Мета заняття: сформувати у студентів практичні навички по визначенню джерел формування складових власного капіталу підприємства та уміння читати форму №4 фінансової звітності «Власний капітал»
Після вивчення теми студент повинен знати:
Ø поняття власного капіталу та його значення для фінансового стабільності суб’єкта господарювання
Ø зміст складових власного капіталу
Ø порядок відображення змін складових власного капіталу.
Ø документи фінансової звітності, які відображають дані про розмір власного капіталу та зміни в його складі
вміти:
Ø визначати зміст основних складових власного капіталу
Навчально-методичне забезпечення:
1. Інструкційна картка, форма № 4 «Звіт про власний капітал».
Підготовка до роботи: повторення теоретичного матеріалу з питань:
1. Назвіть складові власного капіталу
2. Вкажіть зміст зареєстрованого капіталу
3. Які особливості формування резервного капіталу.
Завдання 1
За наведеними господарськими операціями (таблиця 1) визначити вид капіталу, за яким відбулись зміни в результаті проведеної господарської операції. Приклад наведено по господарській операції №1, в таблиці 1.
Таблиця 1.1 Протягом звітного періоду на підприємстві здійснено такі господарські операції.
№ з/п |
Зміст господарська операції
|
Вид капіталу |
Сума |
|
|
Збільшення |
Зменшення |
(тис. грн.) |
|
1. |
Отримано безоплатно комп'ютер |
Додатковий капітал |
|
6500 |
2. |
Проведено дооцінку автомобіля |
|
|
5000 |
3. |
Проведено дооцінку зносу по автомобілю |
|
|
1200 |
4. |
Нараховані дивіденди за рахунок резервного капіталу |
|
|
15000 |
5. |
Відображено прибуток звітного періоду |
|
|
232243 |
6. |
Нараховані дивіденди за рахунок прибутку |
|
|
23234 |
7. |
Проведено відрахування від прибутку до резервного капіталу |
|
|
209109 |
8. |
Виділена сума засновнику, який виходить із підприємства |
|
|
30000 |
9. |
Направлення сум додаткового капіталу до резервного капіталу |
|
|
12500 |
10. |
Зараховані на поточний рахунок внески, які перевищують розмір статутного капіталу |
|
|
22000 |
11. |
Отримано безоплатно комп'ютерну програму |
|
|
3000 |
12. |
Оприбутковано будівельні матеріали, які внесені засновником в сумі, що перевищує розмір статутного капіталу |
|
|
50400 |
Завдання 2. За наведеними господарськими операціями (таблиця 1) відобразити зміни у складових власного капіталу, використовуючи форму№4 «Звіт про власний капітал».
Приклад у звіті наведено по господарській операції №1(колонка 5 рядок 4240).
Розрахувати залишок на кінець року.
Додаткові статті, у Звіті про власний капітал, виділено жовтим кольором.
Зверніть увагу!!!від’ємні суми (зменшення капіталу) відображаються у звіті в дужках. (зменшення капіталу) відображаються у звіті в дужках.
КО |
ДИ |
|
|
|
01 |
|
|
Дата (рік, місяць, число)
Підприємство _____________________________________ за
(найменування) ЄДРПОУ
Звіт про власний капітал за _________________ 20___ р.
