Електронний засіб навчального призначення "Інтерактивна скарбничка"

Про матеріал
Посібник містить інтерактивні вправи до уроків біології. Вправи виконані у застосунках wordwall, MyWordArt, Learningapps, Jigsaw Planet, які містять вправи до уроків біології в 7 класі НУШ (програма Балан та інші)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивна скарбничка до уроків біології у 7 класі Електронний засіб навчального призначення Заклад загальної середньої освіти Мервинський ліцей Берестечківської міської ради Волинської областіМерва 2023 Людмила Іващук

Номер слайду 2

Іващук Людмила Анатоліївна, учитель біології закладу загальної середньої освіти Мервинського ліцею Берестечківської міської ради Волинської області,учитель вищої категорії, старший учитель. Рецензенти: Шевчук Тетяна Яківна, кандидат біологічних наук , доцент, завідувач кафедри анатомії людини Волинського національного університету імені Лесі Українки;Шинкарук Ірина Вікторівна, старший викладач кафедри Менеджменту освіти, завідувач відділу новацій та передових педагогічних технологій ВІППОСхвалено засіданням науково-методичної ради Волинського інституту післядипломної освіти(протокол №4 від 26.10.2023 р.) Електронний засіб навчального призначення «Інтерактивна скарбничка до уроків біології у 7 класі» допоможе провести сучасний урок біології з використанням нестандартних форм, інтерактивних та інформаційних технологій, різноманітних творчих завдань. Запропоновані форми навчання, що базуються на інноваційних підходах, стимулюють пізнавальний та пошуковий інтереси учнів, сприяють розвитку творчих здібностей особистості. Адресовано вчителям біології, керівникам гуртків.

Номер слайду 3

ЗМІСТВступ …………………………………………………………………………..…..5 Клітина……………………………………………………………………….…....9 Одноклітинні організми…………………………………………………….….13 Бактерії …………………………………………………………………………..17 Квіткова рослина. Корінь. Кореневі системи. Видозміни кореня ………...21 Квіткова рослина. Стебло. Листок. Пагін …………………………...............25 Квіткова рослина. Квітка …………………………………………………..….29 Квіткова рослина. Суцвіття. Плід ………………………………………........33 Різноманітність рослин. Водорості ……………………………………….......37 Різноманітність рослин. Мохи. Хвощі. Плауни …………………………......41 Різноманітність рослин. Папороті ……………………………………….........45 Різноманітність рослин. Голонасінні ……………………………………........49 Різноманітність рослин. Покритонасінні ……………………………............53 Різноманітність рослин. Екологічні групи та життєві форми ………...…..57 Гриби. Макроскопічні та мікроскопічні гриби ………………………..........61 Гриби. Лишайники ………………………………………………………….….65 Список використаних джерел ……………………………………..............….69

Номер слайду 4

Краса природи – це одне з джерел, що живить доброту, сердечність і любов В. О. Сухомлинський. Комп’ютер наштовхує мене на такі думки, які ніколи не прийшли б мені в голову без нього. Девід Ем. Бути вчителем у цифрову добу – це навчати навичок майбутнього вже сьогодні Дженіфер Флемінг

Номер слайду 5

Вступ У сучасній освіті одним із пріоритетних напрямів розвитку є інформатизація та впровадження комп’ютерних технологій в освітній процес, що значно покращує якість та ефективність навчання. Застосування ІКТ потребує перегляду форм і методів навчальної діяльності. Слід пам’ятати, що комп’ютерні технології є ефективним, але допоміжним засобом навчання. Їх застосування підвищує активність, веде до перебудови освітнього процесу. Під час переходу до інтерактивних форм навчання в біології змінюється, насамперед, ставлення дітей до предмета, приводиться в дію основний закон засвоєння знань: сприйняття – осмислення – запам’ятовування – практичне  застосування. Ефективність засвоєння знань залежить від активності учасників процесу навчання, адже важливо, коли учень не просто прослуховує матеріал, а й сам активно працює – намагається знайти логічне пояснення того чи іншого явища й пояснити товаришу свою точку зору. Ось це і є найголовнішою метою інтерактивного навчання. Набагато важливіше навчити учнів мислити, аналізувати, робити висновки, ніж просто розповісти їм новий матеріал. Завдяки реалізації принципу наочності в навчанні здійснюється швидке запам’ятовування ключових слів, тренування образної пам’яті, 5

