18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Федько Халамидник В.Винниченко "УРОК"

Про матеріал

Розробка уроку з української літератури для учнів 6 го класу за оповіданням В.Винниченка "Федько Халамидник" Тема уроку "Федько як особистість". Дозволить цікаво і корисно провести урок. Особливо буде корисний для вчителів української мови та літератури.

Перегляд файлу

ТЕМА:  ВОЛОДИМИР ВИННИЧЕНКО  «ФЕДЬКО – ХАЛАМИДНИК».

ХАРАКТЕРИСТИКА ОБРАЗУ ФЕДЬКА  ЯК  ОСОБИСТОСТІ.

Мета: продовжити знайомство учнів з оповіданням В. Винниченка «Федько-халамидник»;  характеризувати щедрого на добро головного героя як особистість;   розвивати навички виразного читання;  висловлення свого ставлення до зображуваного;  виховувати прагнення до добра й справедливості, чесності та порядності.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, епіграф на дошці, портрет.

Методи і прийоми роботи: інтерактивний метод «Мозкова атака», метод «Мікрофон»,  рольова гра,  робота в групах;  робота з підручником.

Теорія літератури:  головний герой, другорядні герої.

                                                                          ХАЙ БІДНІ МИ, ХАЙ ЗЛИДНІ МИ,

                                                                         НЕМАЄМО  НІЧОГО,

                                                                        А БУДЬМО ЧЕСНИМИ ЛЮДЬМИ

                                                                       Й НЕ  БІЙМОСЯ НІКОГО.

                                                                                   РОБЕРТ  БЕРНС

                                  ПЕРЕБІГ   УРОКУ 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

(оголошення теми і мети уроку)

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ: щоб узяти відповідальність за слабшого  на себе треба мати велику мужність і благородство душі. Таким був Федько на жаль , його найближчі люди не помітили подвигу маленького героя, і це призвело до трагедії.

 

ПОЧАТИ НАШ УРОК Я ХОЧУ З ВІРША ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА «ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ ЛЮДИНА…»         

 

Ти знаєш, що ти людина.                              

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

 

Сьогодні усе для тебе –

Озера, гаї, степи

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба –

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя  - єдина

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 А. Перевірка д/з.

 Б. Назвіть героїв оповідання;

Отже Федько – дитячий отаман(знайдіть зачитайте; або усна відповідь);

Отже Федько – малий бешкетник(знайдіть зачитайте; або усна відповідь);

Автор показав Федька не тільки як розбишаку, ай зумів довести, що душа хлопчика завжди правдива! А ви згодні з цим твердженням?

ВИСНОВОК: це люди особливі, спонукати їх до вчинку може щось дуже важливе, наприклад, велика сердечна доброта, вроджений потяг  захищати слабшого і безпомічного. На таких людей можна розраховувати у складну хвилину

 В. Хто з них є головними, а хто другорядними, на вашу думку.

 

А. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИКТАНТ.

1. Батько Федька працював…(у друкарні);

2. Федько часто любив віднімати у хлопців…(паперових зміїв).

3. Батько Федька карав за провини, а потім давав …(гроші за правду).

4.Федько не любив…(товаришів видавати).

5. Хлопці домовилися прогуляти заняття в школі, щоб подивитися на (льодохід).

6. Федько вперше збрехав для того, щоб… (виручити Толіка).

Які відповіді на вашу думку в характеристиці Федька є позитивними, а які негативними

  1.               Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

Б. ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ ДО ОПОВІДАННЯ

  1. . Федько жив:

А. З батьками;

Б. з дідусем;

В. був сиротою.

 

  1. За провину батько:

А. Бив;

Б. жалів;

В. прощав.

 

  1. Що було улюбленою розвагою дітей передмістя?

А. Пускати паперового змія;

Б. грати у футбол;

В. грати в індіанців.

 

  1. Федько сидить у себе на воротях, як

А. Змій Горинич;

Б. Соловей розбійник;

            В. Робін Гуд.

  1. Слово «халамидник» означає:   

 А. Дурень;

 Б. бідняк;

 В. Розбійник.

 

  1. За що батько Федька давав синові 2-3 копійки?

  А. Щоб загладити свою провинність;

  Б. за те, що Федько добре вчиться;

  В. За те, що Федько правду говорить.

 

  1. Толя  - це:

         А. Друг Федька;

         Б. брат Федька;

         В. Хазяйська дитина.

 

  1. За що найбільше діставалося Федькові?

   А. Він спокушав на свої розваги Толю;

   Б. він погано вчився;

            В. він віднімав іграшки у інших дітей. 

  1. На річку Толю:

      А. Притяг Федько;

      Б. прийшов сам;

      В. привели батьки.

 

  1. З чим порівнюється Федько на крижині?

А. З великою мухою;

Б.  з маленькою комашкою;

В. з довгоносим комаром. 

 

  1. Рятувати Толю на крижині поліз:

А. Федько;

Б. Батько;

В. Дорослі.

 

  1. Після смерті Федька Толя забрав у його батьків:

А. Журавлика;

Б. дудочку;

В. чижика.

 

2. Робота з прислів’ями. Учні мають визначити кого характеризує наведене прислів’ям:

А. Сміливому море по коліна;

Б. Лякливий, як заєць, а шкідливий, як кішка;

В. Не одяг прикрашає людину, а добра справа;

Г. В лиху годину пізнаєш людину;

Ґ. У тихому болоті чорти водяться.

          Д. Панського роду, а песького ходу.

 

 В. Інсценізація (монолог Федька)

 

Г.  Гра «Впіймай слово». Вчитель називає слова які характеризують одного з персонажів, а учні мають оплесками засвідчити кому це слово-характеристика підходить. (Федько 1 раз; Толя 2 рази оплеск в долоні). Правильні оплески рахують спостерігачі.

Добрий, людяний, брехливий, сміливий, чесний, активний, тихий, підлий, веселий, делікатний, повільний, невихований, відвертий,

грубий, лагідний, боягуз, пасивний.

 

 

  1. Підбиття підсумків:

Оцінювання і рефлексія

1. Чого ви навчилися на уроці?

2. Що для вас було найцікавішим?

3. Виразіть свій настрій від уроку одним словом.

 

Продовжіть фразу «Життя  Федька продовжилося по-іншому якщо б…

 

(ОБОВ’ЯЗКОВО ОГОЛОСИТИ ОЦІНКИ ЗА УРОК І ОБГРУНТУВАТИ)

 

Сьогоднішній урок хотів би закінчити такими епіграфами:

Краще голий та правдивий,                                Віддай людині крихітку себе,

Ніж багатий та беззаконний.                              За це душа поповнюється світлом.

                         Г. Сковорода                                                                 Л. Костенко

5. Домашнє завдання:

Скласти усний твір на тему «Чи я хотів би мати такого друга як Федько»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
7519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку