Ейдетика – засіб підвищення інтересу до навчання

Про матеріал

Як швидше запам'ятати подане учителем на уроці?

Як систематизувати великий об'єм вивченого матеріалу?

Як запам'ятати надовго учневі те, що вивчається на усіх уроках математики?

Тут і приходить на допомогу ЕЙДЕТИКА!

Перегляд файлу

 +

 

 

 

Ейдетика – засіб підвищення інтересу до      навчання

Садова М.В. – вчитель математики, методист.

У сучасному освітньому просторі все

 

більше популярності набирає  впровадження інноваційних освітніх  технологій. Вони сприяють гуманізації процесу навчання,           його особистісному орієнтуванню, оптимізації взаємодії з

 

вихованцями. Адже суспільству  необхідна інтелектуальна, компетентна особистість, здатна  критично мислити,  творчо діяти, застосовувати набуті

 

знання в нестандартних ситуаціях,  неоднозначно вирішувати проблеми чи  створювати щось нове. Що ми маємо на сьогодні? Надзвичайно  

перевантажених програмовим

 

матеріалом учнів з усіх шкільних предметів. А ще до того математика настільки важка, що я намагаюсь зробити при поясненні нового матеріалу все, аби спростити засвоєння, розуміння і тим більше – запам’ятовування основних моментів, які так необхідні для подальшої їхньої роботи. І приходять мені на допомогу елементи ейдетики. Ейдетика залучає всі аналізатори дитини, дозволяє подати нове через добре знайомі дітям образи. Ейдетика – сукупність найбільш ефективних і перевірених протягом років як авторських, так і класичних прийомів запам’ятовування, технологія з обробки, зберігання та вдосконалення інформації. Ейдетика – це не тільки розвиток уваги, пам’яті, різних видів мислення, а й спосіб подачі навчального матеріалу. Ейдетика, сприяючи гармонійному розвитку обох півкуль мозку, робить  гармонійною  саму дитину. Вона стає більш працездатною, краще вчиться, її пам'ять і здатність концентрувати увагу зростають. Сприйняття світу і тих, хто оточує, у дитини стає більш позитивним, а психіка – стійкою. Ейдетика – це особливий різновид образної пам’яті, здатність найбільш яскраво й точно відтворювати в усіх деталях наочні образи предметів, які в певний момент не діють на органи чуття.

На думку багатьох дослідників, ейдетичні здібності мають усі люди, але проявляють це по різному. Більше того, деякі вчені вважають, що ейдетизм – це закономірна стадія розвитку дитини, а пік ейдетизму припадає на 11-16 років. Ейдетичні здібності помічали в себе вчені, художники, письменники. Ейнштейн міг образно «бачити» силу струму, напруги та інші абстрактні фізичні величини. Коли його запитували, як він прийшов до відкриття теорії ймовірності, він розповів, як уявляв себе частиною, що летить зі швидкістю світла і при цьому спостерігає, який у цьому процесі має вигляд Земля і все, що з нею відбувається. Важливо, що під час застосування ейдетики відпадають оціночні судження, а суть предмета стає простою та доступною.

11

Крім того, +  ейдетизм дає можливість людині, яка має проблеми з пам’яттю,  перетворювати складний навчальний

 

матеріал в простий, робити його цікавим, завдяки чому його можна буде легко і  просто відтворювати, а це, у свою чергу,  

підвищує інтерес до навчання.

 

Методи ейдетики дають змогу кожній дитині комфортно, легко та охоче  набувати нових знань у будь      -якому віці. Ейдетики стверджують, що не буває  поганої памяті, а ми просто часто не

 

вміємо нею користуватись. Для прикладу візьму прості формули ще  у молодших класах. Учням    не просто запам’ятати алгоритм розкриття дужок.

 

Говоримо – це «правило дачі»       b+c)=ac+bc – дходить «а», якому було

а (

сумно самому,   і за парканом на дачі граються «       b» та «c». Захотілось «а» подружитись з «b» та «c» - подружились і паркан «пропав». Потім значно простіше закон множення многочлена на многочлен:  (a+b) (c+d)= ac+ad+bc+bd. – всі перезнайомились: спочатку «а» з тим,  хто на «дачі», а тоді «b» з тим хто за парканом на дачі.


Ще один приклад використання ейдетики на уроках математики У 8-му класі при вивченні теми «Значення тригонометричних функцій деяких кутів» виникає проблема великого об’єму матеріалу для запам’ятовування.  Після всіх обчислень складаємо таблицю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

   

 

 

1

 

12

 

Що цікаво – діти не вірять, що вони її запам’ятають за 3 хвилини! І тут допомагає ейдетика. Показую «особливість» розміщення значень у таблиці. Запам’ятати яка тригонометрична функція «іде» за якою – проблем не має. Аналогічно по зростаючій у верхньому рядку значення кутів, адже це найбільш вживані, найбільш «популярні» у задачах кути. А тепер щодо їх значень.

 

 

Кажу: «функція синус добра» - вона собі за правом господаря бере першого кута, а косинусу віддає другого, тоді обмінюється  – бере значення другого кута, а віддає першого. І за те, що він такий добрий – якщо знаходимо синус суми, то добутки додаються. Аналогічно якщо знаходимо синус різниці – добутки, з обміном кутів синуса і косинуса, віднімаються.

Із формули 1 легко записується і запам’ятовується синус подвійного кута

 

А тепер

 

 

Кажу: «функція косинус жадібна – вона спочатку бере першого і другого кута, тоді що залишається – віддати синусу».

Звертаю увагу на симетрію по діагоналях 

 

  

+

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

  

 

1

 

       

 

 

1

 

У чисельниках – сума тангенсів, якщо шукаємо тангенс суми, і різниці тангенсів – якщо шукаємо обчислюємо тангенс різниці – правда просто. А що у знаменнику? Однакові майже вирази – кажемо «мусить» бути один «мінус»; якщо він є у чисельнику, а коли це уже зазначено вище, то у знаменнику сума і навпаки.

  

Для значень кута у 45- числа прості для

 

запам’ятовування

  

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

1

 

 

1

 

  

    Найскладніше запам’ятати «шквал»

формул у тригонометрії

 

 

Тут варто запам’ятати тільки першу формулу, а інші показую як похідні з першої.

Не опускаю можливості полегшити запам’ятовування тангенса суми двох кутів і тангенса різниці

 

 

 

 

 

Знаючи вище записані формули – запам’ятовуємо тангенс подвійного кута

 

А скільки різновидностей рівнянь є в курсі алгебри і не менше «підходів» до їх розв’язування! І достатньо учням запам’ятати спосіб «павучок» і швидко згадується спосіб розв’язувати рівнянь виду:

 

 

 

 

 

 

 

І таким способом після детального виведення нових математичних закономірностей намагаюсь через особливі підходи, особливе бачення допомогти учням узагальнити, запам’ятати набуті знання. Адже математика – як кажуть – цариця наук. Її закономірності використовують в різних навчальних дисциплінах. А тому важливо пам’ятати вивчення не тільки на декілька уроків, а на все життя.

 

13

pdf
Додано
24 січня 2018
Переглядів
2068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку