Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Поліанна та її друзі

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Полліанна та її друзі " допоможе учителю при підготовці до уроку, організувати різні форми роботи з учнями для більш ефективного засвоєння теми та реалізації виховного потенціалу уроку.
Перегляд файлу

 

Тема. Елеонор Портер (1868-1920). «Полліанна». Поліанна та її друзі

Мета: вчити характеризувати героїв; допомогти усвідомити, в чому полягає суть ідеї радості життя і відкриття світу; продовжувати удосконалювати навички роботи з підручником, аналізу великого за обсягом художнього твору; розвивати навички виразного читання, висловлення та обґрунтовування власних думок, міркувань; виховувати оптимізм, позитивний світогляд; продовжувати сприяти формуванню життєвих  компетенцій.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Обладнання: зошити, підручники, художній фільм «Полліанна», комп’ютер, ілюстрації до твору.

                                                     Дружба — найбільший скарб. 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Доброго дня всім, гарного настрою і радості!

Сподіваюся, Полліанна нам в цьому допоможе.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

      1.   Вікторина «Уважний читач»

1. В якому місяці починаються події твору? (Червні)

2. Скільки часу Ненсі пропрацювала у міс Поллі до приїзду Полліанни?

(2 місяці)

3. Скільки років міс Поллі? (40)

4. Чим вечеряла Полліанна в перший день свого перебування у тітки? (Хлібом з молоком)

5. У які дні тижня Полліанна допомагала Ненсі на кухні? (Середу і суботу)

6. Якою квіткою Полліанна прикрасила зачіску місіс Сноу? (Рожевою гвоздикою)

2.Вправа «Комплімент». Учні по колу беруть долоні свого сусіда у свої долоні і, дивлячись на нього роблять йому комплімент.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

  1. Звернення вчителя до учнів

 Ви зробили один одному  приємне,  привнесли радість у нашу працю. А-

Радість — всесвіту пружина, 

Радість — творчості душа, 

Дивна космосу машина

Нею живиться й руша. 

Радість квіти розвиває 

І розгін дає сонцям,

їх в простори пориває, 

Невідомі мудрецям.

(Ф. Шиллер. Ода «До радості» у перекладі М. Лукаша)

— Такі слова взяті за основу для гімну Євросоюзу. Це свідчить про те, що загальна тенденція розвитку світової цивілізації спрямована на реалізацію людиною її прагнення до щастя, гармонії та радості в цьому, на жаль, досить короткочасному людському житті. То ж будемо вчитися радості в Полліанни, знайомлячись із нею та її друзями, життя яких завдяки Полліанні змінилося.

 

2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Написати, які емоції, почуття, образи, явища тощо асоціюється з образом Полліанни.

 

 

 

 

 

/Радість, оптимізм, любов, усмішка привітність, весна, тепло, сонце…/

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

V. Формування вмінь та навичок:

1. Слово вчителя.

2. Пошуково-дослідна робота. Робота в групах. Для груп пропонується простежити, як Полліанна своєю «грою в радість» вплинула на мешканців міста Белдінгсвіла.  ЛОТО

Ім′я героя

Яким був до зустрічі з Полліанною

Що змінилося в житті героя завдяки Полліанни

Тітка Поллі

Холодна, стримана, сувора, з почуттям обов′язку, пункту-альна, сумна, одинока,

нещасна

Стала турботливою, доброю,чуйною, дозволила собі розпускати довге волосся, плакати, чепури-тися, одружилася, стала щасливою

Ненсі

Привітна, турботлива, добра, щира, але не любила свого імені  та ранки по понеділках

Полюбила своє ім′я, ранки по понеділках /не Гіфзіпа? це ім'я місіс Вайт/

Садівник Том

Не може розпрямити спину через хворобу і старість

Йому не треба нахилятися, щоб просапувати, бо він  і так уже зігнутий

Джиммі

Сумний, зневірений, бездом-ний, хотів мати батьків, сім′ю, будинок

Завдяки Полліанні  у нього  з′явилися друзі, надія на краще життя, його усиновив Дж. Пендлтон

Місіс Сноу

Дратівлива, вразлива, сердита хвора жінка, яка лежала в темній кімнаті і не дозволяла відчиняти вікна

Стала терпимою, уважнішою  до оточуючих, дозволяла відчиняти вікна і пускати сонячне проміння в оселю, розчісувати своє кучеряве  волосся, робити різноманітні зачіски, прикрашені свіжими трояндами, знайшла для себе корисне заняття – в′язала речі для інших.

Джон Пендлтон

Замкнутий,       похмурий,мовчазний, одинокий, прагнув «дитячої присутності» в своєму будинку

Став цікавою, привітною, співчутливою  людиною. Його життя набуло сенсу, стало  яскравим, веселим, повноцінним. Завдяки Полліанні усиновив Джиммі, зробивши щасливими одразу двох людей.

Священик Пол Форд

Був засмученим,  у розпачі, писав проповіді, розпочинаючи їх словами «Горе вам…»

Зрозумів, які проповіді треба читати людям, щоб припинити їх сварки, плітки, егоїстичну поведінку, навчити робити добро; Полліанна розповіла про свого татка-місіонера, його дослідження біблійних «текстів радості». Усвідомив свою місію, роль у житті мешканців міста і починав проповіді так: «Радійте, люди…»

Лікар Чілтон

Завжди привітний, добрий, чуйний, але одинокий і нещасний, адже кохав якусь жінку, з   якою їх розділяло давнє непорозуміння.

Полліанна підштовхнула  до думки про сімейне щастя,  одружився.

Вдова Бентон

Тужила за померлим чоловіком і одягалася лише в чорне

Змогла  вгамувати свій душевний біль і прикрасила себе блакитним бантом

Місіс Пейсон

Сварилася з чоловіком і хотіла  розлучення

Вирішила заради дітей  помиритися з чоловіком

 

Інсценування уривка з повісті

Міс Полі холодно підвела на неї очі.

- Ти повечеряла, Поліанно?

- Так, тітонько Полі.

- Мені дуже прикро, Поліанно, що довелося у перший же день змушувати тебе вечеряти на кухні хлібом із молоком.

- Що ви, тітонько Полі, я дуже зраділа. Я люблю хліб із молоком. І Ненсі мені дуже подобається. Тож не робіть собі з цього клопоту.

Раптом міс Полі випростала спину:

- Час лягати спати, Поліанно. У тебе сьогодні був важкий день, а завтра складемо твій розклад і передивимося твій гардероб, аби вирішити, що тобі ще необхідно придбати. Ненсі дасть тобі свічку.

Обережно з нею. Сніданок - о пів на восьму. Сподіваюся, цього разу Ти спустишся вчасно. Добраніч.

Наче так і годиться, Поліанна підійшла до міс Полі й ніжно обняла її.

- Мені так гарно у вас! - радісно зітхнула вона. - Я знаю, що ми житимемо у злагоді. Я знала про це ще тоді, коли їхала сюди. На добраніч, тітонько Полі, - вигукнула Поліанна весело і вибігла з кімнати.

- Помилуй, Господи, мою душу, - упівголоса мовила міс Полі, коли дівчинка вийшла. - Що за незвичайна дитина? - І спохмурніла: «Вона рада, що я її покарала, і просить «щоб я не робила собі з цього клопоту».

- Вона сподівається жити зі мною «в злагоді», помилуй, Господи, мою душу, - знову вигукнула вона, повертаючись до книжки.

 

- Кого із  героїв ви вважаєте найкращими друзями Полліанни? Чому?

- Яким, на вашу думку, має бути справжній друг?

- Які прислів′я та приказки про дружбу ви знаєте? /Яка команда назве більше/

            Без вірного друга велика туга.

            Старий вірний друг — краще нових двох.

           Друзі пізнаються в біді.

           Як прийде туга, пізнаєш друга.

           Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.

            В лиху годину узнаєш вірну людину.

           Дружба — найбільший скарб. 

           У товаристві лад — усяк тому рад.

Фізкультхвилинка

Вправа «Математичні рухи». Спершу за допомого голови, потім рук і ніг (колін) учням потрібно «намалювати» цифри в повітрі.

Вправа «Чапля». Учням пропонується заплющеними очима повторити позу чаплі (з однією зігнутою ногою, ноги періодично міняються).

Перегляд фрагменту з кінофільму («гра в радість»).

Творчий конкурс /команди готують вдома/ «Пройшло 10 років…»

«Гра в радість». Учні грають за правилами Полліанни.

 

 

 Я не хотів, але…

   Мені не подобається, але…

  

VІ. Закріплення знань, вмінь та навичок учнів:

Літературна гра «Відгадай героя».

Риси характеру

Ім’я героя

Худорлява дівчинка в сукенці у червону клітинку, брилику і з двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталося то ліворуч, то праворуч, видивляючись когось

Полліанна

Варто їй розпустити коси, як колись, одягти капор з китичкою квітів та мереживну сукню з білими стрічками... справжня краля. Вона ж іще зовсім не стара

Тітка Поллі

Вона прожила сорок років, і останні п'ятнадцять тільки те й робила, що бажала, аби все було по-іншому. їй просто на думку не спадало тішитися тим, що є.

Місіс Сноу

Чоловік був завжди вбраний у довгий чорний сурдут та шовковий циліндр, - цього інші чоловіки не носили. Його бліде обличчя завжди чисто поголене, а волосся, що вибивалося з-під циліндра, було позначене сивиною. Ідучи, він тримав спину, а ходив переважно швидко й завжди сам, через що Поліанна йому співчувала. Може, саме це спонукало дівчинку одного разу звернутися до нього.

Джон Пендлтон

Я хотів мати власну домівку... ну, звичайну - щоб була мама, а не доглядачка.

Джиммі

У нього не було дружини.  Він дуже любив свій фах.

Лікар Чілтон

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Творче  завдання.

Вчитель. Я пропоную уявити скарбничку Полліанни і  скарби в ній.                              Які подарунки і кому вона може подарувати?

Ненсі і Тімоті- дружбу, Томові-ласкаву посмішку,тітці Поллі-вдячність,любов; місіс Сноу – впевненість, здоров'я; Міллі-допомогу, Незнайомцю-прихильність.

Робота з епіграфом.

Коментар учнів

Пісня про дружбу «Посміхайтеся» /муз. О.Осадчого, сл. А.Дмитрука/.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

     Полліанна мене навчила…

 /Навчилися на прикладі образу Полліанни,як потрібно ставитися до інших. Пересвідчилися, що на добро відповідають добром, бо якими б не були наші герої, після зустрічі з  Полліанною вони не могли б зробити поганих вчинків/

 

VІІІ. Самооцінювання.

ІХ. Домашнє завдання (на вибір):

Написати лист Полліанні.

Намалювати ілюстрації до твору або портрет одного з героїв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2021
Переглядів
1888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку