ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СЕБЕ
Бесіда «Карантин. Як вберегтися від онлайн-небезпек?»
виконав:
студент 35 групи
Безсмертний Богдан
ВСТУП. ПОЧАТОК БЕСІДИ.
Мета: сформувати в учнів 9 класу розуміння поняття «онлайн небезпеки», виокремити вплив соціальних мереж на сучасних підлітків, сприяти безпечному спілкуванню в соціальних мережах.
Завдання: виховати пильність у користуванні інтернет-мережами; виховати ціннісне ставлення під час користування месенджерами як до себе так і до співрозмовника; виховати уміння розрізняти безпечні і потенційно небезпечні онлайн-небезпеки;
Слово вчителя: у наш час є чимале різноманіття соціальних мереж, месенджерів, різноманітних сайтів як для розвитку так і для гальмування. Тому сьогодні ми поговоримо про вплив соціальних мереж на підлітків та як вберегтися від їх надмірного впливу. Увага, учні, до вашої уваги відео, яке ми з вами обговоримо в кінці, будьте уважними!
https://www.youtube.com/watch?v=gn7ts37TUTU Обговорення даного відеоролика!
Шукаєш кожну вільну хвилинку, щоб зазирнути у свій смартфон? Упевнений, що інтернет знає про все й про всіх? Сподіваєшся, що в інтернеті можна щось сховати? Чат з друзями – це швидко та зручно? І так думаєш не лише ти! Так думають мільйони користувачів Всесвітньої павутини. Адже інтернет і справді відкриває безліч можливостей для навчання, спілкування, пошуку інформації.
Запитання для учнів: якими соціальними мережами ви користуєтесь щодня? Наприклад Instagram, що він вам дає? Наприклад фейсбук? Наприклад месенджери (телеграм, Viber). Варіанти учнів.
Слово вчителя: дякую за ваші відповіді, а тепер поговоримо чим сучасна молодь займається в інтернеті? Запитання до учнів. Учитель слухає варіанти учнів, на своєму прикладі.
Варіанти:
Вправа №2.
Відповіді:
2. Спілкуючись в соціальних мережах, підліток перебуває в так званій «ілюзії спальні». Перебуваючи фізично у безпеці, ми готові на більш ризиковані та відверті дії. Коли не дивишся своєму співрозмовнику очі-в-очі може бути легше розповісти чи сказати йому те, що б не наважився сказати наживо.
3. У випадку Інтернет-погроз слід припинити листування, не надсилати фото чи гроші і тим більше не зустрічатися зі злочинцем у реальному житті, зробити скрін всього листування, звернутися до довіреного дорослого (рідних, вчителя, шкільного психолога або соціального педагога у школі) та звернутися разом у поліцію.
4. Якщо дізналися, що ваші приватні зображення хтось поширює в Інтернеті, потрібно негайно зробити скрін тих сторінок, де розміщені світлини. Потім потрібно звернутися до дорослого, якому ви довіряєте, це може бути старший брат/ сестра, батьки, вчитель, психолог в закладі освіти або будьяка інша доросла людина. Звернутися разом до служби підтримки відповідної соціальної мережі з проханням видалити ці матеріали. Зв’язатися з батьками дитини, яка розповсюджує ці зображення, із проханням зупинити поширення фото та видалити їх зі всіх пристроїв.
5. Якщо раптом ви потрапили в таку ситуацію, в першу чергу не бійтеся, а повідомте про це дорослих (батьків, класного керівника ін.) хай вони спробують владнати дану ситуацію, якщо не буде результативності варто звертатися у відділок національної поліції або кіберполіцію, бо там вам точно допоможуть.
Вправа №2
Отже, ви є активними користувачами соціальних мереж та інтернету в цілому. Давайте разом визначимо, які позитивні і негативні впливи здійснює інтернет. Пропоную вам в парах поміркувати щодо цього. Перш ніж ви почнете думати, нам потрібно три групи: «Позитив», «Негатив», «Нетральні». Суть полягає у тому, що групи учнів через декілька хвилин висловлюють свої думки і погляди. Команда №1 – оголошує позитивні сторони користування. Команда №2 – оголошує негативні сторони. Команда №3 – нейтралізує погляди команди №1 і №2. Як результат отримуємо активність учнів під час етичної бесіди, вони розуміють і вміють розмежовувати негативні і позитивні сторони користування інтернетом.
Слово вчителя: https://www.youtube.com/watch?v=JQmiVzecnRg перегляньте відео. Обговорення даного відеоролику. Відео №2. Після відео учитель разом з учнями веде дискусію по даному відеоролику.
Пропоную до вашої уваги відео. https://www.youtube.com/watch?v=7fwNKtEYfNA Відео №3. залежність від інтернету. Інтернет-залежність – це явище, яке в останні роки набуло справді вражаючого розмаху. Найбільше від інтернет-залежності потерпають підлітки. Дитина, яка живе у віртуальному світі, вже фактично не контролює себе. Комп'ютер позбавляє її волі, свободи вибору.
Висновки: що ж, наша бесіда добігає логічного кінця, а тому прошу кожного з вас коротко розказати, що вам запам’яталося. Дякую вам за ваші висновки, сподіваюся, що дана бесіда була корисною для вас.