Тема: Досліджуємо задачі на знаходження частки.
Мета: - узагальнити й систематизувати математичні структури складених задач на знаходження частки;
- вдосконалювати вміння розв’язувати складені задачі;
- актуалізувати обчислювальні навички додавання і віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд, розуміння конкретного змісту дії ділення на рівні частини;
- ділення на вміщення; узагальнити й систематизувати розв’язання складених задач на ділення на вміщення (ділення на рівні частини), що містять просту задачу на знаходження суми (різниці), шляхом зіставлення задач, дослідження впливу відмінності на розв’язування задачі;
- формувати навички табличного множення та ділення, вміння порівнювати математичні вирази способом логічного міркування, знаходити значення виразів зі змінною.
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час
письма і читання, здатність організовувати своє робоче місце; виконувати
розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою
роботу; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко,
висловлювати власну думку;
Обладнання: телефон, ноутбук, цеглинки Lego, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Психологічне налаштування.
За допомогою цеглинок Lego покажіть свій настрій.
II. Актуалізація знань учнів.
( Множення )
( Задача)
III. Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати складені задачі на знаходження частки, змінювати умову задачі й з’ясовувати, як ця зміна вплине на розв’язання; будемо складати задачі за опорною схемою. Будьте уважні, спостерігайте за власною роботою на уроці, адже сьогодні наприкінці уроку ви повідомите про результати своїх навчальних досягнень.
IV . Тренувальні вправи
https://learningapps.org/10526300
1) Запишіть добуток чисел 7 і 4, обчисліть його значення.
2) Запишіть частку чисел 24 і 8, знайдіть її значення.
3) Перший множник 5, другий множник 6. Знайдіть значення добутку.
4) Ділене 64, дільник 8. Знайдіть значення частки.
5) Знайдіть невідомий множник, якщо значення добутку 45, а відомий множник 9.
6) Знайдіть невідомий дільник, якщо ділене 63, а значення частки 7.
7) Знайдіть невідоме ділене, якщо дільник 4, а значення частки 8.
8) Число 7 збільште у 3 рази.
9) Число 18 зменште у 6 разів.
10) Знайдіть, у скільки разів число 9 менше за 18.
П Е Р Е В І Р К А :
28 3 30 8 5 9 32 21 3 2
Які задачі розв’язують дією ділення? Покажіть їхні опорні схеми.
- Які слова - ознаки ділення цілого на рівні частини? кратного порівняння?
- Якою дію знайдемо число, яке в кілька разів менше за дане? Наведіть приклади.
https://pidruchnyk.com.ua/1512-matematyka-3-klas-skvorcova.html
https://www.youtube.com/watch?v=zeqEkvkWu6k
https://learningapps.org/display?v=po8vq98e523
https://www.youtube.com/watch?v=1RUzbPiJ4OU
7. Творчі вправи.
- Виготовлення геометричних фігур з цеглинок Lego.
V. Підсумок уроку
Кому подобається розв’язувати такі завдання?
- Кому ще важко?
- Хто міг би вже бути консультантом для своїх однокласників?
- В подальшій роботі ми будемо застосовувати набуті знання при
розв’язуванні задач на рух для розв’язування інших видів задач
Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок Lego.
- міг би вже бути консультантом для своїх однокласників
- було зрозуміло
- ще важко
VІ. Домашнє завдання
У підручнику с. 49 №7 виконати арифметичні дії.
Джерела: