Проект – це творча діяльність, яка дозволяє нам досягнути мети або вирішити проблему. Проект передбачає створення ідеї нового виробу, його виготовлення, а також оформлення відповідної документації. Під час виконання кожного проекту ми знайомимось з технологіями та будемо навчатись виконувати технологічні операції. Повторення
Творчий проект складається з чотирьох важливих етапів. Перший - організаційно-підготовчий. Пошук необхідної інформації та планування роботи. Третій – технологічний. Виготовлення виробу. Другий – конструкторський. Креслення, вибір матеріалів та інструментів. Четвертий – заключний. Висновки.
Давайте визначимо мету нашого творчого проекту:- У мого товариша (подруги) багато ключів і він (вона) постійно вдома їх шукають. Що можна подарувати, щоб такого більше не траплялось?- У батька (мами) скоро день народження. Що можна йому (їй) подарувати таке, щоб воно було корисним і прикрасило нашу прихожу?Організаційно-підготовчий етап проекту.
1. Хто користується ключницею? Чи потрібна вона вдома або в класі?2. З якого матеріалу можна виготовити ключницю?3. Яким повинен бути мій майбутній виріб? (сформулюй декілька вимог до майбутнього виробу)«Міні-маркетингові дослідження»Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі та дай відповіді на запитання.
Вимоги до естетичного вигляду (зовнішній вигляд виробу). Вимоги до конструкції (міцність). Вимоги до якості виготовлення (відповідність розмірам, якість обробки матеріалів). Формулювання основних вимог до об'єкта праці: Щоб не доводилося шукати ключі, які постійно виявляються не на своєму місці, виручить ключниця. Ключі постійно будуть перебувати там де треба, а сама ключниця перетвориться в симпатичну декоративну деталь інтер’єру.
Метод фокальних об’єктів – це перенесення властивостей випадково обраних явищ та об’єктів на виріб, який проектується. Назва методу походить від слова фокус (центр). Об’єкт, який ми хочемо виготовити ставимо у фокусі (всередині) схеми. Обираємо декілька випадкових предметів. Описуємо їх властивості. Потім переносимо їх на фокальний об’єкт або його частину. Методи проектування
Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька моделей-аналогів майбутнього виробу. Саме вони і стануть твоїм «Банком даних». Формуємо банк даних. Зразки, які ти будуть у твоєму банку даних називаються моделями-аналогами. Вони подібні за призначенням до твого майбутнього виробу. Серед них ти обереш базову модель, яку використаєш для розробки власного проекту. Базова модель - це модель-аналог із банку ідей, яка найбільше відповідає вимогам. Вона є основою для вдосконалення.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Показники якостіМодель №1 Модель №2 Модель №…..1 Краса 2 Оригінальність 3 Легкість у користуванні 4 Легкість у виготовленні5 Не дороге виготовлення Усього балів: Оглянь уважно свій банк даних та заповни таблицю: Зроби висновок: Варіант № ___ є на мою думку найкращим тому, що ______________ . Я думаю, що зможу виготовити виріб за _________ уроків. Обираємо базову модель
Конструкторський етап проекту. Графічне зображення складається з ліній, штрихів, точок і виконується олівцем або кульковою ручкою. Основними графічними зображеннями є кресленик та ескіз. Кресленик виконується за допомогою креслярських інструментів. На кресленику також є певні відомості, що необхідні для виготовлення виробу. Ескіз виконується від руки, без застосування креслярських інструментів, але з дотриманням пропорцій між частинами виробу (деталі).
Щоб кресленики були зручними для зберігання і користування, їх виконують на аркушах паперу певного розміру. Розміри аркуша креслярського паперу називають форматом. Формат аркуша визначається розмірами йога сторін. Ми будемо користуватися аркушами з розмірами сторін 297x210 мм. Цей формат позначають А4.
Усе, з чого ми виготовляємо вироби називають конструкційними матеріалами. Розрізняють природні та штучні конструкційні матеріали. Наприклад: деревина, залізо, пластмаса, скло, каучук та ін. Конструкторський етап проекту. Для того щоб створити виріб необхідно мати не лише зображення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб.
Залізо є твердим, пластичним та важким воно є провідником (проводить електричний струм), його широко використовують у машинобудуванні, електротехніці, будівництві. Деревина - м’яка та легка, вона є діелектриком, тобто не проводить електричний струм. Її широко використовують у будівництві, виготовленні меблів тощо.
Виготовляємо виріб, використовуючи необхідні технологічні операції: розмічання, різання, з’єднання, оздоблення. 1. Розмічання заготовок – накреслити на заготовці усі деталі. (економію матеріалів, припуски на обробку)2. Різання (правила безпечної праці)3. Шліфування (зачищання)4. Складання (з’єднання) – цвяхи або шурупи (деревина має велику товщину) або клеєм (деревина має малу товщину)5. Оздоблення (випалювання, лакування, фарбування, мозаїка, аплікація, бісер і так далі). Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу декоративного покриття, яке поліпшує їх зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища. Технологічний етап проекту.
В якій послідовності будемо виготовляти виріб?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Що робимо. Чим робимо1 Технологічний етап проекту. Оздоблення виробу обраним способом. Вирізання деталей виробу. Виявлення та усунення недоліків (за наявності). Розмічання деталей на заготовці. Зачищання та шліфування деталей. З’єднання деталей виробу.
Технологічний етап проекту. Під час виконання технологічних операцій обов’язково потрібно дотримуватись правил безпечної роботи. До майстерні входь по дзвонику і виходь лише з дозволу учителя. Працюй лише на своєму робочому місті. На початку уроку перевір робоче місце на відсутність зайвих речей та підготуй все необхідне для уроку. Використовуй обладнання, інструменти та матеріали обережно та тільки за призначенням.
Інструменти й пристосування слід розташовувати на верстаку у такий спосіб, щоб вони трохи виступали за межі верстака. Через кожні 45 хвилин треба робити перерву. Працюючи інструментом, за необхідності можна відволікатися і заважати працювати іншим. Після завершення роботи інструменти потрібно залишити там, де працювали. Спробуй знайти та виправити неправильний варіант. Виконай завдання
Проаналізувати виконану впродовж уроку роботу та дати відповіді на запитання: Чи встигаю я за визначений час виготовити деталі виробу?Що потрібно включити до плану наступного уроку, щоб завершити виконання проекту вчасно? Який інструмент та матеріал мені потрібні для наступного уроку?Зібрати коментарі до виготовленого виробу від однокласників, батьків та знайомих. Домашнє завдання
Спробуйте дати відповіді на запитання: Чи отримав ти виріб, який запланував?Щоб ти змінив у виробі, якби виготовляв його ще раз?Що для тебе виявилось найскладнішим у виконанні проекту?Чого я навчився під час виконання проекту?Чи є у тебе бажання виготовити ще декілька подібних виробів? Заключний етап проекту.
Підготовка виробу до презентаціїУпродовж декількох тижнів я працював над проектом ____________________Мій виріб буде цікавим для _____________, тому що _______________________. Я обрав такий вид оздоблення виробу, тому що ________________________Мети проекту я досягнув тому, що ___________________________Після виконання цього проекту у менеє бажання розробляти і проектувати ___________________________.
Рука з лобзиком має виконувати лише вертикальні рухи (вгору-вниз). Їх потрібно робити без різких ривків та старатись задіяти всю довжину пилочки. Друга рука плавно розвертає і переміщує заготовку. Зворотній рух пилочки виконуємо без натискання. Основні правила роботи ручним лобзиком. Додаткові матеріали
Додаткові матеріали. Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу або деталі декоративного покриття, яке поліпшує їх зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища. Основні етапи оздоблення виробів з деревини такі:- підготовка поверхні деталі (зачищення та шліфування);- нанесення захисного декоративного покриття, яке може бути прозорим або непрозорим.