Номер слайду 6

проведення «мозкового штурму», аналіз основних ідей прочитаного або прослуханого тексту, активізація фонових знань учнів. Для візуалізації ключових слів теми використовують поняття «Хмара слів». «Хмара слів» є засобом візуалізації в освітньому процесі, розвиває творчі здібності учнів і стимулює пізнавальну активність. Завдяки сучасній мультимедіа створюються сприятливі умови для розвитку просторового і критичного мислення, аналітичних здібностей учнів (вміння виділяти головне, порівнювати, зіставляти, розширювати ідею, фантазувати). Хмара слів (англ. tag cloud, word cloud, wordle) – це візуальне подання списку категорій або тегів, які також називаються мітками, ярликами, ключовими словами тощо. На слова, з яких формується хмара, є гіперпосилання. А саме - вправи, які виконанні в https://learningapps.org/, https://wordwall.net/ru/myactivities, https://www.jigsawplanet.com/ . Для того, щоб зайти на хмару, користуємося QR кодом, створеним на https://qrcode.tec-it.com/ru/Url «Learning. Apps.org» - онлайн-сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Їх можна використовувати в роботі з інтерактивною дошкою або як індивідуальні вправи для учнів. Ресурс пропонує велику кількість готових шаблонів («Класифікація», «Вікторина», «Відповідності», «Знайди слова», тощо), які допоможуть зробити урок цікавим та ефективним. (https://learningapps.org/view14231861) 6

Номер слайду 7

«Одним із багатофункціональних інструментів для створення інтерактивних дидактичних матеріалів є платформа Word. Wall, яка однозначно сподобається вчителям, що хочуть зробити урок сучасним та креативним. Даним сервісом можна скористатися на будь-якому пристрої: комп'ютері, планшеті, телефоні або інтерактивній дошці. https://wordwall.net/uk/resource/4901114) Для формування образного мислення в учнів цікавим завданням може стати складання пазлів. Складаючи пазли, учень «занурюється» в тему, яка вивчається. Зібрати із «розрізаних» фрагментів зображення допоможе краще запам'ятати матеріал та буде мотивувати до вивчення предмету надалі. Онлайн-сервіси для генерації з вихідних графічних зображень (фотографій) дають можливість створення пазлів, зберігання їх, використання для гри онлайн, а також можливість роздрукувати і використовувати як дидактичний матеріал. (https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3cbcacdfd546) Сучасним інструментом для зацікавлення учнів і урізноманітнення власного уроку є створення QR-кодів (від англ. quick response — швидкий відгук). Головною перевагою QR-коду над штрих-кодом є можливість сканування звичайною камерою смартфона та великий обсяг інформації, що кодується. 7

Номер слайду 8

Алгоритм використання електронного засобу навчального призначення Учні пропонують терміни та поняття, з яких можна скласти хмаринку тегів. Учні пояснюють значення та функції хмаринки тегів у мережі. Вчимося граючись. Натискаючи на будь-який термін чи поняття на хмаринці, учні потрапляють на різноманітні сервіси з інтерактивними вправами. Інтернет-сервіси для створення дидактичних ігор – це універсальна можливість для вчителів «іти в ногу» з сучасними технологіями. Матеріали рекомендуються в електронному або друкованому вигляді; для акцентування уваги на важливих термінах, ключових моментах для узагальнення, актуалізації опорних знань, мотивації, рефлексії тощо. Електронний засіб навчального призначення можна використовувати для колективного, індивідуального чи групового навчання в класі, застосовуючи BYOD – технології (Bring own your device – використання учнями на уроках власних гаджетів в навчальних цілях). Використання засобів ІКТ ефективне під час змішаного навчання – педагогічно виваженого поєднання технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання. За такого означення змішане навчання реалізує системні принципи відкритої освіти: мобільності учасників освітнього процесу, рівного доступу до освітніх систем, надання якісної освіти, формування структури та реалізації освітніх послуг. 8

Номер слайду 9

КЛІТИНА9

Номер слайду 10

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Діяльність (уміння) розпізнає: на моделях, фотографіях рослинну і тваринну клітини та їхні складові частини; на мікропрепаратах рослинних клітин їхні складові; уміє: налаштувати шкільний оптичний мікроскоп та отримати чітке зображення мікроскопічного об’єкта; виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин;дотримується правил: роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; Знанняоперує термінами: клітина, клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, пластиди, мітохондрії, вакуоля;називає: основні елементи світлового мікроскопа; основні властивості клітини: ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем;наводить приклади: складових частин клітини (клітинна мембрана, клітинна стінка, цитоплазма, ядро, органели: пластиди, мітохондрії, вакуоля);порівнює: рослинну і тваринну клітину; Ставлення робить висновок: клітина була відкрита завдяки винаходу мікроскопа; організми мають клітинну будову; клітини рослин і тварин мають спільні та відмінні риси будови;усвідомлює: можливість глибшого дослідження будови клітини за допомогою сучасних приладів (електронний мікроскоп) та методів досліджень;оцінює: внесок учених у розвиток знань про клітину;обґрунтовує судження: клітина – цілісний об’єкт живої природи.10

Номер слайду 11

«Лабіринт»: вибрати правильні відповіді «Збити кульку»: вибрати кілька відповідей «Пазл»: скласти модель клітини«Лабіринт» «Пазл»«Збити кульку»11

Номер слайду 12

« Спіймай крота»: вибрати правильні відповіді«Кросворд»: пригадати роль учених у дослідженні клітини«Джунглі»: знайти відповідність«Спіймай крота»«Кросворд» «Джунглі»12

Номер слайду 13

ОДНОКЛІТИННІ ОРГАНІЗМИ13

Номер слайду 14

Діяльність (уміння) розпізнає (на моделях і фотографіях): одноклітинні організми (із числа вивчених);описує: середовища існування та будову одноклітинних організмів (на прикладі вивчених);застосовує знання: для профілактики інфекційних та паразитарних захворювань; про процеси життєдіяльності одноклітинних у побуті;дотримується правил: роботи з мікроскопом. Знанняоперує термінами: бактерії, одноклітинні організми, колоніальні організми, багатоклітинні організми;називає: середовища існування одноклітинних організмів; знає: особливості будови одноклітинних;розуміє: процеси життєдіяльності (живлення, дихання, подразливість, розмноження, рух). Ставленняоцінює: роль одноклітинних організмів в екосистемах;усвідомлює: небезпеку інфекційних та паразитарних захворювань;робить висновок: клітини можуть бути самостійними організмами.14 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 15

«Розкрути колесо»: дати розгорнуту відповідь«Літак»: вибрати правильні відповіді«Пазл»: скласти рисунок «Різноманітність найпростіших»«Розкрути колесо» «Літак» «Пазл»15

Номер слайду 16

«Вікторина» «Збити кульку»«Вікторина»: вибрати правильну відповідь«Збити кульку»: вибрати правильні відповіді16

Номер слайду 17

БАКТЕРІЇ17

Номер слайду 18

Діяльність (уміння) описує: середовища існування та будову бактерій;застосовує знання: для профілактики захворювань; про процеси життєдіяльності одноклітинних у побуті;Знанняоперує термінами: бактерії;називає: ознаки бактеріальної клітини;Ставленняусвідомлює: небезпеку інфекційних захворювань;робить висновок: клітини можуть бути самостійними організмами.18 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 19

«Перший мільйон»: вибрати правильну відповідь «Кросворд»: пригадати «Особливості життєдіяльності бактерій»«Пазл»: згрупувати шкідливі та корисні бактерії«Пазл» «Перший мільйон»«Кросворд»19

Номер слайду 20

«Правда чи неправда»«Презентація» «Правда чи неправда»: вибрати правильні твердження«Презетація»: міні-проєкт «Бактерії: користь чи шкода»Персональний сайт20

Номер слайду 21

КВІТКОВА РОСЛИНА. КОРІНЬ. КОРЕНЕВІ СИСТЕМИ. ВИДОЗМІНИ КОРЕНЯ21

Номер слайду 22

Діяльність (уміння) описує: ріст і розвиток рослинного організму;установлює: біологічне значення видозмін вегетативних органів (на прикладах);аналізує: значення фотосинтезу, живлення, дихання, випаровування води в житті рослин;планує: власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;прогнозує: результати власних спостережень;практикує: дослідження будови органів рослини; досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин. Знанняоперує термінами: рослини, вегетативні органи рослини; називає: основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин);характеризує: будову кореня. Ставлення усвідомлює: рослина – цілісний організм.22 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 23

«Пазл»: скласти рисунок «Видозміни кореня»«Лабіринт»: вибрати правильну відповідь«Новорічний рейс»: вибрати кілька відповідей«Новорічний рейс»«Пазл» «Лабіринт»23

Номер слайду 24

«Вікторина»«Пазл» «Скачки» «Пазл»: скласти рисунок «Типи кореневих систем»«Вікторина»: вибрати правильну відповідь«Скачки»: вибрати правильну відповідь24

Номер слайду 25

КВІТКОВА РОСЛИНА. СТЕБЛО. ЛИСТОК. ПАГІН25

Номер слайду 26

Діяльність (уміння) описує: ріст і розвиток рослинного організму; установлює: біологічне значення видозмін вегетативних органів (на прикладах);аналізує: значення фотосинтезу, живлення, дихання, випаровування води в житті рослин;планує: власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;прогнозує: результати власних спостережень;практикує: дослідження будови органів рослини; досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин. Знанняоперує: термінами: рослини, вегетативні органи рослини (стебло, листок, брунька), нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин;називає: основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин); умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин; умови, за яких відбувається фотосинтез; форми розмноження рослин;наводить приклади: тканин, органів рослин; способів розмноження рослин (3-4); рухів рослин; рослин з видозмінами пагона та його частин (3-4). Ставлення усвідомлює: рослина – цілісний організм.26 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 27

«Вікторина зі зображенням»: вибрати правильну відповідь;«Пазл»: скласти рисунок «Будова пагона»«Кросворд»: пригадати внутрішню будову стебла«Вікторина зі зображенням»«Пазл» «Кросворд» 27

Номер слайду 28

«Фрагменти зображень»«Розкрути колесо»«Завдання на відповідність»«Фрагменти зображень»: підписати частини пагона«Розкрути колесо»: дати розгорнуту відповідь«Завдання на відповідність»: співставити28

Номер слайду 29

КВІТКОВА РОСЛИНА. КВІТКА 29

Номер слайду 30

Діяльність (уміння) порівнює за вказаними ознаками: статеве й нестатеве розмноження;установлює: біологічне значення суцвіть, плодів;аналізує: значення фотосинтезу, живлення, дихання, випаровування води в житті рослин;планує: власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;прогнозує: результати власних спостережень;практикує: дослідження будови органів рослини; досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин. Знанняоперує: термінами: рослини, статеве розмноження рослин, нестатеве розмноження рослин, фотосинтез, живлення рослин, квітка, запилення, заплідненняназиває: основні процеси життєдіяльності рослини (ріст, живлення, фотосинтез, дихання, транспорт речовин); умови та речовини, необхідні для життєдіяльності рослин; форми розмноження рослин (статеве, нестатеве);наводить приклади: тканин, органів рослин; способів запилення; способів розмноження рослин (3-4);рухів рослин;Ставленняусвідомлює: рослина – цілісний організм.30 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 31

