Емма Андієвська»Казка про яян»
ІІ семестр
Урок розроблено відповідно до програми з української літератури для 5-9 класів загальноосвітніх закладів, вимог сучасного уроку з використанням ІКТ. Маю надію, що матеріал буде корисним для тих, хто хоче перетворити урок на співробітництво з учнями – активними учасниками навчального процесу.
Урок №39
Учитель: Приходько Віолетта Станіславівна
Клас: 6
Тема уроку: Мандрівка до країни яян
(за казкою-притчею Емми Андієвської «Казка про яян»)
Цілі уроку:
Навчальна: перевірити знання змісту казки, повторити поняття «казка» та «притча», усвідомити притчовий зміст і художню цінність твору.
Розвиваюча: вчитися аналізувати твори, давати власну оцінку зображуваному, робити висновки, розвивати культуру усного і писемного мовлення, абстрактне, логічне і критичне мислення, пам’ять, увагу, вміння працювати з додатковою літературою, складати сенкани, розвивати акторські здібності.
Виховна: виховувати непримеренність до зла, жорстокості, надмірної хвалькуватості, прищеплювати почуття милосердя, поваги до літніх людей, друзів, вміння чути один одного.
Міжпредметні зв’язки: психологія, зарубіжна література, образотворче мистецтво.
Обладнання: підручники, презентація, ілюстративний матеріал, малюнки учнів, зірочки, скринька, учнівські повідомлення, мікрофон, Біблія.
Тип уроку: урок – подорож.
Компетенції учнів на уроці:
І. Актуалізація. Емоційне налаштування класу Час: 3 хв.
Хід уроку
Завдання:
Афірмація: «Я все зможу», «Я – зірка!».
Методи та прийоми:
ІІ. Мотивація Час: 7 хв.
1. Оголошення теми і мети уроку.
2. Гра «Заповни бак»
Завдання:
Добро
Безкорисливе, безмежне.
Облагороджує, надихає, звеличує.
Його треба творити постійно.
Істина.
Зло
Убивче, руйнівне.
Занапащує, гнобить, знищує.
Воно спустошує людську душу.
Неволя.
3. Дати відповідь на питання:” Хто такий егоїст?” (Егоїст – це людина, яка ставить над усе особисті інтереси.)
Методи та прийоми:
ІІІ. Основний зміст уроку Час: 29 хв.
Зупинка «Я і моє ім’я»
Завдання:
Я
Добрий, розумний.
Учусь, пізнаю, творю.
Я – частина цього Всесвіту.
Людина.
Зупинка «В гостях у Робінзона Крузо».
Мозковий штурм.
Зупинка «Казка про яян»
Завдання:
Зупинка «Острів фантазій»
Завдання:
Яянин – кожен яянин знає тільки своє я; ніхто не може догодити йому; усі тут харчуються власним «я».
Зупинка «Зустріч із героями»
Завдання:
Зупинка «Вавилонська башта та вежі міста яян»
Завдання: розповісти про «архітектуру» міста яян та пригадати біблійну легенду про Вавилонську вежу (виступ екскурсовода).
Зупинка «У гостях у числа” 7”»
Завдання:
Казка – епічний розповідний сюжетний, художній твір про вигадані, а часом фантастичні події.
Притча – коротке оповідання алегоричного змісту з яскраво вираженою мораллю (повчанням)
Казкові особливості |
Спосіб життя яян |
Пастушок потрапив до іншої місцевості |
|
Брама – жива істота |
|
Замість дідуся на плечах хлопця – мішок, який наповнений самоцвітами |
|
Сім брам |
|
Місто вузьких веж, що весь час завалювались |
|
Щасливе закінчення твору |
Повчальне притчове значення твору |
Повага до старших |
Уміння боротися з труднощами і долати їх |
|
Відчувати своє «Я», а також «Я» оточуючих |
|
Нічого немає кращого за рідну домівку, країну |
Методи та прийоми
Також є інтерактивні вправи: «Мікрофон», літературна гра «Так – ні», перевтілення «Впізнай героя», літературна вікторина, «Займи позицію», «Мозковий штурм».
ІV. Рефлексія Час: 5 хв.
Завдання:
Методи та прийоми
Репродуктивний: контроль і самоконтроль, самооцінювання.
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
V. Домашнє завдання Час: 1 хв.
На вибір:
Форми роботи на уроці: фронтальна, індивідуальна, групова,парна.
Література для вчителя
Література для учнів