Ернест Сетон-Томпсон "Лобо"

Про матеріал
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання. Розробка уроку з зарубіжної літератури для 5 класу НУШ. Під час складання конспектууроку використала багато методів і прийомів роботи на уроці. А саме , літературний диктант, розгадати ребуси, характеристика героїв, тестові завдання.
Перегляд файлу

5 клас Зарубіжна література.

 

   Тема уроку: Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Авторські спостереження за світом          природи. Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання.

 

   Мета уроку: показати своєрідність авторського відображення природи в оповіданні «Лобо»; навчити характеризувати художні образи; розвивати навички виразного читання, переказу та аналізу художнього твору; виховувати любов до живої природи.

 

   Обладнання: підручник, робочий зошит, роздатковий матеріал.

 

Хід уроку

І Організаційний матеріал.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

 

  1 Вступне слово вчителя.

  На попередньому уроці ми з вами ознайомились із творчістю англо-канадського письменника Ернеста Сетона-Томпсона, ознайомилися з його творчістю, зокрема «Лобо – володар Курумпо». Давайте пригадаємо з вами вивчений матеріал.

 

  2 Літературний диктант.

  • Канадський письменник, художник, натураліст Ернест …. (Сетон-Томпсон).
  • Народився Сетон-Томпсон 14 серпня ….(1860року).
  • Сім’я зубожіла і змушена була переїхати до м.Торонто, коли  Ернестові було ….  (6 років)
  • Багато років Сетон-Томпсон проживав у ….  (Північній Америці).
  • У Торонто письменник отримав перші уроки ….. (живопису).
  • Творчий доробок Е. Сетона-Томпсона становить ….  (понад сорок творів).
  • Томпсон був засновником громадського руху … («Життя в природі»).
  • Останні роки життя письменник провів у місті ….  (Санта-Фе, США).
  • В перекладі з іспанської мови Лобо означає ….  (вовк).

 

 3 Взаємоперевірка робіт.

 

ІІІ  Мотивація навчальної діяльності

 Вчитель. Лобо – це головний герой оповідання «Лобо – володар Курумпо». У центрі оповідання – трагічна доля незвичайного вовка Лобо, здібності якого вражали людей. Він – справжній лицар, ватажок зграї. Пори всі хитрощі мисливців, Лобо жодного разу не схибив – оминав усі небезпеки. Згубили його почуття, які притаманні лише людині, - любов й відданість. Глибока туга за білою вовчицею Бланкою, що потрапила в біду, призвела до загибелі Лобо. Історія про Лобо і Бланку дуже зворушлива і романтична.

   Саме про них і красу, яка їх оточувала, будемо сьогодні говорити з вами на уроці.

 

IV Робота над темою уроку

  1 Робота за змістом твору.

  • Прочитавши першу частину оповідання, скажіть, чи справді тварини наділені розумом і кмітливістю. Підтвердіть свою думку цитатами із твору.
  • Хто така Бланка? Зачитайте її образ з підручника.
  • Що згубило Бланку?
  • Чому Лобо не зміг їй допомогти?. Зачитайте цитату із твору.
  • Як Лобо сприйняв смерть своєї подруги?
  • Чому скотарі прагнули знищити невеличку зграю хижаків?
  • У чому виявилося «лицарство вовка» в оповіданні Е.Сетона-Томпсона?
  • Чого навчає історія про Лобо?

 

2 Літературна математика.

 

  – Скільки вовків було у зграї Лобо?  (5)

  – Протягом скількох останніх років зграя збирала данину зі скотарів Курумпо в розмірі однієї корови щодня?   (5 років)

  – Яка вага Лобо?  (150 футів)

  – Скільки мисливців ловили Лобо?  (4)

  – У скільки оцінили винагороду за Лобо?  (1000 доларів)

  – Яким був відбиток лапи старого ватажка?   (5,5 дюйма)

  – Скільки собак Тіннерея вціліло під час сутички з вовчою зграєю?  (6)

  – Розмір сліда звичайного вовка.  (4,5 дюйма)

  – Скільки овець загинуло, коли збавлялись Бланка і рудий вовк?  (250)

 

3 Бесіда з елементами вибіркового читання.

 

Образ Лобо

1 Що ми дізнаємося з оповідання про Лобо та його зграю?

2 Чому скотарі прагнули знищити невеличку зграю Лобо?

3 У яких випадках виявилися надзвичайний розум ватажка та його кмітливість?

4 Чому хитрий та кмітливий Лобо все ж таки потрапив до пасток, які колись обминав дуже легко? 

5 Як змінюється внутрішній стан вовка після смерті Бланки?

6 Прочитайте останні слова твору. Що символізують дії оповідача та слова ковбоя?

 

Образ Бланки.

 

1 Хто така Бланка? Зачитайте її образ з твору.

2 Яка риса вдачі вовчиці стала причиною трагедії?

3 Як вона поводить себе в останні хвилини життя?

4 Ким була Бланка для Лобо? Наведіть приклад із твору.

 

4 Складання анкети героя.

Лобо

Ім’я –

Місце проживання –

Вік –

Вага –

Зовнішній вигляд –

Риси характеру –

Захоплення –

Друзі –

Вороги –

 

5 Робота в групах.

 

Розгадавши ребуси, ви прочитаєте закони зграї.

 

C:\Users\Ps\Pictures\порятунок втечею.bmp

Порятунок втечею.

 

C:\Users\Ps\Pictures\ребуси не любили юбаранини.bmp

Не любили баранини.

 

C:\Users\Ps\Pictures\ребус розважаючись загризали овець.bmp

Розважаючись, загризали овець.

 

V Закріплення знань, умінь і навичок.

 

Виконання тестових завдань.

Е. Сетон-Томпсон  «Лобо»

Тести

1 Кому належать слова: «Я пішов своєю особистою стежкою, не знаючи і не питаючи нікого, чи то була справді краща дорога.  Я знав лише одне: це була моя дорога»:

    А  Е. Сетону-Томпсону

    Б  Дж. Кіплінгу

    В  Р. Кіплінгу

2 Література, до якої належить творчість Е.Сетона-Томпсона:

    А  англійська

    Б  німецька

    В  канадська

3 Де народився Е.Сетон-Томпсон?

    А  у Лондоні

    Б   у містечку Саут-Шилдс

    В  у місті Оденесе

4  Про яку книжку мріяв малий Ернест у дитинстві ?

    А  «Тварини Канади»

    Б  «Птахи Канади»

    В  «Земноводні Канади»

5  Головні герої Сетона-Томпсона це:

    А люди

    Б  звірі і птахи

    В  риби

6  Ім’я, яке  дали північноамериканські індіанці своєму другові Е.Сетону-Томпсону:

    А Чорний Вовк

    Б  Хитрий Лис

    В  Нестримна Шуліка

7  Кого автор називає Володарем Курумпо ?

    А  Лобо

    Б  Бланку

    В  мисливця Теннерея

8 Які характерні особливості поведінки інших тварин об’єднує в собі Лобо ?

    А  силу, волю, вірність

    Б  силу, стійкість, вірність

    В  волю, мужність кмітливість

9  Що стало причиною того, що Лобо втратив пильність і потрапив у пастку ?

    А  був дуже втомлений

    Б  дуже поспішав

    В  необережність подруги

10  Чому Лобо не став вдруге кликати на допомогу свою зграю ?

    А  він розраховував на свої сили

    Б   він уже кликав її у скрутну мить, але ніхто не прийшов на допомогу

    В  його зграя потрапила у пастку і допомогти не могла

11  Що вирізняло всіх вовків у зграї Лобо ?

    А  однаковий колір шерсті

    Б  величезні розміри

    В  довгий хвіст

12  Кому належать слова: «Кажуть, що лев, який позбувся сили, орел, що втратив волю, і голуб, котрого розлучили з подругою гинуть від розбитого серця»:

    А  Дж. Дарреллу

    Б  Е. Сетон-Томпсон

    В  Р. Кіплінг

 

  Підсумок уроку.

 

Рефлексія

  • Сьогодні на уроці мене найбільше вразило ….
  • Найбільшим відкриттям для мене було …

 

VІІ Оцінювання учнів.

 

VІІІ Домашнє завдання.

Намалювати ілюстрації до твору.

Дати письмову відповідь на запитання «Чого навчив мене Лобо?»

 

docx
Додано
30 квітня 2023
Переглядів
3363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку