Образотворче мистецтво
Урок 33
Тема: Україна – моя Батьківщина. Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції.
Практичне завдання: створення багатопланової композиції «Україна – моя Батьківщина»
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; громадянської – знати свої обов’язки як громадянина; предметних компетентностей: вчити створювати святковий настрій за допомогою кольору та декору в багатоплановій композиції, розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію; вдосконалювати навички роботи з відповідними матеріалами та інструментами при виконанні композиції з використанням змішаних технік; виховувати почуття прекрасного, любов до Батьківщини.
Обладнання: проектор, комп’ютер, схеми виконання роботи.
Музичний ряд: Гімн України, запис пісні Т. Петриненка «Україна», запис пісні у виконанні С.Весни «Цей край, де я родилась і живу».
Візуальний ряд: зразки дитячих робіт, фото із зображенням краєвидів України.
Матеріали та інструменти: ватман, кольорові олівці та ручки, вирізки із зображенням символіки України, ножиці , клей.
Техніка виконання: змішані техніки.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
1. Організація класу. Створення емоційного настрою
2. Актуалізація опорних знань учнів
Літературна сторінка
- Сьогодні ми з вами поведемо мову про найдорожче серцю кожної людини... Нехай тему нашої розмови вам підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як є дорога, явори.
Усе моє все зветься....(Україна).
- Давайте перевіримо, як добре ви знаєте рідний край. Я буду читати рядочки вірша, а ви допоможете вставити слова, яких не вистачає.
Ось небо блакитне i сонце в зенiтi!
Моя Україна - найкраща у ... !
Моя Україна - це ліс і озерця,
Безмежні степи i чарiвнi ... .
Красиві пейзажі i гори високі,
Маленькі струмочки i ріки ... .
Міста старовинні i замки прекрасні.
Великі будови і наші, … .
Сади чарiвнi, мальовничиї села.
Моя Україна - це пісня ... .
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, ... .
Її обереги - верба i калина.
Найкраща у свiтi - моя ... .
Бо нам найрiднiша Вітчизна i мати.
То як же нам, дітям, її не …!
Моя Україна - козацька слава!
Така волелюбна i мирна … .
Вона дорога нам, i рідна, i мила.
Бо світ перед нами великий ... .
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у свiтi ... .
Слова для довідки: (Весела, сучасні, світі, єдина, кохати, держава, глибокі , чудова, Україна, джерельця, відкрила).
3. Повідомлення теми і мети уроку
- Тема сьогоднішнього нашого уроку «Україна – моя Батьківщина». Пропоную епіграфом нашого уроку взяти рядки чудового вірша.
Мій любий край – це Україна!
Це доля, це земля моя,
Моя ріднесенька країна,
Тебе шаную дуже я.
- Ми втілимо своє ставлення до Батьківщини у колективній композиції.
4. Робота над темою уроку
Бесіда з учнями
- Діти, що для вас означає слово Батьківщина ?
- Від якого слова воно походить?
- Які ще слова синоніми можна використати для передачі змісту цього слова? (Вітчизна, рідний край)
У кожної людини є велика Батьківщина—країна, де вона народилася. Наша держава називається Україною. Вона має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру.
Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню колисанку, а потім народну пісню, вперше пішла стежкою до школи.
Гра «Яка ще?»
- До кожної літери, яка складає слово «УКРАЇНА», доберіть характеристику нашої держави.
У – уславлена, …
К – красива, …
Р – радісна, …
А – активна, …
Ї - ідеальна, …
Н – незалежна, …
А – амбіційна, …
Метод побудова «Асоціативаного куща»
- Скрадіть «асоціативний кущ» до слова Україна.
- Які символи України ви знаєте?
- Прослухайте пісню. Як вона називається? Яким чином пов’язана з Україною? (Учні слухають Гімн України).
Постановка практичного завдання
- Наша робота теж нагадуватиме асоціативний кущ, але носитиме малюнковий характер. Ви маєте перед собою набір елементів, які можете використати для майбутньої композиції, за власним бажанням можете домалювати деталі, яких, на вашу думку, не вистачає.
Поради вчителя щодо організації роботи
Учитель об’єднує учнів у групи:
Повторення правил техніки безпеки та культури праці
Самостійна практична робота учнів.
6. Підсумок уроку
Рефлексія
Мозковий штурм.
Аналіз виконаних робіт.
1