Вікна. Операції над вікнами.

Про матеріал

Тема уроку: Вікна. Операції над вікнами.

Цілі уроку:

Навчальні – пригадати поняття «програма», «операційна система» та закріпити поняття про основні об'єкти ОС Windows; ознайомити учнів із поняттям вікна та розглянути елементи вікна Мій комп'ютер; тренування навичок роботи із об'єктами на Робочому столі;

Розвивальні - розвивати пам'ять, наполегливість, увагу, логічне мислення;

Виховні – виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки; охайність при роботі в зошиті, старанність.

Перегляд файлу

Технологічна карта уроку

 

Тема № 2 : Файли та папки. Вікна та операції над вікнами ( 4 години)

Урок 2 урок в темі (6 у курсі)
ПІБ учителя: Краснопер С.П.

Клас: 3
Тема уроку: Вікна. Операції над вікнами.

Цілі уроку:
 

Навчальні – пригадати поняття «програма», «операційна система» та закріпити поняття про основні об’єкти ОС Windows; ознайомити учнів із поняттям вікна та розглянути елементи вікна Мій комп’ютер; тренування навичок роботи із об’єктами на Робочому столі;

Розвивальні - розвивати пам’ять, наполегливість, увагу, логічне мислення;

Виховні  виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки; охайність при роботі в зошиті, старанність.

Обладнання уроку: ПК, магнітна дошка, плакати із зображенням Робочого столу та об’єктів на ньому, плакат із завданням до розминки, підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас», робочий зошит О.О. Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас»
Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь і навичок.

Вимоги до учнів: правила поведінки та техніки безпеки в комп'ютерному класі, послідовність ввімкнення та вимкнення ПК, розуміти поняття операційної системи та її призначення, назви та розміщення об’єктів ОС Windows.

Компетенції учнів на уроці:

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Операційна система

знання поняття робочий стіл, програма та операційна система

послідовність ввімкнення та вимкнення ПК

вікно

піктограма

Хід уроку

 

Етапи уроку

 

Час, хв.

 

Завдання етапу

 

Зміст

 

Методи і прийоми

 

ФОНД

 

Діяльність учителя

 

Діяльність учня

1.Самовизначення до діяльності

5

Доброзичливе налаштування вчителя й учня.

Організація уваги всіх учнів.

Зібрати увагу учнів, переключити її на навчальну діяльність.

 

Формування інтересу до наступної роботи. Мотивація навчальної діяльності

Актуалізація опорних знань

Словесний.

 

Метод стимулювання навчальної діяльності.

 

Ф

Перевіряє готовність класу до уроку, відмічає відсутніх.

Вступне слово:

  • вид заняття, тема;
  • мета заняття;
  • план діяльності;

Завдання від Розумника.

Розумнику, розгадай кросворд і дізнайся, яке слово було приховано.

  1. Смуга внизу робочого стола – це … (панель) задач
  2. «Косинка», «Павук» - це комп’ютерні …(ігри)
  3. Головне меню відкриває кнопка …(пуск)
  4. Все з чим працює ОС Windows – це …(об’єкти)
  5. Основний елемент ОС Windows – це…(вікно)
  6. Папку ще називають …(каталог)
  7. На робочому столі є папка «Мій …» (комп’ютер)
  8. Paint – це …(редактор)
  9. Пристрій для під’єднання до мережі Інтернет (модем)
  10. Місце для збереження документів (папка)

Вписуй слова, починаючи з клітинки з номером запитання.

По буквам у виділених клітинках прочитай слово. (ПІКТОГРАМА)

Пояснити учням нове для них слово, та записати визначення.  

Піктограма - це маленька картинка з пояснюючим підписом знизу.

Піктограма (від лат. pictus — мальований і грец. γράμμα — письмовий знак, риска, лінія) — умовний малюнок із зображенням яких-небудь дій, подій, предметів.

Готуються до заняття.

Слухають. Записують в зошитах тему заняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після всіх відгаданих відповідей записують визначення піктограма, яке задиктовує вчитель.

2.Перевірка домашнього завдання

4

Виявлення факту виконання домашнього завдання всіма учнями.

Використання взаємодопомоги й самоконтролю учнів.

Перевірити засвоєний матеріал

Словесний,

наочний. Розповідь з елементами бесіди.

 

Ф

 

 

 

Організовує бесіду за питаннями:

  1. Що таке файл?
  2. Що таке розширення файлу?
  3. Які ви знаєте ім’я та розширення імен файлів?
  4.  Що таке каталог (папки) файлів?

 

Контролюють правильність відповідей.

Виправляють помилки.

3.Пояснення нового матеріалу

14

Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань учнів,

активізація мислительної діяльності учнів, включення їх у пошукову діяльність, самоорганізацію процесу навчання

Ознайомити учнів з новим матеріалом. Розвивати логічне мислення та пам’ять.

Розповідь з елементами бесіди.

 

Ф

Розповідь вчителя про вікна, як основні об’єкти ОС Windows; розгляд вікна Мій комп’ютер;

Завдання до Уроку 5. Робочий зошит з інформатики для 3 класу.

  1. Чому операційна система називається Windows?
  2. З яких елементів складається вікно «Мій комп'ютер»?

Слухають та вступають у дискусію з вчителем.

 

Робота із зошитом.

4.Фізкульт хвилинка

2

Відпочинок

Фізичні вправи

Практичний

І

Один, два – усі піднялись. Повернулись, похитались.

Три, чотири – руки вгору. В сторони і в гору знову.

П’ять, шість – опустили. І швиденько всі присіли.

Сім, вісім – всі малята. Стрибають, як зайченята.

Дев’ять, десять – рівно стали. І за парти посідали.

 

Виконують фізкульт хвилинку.

5.Робота з комп’ютером.

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Відпрацювання практичних навиків роботи з новим матеріалом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відпочинок

Повторення

правил техніки безпеки роботи з компютером.

Робота з комп’ютером

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи для очей

Інструктивно-практичний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

Робочій стіл і робота з вікнам

  1. Відкрий вікно об’єкта “Мій комп’ютер”. Двічі клацни на його піктограмі лівою клавішею миші.
  2. Розгорни вікно на весь екран.
  3. Надай вікну попереднього вигляду.
  4. Згорни вікно до значка на Панель задач.
  5. Відкрий вікно папки «Кошик».
  6. Зменш розміри вікна «Кошик», щоб з’явилися смуги прокручування.

Потягни лівою клавішею миші за границю вікна. Курсор миші матиме вигляд .

  1. Розгорни вікно «Кошик» на весь екран.
  2. Розгорни вікно “Мій комп’ютер”

Клацни на кнопці “Мій комп’ютер” у Панелі задач.

Вікно, в якому рядок заголовку синій, називається активним (з ним ти зараз працюєш, в ньому можна виконувати якісь дії).

Вікно, в якому рядок заголовку сірий, називається неактивним (щоб його активізувати, потрібно натиснути у будь-якому його місці лівою клавішею мишки)

  1. Зроби активним вікно об’єкта “Мій комп’ютер”.
  2. Закрий всі відкриті вікна.

 

1.Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

2.В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону. 

3.Розслабляючи очні м’язи, подивитись вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

Виконують завдання вчителя. Запитують незрозумілі моменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконують  вправи для очей.

 

6.Систематизація та узагальнення

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Підвести підсумки роботи: як працював клас, як працював кожен учень;

 

 

 

 

 

 

Стислий інструктаж щодо виконання домашнього завдання

Підвести підсумок уроку. Звернути увагу на ключові поняття теми. З’ясувати рівень розуміння матеріалу.

 

 

 

Закріплення вивченого матеріалу.

Словесний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словесний

Ф

Вчитель задиктовує визначення активного і неактивного вікна.

 

 

 

Вчитель робить узагальнення вивченого матеріалу. Визначає ключові поняття теми. Разом з учнями формулює основні поняття. Учні відповідають на запитання:

  1. Що являється основним елементом Windows?
  2. Які операції можна робити з вікнами?
  3. Назвіть елементи з яких складається вікно Мій комп'ютер.

Вчитель задиктовує домашнє завдання.

Завдання:

  1. Вивчити конспект.
  2. Вивчити урок 5 із робочого зошита з інформатики для 3 класу.

 

 

Записують визначення активного і неактивного вікна.

Слухають. Разом з вчителем визначають основні поняття теми. Узагальнюють матеріал.

 

 

Записують у щоденники домашнє завдання.

*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література:
 

Для вчителя

Для учнів

Державний стандарт

Підручник

Програма з інформатики

Зошит з друкованою основою  О.О.  Андрусич «Сходинки до інформатики 3 клас»

Підручник Ф.М. Рівкінд «Сходинки до інформатики 3 клас»,

 

 


 

 

 

 

1

 

docx
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
1134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку