Презентація до уроку - тренінгу. Узагальнення і систематизація вивченого навчального матеріалу з теми « Французький героїчний епос « Пісня про Роланда»
Вправа “ Хронологія часу”1837 ОПУБЛІКУВАННЯ ОКСФОРДСЬКОГО РУКОПИСУ1770 ЗНАЙДЕНО ОКСФОРДСЬКИЙ РУКОПИС778 ПОХІД КАРЛА ВЕЛИКОГО15 серпня 778 БИТВА В РОНСЕВАЛЬСЬКІЙ УЩЕЛИНІХІІ – ХІІІ ст. РОЗКВІТ ГЕРОЇЧНОГО ЕПОСУ У СЕРЕДНЬОВІЧЧІ768 – 814 РОКИ ПРАВЛІННЯ КАРЛА ВЕЛИКОГОБл.1100 СТВОРЕННЯ ПОЕМИ « ПІСНЯ ПРО РОЛАНДА»ІХ ст. НАПИСАНИЙ « ЖИТТЄПИС КАРЛА ВЕЛИКОГО» ІСТОРИКОМ ЕЙНХАРДОМ1837 ВПЕРШЕ « ПІСНЯ ПРО РОЛАНДА » БУЛА ОПУБЛІКОВАНА В ПАРИЖІ
Вправа “ Історична правда і вигадка”Дійсні історичні події 1. Похід Карла Великого до Іспанії 778 року тривав кілька тижнів. 2. Уночі 15 серпня на ар’єргард війська напали християни-баски. 3. Загинув нікому невідомий маркграф Хруотланд. 4. Битва в Ронсевальському міжгір’ї – незначний історичний епізод. Художній вимисел Похід Карла Великого до Іспанії 778 року тривав 7 років. 2. Уночі 15 серпня на ар’єргард війська напали сарацини. 3. Загинув нікому небіж Карла Великого Роланд. 4. Битва в Ронсевальському міжгір’ї – подія всенародного значення.
Вправа “ Розминка” Хто це? 1. .. Ви винуватець всьому! Розумна смілість - то не божевілля, Обачність важливіша, ніж завзяття. Згубила франків легковажність ваша! Ніколи вже ми не послужим Карлу, Послухали б мене, він був би з нами... 2. І друзі міцно й ніжно обнялися, Простилися з любов'ю. Так розстались... 3. Послав у місто тисячу він франків. Заходять в синагоги чи мечеті З сокирами, кувалдами важкими І крушать завзято ідолів поганських... 4. У гніві скинув він куничу шубу, Зоставсь на ньому лиш каптан шовковий.5. Обличчя горде, променисті очі,Могутня постать і широкі груди -На нього задивилися присутні. Лицем рум'яний, вигляд має бравий,Якби ще й чесний, лицар був би справний.
6. ……володар наш славетний, Сім повних літ в Іспанії провів, Нема вже замку, що не покорився б, Нема ні міста, ні муру цілих, Крім Сарагоси на вершку гори. 1) Король Сарагоси — це а) Карл; б) Марсілій; в) Бланкандрін.2) Як звали найкращого друга-воїна Роланда ? а) Найм; б) Вальянтіф; в) Олівє’р.5) Як вчинив Карл, оплакавши загиблих ? а) повернувся до Франції б) загнав сарацинів до річки; в) Став королем Сарагоси.6) Як був покараний зрадник Ганелон ? а) повішаний; б) загинув від меча; в) розірваний кіньми3) Під час бою Роланда у Франції: а) була буря; б) було сонячне затемнення; в) почався паводок.4) Скільки разів засурмив у ріг Роланд? а) один; б) два; в) три. Тести
Вправа “ Моделювання ситуації”Карл увійшов в тіснину Ронсевальську,Барон Одж'єр був разом з авангардом,Тож спереду загрози не боялись. Роланд лишивсь, щоб захищать тил війська. З ним Олів'єр, і всі дванадцять перів,І двадцять тисяч юних мужніх франків.І скоро бій! Хай Бог їм допоможе!Про це лиш знає Ганелон зрадливий,Та за мовчання він отримав плату.
Вправа “ Літературне лото”Герой - патріот. Мудрець - володар. Лицар – патріот. Зрадник - васал. Роланд. Карл. Олів’єр. Ганелонсміливийвірнийблагороднийшляхетнийтовариський зухвалийзапальнийрозважливийвірнийдоблеснийрозважливийпоміркованиймужнійрозумний видатнийдержавниймогутнійсправедливийшляхетнийідеальнийвідважний сміливий пихатийзлийвідважнийлицемірнийегоїстичнийпідступний
Вправа “ Творча лабораторія”“ Діаманта”Перший рядок. Перший герой твору – один іменник. Другий рядок. Опис першого героя – два прикметники. Третій рядок. Дії першого героя – три дієслова (дієприкметники, дієприслівники);Четвертий рядок. Фраза, що єднає двох героїв твору, встановлює їх стосунки (4 слова, але не обов'язково) - будь-які частини мови. П’ятий рядок. Дії другого героя – три дієслова (дієприкметники, дієприслівники);Шостий рядок. Опис другого героя – два прикметники;Сьомий рядок. Другий герой твору – один іменник (антипод першому героєві або його метаморфоза).
Вправа “ Захист міні – проектів”Скрапбук. Створення скрапбуків і колажів. Це «альбом» з фотографіями, фотоколажами, декорований елементами, картинками, малюнками, замітками, афоризмами та ін., для того, щоб розкрити сенс виучуваної теми. Колаж. Це технічний прийом , який ґрунтується на введені у твір різних за фактурою та кольором предметів: шматків газет, афіш, шпалер тощо. включення за допомогою монтажу в твори літератури, театру, кіно, живопису, музики різностильових об'єктів або тем для посилення естетичного ефекту.