«Лабіринт»: вибрати правильну відповідь«Спіймай крота»: вибрати правильні відповіді«Лабіринт» «Спіймай крота»31

Номер слайду 32

«Фрагменти зображення»«Пазл» «Відкрий поле»«Фрагменти зображення»: підписати частини«Пазл»: класифікувати«Відкрий поле»: вибрати правильну відповідь32

Номер слайду 33

КВІТКОВА РОСЛИНА. СУЦВІТТЯ. ПЛІД33

Номер слайду 34

Діяльність (уміння) описує: ріст і розвиток рослинного організму (розвиток рослини з насінини);установлює: біологічне значення суцвіть, плодів;планує: власні спостереження будови та життєдіяльності рослини;прогнозує: результати власних спостережень;практикує: дослідження будови органів рослини; досліди, що підтверджують основні процеси життєдіяльності рослин;Знання оперує термінами: квітка, суцвіття, запилення, запліднення, насінина, плід;наводить приклади: рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4);рослин з різними типами суцвіть, різними типами плодів, різними способами поширення плодів і насінин (3-4);Ставленняусвідомлює: рослина – цілісний організм.34 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 35

«Вікторина»: вибрати правильну відповідь«Скачки»: вибрати правильну відповідь«Пазл»: скласти рисунок «Типи плодів»«Вікторина» «Скачки»«Пазл» 35

Номер слайду 36

«Завдання на відповідність»«Вікторина» «Пазл»«Завдання на відповідність»: встановити відповідність«Пазл»: згрупувати «Вікторина»: вибрати правильну відповідь36

Номер слайду 37

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН. ВОДОРОСТІ37

Номер слайду 38

Діяльність (уміння) розпізнає: водорості;описує: будову тіла водоростей;Знанняоперує термінами: рослинні угруповання, водорості;називає: середовище існування водоростей;наводить приклади: водоростей;Ставленняробить висновки: будова - це результат їх пристосування до умов середовища;оцінює: значення рослин для існування життя на планеті Земля.висловлює судження щодо: нераціонального використання людиною водоростей;має переконання щодо: необхідності збереження рослин та їх угруповань.38 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 39

«Правда чи неправда»: вибрати правильне твердження«Завдання на відповідність»: зіставити: назва водоростей- ознака«Завдання на відповідність»«Правда чи неправда»39

Номер слайду 40

«Скачки» «Пазл» «Джунглі» «Скачки»: вибрати правильну відповідь«Пазл»: скласти рисунок водоростей«Джунглі»: вибрати правильну відповідь40

Номер слайду 41

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН. МОХИ. ХВОЩІ. ПЛАУНИ41

Номер слайду 42

Діяльність (уміння) розпізнає: мохи, хвощі, плауни;описує: будову тіла мохів, хвощів, плаунів;Знанняоперує термінами: рослинні угруповання мохів, хвощів, плаунів;називає: середовище існування мохів, хвощів, плаунів;;наводить приклади: мохів, хвощів, плаунів;;Ставленняробить висновки: будова - це результат їх пристосування до умов середовища;оцінює: значення рослин для існування життя на планеті Земля.висловлює судження щодо: нераціонального використання людиною мохів, хвощів, плаунів;має переконання щодо: необхідності збереження рослин та їх угруповань.42 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 43

«Пазл»: класифікувати«Знайти слова»: відшукати назви представників«Анаграма»: утворити назви представників«Пазл» «Знайти слова» «Анаграма» 43

Номер слайду 44

«Лабіринт» «Пазл» «Пазл» «Пазл» «Лабіринт»: вибрати правильну відповідь«Пазл»: скласти рисунок водоростей, хвощів, плаунів44

Номер слайду 45

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН. ПАПОРОТІ45

Номер слайду 46

Діяльність (уміння) розпізнає: папороті;описує: будову тіла папоротей;Знанняоперує термінами: папороті;наводить приклади: папоротей;розрізняє: рослинні угруповання, папороті;називає середовище існування папоротей; робить висновки: будова - це результат їх пристосування до умов середовища;Ставленняоцінює: значення рослин для існування життя на планеті Земля.висловлює судження щодо: нераціонального використання людиною папоротей;має переконання щодо: необхідності збереження рослин та їх угруповань.46 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 47

«Знайти пару»: поєднати: представник – ознака«Кросворд»: пригадати особливості будови «Знайти слова»: представники вищих спорових рослин«Знайди пару»«Кросворд» «Знайти слова»47

Номер слайду 48

«Пазл» «Відеоматеріали»«Фрагменти зображення»«Пазл»: скласти рисунок папороті«Відеоматеріали»: прослухати матеріал«Фрагменти зображення»: підписати частини48

Номер слайду 49

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН. ГОЛОНАСІННІ49

Номер слайду 50

Діяльність (уміння) розпізнає: представників голонасінних;описує: будову голонасінних;Знанняоперує термінами: голонасінні;наводить приклади: голонасінних;називає: середовище існування голонасінних;робить висновки: будова - це результат їх пристосування до умов середовища;Ставленняоцінює: значення рослин для існування життя на планеті Земля;висловлює судження щодо: нераціонального використання людиною голонасінних;має переконання щодо: необхідності збереження рослин та їх угруповань.50 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 51

«Перший мільйон»: вибрати правильну відповідь«Пазл»: скласти рисунок голонасінних«Скачки»: вибрати правильну відповідь«Перший мільйон»«Пазл» «Скачки»51

Номер слайду 52

«Відеоматеріали»: прослухати матеріал«Вікторина зі зображенням»: вибрати правильну відповідь«Вікторина»: вибрати правильну відповідь«Знайди відповідність»: зіставити рисунок- представник«Відеоматеріали»«Вікторина зі зображенням»«Вікторина»«Знайди відповідність»52

Номер слайду 53

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН. ПОКРИТОНАСІННІ53

Номер слайду 54

Діяльність (уміння) розпізнає: представників покритонасінних;описує: будову покритонасінних;Знанняоперує термінами: покритонасінні;наводить приклади: покритонасінних;називає: середовище існування покритонасінних;робить висновки: будова - це результат їх пристосування до умов середовища;Ставленняоцінює: значення рослин для існування життя на планеті Земля;висловлює судження щодо: нераціонального використання людиною покритонасінних;має переконання щодо: необхідності збереження рослин та їх угруповань.54 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 55

«Знайди пару»: класифікувати рослини«Вікторина»: вибрати правильну відповідь«Знайди пару»«Знайди пару»«Вікторина» 55

Номер слайду 56

«Скачки» «Пазл» «Спіймай крота»«Пазл» «Спіймай крота»: вибрати правильні відповіді«Пазл»: класифікувати«Скачки»: вибрати правильні відповіді«Пазл»: скласти рисунок «Різноманітність квіткових»56

Номер слайду 57

РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН. ЕКОЛОГІЧНІ ГРУПИ ТА ЖИТТЄВІ ФОРМИ57

Номер слайду 58

Діяльність (уміння) розпізнає: основні життєві форми рослин; різних екологічних груп; основні типи рослинних угруповань;порівнює: за вказаними ознаками рослини різних груп, життєвих форм;Знання:оперує: термінами: рослинні угруповання, життєві форми;називає: групи рослин, які розмножуються спорами та насінням;основні життєві форми рослин;основні екологічні групи рослин;основні типи рослинних угруповань;рідкісні рослини своєї місцевості;наводить приклади:рослин різних екологічних груп (2-3);рослин різних життєвих форм (4-5);рослин різних рослинних угруповань: лісів, степів, лук, боліт (4-5);пристосувань рослин до середовища існування (4-5);Ставленняоцінює: значення рослин для життя на Землі.58 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 59

«Групове сортування»: розподілити чинники«Екологічні групи»: завдання на відповідність«Правда чи неправда»: вибрати правильне твердження«Групове сортування»«Екологічні групи»«Правда чи неправда»59

Номер слайду 60

«Розкрути колесо»: розгорнута відповідь«Пазл»: згрупувати«Пазл»: скласти рисунок «Яруси»«Розкрути колесо»«Пазл»«Пазл»60

Номер слайду 61

ГРИБИ. МАКРОСКОПІЧНІ ТА МІКРОСКОПІЧНІ ГРИБИ61

Номер слайду 62

Діяльність (уміння) порівнює за ознаками: гриби і рослини; цвілеві та шапинкові гриби;пояснює: взаємозв’язок грибів і вищих рослин; співіснування грибів і водоростей у лишайниках;роль грибів у природі; значення штучного вирощування грибів;розпізнає: їстівні та отруйні гриби своєї місцевості;уміє: відрізняти отруйні гриби (на прикладах видів своєї місцевості)застосовує знання для: зберігання продуктів харчування;профілактики захворювань, що спричинюються грибами; профілактики отруєння грибами;Знанняоперує: термінами гриби;називає: найпоширеніші види грибів своєї місцевості; ознаки грибної клітини;спільні та відмінні риси в будові клітин грибів, рослин і тварин; Ставленняусвідомлює: небезпеку захворювань, що спричинюються грибами;небезпеку отруєння грибами, які виросли в різних екологічних умовах зростання.62 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 63

«Пазл»: скласти рисунок «Їстівні та отруйні гриби»«Колесо»: виконати завдання з розгорнутою відповіддю«Збий кульку»: вибрати правильні відповіді«Пазл» «Колесо»«Збий кульку»63

Номер слайду 64

«Кросворд» «Знайти пару» «Класифікувати» «Кросворд»: пригадати особливості будови грибів«Знайти пару»: згрупувати«Класифікувати»: розподілити за способом живлення64

Номер слайду 65

ГРИБИ. ЛИШАЙНИКИ65

Номер слайду 66

Діяльність (уміння) пояснює: співіснування грибів та водоростей у лишайниках;розпізнає: лишайники;аналізує: використання людиною лишайників;Знанняоперує терміном: лишайники;називає: групи лишайників (кущисті, листуваті, накипні);характеризує: будову лишайників;Ставленняоцінює: значення лишайників у біосфері та в житті людини.66 Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Номер слайду 67

«Анаграма»: назвати лишайники«Правда чи неправда»: вибрати правильне твердження«Анаграма» «Правда чи неправда»67

Номер слайду 68

«Спіймати крота»«Скачки» «Пазл»«Спіймати крота»: вибрати правильні відповіді«Скачки»: вибрати правильні відповіді«Пазл»: скласти рисунок «Різноманітність лишайників»68

Номер слайду 69

СПИСОК ДЖЕРЕЛ ІНФОРМАЦІЇWord. Art.com - Word Art Creator [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://wordart.com learningapps.org/ [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: https://learningapps.org/ wordwall.net/create/picktemplate - [Електронний ресурс] Режим доступу до ресурсу https://wordwall.net/. Безплатні онлайн- пазли -/ [Електронний ресурс]- Режим доступу до ресурсу https://www.jigsawplanet.com/-Безплатний QR генератор -/ [Електронний ресурс]- Режим доступу до ресурсу https://qrcode.tec-it.com/ru/Url Безуглий Д. С. Технології візуалізації навчального матеріалу у Інформаційні технології в освітньому процесі 2017 143 фаховій підготовці сучасного вчителя / Д. С. Безуглий // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки: наук. журн. – Черкаси: Черкаський національний університет, 2016. – № 11. – С. 48–52. Біологія: підруч. для 6 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Ю. Костіков та ін. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2020. Грицина О. М. "Комп’ютерні технології як педагогічний інструмент ефективного навчання мистецтва". Науково-методичний журнал "Педагогічний пошук" №3 2021р. Навчальна програма з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.10. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології.-К.: 2004.69

Номер слайду 70

pptx
Додано
30 жовтня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку