Етно - розвага з використанням народних ігор .
Тема: «Казкова подорож»
Мета: продовжувати знайомити дітей з культурою українського народу, національними українськими іграми, обрядами. Організовувати з дітьми весняні хороводи та музичні ігри. Удосконалювати вміння орієнтуватися в просторі, змінювати напрями рухів за сигналом. Розвивати нестандартне сприймання довкілля шляхом вживання в образ, гнучкість голосу, спритність, силу, увагу та швидкість. Активізувати сценічну сферу, створювати гарний настрій. Виховувати бажання грати разом в народні ігри.
Обладнання : декорації – українська хата, лави, тин, українські костюми,
миска з варениками, одноразові тарілки та виделки, серветки.
Волонтери театрального дійства: учні старших класів в ролі – діда, баби , кози, кота.
Хід.
Ведуча:
( Стають у коло, протягують руки до сонця, починають проговорювати закличку в різних формах: голосно, тихо, почергове повторення між хлопцями та дівчатами).
Вийди, вийди, сонечко на дідове полечко,
На бабине зіллячко, на наше подвірячко.
А ми українські діти весело співаємо,
Сонце закликаємо.
Ведуча: Відчули тепло на рученятах, це сонце наше дає вам сонячні промінчики, щоб бути сильними, хоробрими, добрими і щирими.
(Чути голос сонця)
А я тепле сонечко, чую голоси,
Дозволяю в казочку весело піти.
А грайливий вітер доріжку вам покаже
Дід Петро та баба Галя
Гру веселу вам розкаже.
(Чути шум вітра, діти качають руками із сторони в сторону, удаючи вітер)
Ведуча: Вітер до нас прилетів, шум з собою він привів.
( Виконується хоровод «Шум»)
Ведуча: Діти, а що в нас з вами за казка без діда та баби. А ось і вони.
( Заходять «баба» та «дід» в театральних костюмах, вітаються та починають гру «Розбите яєчко»).
Ведуча: не спіймали мишки, втекла, тільки хвостиком махнула, а нам далі казочку дивитись, що дід з бабою будуть далі робити?
Дід: ну, що бабо, йди тісто місити, та мабуть вареників зробиш нам, діток причастуємо. А я люльку покурю та й з дітками пограю.
( Дід сідає на пеньок, виймає люльку, а в цей час вибігає «коза»).
Коза: а ну ставайте швидше, я хочу з вами пограти.
(Грають в гру «Коза», після цього коза прощається).
Ведуча: вітер, вітер допоможи, далі в казку поведи.
( Зчепляються за руки та змійкою йдуть по доріжці, невдозі чують нявкання кота. Виходять киця та котик , обоє нявкають.)
Ведуча: котик, котик не сиди , своє горе розкажи.
Кіт: своє горе розкажу і про кицю покажу.
Баба: дід, а ти не бачив нашого кота Ваську і Мурочку? Та де ж вони поділися? (Діти ховають котів за свої спини, де вони і залишаються).
Ведуча: Діти. А давайте попросимо діда щось нам цікаве розповісти. (Підходять до діда та просять щоб він щось їм розповів, дід удає що спить).
Дід: розказати?! Та дайте згадати. Так от, як я був маленький то грали ми у веселий « регіт» . В таку гру вже не грають.
Ведуча: А ми знаємо цю гру, зараз ми покажемо.
(Проводиться гра «Регіт»)
Дід: а в «Горщика» ви вмієте?
Діти: звісно. Ось дивись, діду.
(Проводиться гра «Горщик»).
Дід: от молодці , так молодці! Грають, Галю , так як ми грали з тобою. Славні то були колись часи, козакував я. Памятаю, у мене був кінь вороний, шаблюка о-го-го, а вуса отакі( показує). Сяду на коня, шабля в руках і ну ворогів бити.
(Розмахує руками, хватається за спину, згинається).
Баба: куди тобі, вже своє відскакав, сідай та дивись, як діти готуються в козаки.
Гра «Хто швидше одягнеться?»
Завдання: учаснику гри треба швидко одягнути український козацький одяг.
Дід: бачу, бачу, ви славні козачата. Так ви мене розсмішили, розвеселили, що аж гаряче стало.
Баба: Та то ти ,діду, вже старий і не помітив, що вже сонечко сильніше припікає, а он і птахи з теплих країв повернулися. Ось дивись, скільки пташок летить, та все парами, тільки зозуля одна.
Гра «Птахи та зозуля»
Ведуча: птахи – справжні вісники весни. З їх появою пробуджується природа, все живе на землі. Зазеленіла травичка і прокинулись квіти.
Релаксація «Танок Квітів».
Баба: весна чарівниця, неначе цариця. Наказ свій послала, щоб краса вставала.
Дід: весна… Так приємно бачити, як пробуджується все на весні, а ще більше щемить серце, коли згадую , як ми з бабцею на вулицю вибігали, весну зустрічали.
Баба: які веселі ігри та хороводи водили, а скільки веснянок знали! А чи вміють діти весну закликати?
Ведуча: звичайно, вміють. Ось послухайте, які заклички знають наші учні.
( Діти читають заклички про весну).
Ведуча: нарешті вже весна прийшла,
Весна – красна тепло всім принесла.
Посміхніться сонечку – здраствуй ,золоте!
Посміхніться квіточці – хай вона цвіте!
Посміхніться дощику – лийся, мов з відра,
Й сонечко всміхнулось нам, зичить всім добра!
Станьте у танок, сплетемо сонечку вінок!
Гра « Чий віночок кращий!»
(гра плавно переходить у хоровод «Веснянка»)
Дід і баба: ось і казочка , діти, скінчилась, в ній добро та щастя поріднилось,
А вас ,гостей рідненьких , чекаєм до столу всіх жвавенько.
(Дід з бабою запрошують скуштувати вареників).
-