Експериментально-дослідницький STEM проект на тему: «20 днів життя квасолини» Керівник гуртка-методист: Антонова Мирослава ВасилівнаВ.

Про матеріал
Проект: короткостроковий . Тип проекту: пізнавальний, творчо-дослідницький. Тривалість проекту: 1 місяць (лютий). Учасники проекту: діти старшої групи, керівник, батьки вихованців. Цільова група: діти дошкільного віку, педагоги дошкільних закладу. Актуальність STEM проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим рослин на підвіконні, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин. Мета STEM проекту: сприяти формуванню у дітей інтересу до дослідницької діяльності по вирощуванню культурних рослин в кімнатних умовах; дослідити процеси проростання насіння квасолі; виявити умови, необхідні для проростання насіння; як змінюється насіння квасолини в різному середовищі (ґрунт, тирса, вата) та під дією сонячного світла, води та кімнатної температури.
Перегляд файлу

Експериментально-дослідницький STEM  проект на тему:

«20 днів  життя квасолини»

Керівник гуртка-методист: Антонова М.В.

1. Анотація проекту

Проект: короткостроковий .

Тип проекту: пізнавальний, творчо-дослідницький.

Тривалість проекту: 1 місяць (лютий).

Учасники проекту: діти старшої групи, керівник, батьки вихованців.

Цільова група: діти дошкільного віку, педагоги дошкільних закладу.

Актуальність STEM проекту: залучення дітей до роботи по вирощуванню разом з дорослим рослин  на підвіконні, розвивати цілеспрямованість, спостережливість, виховання інтересу до світу рослин.

Мета STEM проекту: сприяти формуванню у дітей інтересу до дослідницької діяльності по вирощуванню культурних рослин в кімнатних умовах; дослідити процеси проростання насіння квасолі; виявити умови, необхідні для проростання насіння; як змінюється насіння квасолини в різному середовищі (ґрунт, тирса, вата) та під дією сонячного світла, води та кімнатної температури.

Завдання STEM  проекту :

1. Розширити знання дітей про культурні і дикорослі рослини.

2. Продовжити знайомити дітей з особливостями вирощування культурних рослин (квасоля, горох, помідори, огірки, цибуля, квіти, овес).

3. Узагальнити знання дітей про значення світла, тепла, вологи, ґрунту для зростання рослин.

4. Продовжувати вчити дітей доглядати за рослинами в кімнатних умовах.

5. Розвивати почуття відповідальності за благополучний стан рослин (полив, розпушування, прополка бур'янів).

6. Продовжувати розвивати спостережливість - уміння помічати зміни в зростанні рослин, зв'язувати їх з умовами, в яких вони знаходяться, спільно з вихователем робити записи в щоденнику спостережень.

7. Виховувати повагу до праці, дбайливе ставлення до його результатів.

8. Розвивати пізнавальні і творчі здібності.

Очікуваний результат:

1. Діти познайомляться з культурними і дикорослими рослинами.

2. За допомогою дослідницької діяльності діти отримають знання про необхідні умови для зростання рослин.

3. У дітей формуватиметься дбайливе відношення до рослинного світу.

4. Формування у дітей шанобливого ставлення до праці.

6. Створення в групі городу на підвіконні.

7. Створення щоденника спостережень для фіксації спостережень за рослинами в городі на підвіконні.

8. Активна участь батьків в реалізації проекту.

Обладнання, матеріали та об’єкти дослідження: Насіння квасолі, поліетиленові пакети, тирса, ґрунт, тирса, вата, вода.

Етапи роботи над проектом:

1.Підготовчий: визначення мети і завдань проекту, збір інформаційного матеріалу, створення умов для організації роботи в "городі на вікні", складання плану заходів по організації дитячої діяльності - 1-2 дні.

2. Основний (чи етап реалізації проекту): проводяться заплановані заходи для реалізації проекту (бесіди, досліди, експерименти, творча діяльність, розгляд ілюстрацій, читання) - 2-й, 3-й тиждень.

3.Завершальний: підводяться підсумки, готується презентація, підсумкова бесіда - 4-й тиждень.

2.Актуальність проекту:

Ознайомити дошкільників з фазами проростання насінні в певний відрізок часу.

Проростання насіння — перехід насіння рослин від спокою до активної життєдіяльності, початковий етап на якому утворюється паросток. Відбувається при забезпеченості вологою і киснем, відповідному температурному і світловому режимі. Зазвичай першим проростає корінець,

Деяке насіння проростає, перебуваючи у відповідних умовах, через твердості покривів і не виходу зі стану спокою; в цьому випадку можливе механічне пошкодження покрову.

Щоб допомогти насінню перетворитися у сходи ми даємо їй тільки вологу. Просто додай води і чекай – кажемо ми. Та насправді в цій дрібниці проходять тисячі різних фізіологічних процесів, суха насінина починає вбирати вологу з повітря та ґрунту. Коли зернівка набере достатньо вологи, потрібен ще час, щоб ця волога рівномірно проникла по всьому її об’єму. Далі наступає друга фаза.

Набухання і набубнявіння. Тут вже починаються кардинальні зміни, адже вологи стає достатньо для біохімічних реакцій. В результаті насінина перетворюється в абсолютно інший організм, вона в сотні раз більше дихає, вона починає живитися з власних запасів. І коли зернівка вже достатньо набухла , рослина переходить до наступної фази.

        Поява первинного корінця. Молодий корінець починає синтезувати вітаміни для свого росту, витрачати амінокислоти. Це дуже енергоємкісні процеси, тому коренева система розвивається слабко. Їй просто не вистачає запасів, адже енергія потрібна і для четвертої фази.

      Поява пагону. Як відомо, це остання фаза, коли рослина здатна забезпечити себе енергією і поживою із власних запасів насінини. В результаті ми отримуємо сходи. Молоді, сильно та дуже виснажені. Наступну порцію можна взяти лише у ґрунті. Тому при появі пагону потрібно висадити рослину в ґрунт. Правильна технологія вирощування завжди передбачає піклування про рослину на старті.

3. План-схема роботи з дітьми

по реалізації  експериментально-дослідницького STEM - проекту

«20 днів  життя квасолини»

1 етап – підготовчий. Бесіда з батьками . Обговорити цілі і завдання проекту. Сформувати інтерес у батьків по створенню умов для реалізації проекту – педагог,батьки. 1-й тиждень.

2. Консультація для батьків "20 днів життя квасолини". Інформувати батьків по цій темі – педагог 1-й тиждень.

3.Підбір наочно-дидактичних посібників, демонстраційного матеріалу, природного матеріалу, художньої літератури, придбання необхідного устаткування. Створити умови для реалізації проекту "20 днів життя квасолини " – педагог , батьки. 1-й тиждень.

2 етап - основний.

4. Перегляд відеороликів про рослини. Викликати інтерес до рослин, бажання піклуватися про них, поглиблювати і розширювати знання про види рослин – педагог 2-й тиждень.

5. Заняття "Дикорослі і культурні рослини". Ввести і аргументувати класифікацію рослин як дикорослих і культурних (по взаємодії з людиною), познайомити з цікавими представниками світу рослин – педагог 2-й тиждень.

6. Практична діяльність: посадка насіння квасолі в різні середовища: ґрунт, тирсу, вату. Викликати інтерес до вирощування городньої культури – педагог 2-й тиждень.

7. Оформлення щоденника спостережень. Зафіксувати спостереження за рослинами – педагог 2-й тиждень.

8. Праця в куточку природи. Продовжувати учити дітей правильно доглядати за рослинами, робити висновки про створення сприятливих умов (волога, світло, тепло) – педагог 3-й тиждень.

9. Дослід-спостереження за розвитком насіння квасолі в сприятливих і несприятливих умовах. Отримати необхідні умови для зростання квасолини (світло, вода, тепло) – педагог 3-й тиждень.

10. Розгляд квіткового насіння через лупу. Дати поняття про те, що форма і кількість насіння у різних рослин різне. За допомогою лупи визначити, що допомагає перезимувати насінню – педагог 3-й тиждень.

11. Практична діяльність: вирощування паростка квасолини. Продовжувати формувати навички посадки і догляду за рослиною  – педагог 3-й тиждень.

12. Дидактична гра "Культурні і дикорослі". Закріплювати класифікацію рослин за цінністю для людей – педагог 3-й тиждень.

13. Спостереження «Чи ростуть наші рослини?». Продовжувати учити дітей помічати зміни в зростанні і розвитку рослин, робити записи в щоденнику спостережень – педагог 3-й тиждень.

14. Праця в природі. Показати дітям пришкільну ділянку землі, куди буде висаджена розсада, формувати інтерес до результату своєї праці. Привести земельну ділянку в порядок (зібрати гілочки, торішню траву) – педагог 3-й тиждень.

15. Підсумкова бесіда "Город на вікні переноситься на земельну ділянку". Налаштувати дітей на подальшу діяльність по пересадці «городу на вікні» в город на ділянці нашого закладу, на клумби дітьми – педагог 3-й тиждень.

3 етап - завершальний.

16. Обробка і оформлення матеріалів проекту у вигляді презентації – педагог 4-й тиждень.

17. Аналіз результативності – педагог 4-й тиждень.

Поширення досвіду ознайомлення педагогів ЦРТРД «Першоцвіт»

з вдало виконаною роботою.

Діяльність педагога:

  • Бесіда з дітьми пізнавального характеру.
  • Організація предметно - розвивального середовища по темі.
  • Створення презентацій для занять за темами:  «Світ рослин», «Загадки про овочі».

Діяльність дітей:

  • Посадка насіння в вологе середовище (зволожена вата, тирса, ґрунт  в поліетиленовому пакеті).
  • Виконання завдань самостійних спостереженнях.
  • Щоденна відмітка змін насіння  в календарі спостереження

4.Підведення підсумків.

 

Діяльність педагога:

  • Підсумкова бесіда з дітьми (аналіз виконаної роботи).
  • Презентація проекту.
  • Представлення досвіду.

Діяльність дітей:

  • Участь у підсумковій бесіді про виконану роботу.
  • Участь у заповненні щоденника спостережень

5.Заходи щодо реалізації проекту

1. Бесіди:

  • «Рослини - це життя»
  • «Насіння»
  • «Сонце, повітря і вода наші кращі друзі».

2. Дослідно-експериментальна діяльність:

  • «Будова рослин»
  • «Ріст і розвиток рослин»
  • «Земля, яка вона?»
  • «Вода і росток»
  • «Сонце і росток»
  • «Пророщування насіння»

3. Практична діяльність та трудові доручення:

  • Спостереження за насінням
  • Відмітка  схематичним зображення в щоденнику спостереження

4. Ігрова діяльність:

  • Дидактичні ігри: «Вершки і корінці», «Чудесний мішечок».
  • Настільна гра «Парні картинки»
  • Розглядання ілюстрацій із зображенням різних рослин, які можна виростити на підвіконні.
  • Розглядання різновидів  насіння.

5. Щоденник спостереження за проростанням насіння квасолі

01.02.22. Відібрали насіння розмістити в вологе середовище (зволожена вата, тирса, ґрунт  в поліетиленовому пакеті).

02.02.22. Насіння поглинули воду і набухли.

Збільшилися в розмірі

03.02.22. Насіннєва шкірка скривилася, але корінців ще немає.

04.02.22. З'явилися корінці

07.02.22. Насіння проросло.

11.02.22. Добре помітні корінці і з'являються стеблинки.

14.05.22. Стеблинки значно витягнулась в гору, з’явився перший листок

15.02.22.Зявляється  стеблинка з  сім'ядолею.

16.02.22. Зачаткова стеблинка збільшується.                                               Особливих змін немає

17.02.22. Між сім'ядолями добре видно стеблинку з бруньками.

Утворився молодий паросток. На паростках добре видно два молодих листочка, а між ними бруньки.

18.02.22. З бруньки  з'являються нові молоді листочки.

20.02.22. Спостерігаючи за проростанням насіння  квасолі, що першим з'являється корінець, який дуже швидко росте, а потім з'являється стеблинка, виносячи сім'ядолі на поверхню.

6. Очікувані результати, механізм моніторингу

та оцінки результатів проекту

Високий рівень: Дитина проявляє інтерес до дослідницької діяльності в пізнанні рослинного світу. Впізнає і називає рослину та її  основні частини. Може порівняти рослини, знайти схожість і відмінності у зовнішніх ознаках. Знає умови росту рослини і встановлює зв'язок між рослиною і потребами у світлі, теплі, волозі. Активно виявляє бажання брати участь у догляді за рослинами.

Середній рівень: Інтерес дитини нестійкий в прояві до рослин. Відчуває труднощі у визначенні назв рослин, а так само може визначити частини рослин. Зв'язки між рослинами і його потребами самостійно не встановлює. Бере участь у догляді за рослинами, але особливого бажання не виявляє.

Низький рівень:Дитина не знає назви рослин. Не відчуває інтересу до рослин. Уявлення про особливості будови рослин, умов його росту нестійкі. Бажання доглядати за рослинами, немає.

Гра «ЩО СПОЧАТКУ, ЩО ПОТІМ»

Мета: закріплювати знання про фази росту рослин; виховувати бажання спостерігати за рослинами.

Матеріал: 3-4 комплекти малюнків, де зображені фази росту де­рева (бруньки, листочки, квіти, плоди, жовте листя, листопад)

                                     ХІД ГРИ

Діти об'єднуються у 3-4 підгрупи, за сигналом повинні послідов­но розкласти малюнки та обґрунтувати відповіді.

Гра «ВЕРХІВКИ ТА КОРІНЦІ»

Мета: учити розрізняти овочі та їх листя; закріплювати знання про те, що в одних овочів їстівні корінці, в інших — верхівки; роз­вивати уважність.

Матеріал: морква, буряки, редька, помідори, картопля, огірки та листя названих овочів.

ХІД ГРИ

Варіант І

Вихователь роздає дітям листя овочів, а у мішечку лежать овочі без листя.

Вихователь. Корінець, корінець, де твій вершок?

Діти, у кого є листя відповідного овоча, піднімають його вгору. Ті, хто правильно виконав завдання, отримують овочі.

Верхівко, верхівко, де твій корінець? Гра триває.

Варіант II

Вихователь об'єднує дітей у 2 групи. Першій групі пропонує ба­дилля, вершки, а другій — овочі. Діти повинні знайти свою пару.

Вихователь. Один, два, три — свою пару знайди!

 

Результати реалізації  експериментально-дослідницького

STEM - проекту «20 днів  життя квасолини»

Були отримані наступні результати:

1. Діти познайомилися з дикорослими і культурними рослинами.

2. У дітей формується інтерес до дослідницької діяльності по вирощуванню культурних рослин в кімнатних умовах.

3. В результаті практичної і дослідницької діяльності діти отримали необхідні умови для зростання рослин.

4. Діти побачили різноманіття посівного матеріалу.

5. Діти стали турботливіше ставитись до рослинного світу.

6. У групі був створений город на вікні.

7. Діти стали шанобливіше ставитись до праці.

8. Спостереження за рослинами були зафіксовані в щоденнику спостережень.

9. Батьки взяли активну участь в проекті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олександр\Desktop\квасоля на проект\1.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олександр\Desktop\квасоля на проект\Без імен3 .png 

C:\Users\Олександр\Desktop\квасоля на проект\4 .png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олександр\Desktop\квасоля на проект\6 .png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Олександр\Desktop\квасоля на проект\7.png 

C:\Users\Олександр\Desktop\квасоля на проект\8.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\adminn\Documents\ПЕРШОЦВІТ ВІЙНА 22\STREAM проект\25 днів\IMG_20220221_102256.jpg

docx
Додано
7 грудня 2022
Переглядів
847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку