Тема уроку: Файлова структура ОС: поняття файлу, каталогу (папки).
Цілі уроку:
Навчальні – сформувати в учнів поняття про файли та папки. Ім'я, властивості, розширення та шлях до файлів. Специфікація файлів. Каталоги (папки) файлів; |
Розвивальні - розвивати в учнів розумову діяльність, пам'ять, увагу; |
Виховні – виховати в учнів стійкий пізнавальний інтерес до предмету інформатика. Виховати такі якості людини як активність, самостійність і акуратність в виконанні роботи. |
Технологічна карта уроку
Тема № 2 : Файли та папки. Вікна та операції над вікнами ( 4 години)
Урок № 1 урок в темі (5 у курсі)
ПІБ учителя: Краснопер С.П.
Клас: 3
Тема уроку: Файлова структура ОС: поняття файлу, каталогу (папки).
Цілі уроку:
Навчальні – сформувати в учнів поняття про файли та папки. Ім’я, властивості, розширення та шлях до файлів. Специфікація файлів. Каталоги (папки) файлів; |
Розвивальні - розвивати в учнів розумову діяльність, пам’ять, увагу; |
Виховні – виховати в учнів стійкий пізнавальний інтерес до предмету інформатика. Виховати такі якості людини як активність, самостійність і акуратність в виконанні роботи. |
Обладнання уроку: Комп’ютери, проектор, підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3клас», робочий зошит О.О. Андрусич «Сходинки до інформатики 3клас»
Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь і навичок.
Компетенції учнів на уроці:
Основні поняття |
Основні знання |
Основні вміння |
файл |
знання файлової структури ОС, ім’я та розширення файлу |
створення папки, надання імені та необхідного розширення |
папка |
||
розширення та шлях до файлу |
Хід уроку
Етапи уроку |
Час, хв. |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
ФОНД |
Діяльність учителя |
Діяльність учня |
1.Самовизначення до діяльності |
3 |
Доброзичливе налаштування вчителя й учня. Організація уваги всіх учнів. |
Зібрати увагу учнів, переключити її на навчальну діяльність.
Формування інтересу до наступної роботи. Мотивація навчальної діяльності |
Словесний.
Метод стимулювання навчальної діяльності.
|
Ф |
Перевіряє готовність класу до уроку, відмічає відсутніх. Вступне слово:
На цьому уроці, ми повинні з вами розглянути, що ж собою являє файл, основні поняття про файл а також ім’я та розширення імені файлу. Розглянемо про каталоги (папки) файлів, шлях до файлу. Дану тему розглянемо за таким планом (план демонструю на дошці за допомогою презентації). |
Готуються до заняття. Слухають. Записують в зошитах тему заняття. |
2.Перевірка домашнього завдання |
4 |
Виявлення факту виконання домашнього завдання всіма учнями. Використання взаємодопомоги й самоконтролю учнів. |
Перевірити засвоєний матеріал |
Словесний, наочний. Розповідь з елементами бесіди.
|
Ф
П |
Організовує бесіду за питаннями:
Пояснення незроблених завдань. |
Контролюють правильність відповідей. Виправляють помилки. |
3.Засвоєння нових знань |
18 |
Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів, активізація мислительної діяльності учнів, включення їх у пошукову діяльність, самоорганізацію процесу навчання |
Ознайомити учнів з новим матеріалом. Розвивати логічне мислення та пам’ять. |
Розповідь |
Ф |
Прейдемо до розгляду першого питання.
Імена файлів.
Приклади розширень:
Довжина файлу, дата і час створення файлу
Каталоги і папки.
Шлях – це послідовність папок, що веде від кореневої папки диска до папки, у якій зберігається даний файл. При описі шляху до нього з початку вказується ім'я диска потім імена папок, які розділяються символом “\”. Приклад задання шляху до файла. (приклад на презентації) |
Слухають. Записують основні поняття: файл, папка, приклади розширень, шлях до файлу.
|
4.Застосування |
13 |
Відпрацювання практичних навиків роботи з новим матеріалом.
Відпочинок |
Повторення правил техніки безпеки роботи з комп’ютером. Робота з комп’ютером
Вправи для очей |
Інструктивно-практичний
Практичний |
І
І |
Коректує роботу дітей. Завдання:
1.Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. 2.В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону. 3.Розслабляючи очні м’язи, подивитись вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази. |
Виконують завдання вчителя. Запитують незрозумілі моменти.
Виконують вправи для очей.
|
5.Систематизація та узагальнення |
5 |
Підвести підсумки роботи: як працював клас, як працював кожен учень; |
Підвести підсумок уроку. Звернути увагу на ключові поняття теми. З’ясувати рівень розуміння матеріалу. |
Словесний |
Ф |
Вчитель робить узагальнення вивченого матеріалу. Визначає ключові поняття теми. Разом з учнями формулює основні поняття. Учні відповідають на запитання:
|
Слухають. Разом з вчителем визначають основні поняття теми. Узагальнюють матеріал |
6.Підсумок уроку |
2 |
Стислий інструктаж щодо виконання домашнього завдання |
Закріплення вивченого матеріалу. |
Словесний |
Ф |
Вчитель задиктовує домашнє завдання. Завдання:
|
Записують у щоденники домашнє завдання. |
*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).
Література:
Для вчителя |
Для учнів |
Державний стандарт |
Підручник |
Програма з інформатики |
Зошит з друкованою основою О.О. Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас» |
Підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас», |
|
1