Комплексна підсумкова робота за 7й клас (сімейна форма навчання) І семестр 2024-2025 н.р.
Завдання 1. Максимальна кількість балів - 3
1.1 Учні 7 класу обговорювали предмети на яких більше бактерій. Вони приготували поживне середовище (желе на основі м’ясного бульйону) для вирощування бактерій та розлили його в три посудини. Після застигання поживного середовища учні до першої та другої посудини притиснули чохол від телефону, до третьої - пальці своєї руки, які були перед цим вимиті з милом. Наукове дослідження закладено, але спочатку треба сформулювати припущення, яке може бути перевірене у дослідженні, це:
А. Факт
Б. Припущення
В. Гіпотеза
Г. Експеримент
1.2 Дарина запропонувала перевірити, як впливатиме холод на «пророщування» бактерій.
Для цього:
А. Необхідно поставити всі посудини у холод
Б. Залишити на столі першу та другу посудину, а третю поставити в холод
В. Поставити в холод першу або другу посудину, а інші залишити на столі
Г. Необхідно накрити темною тканиною першу чи другу посудину і залишити на столі
1.3Для дослідження було обрано такий план: накрити всі посудини харчовою плівкою, першу посудину помістити в холодильник, другу та третю посудину залишити на столі в теплому місті. Через 5 діб учні порівняли колонії мікробів, що виросли в різних посудинах і внесли отримані результати в таблицю:
Номер посудини |
1 |
2 |
3 |
Умови експерименту |
Холод |
Тепло |
Тепло |
Результат |
|
|
|
Який висновок можна зробити за ЦИМИ РЕЗУЛЬТАТАМИ:
А. Перед їжею потрібно ретельно мити руки
Б. При переохолодженні мікроби ростуть гірше
В. Мікроорганізми спричиняють хвороби людини
Г. Надмірне нагрівання мікроорганізмів веде до їх загибелі
Завдання 1. Максимальна кількість балів - 4.
Усі живі організми складаються з клітин. Тож Тимур з Анею вирішили зробити модель смачної рослинної клітини і запропонували знайти відповідності:
1.1 Зелений горох:
-мітохондрія
-хлоропласт -рибосоми 1.2.Яйце: - ядерце
- ядро - плазматична мембрана 1.3. Рис:
-цитоплазма -рибосоми -мітохондрії
1.4 Норі:
- клітинна оболонка
- ендоплазматична сітка
- апарат Гольджи
Завдання 2. Максимальна кількість балів – 2
Учні 7 го класу проводили дослідження. Вони взяли пагони елодеї занурили в посудину з водою. Поставили дослідницький апарат біля настільної лампи і спостерігали появу бульбашок. Олеся стверджувала, що бульбашки це кисень, який утворюється під час фотосинтезу. Богдан висунув гіпотезу, про те, що якщо вимкнути світло бульбашок буде більше. А Тарас припустив, що якщо поставити ще одну лампу, то кількість бульбашок збільшиться. Хто з них правий?
А. Всі праві
Б. Тарас та Олеся
В. Тільки Богдан
Г. Всі помиляються
Завдання 3. Максимальна кількість балів – 2
Розгляньте малюнок квіточки. Оберіть правильні твердження:
А. На малюнку зображено перехресне запилення
Б. Стрілкою вказано, що пилок потрапляє на приймочку маточки
В. Ця квітка є складною
Г. Маточок багато
Д. Квітка є двостатевою
Е. Чашолистики здатні до фотосинтезу
ГР-3 «Усвідомлює закономірності природи» Завдання 1. Максимальна кількість балів 5.
Перед тобою два рослинних організми. Обери твердження, що вказують на їх спільні риси:
А) одноклітинні
Б) є автотрофами
В) мають панцир
Г) відносяться до еукаріотичних організмів
Д) здатні до фотосинтезу
Е) тіло має назву слань
Ж) запасають ламінарин
Завдання 2. Максимальна кількість балів - 6.
Коли ти заходиш до супермаркету, зазвичай можеш побачити велике різноманіття видозмінених вегетативних органів рослин. Упорядкуй ці органи у дві групи:
2.1 Видозміна кореня -
2.2.Видозміна пагона -
|
|
|
|
|
|
Завдання 3. Максимальна кількість балів - 5.
Оберіть зі списку ознаки рослин (1-10), які притаманні наведеним рослинам, та вставте відповідні цифри у вільне поле
1 |
Статеве розмноження залежить від води |
6 |
Спорофіт утворює спори |
2 |
У життєвому циклі переважає гаметофіт |
7 |
Мають ризоїди |
3 |
Мають насінні зачатки |
8 |
Відносяться до систематичної групи Голонасінні |
4 |
Запилення відбувається лише вітром |
9 |
Відносяться до систематичної групи Покритонасінні |
5 |
Здатні до фотосинтезу |
10 |
Відносяться до систематичної групи Вищі спорові рослини |
Приклад оформлення відповіді
Завдання 1
1.1. - Ж
1.2. - Р
1.3. - Ю
Завдання 1
1.1 - мембрана
1.2 - мембрана
1.3 - мембрана
1.4 - мембрана
Завдання 2
Відповідь К
Завдання 3
Відповідь К, Л, М, Н
Завдання 1
Відповідь К, Л, М, Н
Завдання 2
2.1 – 9,11,14
2.2 – 8,10, 15
Завдання 3
Зозулин льон |
|
Модрина |
|
Ковила українська |
•1,2,3 |
•4,5,6 |
•7,8,9,10 |