Есе на уроках української мови

Про матеріал
За шкільною програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти до вивчення есе в 3 класі існують вимоги: - засвоїти термін есе; - навчитися відрізняти есе від розповіді й опису; - складати есе усно (під керівництвом учителя). Як навчити дітей складати есе? Чим есе відрізняється від звичайної розповіді? Це і є метою вчителя на уроці української мови в 3 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вивчення есена уроках українськоїмови в 3 класіРодак Л.

Номер слайду 2

Програмові вимоги до вивчення есе в 3 класі: - засвоїти термін есе; - навчитися відрізняти есе від розповіді й опису; - складати есе усно (під керівництвом учителя)

Номер слайду 3

Ознайомлення з терміном есе. Прочитайте тексти. Визначте, який із них єрозповіддю, який – описом.1. Біля нашої школи росте кучерявий клен. Учителькарозповідала нам, що він ровесник школи. Йогопосадили тоді, коли школу збудували, й перші учніпереступили її поріг. З того часу минуло багато років. Клен бачив усіхучнів, які навчались у школі. Він і сьогодні щоранкузустрічає школярів, бажає їм успішного дня. А післяуроків проводжає їх додому. Шкільний клен – свідок усіх шкільних подій.

Номер слайду 4

2. Клен коло школи аж палахкотів. Це осінь запалилайого вогняними кольорами. Яких тільки відтінків небуло на ньому. І блідо-жовтий, і насиченийзолотистий, і яскраво-помаранчевий, і багряний, ібордовий. А між ними деінде ще ховався зеленийколір літа. Час від часу з кленового полум’я, ніби іскри,відривались зіркоподібні листочки й падали додолу. У цю мить клен нагадував великий бенгальськийвогонь.

Номер слайду 5

Прочитайте ще один текст. 3. Я поверталася зі школи додому. Проходила білякучерявого клена. Раптом переді мною закружлявжовтий кленовий листок. Я зловила його й подумала –напевно це клен зробив мені подарунок. А чому? Можливо, щоб підняти мій настрій. А може хотівнагадати про осінь. Чи захотілося клену, щоб язвернула увагу на його красу. А може просто в ту мить,коли я проходила під кленом, вітер зірвав з ньоголисток, і він випадково потрапив до моїх рук. Але, як би не було, я зраділа такому подарунку.

Номер слайду 6

Формулювання правила про есе- Яку особливість має третій текст?(У ньому авторка висловлює свої розмірковування про те, чомудо її рук упав кленовий листок.)- Такий текст називається есе. Спробуємо сформулювати правило, що таке есе. Спочатку пригадаємо, який текст називаємо розповіддю?(У якому про щось розповідається.)- Який текст називаємо описом?(У якому щось описується.)- А що висловлюється в есе?(Власні думки, розмірковування про щось.)- Отже, есе – це текст, у якому висловленорозмірковування (думки автора) про якийсьпредмет, подію, вчинок, власні почуття.

Номер слайду 7

Завдання для формування умінь складати есе побудова есе за зразком; складання есе за поданим планом; побудова есе за даним початком; створення есе на задану тему

Номер слайду 8

Побудова есе за зразком.- Послухай (прочитай) текст. Чи можна назвати його есе?Доведи свою думку. Андрійко сумує, що літо закінчується, і треба йти дошколи. А я дивуюсь, як можна не хотіти в школу? Звичайно, навчатись не легко. Потрібно багатопрацювати, думати. Але на кожному уроці дізнаєшся про щосьнове. Як порівняю свій зошит для письма з першого класу ізтеперішнім зошитом з української мови, то бачу, як багато янавчився у школі. І хочеться ще більше знати й уміти. А крім навчання в школі ще так багато цікавого! Хіба васне захоплюють шкільні свята, походи, екскурсії? Майжекожного місяця ми з нашою вчителькою кудись подорожуємо. Цікаво, де побуваємо в цьому році? Не розумію, чому Андрійкові не хочеться до школи?- Склади есе про свій настрій перед 1 вересня.

Номер слайду 9

Створення есе за планом Склади есе за поданим планом: 1. Які добрі справи я зробив (зробила) у своємужитті? 2. За які вчинки мені соромно? 3. Який висновок я роблю для себе?

Номер слайду 10

Складання есе за даним початком. Побудуй есе за поданим початком: Марійка любить уроки української мови. Сергійкові вони не дуже подобаються, бо треба багато писати. А мені …

Номер слайду 11

Побудова есе на задану тему Прочитай текст. Хлопчики домовились зустрітися в неділю настадіоні, щоб пограти у футбол. Але Сашко полюбляє вранці поспати. Тому,проснувшись, почав розмірковувати – йти йому настадіон, чи краще поніжитися в ліжку під ковдрою. Як порадиш вчинити Сашкові? Чи траплялися з тобою такі випадки? На основі прочитаного тексту побудуй есе на тему«Що для тебе важливіше, домовленість іздрузями чи власні бажання?».

Номер слайду 12

Орієнтовна тематика текстів-есе Якби я був (була) чарівником, я б … Що дає мені навчання в школі? Для чого маю вивчати українську мову? Що дасть мені знання іноземної мови? Ким хочу стати, коли виросту. Що я думаю про свою Батьківщину? (Як я ставлюсядо своєї Батьківщини? Що я бажаю своїй. Батьківщині?) Кого б я вибрав (вибрала) собі в друзі? Що б я змінив (змінила) у своїй школі? Чи можуть пишатися мною мої батьки?

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
29 січня 2023
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку