5 лютого о 18:00Вебінар: Методика CLIL у школі: створюємо якісні інтегровані уроки географії та іноземної мови

Урок-подорож"Незвичайні пригоди Алі.Символіка країни Недоладії"

Про матеріал
Сучасний урок з використанням інтерактивних вправ,на якому аналізуємо повість-казку,характеризуємо персонажів та розвиваємо творчі здібності,фантазію,виховуємо щирість,наполегливість,відповідальність.
Перегляд файлу

6 клас.  Українська література

 

Тема:  Г. Малик «Незвичайні пригоди. Символіка країни Недоладії»

 

Якомога краще виконуйте те, що має робити. Сьогодні роби все так, щоб завтра не мав ти червоніти зі стида.

        Боско

 

Мета:         навчальна:  продовжити роботу над казковою повістю Г.Малик, навчати учнів аналізувати особливості жанру повісті-казки, розуміти символіку образів, перевірити знання тексту;

розвиваюча:  формувати вміння переказувати (стисло) твір, характеризувати героїв, розвивати творчі здібності, фантазію, комунікативні вміння, культуру мовлення, пам’ять, увагу, логіку;

виховна:  формувати дбайливе ставлення до свого життя, до інших людей, виховувати щирість, відкритість, наполегливість, відповідальність за свої вчинки, робити добро.

Тип : урок-подорож

Обладнання: текст казки, ілюстрації, малюнки, карта країни Недоладії.

       

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку (записати в зошитах). 

На попередніх уроках української літератури ми ознайомилися із життям і творчістю Г. Малик. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в подорож до казкової країни. Але, щоб відкрились перед нами двері країни Недоладії, нам треба пояснити слова (епіграф) на дошці.

 А щоб потрапити всім до Недоладії треба проказати чарівні слова: Недо-роби!, Недо-пиши!, Недо-почни! Недо-їж!, Недо-пий! І в Недоладію мерщій!

Перед нами наш сьогоднішній маршрут та карта цієї казкової країни. Поїхали. 3.Основний зміст уроку

Виконання практичних завдань. Евристична бесіда.

  1. Зупинка «Пізнавальна»:
  • Перекажіть повість-казку 3-4 реченнями
  • Що незвичайного сталось з Алею при зустрічі з незнайомим чоловіком у її кімнаті?
  • Де розташована країна Недоладія?
  • Хто був правителем країни?
  • Чому Недороль боявся Першого Недорадника?
  • Визначити, кому з казки належать такі характеристики, вчинки або деталі портрету:

а) завжди усього боїться, а його не боїться ніхто;

б) носить червоний ковпак, злий і підступний, не має душі;

в) лагідні очі, добра та щира усмішка, товариський;

г) щоранку обов’язково заходить до Гронної зали, його обличчя, жорстокого і сердитого ніхто не бачить;

д) щирий друг, уболіває за справи, має химерний одяг;

е) має сто незавершених справ, приходить на допомогу іншим.

Вибіркове читання

  • Зачитайте епізод, як з’явився злий карлик Недочеревик?
  • Чим вразило Алю місто? Зачитайте.
  • Яким був будинок Недочеревика?
  1. Зупинка «Акторська»

Робота в групах:

  • 1-ша – дослідники
  • 2-га – актори
  • 3-тя – художники
  • 4-та – читці

Рольова гра «Актори»(перевтілення)

  • Недорадник
  • Недоладько
  • Недопопелюшка
  • Недороль

Аля просить всіх, щоб допомогли повернутися додому.

Бесіда з учнями

  • Що ви можете сказати про дівчинку Алю?
  • Чи хотіли б ви бути схожими на неї? Чому?

Давайте подивимось, яка дівчинка на початку казки і якою стала після повернення з Недоладії (в зошитах)

Аля

Спочатку

Після повернення

Неохайна, лінива, недороблює, не слухає, не виконує, груба, запальна по відношенню до інших, нечепура

Охайна, відповідальна, працює, все виконує, все встигає, відповідає за свої вчинки, відповідальна, ввічлива, товариська, врівноважена, здатна на співчуття

Можна інформативним гроном (квітка, сонечко)

  1. Зупинка «Художня»

Міні-проект «Я – художник» (учні, які підготували малюнки, розповідають, яких героїв казки або який епізод твору вони відобразили).

Зупинка «Фізкультхвилинка»

(діти самі проводять і запрошують гостей, 3-5 хв.)

  1. Зупинка «Символічна»

Словникова робота.

Символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття, явища; це художній образ, який відтворює певну думку, ідею. Наприклад: хліб-сіль – символ української гостинності, голуб – символ миру.

  • Які є символи у казці?

Робота з таблицею

 

Символи

Символічне значення

Країна Недоладія

Безлад і недороблені справи

Недоладько

Працьовитість і відданість

Недопопелюшка

Дружелюбність і безкорисливість

Недокватирка

Людська недбалість

Недочеревик

Справедливість, колекціонування недороблених справ

Недороль Десятий

Бездіяльність, боягузтво

Перший Недорадник

Жорстокість і лють

Недовус

Товариськість

4. Підсумок уроку     

Зупинка «Кінцева»

  • Чи було вам цікаво читати повість і чому?
  • Назвіть найнапруженіший момент у цій казці
  • Чи запропонували б ви прочитати цю казку своїм батькам? Друзям?

Вчитель: ми переходимо до завершення нашого уроку. Наша мандрівка скінчилась. Тож роздаю вам очікувану нагороду – чарівні оцінки за плідну  і сумлінну роботу.

Оцінювання.

5.Домашнє завдання.

 Написати листа будь-якому з героїв казкової повісті з порадами, як стати кращими.

 

 

docx
Додано
10 листопада 2020
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку