Проект – це творча діяльність, яка дозволяє нам досягнути мети або вирішити проблему. Проект в трудовому навчанні це: - створення ідеї нового виробу; - виготовлення виробу;- оформлення документації. Під час виконання кожного проекту ми знайомимось з цікавими технологіями та будемо навчатись виконувати різноманітні технологічні операції. Повторення
1. Ознайомся зі зразками виробів.2. З'ясуй призначення кожного виробу.3. Поміркуй, які технологічні операції було застосовано для його виготовлення. 4. Які інструменти для цього знадобилися?Ознайомлення зі зразками виробів різного призначення. Виконайте завдання та запишіть результати у зошит:
Творчий проект складається з чотирьох важливих етапів. Перший - організаційно-підготовчий. Пошук необхідної інформації та планування роботи. Третій – технологічний. Виготовлення виробу. Другий – конструкторський. Креслення, вибір матеріалів та інструментів. Четвертий – заключний. Висновки. Повторення
Давайте визначимо мету й завдання нашого творчого проекту- Товариш (подруга) десь поклав ключ від класної кімнати і не може знайти. Що можна подарувати йому (їй), щоб такого більше не траплялось?- Тато (мама) часто не може знайти ключі. Що можна йому (їй) подарувати, щоб такого більше не траплялось?Організаційно-підготовчий етап проекту.
Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі та дай відповіді на запитання.1. Хто користується брелоками? Чи потрібні вони?2. З якого матеріалу можна виготовити брелок?3. Яким повинен бути мій майбутній виріб? (сформулюй декілька вимог до майбутнього виробу)«Міні-маркетингові дослідження»
Відомості археологів запевняють нас, що прототипи сучасних брелоків з'явилися ще в Середньовіччя, коли кожен багатий житель міста показував своє високе положення в суспільстві за допомогою такого аксесуара, як довгий ланцюжок, на яку були нанизані медальйони або монетки. Згодом, на такі монетки майстри наносили індивідуально замовлені малюнки родових гербів, емблеми приналежності до певного братству або ордену, життєві девізи. Носити такі ланцюжки дозволялося не тільки чоловікам, але і жінкам. Брелок
До середини XVIII століття цей аксесуар зазнав деяких змін, і став суто особистим предметом. Купці і представники вищого суспільства змагалися між собою в унікальність і красу своїх виробів. Брелоки робили з золота і срібла, інкрустували коштовним камінням, і пишалися ними, передаючи підростаючому поколінню. Брелок
- Практичні. Такі брелоки потрібні, в основному, для зчіпки ключів;- Рекламні. Їх замовляють фірми для піар-акцій, в подарунок своїм співробітникам або партнерам;- Сувенірні. Зазвичай купити брелоки з дерева, кераміки або навіть текстилю можна в різних містах як пам'ятний подарунок від подорожі. Дуже привабливі брелоки з дерева ручної роботи. На відміну від металевих або пластикових, вони завжди унікальні, адже кожен шматочок натуральної деревини має свою неповторну текстуру і малюнок. Від таких брелоків йде ледь вловимий лісовий аромат, що приносить затишок в будинок. Можна розділити брелоки на:
Конструкторський етап проекту. Графічне зображення складається з ліній, штрихів, точок і виконується олівцем або кульковою ручкою. Основними графічними зображеннями є кресленик та ескіз. Кресленик виконується за допомогою креслярських інструментів. На кресленику також є певні відомості, що необхідні для виготовлення виробу. Ескіз виконується від руки, без застосування креслярських інструментів, але з дотриманням пропорцій між частинами виробу (деталі).
Щоб кресленики були зручними для зберігання і користування, їх виконують на аркушах паперу певного розміру. Розміри аркуша креслярського паперу називають форматом. Формат аркуша визначається розмірами йога сторін. Ми будемо користуватися аркушами з розмірами сторін 297x210 мм. Цей формат позначають А4.
Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька моделей-аналогів майбутнього виробу. Саме вони і стануть твоїм «Банком даних». Формуємо банк даних. Зразки, які ти будуть у твоєму банку даних називаються моделями-аналогами. Вони подібні за призначенням до твого майбутнього виробу. Серед них ти обереш базову модель, яку використаєш для розробки власного проекту. Базова модель - це модель-аналог із банку ідей, яка найбільше відповідає вимогам. Вона є основою для вдосконалення.
Оглянь уважно свій банк даних та дай відповіді на запитання: Яка модель-аналог є найскладнішою для виготовлення?Яка модель-аналог є найоригінальнішою?Яка модель-аналог є найбезпечнішою у користуванні?Яка модель-аналог є найгарнішою?Після огляду моделей-аналогів зроби висновок: Я обрав базовою моделлю _____ тому, що _____________________________________________Думаю, що зможу виготовити подібний виріб за ________ уроків. Обираємо базову модель
Усе, з чого ми виготовляємо вироби називають конструкційними матеріалами. Розрізняють природні та штучні конструкційні матеріали. Наприклад: деревина, залізо, пластмаса, скло, каучук та ін. Конструкторський етап проекту. Для того щоб створити виріб необхідно мати не лише зображення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб. Для різних об’єктів добирають конструкційні матеріали з різними властивостями.
Виготовляємо виріб, використовуючи необхідні технологічні операції: розмічання, різання, з’єднання, оздоблення. 1. Розмічання заготовок – накреслити на заготовці усі деталі. (економію матеріалів, припуски на обробку)2. Різання (правила безпечної праці)3. Шліфування (зачищання)4. Складання (з’єднання) – цвяхи або шурупи (деревина має велику товщину) або клеєм (деревина має малу товщину)5. Оздоблення (випалювання, лакування, фарбування, мозаїка, аплікація, бісер і так далі). Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу декоративного покриття, яке поліпшує їх зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища. Технологічний етап проекту.
В якій послідовності будемо виготовляти виріб?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Що робимо. Чим робимо1 Технологічний етап проекту. Оздоблення виробу обраним способом. Вирізання деталей виробу. Виявлення та усунення недоліків (за наявності). Розмічання деталей на заготовці. Зачищання та шліфування деталей. З’єднання деталей виробу.
Технологічний етап проекту. Під час виконання технологічних операцій обов’язково потрібно дотримуватись правил безпечної роботи. До майстерні входь по дзвонику і виходь лише з дозволу учителя. Працюй лише на своєму робочому місті. На початку уроку перевір робоче місце на відсутність зайвих речей та підготуй все необхідне для уроку. Використовуй обладнання, інструменти та матеріали обережно та тільки за призначенням.
Спробуйте дати відповіді на запитання: Чи отримав ти виріб, який запланував?Щоб ти змінив у виробі, якби виготовляв його ще раз?Що для тебе виявилось найскладнішим у виконанні проекту?Чого я навчився під час виконання проекту?Чи є у тебе бажання виготовити ще декілька подібних виробів?Заключний етап проекту.
Рука з лобзиком має виконувати лише вертикальні рухи (вгору-вниз). Їх потрібно робити без різких ривків та старатись задіяти всю довжину пилочки. Друга рука плавно розвертає і переміщує заготовку. Зворотній рух пилочки виконуємо без натискання. Основні правила роботи ручним лобзиком. Додаткові матеріали
Додаткові матеріали. Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу або деталі декоративного покриття, яке поліпшує їх зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища. Основні етапи оздоблення виробів з деревини такі:- підготовка поверхні деталі (зачищення та шліфування);- нанесення захисного декоративного покриття, яке може бути прозорим або непрозорим.