Федько Халамидник В.Винниченко "УРОК"

Про матеріал

Розробка уроку з української літератури для учнів 6 го класу за оповіданням В.Винниченка "Федько Халамидник" Тема уроку "Федько як особистість". Дозволить цікаво і корисно провести урок. Особливо буде корисний для вчителів української мови та літератури.

Перегляд файлу

ТЕМА:  ВОЛОДИМИР ВИННИЧЕНКО  «ФЕДЬКО – ХАЛАМИДНИК».

ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ФЕДЬКА  ЯК  ОСОБИСТОСТІ.

Мета: продовжити знайомство учнів з оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»;  характеризувати щедрого на добро головного героя як особистість;   розвивати навички виразного читання;  висловлення свого ставлення до зображуваного;  виховувати прагнення до добра й справедливості, чесності та порядності.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, епіграф на дошці, портрет.

Методи і прийоми роботи: інтерактивний метод «Мозкова атака», метод «Мікрофон»,  рольова гра,  робота в групах;  робота з підручником.

Теорія літератури:  головний герой, другорядні герої.

                                                                          ХАЙ БІДНІ МИ, ХАЙ ЗЛИДНІ МИ,

                                                                         НЕМАЄМО  НІЧОГО,

                                                                        А БУДЬМО ЧЕСНИМИ ЛЮДЬМИ

                                                                       Й НЕ  БІЙМОСЯ НІКОГО.

                                                                                   РОБЕРТ  БЕРНС

                                  ПЕРЕБІГ   УРОКУ 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

(оголошення теми і мети уроку)

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ: щоб узяти відповідальність за слабшого  на себе треба мати велику мужність і благородство душі. Таким був Федько на жаль , його найближчі люди не помітили подвигу маленького героя, і це призвело до трагедії.

 

ПОЧАТИ НАШ УРОК Я ХОЧУ З ВІРША ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА «ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ ЛЮДИНА…»         

 

Ти знаєш, що ти людина.                              

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя  - єдина

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 А. Перевірка д/з.

 Б. Назвіть героїв оповідання;

Отже Федько – дитячий отаман(знайдіть зачитайте; або усна відповідь);

Отже Федько – малий бешкетник(знайдіть зачитайте; або усна відповідь);

Автор показав Федька не тільки як розбишаку, ай зумів довести, що душа хлопчика завжди правдива! А ви згодні з цим твердженням?

ВИСНОВОК: це люди особливі, спонукати їх до вчинку може щось дуже важливе, наприклад, велика сердечна доброта, вроджений потяг  захищати слабшого і безпомічного. На таких людей можна розраховувати у складну хвилину

 В. Хто з них є головними, а хто другорядними, на вашу думку.

 

А. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ.

1. Батько Федька працював…(у друкарні);

2. Федько часто любив віднімати у хлопців…(паперових зміїв).

3. Батько Федька карав за провини, а потім давав …(гроші за правду).

4.Федько не любив…(товаришів видавати).

5. Хлопці домовилися прогуляти заняття в школі, щоб подивитися на (льодохід).

6. Федько вперше збрехав для того, щоб… (виручити Толіка).

Які відповіді на вашу думку в характеристиці Федька є позитивними, а які негативними

  1.               Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

Б. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ОПОВІДАННЯ

  1. . Федько жив:

А. З батьками;

Б. з дідусем;

В. був сиротою.

 

  1. За провину батько:

А. Бив;

Б. жалів;

В. прощав.

 

  1. Що було улюбленою розвагою дітей передмістя?

А. Пускати паперового змія;

Б. грати у футбол;

В. грати в індіанців.

 

  1. Федько сидить у себе на воротях, як

А. Змій Горинич;

Б. Соловей розбійник;

            В. Робін Гуд.

  1. Слово «халамидник» означає:   

 А. Дурень;

 Б. бідняк;

 В. Розбійник.

 

  1. За що батько Федька давав синові 2-3 копійки?

  А. Щоб загладити свою провинність;

  Б. за те, що Федько добре вчиться;

  В. За те, що Федько правду говорить.

 

  1. Толя  - це:

         А. Друг Федька;

         Б. брат Федька;

         В. Хазяйська дитина.

 

  1. За що найбільше діставалося Федькові?

   А. Він спокушав на свої розваги Толю;

   Б. він погано вчився;

            В. він віднімав іграшки у інших дітей. 

  1. На річку Толю:

      А. Притяг Федько;

      Б. прийшов сам;

      В. привели батьки.

 

  1. З чим порівнюється Федько на крижині?

А. З великою мухою;

Б.  з маленькою комашкою;

В. з довгоносим комаром. 

 

  1. Рятувати Толю на крижині поліз:

А. Федько;

Б. Батько;

В. Дорослі.

 

  1. Після смерті Федька Толя забрав у його батьків:

А. Журавлика;

Б. дудочку;

В. чижика.

 

2. Робота з прислів’ями. Учні мають визначити кого характеризує наведене прислів’ям:

А. Сміливому море по коліна;

Б. Лякливий, як заєць, а шкідливий, як кішка;

В. Не одяг прикрашає людину, а добра справа;

Г. В лиху годину пізнаєш людину;

Ґ. У тихому болоті чорти водяться.

          Д. Панського роду, а песького ходу.

 

 В. Інсценізація (монолог Федька)

 

Г.  Гра «Впіймай слово». Вчитель називає слова які характеризують одного з персонажів, а учні мають оплесками засвідчити кому це слово-характеристика підходить. (Федько 1 раз; Толя 2 рази оплеск в долоні). Правильні оплески рахують спостерігачі.

Добрий, людяний, брехливий, сміливий, чесний, активний, тихий, підлий, веселий, делікатний, повільний, невихований, відвертий,

грубий, лагідний, боягуз, пасивний.

 

 

  1. Підбиття підсумків:

Оцінювання і рефлексія

1. Чого ви навчилися на уроці?

2. Що для вас було найцікавішим?

3. Виразіть свій настрій від уроку одним словом.

 

Продовжіть фразу «Життя  Федька продовжилося по-іншому якщо б…

 

(ОБОВ’ЯЗКОВО ОГОЛОСИТИ ОЦІНКИ ЗА УРОК І ОБГРУНТУВАТИ)

 

Сьогоднішній урок хотів би закінчити такими епіграфами:

Краще голий та правдивий,                                Віддай людині крихітку себе,

Ніж багатий та беззаконний.                              За це душа поповнюється світлом.

                         Г. Сковорода                                                                 Л. Костенко

5. Домашнє завдання:

Скласти усний твір на тему «Чи я хотів би мати такого друга як Федько»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шарупа Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
11233
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку