Експрес-гра „Птахів зустрічаємо – Жар-Птицю вітаємо!”"

Про матеріал
Експрес-гра розрахована на учнів початкових класів для поглиблення знань дітей про птахів рідного краю, навчити берегти птахів, допомагати пернатим друзям взимку та зустрічати весною, створення колективного проекту.
Перегляд файлу

 

 

 

Експрес-гра:

„Птахів зустрічаємо –

Жар-Птицю вітаємо!”

                                                                    Підготувала:

                                                                    педагог-організатор

                                                                    Переяславської

                                                              ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

                                                                    Глоба Оксана

                                                                    Григорівна

 

 

 

Експрес-гра

„Птахів зустрічаємо – Жар-Птицю вітаємо!”

Мета. Поглибити знання дітей про птахів рідного краю, навчити берегти птахів, допомагати пернатим друзям взимку та зустрічати весною, створення колективного проекту.

Звучить мелодія «Веснянка», трелі пташок.

Ведучий: Вже весна прийшла в оселі,

                 Розквіта рясний садок.

                 І летять, летять веселі

                 Зграї радісних пташок.

Ведуча ( в костюмі весни): Швидше, любі, прилітайте,

                                        Ми вже бачимо здаля.

                                        І з весною привітайте

                                        І лісочки, і поля.

Ведучий: Ми вже хатки збудували

                  На деревах в гілочках,

                  Щоб ви нам пісні співали,

                  Щоб ловили ви комах.

Ведуча: Гей, летіть до нас птахи,

               Наші славні співаки!

               Будуть вас охороняти

               І дорослі і малята!

Ведучий: Друзі, чи готові ви зустрічати птахів?

Чути стукіт у двері.

На сцену вибігає  гурт дітей, тримаючи в долонях печиво у формі пташок: „сорок”,

„жайворонків”, „ластівок”, промовляють:

1. Пташок викликаю

з теплого краю:

летіть соловейки,

 

на нашу земельку.

 2. Спішіть, ластівоньки,

пасти корівоньки!

3.  Жайвороночки, прилетіте,

весну красную принесіте,

щоб сонечко засвітило.

4.  Щоб сніг білий розтопило,

щоб яблуньки розквітило.

5.Усі пташечки, прилетіте,

тепле літечко принесіте,

а зимоньку заберіте,

6.  Бо зимонька надоїла –

наш хліб вона переїла...

Ведучий :    А що, малі, багато пташок накликали?

Діти: Багато!

Ведуча: А сороку не забули?

Діти:Забули.

Ведучий: А без сороки буде вам з зимою мороки!

Дівчатка з гурту: Сорока тріщить,

Аж зима пищить!

Сорока стрекоче,

Вигнать зиму хоче!

Дівчинка 1:Ну-мо, „сороку” водити,

Та до нашого гурту просити!

Чується крик: „Пугу-пугу!”

Дівчинка 2: А хто там?

Хлопчики : Козаки з лугу!

Дівчинка 2: Просимо до гурту!

Хлопчики :(заходять до гурту, вклоняються) Доброго здоров’я!

Всі: Доброго здоров’я!

 

Дівчинка 3: Гарно навчилися пароль називати! А чи умієте  в „сороку” грати?

Хлопчик 1 : В „сороку” я грати вмію! А ось ви, дівчата, спробуйте в „сороки” пострибать!

Дівчинка 3: А ну, давай, давай, де ж це твоя „сорока”?

Хлопчик 2 : А ось - кочерги,

А ви, дівчата, ставайте в чергу.

Звучить весела музика „Гопачок”, хлопчик кладе кочерги хрест-навхрест.

Всі: Сорок сорок прилетіло в срок,

А ви доганяйте, мороки не майте.

Проходить гра «Сороки».Діти по-черзі стрибають через кочерги, намагаючись не зачепити їх ногами.

Чути гелгіт гусей

Дівчинка 4: А, гляньте, гляньте, гуси летять!

Підкидає вгору трохи соломи.

Всі: Гуси, гуси, вам на гніздо,

А нам на добро.

Дівчинка 5: Гуси, гуси, вам на гніздечко,

А нам на здоров’ячко!

Дівчинка 6: А ось і ластівки вже летять!

Підкидає вгору грудку землі.

Всі: Ось вам на хатку,

Наші ластів’ятка!

Дівчинку 1: Лелеко, лелеко, на тобі хлібця,

А нам дай жита кіпця!

Піднімає догори печиво-«жайворонок»

Дівчинка 2: Напечемо жайворонків зранку

І співати будемо веснянку.

Тепле сонце будем зустрічати

Весну красну будем величати.

Хлопчик1:Ой, до гаю, гаю та й на віти

Ви, птахи, із вирію летіте,

 

А ми вийдем радо вас вітати

І весну до двору закликати!

Звучить весняночка «Прийди весно-красна», діти пригощають усіх печивом - «жайворонками», «сороками», «ластівками».

Ведучий: Діти, нас птахи запрошують в подорож!

А вам подобається подорожувати? Дуже добре.

Ведуча:   Наші друзі тіточка Сова, царівна-Лебідь, бравий

Журавель, поважні ворони Карл і Клара,

Ведучий: А ще Соловей - Золоте горлечко, Зозулька-кукулька та загадкова Жар-птиця підготували для вас сюрприз - веселий експрес до весняного лісу.

Ведуча:   Ділимося на три (може бути 3-6 команд)

екіпажі –перший – жайворонки,

другий – сороки,

третій - ластів'ята.

Ведучий: Екіпажі, отримайте запрошення, а у ньому - маршрут, по якому потрібно рухатися під час подорожі. (Додаток 1)

Ведуча:  А ще потрібно взяти з собою в подорож  посмішку, жарти,            хороший настрій та доброзичливість до суперників.

              Щасливої подорожі весняним експресом!

Кожна команда –- екіпаж відправляється в подорож по маршруту, вказаному в маршрутному листі. На кожній зупинці ведучі відмічають кращих, та вручають їм

кольорові пір'їнки.

1. Галявина Тітоньки Сови – завдання «Чи знаєте ви птахів?»(Додаток 2)

Тітонька Сова: Доброго дня діти! Ми з домовиком Неслухом                                         раді вітати вас! Для вас – завдання. Потрібно за хвилину з                         перелічених птахів на аркуші підкреслити тих, які проживають саме в нашій місцевості.

Домовик Неслух:А ще 2 хвилинки, щоб згадати та записати птахів, які прилітають  першими до нас навесні.

2. Лужок Бравого Журавля - завдання «Розділи птахів»

(Додаток 3)

Бравий Журавель: Вітаю вас, любі діти, на моєму лужку! Отримайте завдання: ось вам малюнок. Його потрібно розрізати трьома прямими лініями на шість діляночок так, щоб на кожній діляночці було по одному птаху. Для виконання цього завдання у вас всього лише 3 хвилини.

3. Озеро Царівни-Лебідь – завдання « Відгадай загадку»

(Додаток 4)

Царівна – Лебідь: Доброго дня! А відгадайте мої загадки, дорогі діти. А загадки, як ви зрозуміли, будуть про птахів. То ж, розпочинаємо.

4. Гайок Соловейка Золоте Горлечко – завдання «Чиї це голоси?» (Додаток 5)

Соловейко Золоте Горлечко:Здрастуйте,  дорогі діти! Я радий

вітати вас в моєму гайку! Ви знаходитесь прямо в лісовій                                          Пташиній Філармонії. А цей концерт пташок саме для вас. Зараз ви                                         прослухаєте спів  пташок, побачите і пізнаєте цих виконавців,  а потім виберете картку з назвою 5 пташок. Я включу запис голосів птахів знову, а ви вслухайтеся, і якщо почули, що саме той птах співає, який записано на картці, називайте його. Завдання зрозуміле? Вгадуєте птаха по його голосу. Тож, розпочинаємо!

5. Біля замку поважних воронів Карла і Клари – завдання «Чорна скринька» (Додаток 6)

Ворон Карл і Клара: (тримають чорну скриню) Дорогі діти! Розкажіть нам, чи знаєте ви, які птахи зимують в Україні? А які птахи прилітають зимувати з північних регіонів до нас на Україну?                У цій скриньці знаходиться те, з чого починається кожна пташка. Що це ? ( У ящику знаходиться яйце)

6. Зозулька-кукулька  завдання «Знайди гніздо» (Додаток 7)

Зозулька-кукулька: Привіт, мої любі! А чи знаєте ви, що лелека може спати прямо у польоті 10 хвилин, а сокіл живе 165 років. А чи відомо вам, що у дятла найдовший язичок – 14 см?, А сойка  з'їдає за день до 400 комах? Орел може підніматися в повітря на висоту до 7,5 км, а жайвір починає свій спів на висоті 50-100 м.

А що ви цікавого знаєте про птахів? А що ви знаєте про мене – зозулю? Чи

 

відомо вам, що зозуля знищує яйця птахів у їхніх гніздах та підкидає свої?

Отримайте малюнок з гніздами птахів. Потрібно з'єднати стрілочками птаха і гніздо.              

7. Майстерня Жар-Птиці – спільне завдання «Створити свою Жар-Птицю» (Додаток 8)

Жар-Птиця: Дорогі мої діти! Вітаю вас усіх у моїй казковій Майстерні. Ви успішно пройшли цікаву та пізнавальну подорож. Ви згадали, які птахи проживають саме у нашій місцевості, які птахи прилітають навесні до нас першими, які птахи зимують у нас на Україні, які гнізда намощують птахи та багато інших цікавих фактів. Ви змагалися командно, але робили спільну справу – здобували знання, практично реалізовували їх. Кожна команда здобула кольорові пір'їнки. Тому пропоную, як підсумок нашої експрес-гри, спільно виготовити об'ємну картину казкового птаха - Жар-Птиці як символ, як оберіг усілякої пташини та логотип  нашої експрес-гри «Птахів зустрічаємо – Жар-Птицю вітаємо!”

На ватмані намальовані контури казкового птаха – Жар-Птиці, діти приліплюють пір'їнки та паперові квіти, оживляючи малюнок.

Ведучий: Нашу експрес-гру «Птахів зустрічаємо – Жар-Птицю                вітаємо!” завершено.

Ведуча: Ми повинні докласти всіх зусиль, щоб припинити погіршення довкілля, щоб природа буяла і цвіла. Ми повинні охороняти птахів, а птахи нехай радують нас своїм співом.

 

                      ОГОЛОШУЮТЬСЯ      ПІДСУМКИ  (Додаток 9)

                                                                                          

 

 

 

 

 

Додаток 1.

Маршрутний лист 1

Команда ЖАЙВОРОНКІВ

1. Галявина Тітоньки Сови –

2.Лужок Бравого Журавля -

3. Озеро Царівни-Лебідь –

4. Гайок Соловейка Золоте Горлечко –

5. Біля замку поважних воронів Карла і Клари –

6. Зозулька-кукулька 

7. Майстерня Жар-Птиці – спільний проект

Маршрутний лист 2

Команда ЛАСТІВЕНЯТ

1.Лужок Бравого Журавля -

2. Озеро Царівни-Лебідь –

3. Гайок Соловейка Золоте Горлечко –

4. Біля замку поважних воронів Карла і Клари –

5. Зозулька-кукулька 

6. Галявина Тітоньки Сови –

7. Майстерня Жар-Птиці – спільний проект                                                                                    

Маршрутний лист 3

Команда СОРОЧЕНЯТ

1. Озеро Царівни-Лебідь –

2. Гайок Соловейка Золоте Горлечко –

3. Біля замку поважних воронів Карла і Клари –

4. Зозулька-кукулька 

5. Галявина Тітоньки Сови –

6.Лужок Бравого Журавля -

7. Майстерня Жар-Птиці – спільний проект

Маршрутний лист 4

Команда __________________

1. Гайок Соловейка Золоте Горлечко –

2. Біля замку поважних воронів Карла і Клари –

3. Зозулька-кукулька 

4. Галявина Тітоньки Сови –

5.Лужок Бравого Журавля -

6.Озеро Царівни-Лебідь –

7. Майстерня Жар-Птиці – спільний проект

Маршрутний лист 5

Команда ________________

1. Зозулька-кукулька 

2. Галявина Тітоньки Сови –

3.Лужок Бравого Журавля -

4. Озеро Царівни-Лебідь –

5. Гайок Соловейка Золоте Горлечко –

6. Біля замку поважних воронів Карла і Клари –

7. Майстерня Жар-Птиці – спільний проект

 

Додаток 2.

1.

Лелека, ґава, голуб, грак, фламінго, дрізд, шуліка, дятел, колібрі. пінгвін, журавель, соловейко, снігирь, сойка, шишкар, ластівка, лебідь, качка, сова, попугай, зозуля, зимородок, перепілка, фазан, жайворонок, страус, плиска, чайка, синичка, горобець, чиж.

2. Плиски , граки, шпаки, гуси, качки, журавлі,

лебеді, жайворонки, зяблики, дрозди…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

МАЛЮНОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 

 

Додаток 4.

ЗАГАДКИ

1.Двічі родиться, а раз умирає. (Птах)

2.У морі купався,

   Сухеньким зостався.

   Під дзьобом торбинка,

   В торбинці – рибинка. (Пелікан)

3.Ходить-бродить по болоті,

   Хоче жабку упіймати,

   Принесе в гніздечко, щоб

   Своїх діточок годувати.(Чапля)

4. Невелика щебетушка,

    Заріж її – буде юшка. (Курка)

5.У воді скупався – сухим зостався.(Гусак)

6.Білий, як сніг,

   Надутий як міх,

   Лапатами ходить,

   А рогом їсть.(Лебідь)

7.У болоті плаче,

   А з болота не йде.(Кулик)

  1. Відлітають за моря

У краї далекі,

На будинках гнізда в'ють,

Звати їх…(Лелеки)

  1. Має круглі очі,

Бачить серед ночі.(Сова)

  1. Що за птах, що не в свої гнізда яйця кладе? (Зозуля)
  2. Б'ється, стука молоток,

    Поправляє нам садок.(Дятел)

  1. Пташка ця маленька,

    Лагідна, сіренька,

    В небесах співає,

    Сонце зустрічає.(Жайворонок)

  1. Заспіваю під вікном, бо зовуть мене…(шпаком)
  2. Біла латка, чорна латка по дереву скаче.(Сорока)

 

 

                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

(Скачать голоси птахів, серед них на картку написати відомі птахи, наприклад:

СОЛОВЕЙКО, СИНИЧКА, ДРІЗД, ЗОЗУЛЯ, ШПАК, ЖАЙВОРОНОК, ЖУРАВЛІ

Додаток 6.

Для інформації: Птахи, які зимують у нас на Україні:

Птахи, які прилітають зимувати до нас з північних регіонів:

Додаток 7.

Скачать малюнок з гніздами птахів і  тих птахів, яким ці гнізда належать.

Додаток 8.

На ватмані намалювати контури жар-птиці, підготувати клей, виготовити 20 маленьких квіточок з паперу, кольорове пір'я (яке будуть отримувати команди під час експрес-подорожі). Прикріпити ватман на дошку для колективної роботи.                                                                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9.

(Нагородити потрібно усі команди-учасниці: за ІІм., ІІІм, або за номінаціями : «Найвправніші орнітологи», «Знавці птахів», «Поціновувачі пташиного співу», «Майстри аплікації» та ін..)

Нагороджується

 

Команда «сороченят»

учнів    класу

школи

призери  (І м)

експрес - гри

«Птахів зустрічаємо –

Жар-Птицю вітаємо!  »

 

 

 

Директор школи                       ПІП

 

Дата проведення

docx
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
570
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку