зайчик зщулився в кущах,
Бо напав на нього страх.
То ж поводьтеся всі тихо,
Щоб не трапилося в лісі лихо!
Діти, ведіть себе в лісі тихо!
Щоб не було птахам лихо!
Квіти прикрашають нам життя,
Щоб щасливим було наше буття.
Квіти радість нам дарують,
Очі кожного милують.
1.група: готує про нарциси.
2.група: готує про підсніжник звичайний.
3.група: готує рябчик великий.
4.група: готує тюльпан скіфський.
- Ідемо далі і спостерігаємо за рослинним і тваринним світом у мішаному лісі.
Вікторина «З якого дерева листок»
Висновок: у мішаному лісі багатий рослинний і тваринний світ. Наше завдання зберегти його таким для майбутніх поколінь. А для цього напишіть, що необхідно зробити людям, щоб зберегти природу рідного краю.
(Діти складають правила і малюють плакати).
Ідемо далі і стежка приводить до лісового джерела, яке закидане листям та гіллям. Школярі розчищають його від бруду і бачать, що джерело ще живе. І тихенько б’є вода. Вони із захопленням обкладають його камінням та гілками і залишають пляшечку (відрізану), щоб перехожий зміг напитися води.
Емоції від виконаної роботи переповнюють душі дітей, вони складають вірш:
Джерело у нашому лісі є,
Воно холодною водою б’є.
Всіх прохожих свіжою водою напуває
І нам знов і знов нагадує:
«Любіть і бережіть все, що у нас є,
Квіти, трави, зорі і небо голубе».