Клас: 6 Дата: 10.02.2021
Тема: Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач.
Мета: Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, іноземними мовами ( використання програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом іноземних мов), уміння вчитися впродовж життя ( уміння організовувати роботу з програмними засобами, самостійно опановувати засоби діяльності, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності), безпека і здоров'я ( дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ПК)
Формувати предметні компетентності: ІКТ-компетентність
Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок.
Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в групі, колективна.
Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал.
План уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.
Тема нашого уроку «Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач» ми закріпимо Ваші знання про алгоритмічні структури, Ви продемонструєте, як навчилися складати алгоритми з вкладеним розгалуженням та вкладеним повторенням і виконувати їх у середовищі програмування.
ІІІ. Повторення й узагальнення понять , засвоєння відповідної їм системи знань.
Актуалізація опорних знань.
Завдання 1. Учні дають відповіді на запитання.
Молодці, я впевнений в тому, що ви готові до випробувань, які чекають вас надалі. Зараз пропоную виконати ще одне завдання.
Завдання 2. Учні визначають яке правильне твердження і яке – хибне.
Алгоритм – це нескінченна послідовність команд для розв’язування задачі.(ні)
Програма – це алгоритм, записаний спеціальною мовою, яку «розуміє» комп’ютер.(так)
Види алгоритмів: лінійний, циклічний, розгалужений.(так)
Цикл завжди не припиняє своєї роботи.(так)
У середовищі програмування Scratch не можна створювати власні програми, ігри, мультфільми.(так)
Спрайт – це виконавець алгоритму у середовищі програмування Scratch.(так)
Лінійний алгоритм – це алгоритм, у якому дії виконуються у хаотичному порядку.(ні)
Команди якщо, якщо… інакше використовують при створенні розгалужених алгоритмів.(так)
Демонстрація вчителем алгоритмічних структур
Завдання 3. Виконання завдань за допомогою інтерактивного тренажера Learning Apps.
https://learningapps.org/view17276669
IV. Виконуємо завдання з підручника ст. 175
Інструктаж з ТБ.
Молодці, всі впорались із завданням.
Я для вас приготував ще одне завдання. Вам потрібно пригадати основні елементи вікна Скретч і з’єднати між собою частини пазлів в різнокольорові пари. ( виконують біля окремих столів стоячи - фізкультхвилинка)
Завдання 5. Робота в групах.
«Scratch-пазли».
Прикріплюють на дошку. Перевірка.
V. Засвоєння отриманих знань на практиці
Вчитель: Молодці. Ви справжні знавці середовища Скретч. Ми майже дісталися до фінішу. В кінці уроку вас чекає нагорода у вигляді гарних оцінок.
Домашнє завдання
Перед тим, як почати роботу за комп’ютером, запишемо домашнє завдання в зошиті на наступний урок. Вам необхідно скласти алгоритм за інструкцією §21. ст.178 Впр.1
Сідайте за комп’ютери, на сайті Нові знання є посилання на цикл завдань “Бджілка”.
Індивідуальна робота за комп’ютером
Цикл завдань бжілка: https://studio.code.org/s/course3/stage/13/puzzle/1
після 7-10 хвилин роботи Релаксація. Вправи для очей
Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:
Добре, продовжуємо роботу за комп’ютером.
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Наша урок добігає кінця. Більшість з вас показали сьогодні гарні знання з теми алгоритмів, деякі отримають добрі оцінки.
Оцінювання роботи учнів на уроці.
Незакінчені речення.
Сьогодні на уроці ми
Молодці. Я надіюсь, що урок вам сподобався. А який у вас настрій ми дізнаємося із вправи «Загадкова інструкція». Я вирішив з вами пограти і приготував загадкову інструкцію. Спробуйте її виконати.
Покажіть, будь ласка, свій результат.
Наш урок закінчився. Наш урок був плідним. Ви були активні і впевнені, відповідно і результат хороший.
Резерв.
Завдання . Алгоритм «Несправний телефон».
Попрацюємо колективно. А буду називати команди, а ви їх повинні виконувати. Якщо ви все зробите правильно, то ми дізнаємося, де лежить ручка.
Початок
Кінець.
Слово вчителя: Де ж лежить ручка? Підніміть руку ті, хто отримав слово «пенал». Молодці! Ви впоралися із завданням. Ті, в кого не вийшло слово, не засмучуйтеся. Мабуть, якусь команду в алгоритмі ви виконали неправильно.
Інтерактивна вправа “ Незакінчене речення”
Технологічна карта уроку
Етап |
час,хв. |
методи навчання |
|
1 |
привітання, налаштування на успіх |
мотивація навчальної діяльності |
2 |
запис теми в зошит |
|
5-6 |
Бесіда за питаннями ( фронтальне опитування) Вправа “Так чи ні” |
4.Пояснення вчителя |
1-2 |
|
5. Виконання інтерактивної вправи “Визнач алгоритмічну структуру -знайди пару” |
2 |
|
6. Демонстрація вчителем створення алгоритму |
3 |
15хв. 10. 35 |
7.Правила роботи за комп'ютером Робота з підручником ( індивідуальна робота за комп'ютером) |
1
5 |
|
8.Пазли |
4-5 |
Розминка , виконання вправи ( 11 хв. ) 10.45 |
9.Індивідуальна робота з комп'ютером |
10-15 |
Практична робота( виконання циклу вправ “Бджілка”) |
10.Підсумок уроку, оцінювання |
3 |
11.00 |
11. Домашнє завдання |
1 |
|
12. Рефлексія |
2 |
“Загадкова інструкція (Виконання алгоритму) |