Конспект уроку "Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач."

Про матеріал
Тема: Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач. Мета: Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, іноземними мовами ( використання програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом іноземних мов), уміння вчитися впродовж життя ( уміння організовувати роботу з програмними засобами, самостійно опановувати засоби діяльності, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності), безпека і здоров'я ( дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ПК) Формувати предметні компетентності: ІКТ-компетентність ● Навчальна. Удосконалювати вміння та навички створювати і реалізовувати програми з вкладеними циклами та розгалуженнями. ● Розвиваюча. Розвивати логічне мислення, самостійність, вміння застосовувати набуті знання до практичних завдань. ● Виховна. Виховувати у учнів гармонійне сприйняття комп'ютерних технологій та інформаційну культуру. Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок. Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в групі, колективна. Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

 

Клас: 6                                                                                              Дата: 10.02.2021

Тема: Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач.

Мета: Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, іноземними мовами ( використання програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом іноземних мов), уміння вчитися впродовж життя ( уміння організовувати роботу з програмними засобами, самостійно опановувати засоби діяльності, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності), безпека і здоров'я ( дотримання правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ПК)

Формувати предметні компетентності:  ІКТ-компетентність

  • Навчальна.  Удосконалювати вміння та навички створювати і реалізовувати програми з вкладеними циклами та розгалуженнями.
  • Розвиваюча.  Розвивати логічне мислення, самостійність, вміння застосовувати набуті знання до практичних завдань.
  • Виховна. Виховувати у учнів гармонійне сприйняття комп'ютерних технологій та інформаційну культуру.

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь та навичок.

Форми організації навчальної діяльності: індивідуальна, робота в групі, колективна.

Обладнання: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, роздатковий матеріал.

 

План уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання.
  • Відмічання відсутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку «Комбінування вкладених алгоритмічних структур для розв’язування задач» ми закріпимо Ваші знання про алгоритмічні структури, Ви продемонструєте, як навчилися складати алгоритми з вкладеним розгалуженням та вкладеним повторенням і виконувати їх у середовищі програмування.

ІІІ. Повторення й узагальнення понять , засвоєння відповідної  їм системи знань.

Актуалізація опорних знань.

Завдання 1. Учні дають відповіді на запитання.

  • Дайте визначення алгоритму.  Алгоритм - чітка послідовність команд, які приводять до результату.
  • Дайте визначення програми. Програма - це алгоритм складений для комп’ютера.
  • Що таке лінійні алгоритми. Це алгоритм, у якому дії виконуються у послідовному порядку.
  • Що таке цикли? Цикли - це команди, які повторюються.
  • Що таке розгалуження? Розгалуження починається з певної умови. Якщо ця умова виконується, відбувається одна дія (чи набір дій); якщо ні - інша.
  • Вкладені розгалуження - це фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження.
  • Вкладені цикли. Вкладеним циклом називають конструкцію, в якій один цикл виконується всередині другого.

Молодці, я впевнений в тому, що ви готові до випробувань, які чекають вас  надалі. Зараз пропоную виконати ще одне завдання.

Завдання 2. Учні визначають яке  правильне твердження і яке – хибне.

 

Алгоритм – це нескінченна послідовність команд для розв’язування задачі.(ні)

Програма – це алгоритм, записаний спеціальною мовою, яку «розуміє» комп’ютер.(так)

Види алгоритмів: лінійний, циклічний, розгалужений.(так)

Цикл завжди не припиняє своєї роботи.(так)

У середовищі програмування Scratch не можна створювати власні програми, ігри, мультфільми.(так)

Спрайт – це виконавець алгоритму у середовищі програмування Scratch.(так)

Лінійний алгоритм – це алгоритм, у якому дії виконуються у хаотичному порядку.(ні)

Команди якщо, якщо… інакше використовують при створенні розгалужених алгоритмів.(так)

 

Демонстрація вчителем  алгоритмічних структур

 

Завдання 3. Виконання завдань за допомогою інтерактивного тренажера Learning Apps.

 

https://learningapps.org/view17276669

 

 

IV. Виконуємо завдання з підручника ст. 175

Інструктаж з ТБ.

 

 

Молодці, всі впорались із завданням.

 Я для вас приготував ще одне завдання. Вам потрібно пригадати основні елементи вікна Скретч і з’єднати між собою частини пазлів в різнокольорові пари. ( виконують біля окремих столів стоячи - фізкультхвилинка)

Завдання 5.  Робота в групах. 

«Scratch-пазли».

 

 

Прикріплюють на дошку. Перевірка.

 

V. Засвоєння отриманих знань на практиці 

Вчитель: Молодці. Ви справжні знавці середовища Скретч. Ми майже дісталися до фінішу. В кінці уроку вас чекає нагорода у вигляді гарних оцінок.

Домашнє завдання

Перед тим, як почати роботу за комп’ютером, запишемо домашнє завдання в зошиті на наступний урок. Вам необхідно скласти алгоритм за інструкцією §21. ст.178 Впр.1

 

Сідайте за комп’ютери, на сайті Нові знання є посилання на цикл завдань “Бджілка”.

 

Індивідуальна робота за комп’ютером

Цикл завдань бжілка: https://studio.code.org/s/course3/stage/13/puzzle/1

 

після 7-10 хвилин роботи Релаксація. Вправи для очей

Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:

  • швидко покліпати очима, заплющити очі, посидіти спокійно 5 секунд;
  • міцно заплющити очі, розплющити очі, подивитись вдалечінь;
  • витягнути праву руку вперед, стежити очима за рухами вказівного пальця - вправо і вліво, вгору і вниз;
  • подивитись на вказівний палець витягнутої руки, потім перенести погляд вдалечінь;
  • кругові оберти очима вліво, а потім вправо 3 рази.

 

Добре, продовжуємо роботу за комп’ютером.

 

 

 

 

 VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія 

Наша урок добігає кінця. Більшість з вас показали сьогодні гарні знання з теми алгоритмів, деякі отримають добрі оцінки.

Оцінювання роботи учнів на уроці.

Незакінчені речення.

Сьогодні на уроці ми

 

Молодці. Я надіюсь, що урок вам сподобався. А який у вас настрій ми дізнаємося із вправи «Загадкова інструкція». Я вирішив з вами пограти і приготував загадкову інструкцію. Спробуйте її виконати.

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image354.jpg

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image356.jpg

Покажіть, будь ласка, свій результат.

 

Наш урок закінчився. Наш урок був плідним. Ви були активні і впевнені, відповідно і результат хороший.

 

 

 


Резерв.

Завдання . Алгоритм «Несправний телефон».

Попрацюємо колективно. А буду називати команди, а ви їх повинні виконувати. Якщо ви все зробите правильно, то ми дізнаємося, де лежить ручка.

Початок

  1. Напишіть слово РУЧКА
  2. Допишіть в кінці слова літеру Л
  3. Замініть літеру Ч на Н
  4. Якщо 2-га літера в слові У, то замініть її на Е, інакше видаліть її.
  5. Якщо 4-та літера в слові К, то видаліть її.
  6. Якщо 1-ша літера в слові Р, то замініть її на літеру П, інакше видаліть її.

 

Кінець.

Слово вчителя:  Де ж лежить ручка? Підніміть руку ті, хто отримав слово «пенал». Молодці! Ви впоралися із завданням. Ті, в кого не вийшло слово, не засмучуйтеся. Мабуть, якусь команду в алгоритмі ви виконали неправильно.

 

 

 

Інтерактивна вправа “ Незакінчене речення”

  1. Якщо  серед команд  циклу є інші цикли , то такі фрагменти алгоритмів, називають ( вкладеними циклами)
  2. Фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження - це ( вкладені розгалуження)
  3. Розгалуження може бути вкладеним у ( цикл)
  4. У розгалуження може бути вкладено ( цикл)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна карта уроку

 

Етап

час,хв.

методи навчання

  1. Організаційний момент

1

привітання, налаштування на успіх

  1. Тема, мета уроку

мотивація навчальної діяльності

2

запис теми в зошит

  1. Актуалізація навчального матеріалу

5-6

Бесіда за питаннями ( фронтальне опитування)

Вправа “Так чи ні”

4.Пояснення вчителя

1-2

 

5. Виконання інтерактивної вправи

“Визнач алгоритмічну структуру -знайди пару”

2

 

 

 

 

6. Демонстрація вчителем створення алгоритму

3

15хв.                              10. 35

7.Правила роботи за комп'ютером

 Робота з підручником

( індивідуальна робота за комп'ютером)

1

 

 

5

 

8.Пазли

4-5

Розминка , виконання вправи   ( 11 хв. ) 10.45

9.Індивідуальна робота з комп'ютером

10-15

Практична робота( виконання циклу вправ “Бджілка”)

10.Підсумок уроку, оцінювання

3

                                                          11.00

11. Домашнє завдання

1

 

12. Рефлексія

2

“Загадкова інструкція (Виконання алгоритму)

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку