Емма Андієвська"Казка про яян"

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до програми з української літератури для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів,вимог сучасного уроку ,з використанням інтерактивних технологій.Сподіваюсь,що матеріал буде корисним для вчителів,що працюють у 6-х класах,які хочуть перетворити урок на співробітництво з учнями як активними учасниками навчального процесу.
Перегляд файлу

Емма Андієвська»Казка про яян»

 

ІІ семестр

 

Урок розроблено відповідно до програми з української літератури для 5-9 класів загальноосвітніх закладів, вимог сучасного уроку з використанням ІКТ. Маю надію, що матеріал буде корисним для тих, хто хоче перетворити урок на співробітництво з учнями – активними учасниками навчального процесу.

Урок №39

Учитель: Приходько Віолетта Станіславівна

Клас: 6

Тема уроку: Мандрівка до країни яян

 (за казкою-притчею Емми Андієвської «Казка про яян»)

Цілі уроку:

Навчальна: перевірити знання змісту казки, повторити поняття «казка» та «притча», усвідомити притчовий зміст і художню цінність твору.

Розвиваюча: вчитися аналізувати твори, давати власну оцінку зображуваному, робити висновки, розвивати культуру усного і писемного мовлення, абстрактне, логічне і критичне мислення, пам’ять, увагу, вміння працювати з додатковою літературою, складати сенкани, розвивати акторські здібності.

Виховна: виховувати непримеренність до зла, жорстокості, надмірної хвалькуватості, прищеплювати почуття милосердя, поваги до літніх людей, друзів, вміння чути один одного.

Міжпредметні зв’язки: психологія, зарубіжна література, образотворче мистецтво.

Обладнання: підручники, презентація, ілюстративний матеріал, малюнки учнів, зірочки, скринька, учнівські повідомлення, мікрофон, Біблія.

Тип уроку: урок – подорож.

Компетенції учнів на уроці:

  • вільне володіння державною мовою;
  • вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти;
  • читати та розуміти прочитане;
  • розвивати духовні та естетичні цінності;
  • уміння застосовувати здобуті знання у практичних ситуаціях, пошук шляхів вирішення;
  • виховання толерантного ставлення один до одного.

 

 

І. Актуалізація. Емоційне налаштування класу   Час: 3 хв.

Хід уроку

Завдання:

  1. Вітання з учнями (віршик)
  2. На паперових листочках учні пишуть все те, що може стати на заваді роботі на уроці. Вкидають це в спеціально підготовлену скриньку.
  3. Учитель оголошує девіз уроку, а також повідомляє, що кожному сьогодні на парту упаде зірочка. За допомогою цих зірочок буде визначено найактивнішого учня.

Афірмація: «Я все зможу», «Я – зірка!».

Методи та прийоми:

  1. Інформаційно-рецептивний: повідомлення учнів, інструктаж, активізація уваги.
  2. Репродуктивний: словесний, подання матеріалу в готовому вигляді.

ІІ. Мотивація          Час: 7 хв.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Гра «Заповни бак»

Завдання:

  • пояснити епіграф уроку: «Найщасливіша та людина, яка дає щастя найбільшій кількості людей».
  • Висловити свої судження про поняття «добро» і «зло». Скласти сенкани.

       Добро

Безкорисливе, безмежне.

Облагороджує, надихає, звеличує.

Його треба творити постійно.

Істина.

      Зло

Убивче, руйнівне.

Занапащує, гнобить, знищує.

Воно спустошує людську душу.

Неволя.

3. Дати відповідь на питання:” Хто такий егоїст?” (Егоїст – це людина, яка ставить над усе особисті інтереси.)

Методи та прийоми:

  1. Навчально-дослідницькі: творча робота (створення сенканів)
  2. Проблемно-пошуковий: постанова проблемних питань, активізація уваги та мислення.
  3. Репродуктивний: словесні.

ІІІ. Основний зміст уроку      Час: 29 хв.

Зупинка «Я і моє ім’я»

Завдання:

  • Подивитися в люстерко і сказати, кого бачу: егоїста чи добру, товариську людину?
  • З чим асоціюється ім’я?
  • Що може учень сказати про себе?

Я

Добрий, розумний.

Учусь, пізнаю, творю.

Я – частина цього Всесвіту.

Людина.

Зупинка «В гостях у Робінзона Крузо».

Мозковий штурм.

Зупинка «Казка про яян»

Завдання:

  • Переказати казку за планом, який складали вдома (випереджувальне завдання).
  • Літературна гра «Так – ні» (відповідь «так» - учні плескають в долоні).

Зупинка «Острів фантазій»

Завдання:

  • Усне малювання. Якими ви уявляєте собі яянів? (презентації малюнків учнів)
  • Незвичайне ім’я яянів. Якими вони є? (виступ-дослідження мовознавців).

Яянин – кожен яянин знає тільки своє я; ніхто не може догодити йому; усі тут харчуються власним «я».

  • Назвати дійових осіб: уявні, фантастичні, реальні.
  • Займи позицію: чи були яяни щасливими людьми? Чому?

Зупинка «Зустріч із героями»

Завдання:

  • Перевтілення: виступи пастушка і дідуся.
  • «Мікрофон»
    • Чи є в яянців шанс щось змінити?
    • Чи зустрічали ви у своєму житті яянів?
    • Що треба зробити, щоб змінитися?

Зупинка «Вавилонська башта та вежі міста яян»

Завдання: розповісти про «архітектуру» міста яян та пригадати біблійну легенду про Вавилонську вежу (виступ екскурсовода).

Зупинка «У гостях у числа” 7”»

 

Завдання:

  • Виступ другого екскурсовода про символізм, значення числа «сім».
  • Визначити тему та ідею казки.
  • Літературна вікторина.

Казка – епічний розповідний сюжетний, художній твір про вигадані, а часом фантастичні події.

Притча – коротке оповідання алегоричного змісту з яскраво вираженою мораллю (повчанням)

Казкові особливості

Спосіб життя яян

Пастушок потрапив до іншої місцевості

Брама – жива істота

Замість дідуся на плечах хлопця – мішок, який наповнений самоцвітами

Сім брам

Місто вузьких веж, що весь час завалювались

Щасливе закінчення твору

 

Повчальне притчове значення твору

Повага до старших

Уміння боротися з труднощами і долати їх

Відчувати своє «Я», а також «Я» оточуючих

Нічого немає кращого за рідну домівку, країну

 

  • Складання та зачитування пам’ятки «Як не стати яянином»
  • Поспішайте робити добро і Бог віддячить тобі.
  • Учися в мудріших, прислухайся до розумних порад.
  • Почуймо один одного.
  • Думай не лише про себе, а й про інших.

Методи та прийоми

  1. Інформаційно-рецептивний: бесіда, повідомлення учнів, ілюстрації, виклади інформації, робота з підручником.
  2. Навчально-дослідницький: самостійна форма (дослідницька робота учнів на здобуття та розширення знань, робота з іншими джерелами.
  3. Проблемно-пошуковий: пошукова діяльність учнів, постановка та розв’язання проблемних питань.

Також є інтерактивні вправи: «Мікрофон», літературна гра «Так – ні», перевтілення «Впізнай героя», літературна вікторина, «Займи позицію», «Мозковий штурм».

ІV. Рефлексія        Час: 5 хв.

Завдання:

  • Закінчити речення
  • Я сьогодні молодець, бо …
  • Читаючи казку, я зрозумів …
  • Бесіда
  • Чи змінилось протягом уроку ваше ставлення до інших людей, власного «я»?
  • Оцінювання (за кількістю зірочок) найактивніших учнів.

Методи та прийоми

Репродуктивний: контроль і самоконтроль, самооцінювання.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

V. Домашнє завдання        Час: 1 хв.

На вибір:

  1. Рекламне оголошення (письмово), яке презентуватиме казку Е. Андієвської так, щоб інші (друзі, родичі) захотіли прочитати її.
  2. Твір-мініатюра «Якби я потрапив до країни яян…»

Форми роботи на уроці: фронтальна, індивідуальна, групова,парна.

 

 

 

Література для вчителя

  1. Вчимо дітей спілкуватися. Шеметова – К. 2011 – 128 с. – Бібліотека «Шкільного світу».
  2. Українська література: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, 6 клас, Л.Т. Коваленко – К: видавничий дім «Освіта», 2014 – 240 с.
  3. Інтернет-ресурси «На урок», «Довідка»
  4. Інтернет-ресурс: ppt-online.org/680947; osvitana.com; sideplayer.comslide;  www.schoollife.org.ua
  5. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій, автор-укладач Н.П. Наволокова – ІІ видання – Х: видавнича група «Основа», 2014 – 176 с.
  6. Прийоми педагогічної техніки, А.О. Гін – Х: Веста, видавництво «Ранок», 2007 рік – 176 с.

 

Література для учнів

  1. Українська література: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, 6 клас, Л.Т. Коваленко – К: видавничий дім «Освіта», 2014 – 240 с.
  2. Інтернет-ресурс: svitlovodsk-school9.edukit.kr.ua
  3. Біблія
docx
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку