Мета уроку: Сформувати знання про етнічний та національний склад населення світу,найпоширеніші мовні сім’ї Розвивати уміння складати схеми, аналізувати діаграми,текстові та картографічні матеріали Сприяти розвитку толерантного ставлення до представників інших рас Виховувати почуття поваги до народів світу
Актуалізація опорних знань Скільки рас існує на Землі? Чи можна за зовнішнім виглядом визначити належність людини до певної раси? Які ви знаєте зовнішні ознаки основних людських рас? Що довів відомий вчений Микола Миклухо – Маклай? До якої раси належать українці? Де розташовані райони компактного проживання представників основних людських рас? Як ви розумієте поняття “ нація ”? Поясніть, як ви розумієте вислів: “ Людина входить у світ через свою національність ”.
“ Етнос ” – історично сформована стійка спільнота людей, яка має спільну територію, мову, історичну пам’ять, звичаї та обряди “ Нація ” – етнос, що має державність, вища форма етнічної спільноти, яка склалася впродовж історичного періоду з племен та народностей За даними ЮНЕСКО, світ населяє приблизно 5 тисяч етносів і народів, з яких тільки 800 є націями
ГРУЗИНИ Риси характеру: високий рівень національної свідомості, гостинність, пристрасність, доброзичливість, вміння розволікатися Національні кольори: Білий – символ надії на світле майбутнє Кизиловий - символ славного минулого Прапор Грузинський національний костюм Чоловічий одяг Жіночий одяг
Висновки “ Етнос ” – історично сформована стійка спільнота людей, яка має спільну територію, мову, історичну пам’ять, звичаї та обряди; “ Нація “ – етнос, що має державність, вища форма етнічної спільноти, яка склалась впродовж значного історичного періоду з племен та народностей; Світ населяє приблизно 5 тис. етносів і народів, з них тільки 800 є націями; У світі існує понад 5 тис. мов, які об’єднані у мовні сім’ї; За національним складом країни світу поділяються на багатонаціональні, двонаціональні, однонаціональні; Кожна нація є унікальною й неповторною.
Список використаних джерел Гільберг Т. Г., Паламарчук Л. Б., Совенко В. В. Географія: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ: Грамота , 2016. – С. 238-240. Пестушко В. Ю., Уварова Г. Ш. Географія: Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ: Генеза, 2010. – с. 44-46. Молочко В. В., Європіна І. О. Атлас “ Економічна і соціальна географія світу 10-11 клас “. – ДНВП “ Картографія “, 2003-2014 Вовщук Л. В., Нагорняк Т. В. Японія. 10 клас//Науково-методичний журнал “ Географія “. – 2011 р. - № 2 Сорока М. В. Населення України. 9 клас//Науково-методичний журнал “ Географія “. - 2005 р. - № 18 - Поламарчук Л. Б., Гільберг Т. Г., Довгань А.І. Географія: Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ: Генеза, 2011. – С. 121 Література
Список використаних джерел Інтернет - ресурси http://ukrmap.su/ru foto-room.orq.ua http://uk.wikipedia.orq/wiki www.uamoda.com cookorama.net ua-referat.com travel.tochka.net aqraverj.com pustunchik.ua www.smacho.in.ua spefkuhar.com.ua osvita.ua www.mouzenidis.ua ua.korporativus.com travel.tochka.net tsn.ua