Етична бесіда на тему Карантин. Як вберегтися від онлайн-небезпек?»

Про матеріал
Етична бесіда на тему Карантин. Як вберегтися від онлайн-небезпек?» спрямована на формування в учнів ціннісного ставлення до себе під час користування інтернет-месенджерами. Містить інформацію, як уникати і вести себе в інтернет просторі, стане в нагоді вчителям, бо в наш час це є актуальним.
Перегляд файлу

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СЕБЕ

Бесіда «Карантин. Як вберегтися від онлайн-небезпек?»

виконав:

студент 35 групи

Безсмертний Богдан

ВСТУП. ПОЧАТОК БЕСІДИ.

Мета: сформувати в учнів 9 класу розуміння поняття «онлайн небезпеки», виокремити вплив соціальних мереж на сучасних підлітків, сприяти безпечному спілкуванню в соціальних мережах.

Завдання: виховати пильність у користуванні інтернет-мережами; виховати ціннісне ставлення під час користування месенджерами як до себе так і до співрозмовника; виховати уміння розрізняти безпечні і потенційно небезпечні онлайн-небезпеки;

Слово вчителя: у наш час є чимале різноманіття соціальних мереж, месенджерів, різноманітних сайтів як для розвитку так і для гальмування. Тому сьогодні ми поговоримо про вплив соціальних мереж на підлітків та як вберегтися від їх надмірного впливу. Увага, учні, до вашої уваги відео, яке ми з вами обговоримо в кінці, будьте уважними!

https://www.youtube.com/watch?v=gn7ts37TUTU  Обговорення даного відеоролика!

Шукаєш кожну вільну хвилинку, щоб зазирнути у свій смартфон? Упевнений, що інтернет знає про все й про всіх? Сподіваєшся, що в інтернеті можна щось сховати? Чат з друзями – це швидко та зручно? І так думаєш не лише ти! Так думають мільйони користувачів Всесвітньої павутини. Адже інтернет і справді відкриває безліч можливостей для навчання, спілкування, пошуку інформації.

  • Але пригадуєш десь з офлайну настанови про те, що дорогу треба переходити на зелене світло! За нападки на слабших однокласників будеш відповідати! Не слід відчиняти двері незнайомим людям!
  • А чи знаєш ти, що в онлайн теж може бути небезпечно? Твої друзі в соцмережах почали тебе ображати? Листуваня з людиною, яка тобі подобається, стала публічною? Незнайомці з вулиці, від знайомства з якими тебе застерігали, легко знайшли тебе в інтернеті?

Запитання для учнів: якими соціальними мережами ви користуєтесь щодня? Наприклад Instagram, що він вам дає? Наприклад фейсбук? Наприклад месенджери (телеграм, Viber). Варіанти учнів.

Слово вчителя: дякую за ваші відповіді, а тепер поговоримо чим сучасна молодь займається в інтернеті? Запитання до учнів. Учитель слухає варіанти учнів, на своєму прикладі.

Варіанти:

  1. Спілкуються – знайомляться і шукають нових друзів у соціальних мержах, чатах, беруть участь у дискусіях і віртуальних форумах.
  2. Навчаються і розвиваються – продивляються контрольні, реферати і курсові роботи, читають новини, підвищують рівень знань, технічної і медійної освіченості.
  3. Розважаються – грають, слухають музику, дивляться фільми і відеоролики

Вправа №2.

  1. Чим важливо для тебе інтернет-спілкування?
  2. Що дозволяє відчувати себе в безпеці, перебуваючи в мережі?
  3. Як можна зрозуміти, що скоріше за все спілкуєшся з шахраєм, мета якого — отримати інтимні фото?
  4. Як можна убезпечити себе від онлайн-грумінгу?
  5. Що можна зробити, якщо хтось потрапив(ла) в ситуацію погроз в Інтернеті щодо вимагання та розповсюдження інтимних фото?

Відповіді:

2. Спілкуючись в соціальних мережах, підліток перебуває в так званій «ілюзії спальні». Перебуваючи фізично у безпеці, ми готові на більш ризиковані та відверті дії. Коли не дивишся своєму співрозмовнику очі-в-очі може бути легше розповісти чи сказати йому те, що б не наважився сказати наживо.

3. У випадку Інтернет-погроз слід припинити листування, не надсилати фото чи гроші і тим більше не зустрічатися зі злочинцем у реальному житті, зробити скрін всього листування, звернутися до довіреного дорослого (рідних, вчителя, шкільного психолога або соціального педагога у школі) та звернутися разом у поліцію.

4. Якщо дізналися, що ваші приватні зображення хтось поширює в Інтернеті, потрібно негайно зробити скрін тих сторінок, де розміщені світлини. Потім потрібно звернутися до дорослого, якому ви довіряєте, це може бути старший брат/ сестра, батьки, вчитель, психолог в закладі освіти або будьяка інша доросла людина. Звернутися разом до служби підтримки відповідної соціальної мережі з проханням видалити ці матеріали. Зв’язатися з батьками дитини, яка розповсюджує ці зображення, із проханням зупинити поширення фото та видалити їх зі всіх пристроїв.

5. Якщо раптом ви потрапили в таку ситуацію, в першу чергу не бійтеся, а повідомте про це дорослих (батьків, класного керівника ін.) хай вони спробують владнати дану ситуацію, якщо не буде результативності варто звертатися у відділок національної поліції або кіберполіцію, бо там вам точно допоможуть.

Вправа №2

Отже, ви є активними користувачами соціальних мереж та інтернету в цілому. Давайте разом визначимо, які позитивні і негативні впливи здійснює інтернет. Пропоную вам в парах поміркувати щодо цього. Перш ніж ви почнете думати, нам потрібно три групи: «Позитив», «Негатив», «Нетральні». Суть полягає у тому, що групи учнів через декілька хвилин висловлюють свої думки і погляди. Команда №1 – оголошує позитивні сторони користування. Команда №2 – оголошує негативні сторони. Команда №3 – нейтралізує погляди команди №1 і №2. Як результат отримуємо активність учнів під час етичної бесіди, вони розуміють і вміють розмежовувати негативні і позитивні сторони користування інтернетом.

Слово вчителя: https://www.youtube.com/watch?v=JQmiVzecnRg перегляньте відео. Обговорення даного відеоролику. Відео №2. Після відео учитель разом з учнями веде дискусію по даному відеоролику.

Пропоную до вашої уваги відео. https://www.youtube.com/watch?v=7fwNKtEYfNA Відео №3. залежність від інтернету. Інтернет-залежність – це явище, яке в останні роки набуло справді вражаючого розмаху. Найбільше від інтернет-залежності потерпають підлітки. Дитина, яка живе у віртуальному світі, вже фактично не контролює себе. Комп'ютер позбавляє її волі, свободи вибору.

Висновки: що ж, наша бесіда добігає логічного кінця, а тому прошу кожного з вас коротко розказати, що вам запам’яталося. Дякую вам за ваші висновки, сподіваюся, що дана бесіда була корисною для вас.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
17 березня 2021
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку