Календарне планування уроків з етики в 6 класі 2023-2024 н. р.
(17 годин )
Навчальна програма укладена відповідно до модельної навчальної програми
«Етика. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ашортіа Є.Д., Бакка Т.В., Желіба О.В., Козіна Л.Є., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.)
№ з/п |
Дата |
|
Тема уроку |
Зміст теми уроку |
|
Тема 1. У світі моральних цінностей |
|||||
1 |
|
|
Потреби людини. |
Потреби людини. Піраміда потреб. Базові потреби. Духовні потреби. Моральні цінності як життєві орієнтири. |
|
2 |
|
|
Духовний світ людини. |
Духовний світ людини. Свобода як основа моральності. Свобода вибору, дії. |
|
3 |
|
|
Любов і кохання. |
Що таке любов. Закоханість і кохання. Міжособистісні взаємини. |
|
4 |
|
|
Гармонія життя. |
Гармонія життя. Уміти радіти. Щастя і радість. Внутрішня гармонія. Уміння бути щасливим. Успіх і щастя. |
|
5 |
|
|
Справедливість. |
Справедливість і несправедливість. Протидія несправедливості. Правда і справедливість. |
|
Тема 2. Етичні норми в правах дитини |
|||||
6 |
|
|
Гідність. |
Почуття особистої гідності. Особиста гідність і людська гідність |
|
7 |
|
|
Права дитини і відповідальність.
|
Права дитини, обов'язки і відповідальність у родині, у школі та у суспільстві. Відповідальність особистості за свій вибір та результати й наслідки своїх дій. |
|
8 |
|
|
Прийняття рішень. Право на участь. |
Мотиви та наслідки рішень. Самостійність у прийнятті рішень. |
|
9 |
|
|
Право на участь. Етичне лідерство. |
Етика участі. Моральні принципи діяльності спільнот. Лідерство. Моральні якості лідера. |
|
10 |
|
|
Узагальнення знань з тем «У світі моральних цінностей», « Етичні норми в правах дитини» |
Тематичне оцінювання №1 |
|
Тема 3. Мистецтво жити в суспільстві |
|||||
11 |
|
|
Світогляд. Сприйняття «іншості». |
Уявлення людини і суспільства про світ. Багатоманіття світоглядів і базові цінності. Патріотизм, любов до України. Культурно-національні особливості людей, які живуть в Україні. Ближній, але інакший. Сприйняття «інакшості». |
|
12 |
|
|
Людина – найвища цінність. Інклюзія як спосіб сприйняття людської різноманітності. |
Людина – найвища цінність. Людяність. Гуманістична мораль: визнання людини найвищою цінністю. Пріоритет прав і свобод людини, рівність і справедливість. Інклюзія. Етика спілкування та допомога людям з інвалідністю. |
|
13 |
|
|
Духовність і релігійність. |
Віра і релігія в житті людини. Право на свободу віросповідання. Повага до релігійних почуттів віруючих. Поліконфесійність. Толерантність як умова співжиття української спільноти. |
|
14 |
|
|
Стереотипи й упередження. Благодійність і волонтерство. |
Роль стереотипів у житті суспільства. Види стереотипів. Міфи. Забобони та упередження. Моральні норми як інструмент подолання стереотипів та упереджень. Доброта і благодійність. Меценатство. |
|
Тема 4. Бути культурною людиною |
|||||
15 |
|
|
Культура — міра людяності в людині. Людина і природа. |
Культура — міра людяності в людині. Духовна та матеріальна культура. Культурність. Гармонія співіснування людини і природи як умова майбутнього життя. Ставлення до природи. |
|
16 |
|
|
Праця в житті людини. Дозвілля людини. |
Роль праці в житті людини. Види праці. Домашня праця. Етика праці. Розмаїття людських інтересів. Потреби у відпочинку і можливості їх задовольнити. Моє хобі. Організація вільного часу. |
|
17 |
|
|
Здоров’я людини. Довкілля і здоров’я людини |
Особиста гігієна. Фізична культура. Комп’ютерні ґаджети, Інтернет і сучасний школяр. Небезпеки віртуального світу. Етика здорового способу життя. |
|
18 |
|
|
Мистецтво самопізнання. |
Самопізнання. Пошук власної ідентичності. Сенс життя. Ідеал в житті людини. Саморозвиток. Самореалізація. Самооцінка. Планування майбутнього. Саморозвиток. |
|
19 |
|
|
Узагальнення знань з тем «Мистецтво жити в суспільстві», «Бути культурною людиною» |
Тематичне оцінювання №1 |
|