Про матеріал
Бути математиком – це не просто розвязувати числові задачі й виводити формули. Бути математиком – значить мислити нестандартно, формулювати правильні питання, а головне піддавати сумнівам припущення, які призводять до лжевисновків. Саме поняття фактчекінг пов’язує математику з медіаграмотністю.
Я хочу показати, що на уроках математики ми не лише повторюємо та закріплюємо основні поняття теми, а й досліджуємомо різні способи сприйняття інформації, навчаємося критично мислити, використаємо улюблені ґаджети для навчання.
Наприклад при вивчені теми «Паралельність і перпендикулярність прямих» учні навчилися сприймати інформацію за допомогою дотику, але зробили висновок, що найчастіше це робота зору (вони на дотик з завязаними очима давали відповідь на питання: чи паралельні мотузки)
Розглядаючи картинки вони на практиці перівіряли чи паралельні прямі, що на них зображені спочатку за допомогою окоміру, а потім за допомогою лінійки
Такий ефект називається зоровою ілюзією. Він часто використовується у архітектурі та мистецтві. Тому учням були запропоновані деякі найвідоміші приклади використання зорової ілюзії, з якими вони могли ознайомитися відсканувавши QR-код та перейшовши за відповідним посиланням. А потім протягом 5 хвилин, учні готувати коротку доповідь по одержаній інформації.
Отже, елементи медіосвіти можно застосовувати майже на кожному уроці.
Завдяки групі з медіаграмотності, у процесі навчання математики доцільно використовувати такі завданяя, які допомогають навчитися аналізувати, критично мислити та надають можливість у майбутньому житті не загубитися в інформаційному потоці та навчать відбирати корисну та правдиву інформацію.