Елементи ландшафтного дизайну

Про матеріал

Розробка проекту "Елементи ландшафтного дизайну" допоможе вчителям трудового навчання та технології при підготовці до уроків у 8-9 класах. Матеріали можуть бути використані у класах, що не мають поділу. Бажаю успіхів!


Перегляд файлу

    Проект: Елементи ландшафтного дизайну

 

Тема: Естетичне оформлення зеленої зони території або приміщення

 

Мета: навчальна - ознайомити учнів із сучасними напрямками ландшафтного дизайну та основними правилами озеленення території або приміщення, вимогами до інтер’єру житла, формувати поняття про функціональні зони житла;

виховна - виховувати любов до природи та рідного краю, любов до праці та культуру праці;

розвиваюча - розвивати творчі здібності, художній смак, почуття стилю та кольору, просторове мислення при оформлені інтер’єру, уміння працювати в команді, прагнення самовдосконалення.

Інструменти, матеріали, обладнання: зошит, ручка, підручник, аркуші паперу формату А4, кольорові олівці, ілюстрації із зображенням сучасного  інтер’єру, ілюстрації квітників та рослин, науково – популярна та довідникова література, відеоматеріали.

Основні поняття і терміни: ландшафт, дизайнер ландшафту (приміщення), дизайнер інтер’єру, флористика.

Тип заняття: комбіноване (розробка та захист проектів).

Міжпредметні звязки: географія, біологія, креслення, малювання.

Профорієнтація: ознайомити із професією дизайнер ландшафту (приміщення), дизайнер інтер’єру, дизайнер -  флорист.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Підготовка класу до уроку. Отримання відомостей про відсутніх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Міні – практикум:

1. Із яких приміщень складається будинок, квартира?

2. Яке функціональне призначення кожного із приміщень житла ?

3. Які умови необхідно враховувати при обладнанні житла ?

5.  Які квіти використовують для озеленення зон відпочинку ?

6. Які основні правила озеленення території або приміщення вам відомі ?

7. Які основні правила розташування меблів і техніки вам відомі ?

8.  Як правильно розташувати освітлювальні прилади в кімнаті ?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу:

  1. Рольова гра: «Я -  дизайнер»:
  • Виступ учня – дизайнера ландшафту -

Із давніх часів художньою облаштованістю земельних ділянок займалися садівники. Вони розбивали парки, клумби, прикрашали замки і садиби витонченими композиціями із квітів. Ідея художньої облаштованості земельних ділянок, що виникла в деякі часи не втратила актуальності дотепер. Мода на мальовничий пейзаж повернулася і виникла потреба у нових фахівцях із ландшафту. Дизайнер із ландшафту – це і архітектор, і інженер – будівельник, і дендролог, і флорист. Розроблення ландшафтного проекту починається із виконання креслення, а якщо земельна ділянка досить велика, то може знадобитися топографічна зйомка. Крім того, дизайнер із ландшафту займається інженерно -  будівельними роботами (поливальна й дренажна системи, доріжки, огородження, альтанки).

 

           

 

Людина цієї професії має добре розбиратися в різноманітті квітів, трав, дерев та кущів. Створений дизайнером сад повинен мати красивий вигляд й опівдні, і надвечір, і при весняному цвітінні й у золоті осіннього листя.

- Виступ учня – дизайнера інтер’єру -

Гарно і затишно в оселі лише тоді, коли люди дбають про своє житло й намагаються його прикрасити.

Естетичне оформлення інтер’єру  квартири чи будинку – досить складна справа, адже тут необхідно враховувати оформлення стін, підлоги, вікон, меблів, дверей та освітлення. На оформлення приміщень впливає мода і традиції. У вирішенні інтер’єру переважають ті інші кольорові сполучення.

Найкраще, коли в кімнаті переважає один чи два кольори, які добре поєднуються між собою.

 Дехто намагається придбати  в квартиру багато усіляких модних дрібничок. Проте мода швидко змінюється, і невдовзі квартира перетворюється у меблевий чи господарський магазин.

До естетичного оформлення приміщень слід ставитись надзвичайно вдумливо. Бажано, щоб предмети у приміщенні були близькими за стилем. Прикрашаючи житло, не можна забувати про головне призначення кожного приміщення.

         

Кожна сімя створює затишок в оселі по своєму. Вона тільки тоді стає неповторною, коли уособлює індивідуальність мешканців. Це можуть бути речі виготовлені власними руками. Майстерно виконані диванні подушки, вишиті серветки, штучні бонсаї, різьблені полиці будуть милувати око. Головне їх вдало поєднати  із рештою предметів в інтер’єрі.

Естетично оформлюючи свою квартиру чи  будинок, слід пам’ятати, що по – справжньому красиво виглядає лише чиста і охайна оселя.

  • Виступ учня – дизайнера флориста -

Підбір рослин для приміщення. Квіти прикрашають будь – які приміщення. Вони піднімають людині настрій, відволікають від неприємних думок, наповнюють  приємними пахощами повітря.

У кімнатах найчастіше вирощують багаторічні квіти. Такі квіти залишаються зеленими протягом усього року. Щоб квіти справді буяли і радували своєю зеленню, слід правильно і систематично за ними доглядати. Рослинам потрібні світло, тепло і волога. Але різним квітам  у різній кількості. Найбільше люблять світло рослини, які прийшли до нас із сонячних країн: кактуси, пеларгонія, олеандр, клівія. У кімнаті з вікнами на південь краще вирощувати фікуси та пальми. Найбільше люблять тінь плющ, традесканція. Їх ставлять подалі від вікна.

Деякі рослини ( апельсин, лимон, примула) не люблять, щоб їх переставляли з місця на місце, вони звикають до певного положення відносно джерела світла.

Звичайні глиняні горщики є кращими для рослин, оскільки добре пропускають вологу і повітря.

Кімнатні рослини естетичніше виглядають, якщо їх розмістити на різних декоративних підставках, спеціальних кашпо, що виготовлені із лози, дерева, або плетені із шнура.

               
 

 Підбір рослин для території. Відповідно до нової тенденції у квітництві стало модним створювати строкаті суміші із різноманітних рослини,  саджають упереміж і як можна щільніше одна до одної. Такий квітник схожий на квітучі луки.

При правильному компонуванні рослин квітник буде радувати нас із початку весни до пізньої осені, створюючи чудовий настрій (демонстрація ілюстрацій квітників із різноманітними рослинами, що мають різні терміни цвітіння).

Красивий вигляд має квітник, у якому рослини гармонують між собою за величиною куща й квітів, а також за формою листя.

 Підбір кущів. Крім таких кущів, як калина, бузок, жимолость, у сучасному ландшафтному дизайні стали широко використовуватися рослини, що дозволяють створювати живоплоти: одно – і багатолітні ліани, іпромея триколірна, гортензія черешкова, плющ звичайний, дівочий виноград, кірказон, клематіс, троянди, що плетуться.

Живопліт приховує зону відпочинку від чужих очей, захищає від вітру і пилу, має привабливий зовнішній вигляд і не потребує багато місця. Висаджені у

поточному сезоні рослини швидко обплітають високі стіни, огорожі, конструкції альтанок.

- Виступ учня  - історика -

Українська хата, її зовнішній вигляд, розміщення  та вигляд кімнат і меблів на всій території України дуже схожі.

Якщо із сіней увійти до кімнати, то по одному боці побачимо велику піч, а за нею дерев’яний поміст для спання або ліжко. По другому боці від входу міститься «мисник», тобто відкриті полиці на посуд. Навпроти входу, під стіною та навпроти пола стоять лавки. В куті, де сходяться лавки – найпочесніше місце («покуття»); там стоїть стіл, а біля столу – ослін (переносна лавка без опертя). Важливою річчю є ще скриня, де зберігається одяг та інші цінні речі. Над полом вішають колиску для дітей; над полом є також жердки, на які вішають одяг. Між дверима і піччю стоять «кочерги», або «коцюби», а коло мисника віник і відро з водою (іноді вони стоять у сінях). Стіл, іноді ліжко і мисник, а перед усім скриня бувають прикрашені. Крині розписують квітами, інші меблі різьблять. Останнім часом у хатах трапляються стільці і тапчани.

 

      

 

Над покуттям вішають ікони. Чим багатша хата, тим більше ікон, іноді вони тягнуться вздовж обох стін над лавками. Ікони подекуди ставлять на різьблених полицях; ці полиці називають божником. Образи прикрашають сухими квітами і пахучим зіллям; деколи під ними в куті висить лампадка. Над іконами вішають вишивані рушники. Коло образів зберігаються також пляшечка з йорданською водою, і свячена свічка, яку запалюють під час великих громовиць або коли хтось вмирає. Хату прикрашають ще деякі вироби так званого ужиткового мистецтва, з них найбільш поширена вишивка, а в деяких околицях – килими та ліжники.

2. Інтерв’ю вчителя:

- Знання з яких дисциплін необхідні дизайнеру з ландшафту (приміщення)?

Для роботи дизайнером із ландшафту доцільно мати архітектурну освіту. Крім того, необхідним є знання як технічних, так і гуманітарних дисциплін: біології, хімії, креслення, аромотерапії, квіткового фен - шуя, психології.

Сучасний дизайнер повинен бути в курсі всіх новинок і останніх тенденцій у світі дизайну.

-  Які вимоги до особистісних якостей людини ставить професія дизайнера з ландшафту?

 Людини цієї професії повинна мати художній смак і творчі здібності. Інакше навіть серйозна академічна підготовка не принесе успіху – відсутність смаку і почуття міри здатні „убити” навіть самий вдалий проект. Невідємною рисою  характеру людини, що обрала цю професію,  самовіддана любов до природи.

  • Де можна здобути відповідні знання?

 

Знання з ландшафтного дизайну можна одержати на короткотермінових (1 – 2 місяці) курсах фітодизайну при Інституті дизайну України, Міжнародній Академії Флористики. В Україні фахівців із садово – паркового господарства готують у Національному університеті біоресурсів і природокористування та у Харківському Національному університеті міського господарства.

  •      Де можна застосувати набуті знання?

Попит на фахівців із ландшафтного дизайну зростає. Ця професія переходить у категорію модних. Створюються фірми, що займаються ландшафтним проектуванням, комплексним озелененням і благоустроєм території (газони, квітники, альпійські гірки, водойми), установкою теплиць. Цими послугами користуються як приватні особи, що бажають облаштувати свої присадибні ділянки, так і фірми, які впорядковують території, що прилягають до офісів. Можна також працювати у відомих студіях і салонах і, врешті – решт, відкрити свою справу.

ІV. Практична робота. Робота над проектом естетичне оформлення  зеленої зони території або приміщення:

  1. Розподіл учнів на групи (на уроці працює три творчі групи).
  2. Вибір тематики проектів:

 

- Перша група -  проект «Естетичне оформлення пришкільної території»;

- Друга група -  проект «Естетичне оформлення класної кімнати в етностилі»;

- Третя група -  проект «Естетичне оформлення власної кімнати з              використанням принципів флористики».

  1. Творчі групи учнів використовують випереджувальні домашні завдання, коригують їх відповідно до нової інформації, отриманої на уроці.
  2. Послідовність роботи над проектом (групи отримують завдання відповідно до тематики проектів).

Завдання для 1 – ї групи:

  1.   Скласти план благоустрою території біля школи: накреслити план – схему розташування квітників, кущів, дерев;
  2.   Обґрунтувати раціональність розміщення рослин (з урахуванням їх сумісності, естетичного виду зон);
  3.   Скласти план догляду за насадженнями протягом року;

4) Виконати ескіз оформлення території біля школи.

Завдання для 2 – ї групи:

  1.   Скласти план благоустрою класної кімнати: накреслити план – схему розташування меблів, квітів, освітлення використовуючи українські традиції;
  2.   Обґрунтувати особливості оформлення «хати – світлиці»;
  3.   Скласти план збереження, перспективного розвитку та вдосконалення інтер’єру протягом року;
  4. Виконати ескіз оформлення класної кімнати в етностилі.

Завдання для 3– ї групи:

  1. Скласти план благоустрою та озеленення власної кімнати: накреслити план – схему розташування меблів, квітів, освітлення;
  2. Обґрунтувати раціональність розміщення меблів, техніки, квітів, освітлення, враховуючи естетичний вигляд, стильове рішення та принципи флористики;
  3. Скласти план дій із догляду за меблями, технікою та квітами протягом року;

4) Виконати ескіз оформлення власної кімнати з використанням принципів флористики.

5. Захист творчих проектів учнів проходить у формі презентації. Під час захисту проектів учні приймають участь в обговорені, висловлюють свою думку, вносять корективи та пропозиції.

Оцінюється проект, враховуючи оригінальність рішення.

V. Підсумки заняття

1. Слово вчителя:

Отже, сьогодні всі ми долучились до прекрасного виду мистецтва – дизайну, зробили перші кроки у створені творчих проектів.

Дизайнери інтер’єру, ландшафту або приміщення – це люди, які прагнуть щось змінити й поліпшити навколо себе. Не даремно на прапорі Міжнародної федерації ландшафтних дизайнерів, написане гасло „Відновити міста”. І сьогодні ті, хто перетворив цей заклик у справу свого життя, є цінними фахівцями.

А всім вам, я раджу: «Роздивляйтесь композиції у квіткових салонах, вивчайте спеціалізовані журнали й книги, дивіться відповідні телевізійні передачі. Вчіться малювати, тому що сад або букет „народжується” спочатку на папері. Зробіть хімію, біологію та креслення своїми улюбленими предметами. Вивчайте англійську мову – усі новинки ідуть із Заходу, знайомтесь із програмами комп’ютерного проектування – це є необхідним. А для початку - облаштуйте вдома зелений куточок, кімнатний бонсай, міні – терасу на балконі, сад в акваріумі, або пляшці, кімнатний садочок. Спробуйте свої сили в малому!

 

2. Рефлексія :

1. Я активний у роботі над проектом…………………………………

2. Я вносив власні пропозиції щодо проекту…………………………

3. Я допомагав іншим членам групи…………………………………..

4. Я узагальнював думки інших……………………………………… 

 

 VI. Домашнє завдання

 

 Кожній із груп підготувати повідомлення за однією із запропонованих тем:

 „Елементи ландшафтного дизайну: японський сад”;

„Елементи ландшафтного дизайну: французький сад”;

„Елементи ландшафтного дизайну: англійський сад”.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Назарчук Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кошовець Світлана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Костюк Світлана Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 липня 2018
Переглядів
12388
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку