Про матеріал
Слайд 1.
Розвиток мовлення. Створюю навчальний переказ тексту розповідного змісту, використовуючи малюнки.
Слайд 2.
ПЕРЕКАЗ - це усна розповідь пов'язана з конкретними подіями або персонажами, яка передається шляхом переповідання почутого (звідси і назва — переказ).
Як писати переказ:
1.Уважно прослухати текст.
2. Визначити його тему та основну думку.
3. Часто суть тексту відображається в його назві.
4. Скласти детальний план тексту.
5. Записати почуте.
Слайд 3.
- Відгадайте загадку, зібравши слово-відгадку з «розсипаних букв.»:
Свою ніжну павутинку
Він сплітає беззупинно,
День і ніч працює важко,
Бо для мушок гамачок
Виплітає А У О Ч К П В
Слайд 4.
- Прочитайте вірш
Павучок-лісовичок,
Втративши спочинок,
Сплів розкішний гамачок
З білих павутинок.
Влаштувавшися як слід
В гамаку м’якому,
Він в осінній переліт
Вирушив на ньому.
Знявся вгору над ліском,
Над грузьким болотом…
Гамачок став літаком,
Павучок – пілотом.
В. Скомаровський
Слайд 5.
- Чим був для павучка гамачок?
- Ким він себе уявляв?
Гамак - підвісна колиска із сітки або парусини для відпочинку чи сну на повітрі.
Слайд 6.
- Що ви знаєте про павуків з уроків предмета «Я досліджую світ»?
Більшість людей бояться павуків. Дарма! Один павук вбиває за рік 2000 шкідливих комах – мух і комарів.
Павуки можуть жити 30 років. Розмір найбільшого павука – 28 см ( з розмахом лапок!); маленького – 0,5 мм. За своє життя павук може линяти п’ять разів! Вони не мають вух – чують звуки за допомогою спеціальних чутливих волосинок на лапках. Цими волосинками вони нюхають. А от очей у різних павуків може бути від 2 до 12. Але зазвичай їх 8. У павука 8 лапок, і на кожній 6 суглобів. Павук плете своє павутиння із власної слини. Воно дуже міцне. До нього павуки не прилипають завдяки волосинкам на лапках. Учені намагалися відтворити павутиння, але не змогли.
Не знищуйте павуків, вони приносять користь людям. Однак є отруйні павуки, такі як тарантул, каракурт, або чорна вдова, та бразильський мандрівний павук.
Слайд 7.
- Прочитайте текст вправи 231 (с. 93).
У павучка Ниточки була домівка на високій ялині. У хатині він сплів собі столик і стільці.
Сусіди сорока й білочка любили павучка Ниточку за його добру вдачу.Одного разу зірвався сильний вітер. Він порозкидав усі павучкові меблі, вирвав двері й знищив хатку. Зажурився павучок. Сусіди запропонували йому допомогу. Але павучок твердо вирішив, що має побудувати нову хатку.
– Такий маленький, а не зламався! – говорили сусіди. – Не боїться труднощі наполегливо переборює їх.
Слайд 8.
- Де була домівка павучка Ниточки?
- Що він сплів для неї?
- Що сталося одного разу?
- Що запропонували сусіди павучкові?
- Що вирішив павучок Ниточка?
Слайд 9.
Гімнастика для очей
Слайд 10.
Структурний аналіз тексту
- Зі скількох частин складається текст?
- Яка тема тексту?
- Яка основна думка тексту?
- Що авторка хотіла нам передати й чого навчити?
Слайд 11.
Змістовний аналіз тексту
- Про що розповідається в тексті?
- Як звали павучка?
- Хто були його сусіди?
- Де була його домівка?
- Яка біда сталася одного разу?
- Чому павучок зажурився?
Слайд 12.
Змістовний аналіз тексту
- Хто хотів допомогти павучкові?
- Що вирішив павучок? Чому?
- Що про нього говорили сусіди?
- Чому сусіди пишались павучком?
- Чи відповідає зміст кожному малюнку?
- Складіть речення до кожного малюнка.
Слайд 13.
- Де була домівка павучка Ниточки?
- Що він сплів для неї?
- Що сталося одного разу?
- Що запропонували сусіди павучкові?
- Що вирішив павучок Ниточка?
Слайд 14.
П л а н
1. Домівка на ялинці.
2. Павучок-трудівник.
3. Добрі сусіди.
4. Зруйнована хатинка.
5. Наполегливий павучок
15.
Фізкультхвилинка
16.
- Запишіть переказ тексту «Павучок Ниточка», користуючись планом.