Тема: Електронні таблиці в різних предметних галузях. Вибір типу та побудови діаграм.
Мета.
Ознайомити учнів з методами уведення формул та функцій в табличний процесор. Вироблення умінь уведення формул та функцій в електронні таблиці.
Розвивати пізнавальний інтерес, уявлення про застосування електронних таблиць у різних предметних галузях, творчу активність.
Виховувати інтерес до інформатики.
Обладнання.
Табличний процесор Excel 2010, роздатковий матеріал до задачі; інструктажі з ТБ при роботі за комп'ютером.
Тип уроку. Комбінований.
Хід заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація знань.
Вашим домашнім завданням було повторити теоретичний матеріал з теми Електронні таблиці. Перевіримо виконання вашої підготовки за допомогою тестування.
Онлайн тест «На Урок». (5 хв.)
Ви побачили результати власної підготовки.
Блиць опитування.
Молодці, всі ці знання нам сьогодні з вами знадобляться.
ІІІ. Мотивація
Пам'ятаєте, на початку вивчення програми Excel, ми говорили про те, що ця програма дозволяє вирішувати завдання статистичного характеру? Сьогоднішній урок ми присвятимо тому, щоб показати наскільки велика область застосування електронних таблиць, в різних предметних галузях. Основною метою нашого уроку буде розв’язування однієї економічної задачі. Наша робота повинна допомогти власникам бізнесу зробити звіт з продажу, та аналіз найпопулярніших товарів.. Але на початку цієї серйозної роботи ми трохи «розімнемося» і пригадаємо навички роботи з електронними таблицями.
Ми з вами попрацюємо в таких напрямках як:
- астрономія;
- експерти-криміналісти;
- мій клас;
-Економісти.
IV. Основна частина уроку
Задача 1.
Для початку я пропоную вам зануритися трохи в таку науку як астрономія і вирішити наступну просту задачу: Нам необхідно визначити, скільки земних днів триває рік на інших планетах Сонячної системи, якщо він становить:
Запитання до розв’язку задачі:
Результат:
Скільки земних днів складає рік на ….
Після закінчення роботи учні оголошують отримані результати.
Задача 2.
Ну а тепер, давайте спробуємо стати на якийсь час експертами-криміналістами. Яким би дивним не виглядало це пропозиція, але і в цій галузі людської діяльності можливе застосування електронних таблиць. Отже, послухайте завдання:
На місці скоєння злочину виявлено слід від взуття. З протоколу допиту свідка (показання бабусі 75 років) "... ой, який він розповісти точно не зможу. Хоча, запам'ятала, що він людина молода і років йому 25-28, максимум ... Зросту, ну не знаю , для мене вже дуже великий ... ". Підтвердіть показ свідка і надайте слідчому якумога більше інформації про людину, що вчинила злочин.
Примітка: По сліду (відбитку взуття) можна дізнатися: зріст людини; визначити довжину кроку; створити модель людини. Якщо відомий приблизний вік, то розрахувати ідеальну масу.
Зріст = ((довжина ступні - 15) * 100) / 12,8
Довжина кроку = довжина ступні * 3
Ширина ступні = Зріст / 18
Довжина п'яти = Зріст / 27
Голова = зріст / 8
Плече = (Зріст - 73,6) / 2,97
Передпліччя = (Зріст - 80,4) / 3,65
Стегно (бедро) = (Зріст - 69,1) / 2,24
Гомілку(голень) = (Зріст - 72,6) / 2,53
Ідеальна маса = ((Зріст * 3) / 10 - 450 + середній вік) * 0,25 + 45
Я вам зараз роздам зразки слідів злочинців, а ви спробуйте визначити їх основні параметри і допомогти слідству.
Задача 3.
Наступна задача економічно спрямована. За даними таблиці продажу меблів визначити загальну кількість і загальну вартість проданих товарів кожного найменування.
Побудувати Стовпчасту діаграму на кожне найменуванням використовуючи стовпик Дата та Сума, зробити висновки, який день був самим прибутковим.
V. Підсумок уроку. Самооцінення «Загаднокий екран»
Сьогодні на уроці ми звами плідно попрацювали. Пропонуваю вам самостійно оцінити свої досягнення на уроці, та цікавість уроку.
Перейдіть на Лист «Підсумки».
У комірку В2 внесть бал, на скільки вам сподобався урок;
У комірку L2 внесть бал, на скільки ви оцінюєте свої досягнення на уроці;
VI. Домашнє завдання.
Виконати проект:
Створити опитувальник на обране вами запитання (Приклад : Улюблена марка автомобіля; Улюблена пора року; і т.д.), опитати не менше 15 людей, побудувати 3 кругові діаграми:
За отриманими результатами зробити висновок.
Бажаю успіху!
1