1801005 |
Форма № 4 Код за
ДКУД
Стаття |
Код рядка |
Зареєстрований капітал |
Капітал у дооцінках |
Додатковий капітал |
Резервний капітал |
Нерозподілений прибуток (непокритий збиток) |
Неоплачений капітал |
Вилучений капітал |
Всього |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Залишок на початок року |
4000 |
3043729 |
- |
1568035 |
21457 |
556800 |
|
|
|
Коригування: Зміна облікової політики |
4005 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Виправлення помилок |
4010 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інші зміни |
4090 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Скоригований |
4095 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Стаття |
Код рядка |
Зареєстрований капітал |
Капітал у дооцінках |
Додатковий капітал |
Резервний капітал |
Нерозподілений прибуток (непокритий збиток) |
Неоплачений капітал |
Вилучений капітал |
Всього |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
залишок напочаток року |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Чистий прибуток (збиток) за звітний період |
4100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інший сукупний дохід за звітний період |
4110 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Дооцінка (уцінка) необоротних активів |
4111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Дооцінка (уцінка) фінансових інструментів |
4112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Накопичені курсові різниці |
4113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Частка іншого сукупного доходу асоційованих і спільних підприємств |
4114
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інший сукупний дохід |
4116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Розподіл прибутку: Виплати власникам (дивіденди) |
4200 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Спрямування прибутку до зареєстрованого капіталу |
4205 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Відрахування до резервного капіталу |
4210 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Сума чистого прибутку, належна до бюджету відповідно до законодавства |
4215
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Сума чистого прибутку на створення СЦФ |
4220
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Стаття |
Код рядка |
Зареєстрований капітал |
Капітал у дооцінках |
Додатковий капітал |
Резервний капітал |
Нерозподілений прибуток (непокритий збиток) |
Неоплачений капітал |
Вилучений капітал |
Всього |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Сума чистого прибутку на матеріальне заохочення |
4225
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Внески учасників: Внески до капіталу |
4240 |
|
|
6500 |
|
|
|
|
|
Погашення заборгованості з капіталу |
4245 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вилучення капіталу: Викуп акцій (часток) |
4260 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Перепродаж викуп- лених акцій (часток) |
4265 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Анулювання викуп- ених акцій (часток) |
4270 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Вилучення частки в капіталі |
4275 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Зменшення номінальної вартості акцій |
4280 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інші зміни в капіталі |
4290 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Придбання (продаж) неконтрольованої частки в дочірньому підприємстві |
4291
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом змін у капіталі |
4295 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Залишок на кінець року |
4300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Керівник
Головний бухгалтер
– методом прискореного зменшення залишкової вартості; – виробничим методом.
Завдання 1.
Використовуючи вихідні дані з таблиці 1, визначити показники:
Ø забезпечення підприємства основними засобами;
Ø стану основних засобів;
Ø ефективності використання основних засобів.
Зробити загальний висновок про стан та ефективність використання основних засобів.
Таблиця 2.1
Вихідні дані для розрахунку показників стану та ефективності використання
№ з/п |
Показники |
Сума (тис.грн.) |
1. |
Середньорічна вартість основних засобів (Фср) тис. грн. |
1640 |
2. |
Вартість виробленої продукції (Вп) тис. грн. |
4 200 |
3. |
Чисельність працівників підприємства (Ч) |
75 |
4. |
Вартість майна підприємства (М) тис. грн. |
7800 |
5. |
Сума зносу основних засобів на кінець року (Зо) тис. грн. |
115 |
6. |
Вартість заново уведених за рік основних засобів ( Фу) тис. грн. |
112 |
7. |
Вартість вибулих за звітний рік основних засобів (Фв) тис. |
80 |
8. |
грн.Балансова вартість основних засобів на кінець року(Фк) тис. |
1720 |
9. |
грн.Балансова вартість основних засобів на початок року(Фп) тис. |
1560 |
10. |
грн.Прибуток за звітний період (Пз) |
150000 |
Таблиця 2.2 Розрахунок показників стану та ефективності використання необоротних
активів
№ з/п |
Показники |
Формула розрахунку |
Значення показника |
Показники забезпеченості підприємства основними засобами |
|||
1. |
Фондомісткість |
Фср/Вп |
|
2. |
Фондоозброєність |
Фср/Ч |
|
3. |
Коефіцієнт реальної вартості основних засобів у майні підприємства |
(Фк-Зо)/М |
|
Показники стану основних засобів |
|||
4. |
Коефіцієнт зносу на кінець року (Кз) |
Зо/Фк |
|
5. |
Коефіцієнт придатності основних засобів |
1-Кз |
|
7. |
Коефіцієнт оновлення основних засобів |
Фу/Фк |
|
8. |
Коефіцієнт вибуття |
Фв/Фп |
|
9. |
Коефіцієнт приросту основних засобів |
(Фу-Фв)/Фп |
|
Показники, які характеризують ефективність використання основних засобів |
|||
10. |
Фондовіддача (Ф) |
Вп/Фср |
|
11. |
Рентабельність основних засобів на кінець року( Рф) |
Пз/Фк |
|
Завдання 2. Початкова вартість вантажного автомобіля 52 тис. грн, його ліквідаційна вартість в кінці п’ятирічного строку експлуатації – 4000 грн. На основі наведених даних необхідно визначити: вартість, яка амортизується; річну суму амортизації; річну норму амортизації; щомісячну суму амортизації.
1) Методом прямолінійного списання
Річна норма амортизації = _______________________________________________
Таблиця 2.3 Нарахування амортизації методом прямолінійного списання
Звітний період |
Розрахунок річної суми амортизації |
Сума зносу з початку експлуатації об'єкта |
Залишкова вартість об'єкта |
||
|
Вартість що амортизується (52 000-4 000) |
Очікуваний строк корисної експлуатації |
Річна сума амортизації (р.2/р.3) |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
На дату придбання |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
Щомісячна сума амортизації = ________________________________________ грн.
2) Методом зменшення залишкової вартості
Річна норма амортизації = _____________________________________________
Таблиця 2.4
Звітний період |
Первісна вартість
|
Розрахунок річної суми амортизації |
Сума зносу з початку експлуатації об'єкта
|
Залишкова вартість об'єкта
|
||
Залишкова вартість на початок року |
Норма амортизації, % |
Річна сума амортизації (р.2хр.3) |
||||
1 |
2 |
3 |
|
4 |
5 |
6 |
На дату придбання |
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
Увага! Сума амортизаційних відрахувань за останній рік експлуатації об’єкта визначається як різниця між залишковою вартістю об’єкта на початок останнього року експлуатації та його ліквідаційною вартістю:
3) Методом прискореного зменшення залишкової вартості.
Річна норма амортизації устаткування складає = _______________________________ Таблиця 2.5 Розрахунок суми амортизації
Звітний період |
Залишкова вартість, грн. |
Річна норма амортизації, % |
Річна сума амортизації, грн |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
4) Кумулятивним методом
Визначаємо кумулятивні коефіцієнти для нарахування річної суми амортизації в кінці кожного року використання об'єкта:
1-й рік: __________________ 2-й рік: ________________ 5-й рік: ______________
3-й рік: __________________ 4-й рік: ________________
Таблиця 2.6 Нарахування амортизації за кумулятивним методом
Звітний період |
Вартість, що амортизується, грн. |
Кумулятивний коефіцієнт |
Річна сума амортизації, грн. |
Накопичений знос |
Залишкова вартість (первісна вартість - сума зносу) |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
5) Виробничим методом
Загальний обсяг робіт який планується виконати за 5 років – 200 000 т-км.
Виробнича ставка амортизації = _____________________________________________
Таблиця 7
Нарахування амортизації за виробничим методом на перший рік експлуатації (помісячно)
Об'єкт |
Первісна вартість |
Ліквідаційна вартість |
Вартість що аморти- зується, грн. |
Очікуваний обсяг робіт, тис. т-км |
Виробнича ставка |
Фактичний обсяг робіт, тис. т-км. (місяці) |
Сума амортизації, грн. |
Разом
|
||||
VІІ |
VІІІ |
ІХ |
VІІ |
VІІІ |
ІХ |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
Мета заняття: Набути практичних навичок визначення нормативу оборотних коштів та показників ефективності їх використання
Після вивчення теми студент повинен знати:
– поняття оборотних коштів, їх склад і структуру;
– методи визначення нормативів оборотних коштів;
– джерела формування оборотних коштів; вміти:
– визначати нормативи оборотних коштів за методом прямого розрахунку; – визначати нормативи оборотних коштів економічним методом; – визначати показники ефективності використання оборотних коштів.
Навчально-методичне забезпечення: Інструкційна картка, обчислювальна техніка
Підготовка до роботи: повторення теоретичного матеріалу з питань:
1. Сутність, склад і структура оборотних коштів.
2. Нормування оборотних коштів.
3. Джерела формування оборотних коштів.
4. Показники наявності, стану та ефективності використання оборотних коштів.
Завдання 1. Визначити норматив оборотних коштів на сировину і матеріали. Потреба підприємства в основних матеріалах у плановому кварталі – 26 тис. грн, час доставки матеріалів від постачальника до споживача – 4 дні, тривалість документооббігу – 2 дні, час, потрібний для розвантаження, складування матеріалів – 3 дні, середній інтервал поставки матеріалів – 40 днів. Розвязок:
Н = Ов ∙ N
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Завдання 2. Визначити норматив оборотних коштів по готовій продукції. Витрати на виробництво продукції в плановому кварталі – 430 тис. грн. Норма запасу по готовій продукції: комплектування виробів для поставки – 2 дні, упаковка продукції – 1 день, оформлення і здача документів – 1 день.
Розвязок:
Норматив оборотних коштів по готовій продукції визначається за формулою
Н = Овп ∙ Nгп
_________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Завдання 3. Визначити норматив оборотних засобів по витратах майбутніх періодів. Витрати, які склалися на початок планового року – 32 тис. грн, витрати передбачені в плановому році – 18 тис. грн, витрати, що будуть включені в собівартість продукції планового року, – 40 тис. грн.
Розвязок:
Норматив оборотних коштів по витратах майбутніх періодів визначається за формулою
Н = С0 + Вп - Вв
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Завдання 4. Визначити норматив оборотних коштів по незавершеному виробництву. Витрати випуску продукції в плановому кварталі – 950 тис. грн., тривалість виробничого циклу – 20 днів, витрати, які здійснюються на початку виробничого циклу – 520 тис. грн., вартість подальших втрат – 430 тис. грн. Розвязок:
Н = Ов ∙ Д ∙ К
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Завдання 5. Визначити норматив оборотних коштів економічним методом. Норматив оборотних коштів на початок планового періоду становив 1000 тис. грн, зокрема виробничий – 800 тис. грн, невиробничий – 200 тис. грн. Зростання виробничої програми на плановий рік передбачено в розмірі 10% проти минулого року. У плановому році в результаті реалізації заходів для поліпшення використання оборотних коштів передбачається прискорення їх обороту на 2%. Розвязок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання 6.Середня вартість оборотних коштів – 12 тис. грн, обсяг реалізованої продукції за рік 49 тис. грн. Визначити тривалість обороту оборотних коштів за рік, коефіцієнт оборотності, коефіцієнт завантаження оборотних коштів.
Розвязок:
Тривалість обороту визначають за формулою
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
______________________________________________________________________ Коефіцієнт оборотності визначають за формулою
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
Коефіцієнт завантаження визначають за формулою
__________________________________________________________________________
Мета заняття: Набути практичних навичок складання розрахункових документів
Після виконання завдань студент повинен знати:
– поняття і види грошових розрахунків;
– порядок відкриття рахунка в банку;
– порядок здійснення безготівкових розрахунків; вміти:
– складати документи на відкриття рахунка;
– складати документи для проведення безготівкових розрахунків.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Інструкційна картка
2. Бланки розрахункових документів
3. Обчислювальна техніка
Підготовка до роботи: повторення теоретичного матеріалу з питань:
1. Сутність грошових розрахунків
2. Розрахунки платіжними дорученнями
3. Розрахунки платіжними вимогами-дорученнями
4. Розрахунки чеками
5. Розрахунки акредитивами
Завдання 1. Скласти заяву на відкриття рахунка і картку із зразками підписів і відбитком печатки.
3 лютого поточного року до Бородянського відділення ПАТ КБ «Приватбанк» подав заяву СВК «Блиставиця»навідкриття поточного рахунка, картку із зразками підписів і відбитком печатки та інші документи. Керівник відділення Міщенко Н.П. дозволив відкрити рахунок і прийняти зразки підписів директора – Василенко Олексія Денисовича і головного бухгалтера – Науменко Ольги Іванівни.
Рахунок відкритий за номером 26000200380000. Сільськогосподарський виробничий кооператив «Блиставиця» (код ЄДРПОУ 25575728) знаходиться за адресою: Київськаобл., Бородянський р-н, с. Блиставиця, вул. Затишна,буд.1; тел. 39284.
ПАТКБ «Приватбанк» знаходиться за адресою Київська обл., смт Бородянка, вул. Центральна, 353 (код банку 305299). Начальник операційного відділу банку – Січкар Н.В., гол. бухгалтер – Клименко О.І.
Завдання 2. Скласти платіжне доручення.
СВК «Блиставиця» придбав на ВАТ «Бориспільський комбікормовий завод» (код ЄДРПОУ 02723467) комбікорм на суму 6450 грн, в т.ч. ПДВ – 1075 грн. Комбікорм придбаний згідно з рахунком-фактурою № 135 від 10 лютого – 2017 р. Для оплати придбаного комбікорму СВК «Блиставиця» виписав 12 лютого платіжне доручення за № 118. Обслуговуюче відділення банку комбікормового заводу – АТ «УкрСиббанк» в м. Бориспіль (код банку 320564), р/р 25026705900001.
Завдання 3. Скласти платіжну вимогу-доручення.
19 березня поточного року СВК «Блиставиця» відправив на Київський м’ясокомбінат (код ЄДРПОУ 01732834) худобу на суму 17400 грн, в т.ч. ПДВ – 2900 грн., згідно з договором № 123 від 5 березня 2017 р. і виписав платіжну вимогудоручення № 287. Київський м’ясокомбінат обслуговується в ПАТ КБ «Правекс-банк» м. Київ (код банку 321983), р/р 10013200190000. Директор Київського м’ясокомбінату – Іванчук П.П., гол. бухгалтер – Самсоненко Л.П.
Завдання 4. Скласти розрахунковий чек.
11 лютого поточного року СВК «Блиставиця» отримав від МП
«Будкомплект» цеглу згідно з рахунком № 924 від11 лютого 2014 р. і виписав чек на суму 8000 грн. Залишок коштів на рахунку – 200000 грн. Розрахунковий рахунок МП «Будкомплект» 260000235047701.
Завдання 5. Скласти заяву на акредитив.
7 квітня 2017 р. СВК «Блиставиця» подав заяву на відкриття покритого, безвідкличного акредитива для розрахунків з ПАТ «Рівнеазот» (код ЄДРПОУ 11276580) за добрива згідно з договором № 192 від 2 квітня. ПАТ «Рівнеазот» обслуговується в АТ «Укрексімбанк» м. Рівне (код банку 282512), р/р 21007100028010.
Згідно з умовами договору постачається: аміачна селітра № 34,4% – мішок 50 кг по ціні 3450 грн/т на суму 172,5 грн; сульфат амонію № 21, S-24 – мішок 50 кг за ціною 1850 грн/т на суму 92,5 грн. Умови акредитива до виконуючого банку направляються спецзв’язком. Акредитив відкритий до 12 квітня і виконується без додаткового акцепту за рахунок коштів платника, депонованих у виконуючому банку. Для одержання коштів за акредитивом необхідно пред’явити такі документи: договір, товарно-транспортну накладну, сертифікат якості заводу-виробника.
Зразки документів для заповнення
Протягом звітного року підприємство:
– відвантажило товарів на 2400000 грн, у т. ч. ПДВ (собівартість таких товарів —
1500000 грн);
– нарахувало зарплату адміністративному персоналу на 120000 грн;
– нарахувало ЄСВ на зарплату такого персоналу на 45600 грн;
– здійснило поточний ремонт адміністративних основних засобів на суму 18000 грн;
– надало грошові позики своїм працівникам на 40000 грн;
– отримало кредит від банку на суму 500000 грн та нарахувало процентів за ним на суму 5000 грн.
Сума податку на прибуток становить 59000 грн.
КОДИ |
||
|
|
01 |
|
Дата (рік, місяць, число)
Підприємство ____________________________________________ (найменування) за ЄДРПОУ
Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за __________________ 20__ р.
Форма № 2 Код за ДКУД |
1801003 |
|||||
|
І. Фінансові результати |
|
||||
Стаття |
Код рядка |
За звітний період |
За аналогічний період попереднього року |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
|||
Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) |
2000 |
|
|
|||
Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) |
2050 |
( ) |
( ) |
|||
Валовий: прибуток |
2090 |
|
|
|||
збиток |
2095 |
( ) |
( ) |
|||
Інші операційні доходи |
2120 |
|
|
|||
Адміністративні витрати |
2130 |
( ) |
( ) |
|||
Витрати на збут |
2150 |
( ) |
( ) |
|||
Інші операційні витрати |
2180 |
( ) |
( ) |
|||
Фінансовий результат від операційної діяльності: прибуток |
2190 |
|
|
|||
збиток |
2195 |
( ) |
( ) |
|||
Дохід від участі в капіталі |
2200 |
|
|
|||
Інші фінансові доходи |
2220 |
|
|
|||
Інші доходи |
2240 |
|
|
|||
Фінансові витрати |
2250 |
( ) |
( ) |
|||
Втрати від участі в капіталі |
2255 |
( ) |
( ) |
|||
Інші витрати |
2270 |
( ) |
( ) |
|||
Фінансовий результат до оподаткування: прибуток |
2290 |
|
|
|||
збиток |
2295 |
( ) |
( ) |
|||
ІV. Розрахунок показників прибутковості акцій
Назва статті |
Код рядка |
За звітний період |
За аналогічний період попереднього року |
1 |
2 |
3 |
4 |
Середньорічна кількість простих акцій |
2600 |
|
|
Скоригована середньорічна кількість простих акцій |
2605 |
|
|
Чистий прибуток (збиток) на одну просту акцію |
2610 |
|
|
Скоригований чистий прибуток (збиток) на одну просту акцію |
2615 |
|
|
Дивіденди на одну просту акцію |
2650 |
|
|
Керівник |
|
|
Головний бухгалтер
Розв’язок:_________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Мета заняття: Набути практичних навичок розрахунку окремих видів податків
Після вивчення теми студент повинен знати: Ø поняття податків, податкової системи;
Ø принципи податкового законодавства;
Ø загальнодержавні і місцеві податки та збори; вміти:
Ø розраховувати основні податки.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Інструкційна картка.
2. Обчислювальна техніка.
Підготовка до роботи: повторення теоретичного матеріалу з питань:
1. Сутність, призначення і функції податків.
2. Сутність податкової системи, принципи податкового законодавства. 3. Загальнодержавні і місцеві податки та збори.
Завдання 1. Загальний обсяг продажу продукції лісоматеріалів у квітні становив 100000 грн (з ПДВ). У квітні було придбано основні виробничі фонди, які використовуються для виробництва готової продукції на суму 40000 грн ( з ПДВ) та придбано сировину на суму 30000 грн ( з ПДВ). Визначити суму ПДВ, яка підлягає сплаті до бюджету. Розв’язок:
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання 2. На підприємстві працівнику встановлено посадовий оклад 4000 грн. Жодних інших виплат не встановлено. Відпрацьовано всі робочі дні місяця. Ставки: єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування( ЄСВ) – 22% бази нарахування; податку на доходи фізичних осіб ( ПДФО) – 18% бази нарахування; військового збору – 1,5% бази нарахування. Визначити:
– суму ЄСВ
– суму ПДФО
– суму військового збору
Розв’язок:
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання 3. Посадовий оклад працівника – 2400 грн. Відпрацьовано повний місяць. Жодних інших доплат не встановлено. З 1.01.2017 року мінімальною базою для нарахування ЄСВ та ПДФО є 3200 грн. Визначити:
– суму ЄСВ
– суму ПДФО
– суму військового збору Розв’язок:
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Мета заняття: Набути практичних навичок розрахунку відсотків за кредит
Після виконання завдань студент повинен знати:
Ø сутність позичкового процента;
Ø порядок визначення простих відсотків;
Ø порядок визначення складних відсотків; вміти:
Ø визначати суму нарахованих простих відсотків;
Ø визначати нараховані складні відсотки;
Ø визначати прості відсотки за умови, користування кредитом неповний рік.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Інструкційна картка.
2. Обчислювальна техніка.
Підготовка до роботи: повторення теоретичного матеріалу з питань:
1. Сутність і функції кредиту.
2. Форми і види кредиту.
3. Порядок отримання банківського кредиту.
4. Позичковий процент.
Завдання 1. Визначити і порівняти загальну суму нарахованих відсотків за кредитом за умови нарахування простих відсотків і складних відсотків. Підприємство бере кредит в сумі 10000 грн На 10 років під 10% річних. Розв’язок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ Прості відсотки.
Рік |
% ставка |
|
Сума кредиту |
|
Сума нарахованих відсотків |
1 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
2 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
3 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
4 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
5 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
6 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
7 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
8 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
9 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
10 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
|
|
|
Загальна сума нарахованих відсотків |
= |
10 000 грн. |
Застосовуємо формулу І = Р ∙ n ∙ і
__________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ Складні відсотки
При нарахуванні складних відсотків, нараховані відсотки за рік будуть додаватися до початкової суми, і в наступний період відсоткова ставка буде застосовуватись до загальної суми.
Рік |
% ставка |
|
Сума, до якої застосовується відсоткова ставка |
|
Сума нарахованих відсотків |
1 |
10% |
ˣ |
10 000 грн |
= |
1 000 грн |
2 |
10% |
ˣ |
11 000 грн |
= |
1 100 грн |
3 |
10% |
ˣ |
12 100 грн |
= |
1 210 грн |
4 |
10% |
ˣ |
13 310 грн |
= |
1 331 грн |
5 |
10% |
ˣ |
14 641 грн |
= |
1 464,10 грн |
6 |
10% |
ˣ |
16 105,1 грн |
= |
1 610,51 грн |
7 |
10% |
ˣ |
17 715,61 грн |
= |
1 771,56 грн |
8 |
10% |
ˣ |
19 487,17 грн |
= |
1 948,72 грн |
9 |
10% |
ˣ |
21 435,89 грн |
= |
2 143,59 грн |
10 |
10% |
ˣ |
23 579,48 грн |
= |
2 357,95 грн |
|
|
|
Загальна сума нарахованих відсотків |
= |
15 937,42 грн. |
Застосовуємо формулу S = P (1 + i)n
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання2. Визначити суму відсотків за кредитом і суму, належну до повернення, якщо сума кредиту становить 50 000 грн, термін – 3 місяці при ставці простих відсотків 20%. Розв’язок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання 3. Визначити суму відсотків за кредитом в сумі 20000 грн під 30% на термін 50 днів. Розв’язок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Ø інші надходження – 35 тис. грн.;
Ø на погашення позик та сплату процентів спрямувати 32 тис. грн.; Ø сплатити податки та інші обов'язкові платежі – 28 тис. грн.;
Ø інші витрати – 40 тис. грн.
№ |
Показники |
Сума, грн |
тис. |
Надходження грошових коштів |
|
|
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
Усього надходжень |
|
||
Витрата грошових коштів |
|||
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
Усього витрат |
|
Провести аналіз фінансового стану підприємства за даними фінансової звітності. І. Показники оцінки майнового стану підприємства:
1) сума господарських коштів, які є в розпорядженні підприємств;
2) питома вага активної частини основних засобів;
3) коефіцієнт зносу основних засобів; 4) коефіцієнт оновлення основних засобів;
5) коефіцієнт вибуття основних засобів.
ІІ. Показники ліквідності та платоспроможності:
1) величина власного капіталу;
2) маневреність грошових коштів;
3) коефіцієнт загальної ліквідності;
4) коефіцієнт швидкої ліквідності;
5) коефіцієнт абсолютної ліквідності (платоспроможності).
ІІІ. Показники фінансової стійкості та стабільності підприємства:
1) коефіцієнт автономії (незалежності);
2) коефіцієнт співвідношення позикових та власних коштів; 3) коефіцієнт концентрації власного капіталу.
ІV. Показники рентабельності підприємства:
1) рентабельність продажу;
2) рентабельність усього капіталу підприємства.
Баланс (звіт про фінансовий стан) на __________________ 20__ р.
1801001 |
Форма № 1 Код за ДКУД
тис. грн.
Актив |
Код рядка |
На початок звітного періоду |
На кінець звітного періоду |
1 |
2 |
3 |
4 |
І. Необоротні активи Нематеріальні активи |
1000 |
|
|
первісна вартість |
1001 |
|
|
накопичена амортизація |
1002 |
|
|
Незавершені капітальні інвестиції |
1005 |
|
|
Основні засоби |
1010 |
|
|
первісна вартість |
1011 |
2964,9 |
2990,5 |
знос |
1012 |
1766,2 |
1843 |
Інвестиційна нерухомість |
1015 |
|
|
Довгострокові біологічні активи |
1020 |
|
|
Довгострокові фінансові інвестиції: які обліковуються за методом участі в капіталі інших підприємств |
1030 |
|
|
інші фінансові інвестиції |
1035 |
|
|
Довгострокова дебіторська заборгованість |
1040 |
|
|
Відстрочені податкові активи |
1045 |
|
|
Інші необоротні активи |
1090 |
|
|
Усього за розділом І |
1095 |
1198,7 |
1147,5 |
ІІ. Оборотні активи Запаси |
1100 |
2327,2 |
2783,1 |
Поточні біологічні активи |
1110 |
|
|
Дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги |
1125 |
99,7 |
62,6 |
Дебіторська заборгованість за розрахунками: за виданими авансами |
1130 |
|
|
з бюджетом |
1135 |
24,9 |
86,4 |
у тому числі з податку на прибуток |
1136 |
|
|
Інша поточна дебіторська заборгованість |
1155 |
5,2 |
16,5 |
Поточні фінансові інвестиції |
1160 |
|
|
Гроші та їх еквіваленти |
1165 |
72,8 |
3,4 |
Витрати майбутніх періодів |
1170 |
|
|
Інші оборотні активи |
1190 |
43,6 |
2,4 |
Усього за розділом ІІ |
1195 |
2573,4 |
2954,4 |
ІІІ. Необоротні активи, утримувані для продажу, та групи вибуття |
1200 |
|
|
Баланс |
1300 |
3772,1 |
4101,9 |
Пасив |
Код рядка |
На початок звітного періоду |
На кінець звітного періоду |
1 |
2 |
3 |
4 |
І. Власний капітал Зареєстрований (пайовий) капітал |
1400 |
412,3 |
412,3 |
Капітал у дооцінках |
1405 |
|
|
Додатковий капітал |
1410 |
2256,5 |
2352,1 |
Резервний капітал |
1415 |
|
|
Нерозподілений прибуток (непокритий збиток) |
1420 |
870,6 |
1285,7 |
Неоплачений капітал |
1425 |
|
|
Вилучений капітал |
1430 |
|
|
Усього за розділом І |
1495 |
3539,4 |
4050,1 |
ІІ. Довгострокові зобов’язання і забезпечення Відстрочені податкові зобов’язання |
1500 |
|
|
Довгострокові кредити банків |
1510 |
|
|
Інші довгострокові зобов’язання |
1515 |
|
|
Довгострокові забезпечення |
1520 |
|
|
Цільове фінансування |
1525 |
|
|
Усього за розділом ІІ |
1595 |
|
|
ІІІ. Поточні зобов’язання і забезпечення Короткострокові кредити банків |
1600 |
|
6,7 |
Поточна кредиторська заборгованість за: довгостроковими зобов’язаннями |
1610 |
|
|
товари, роботи, послуги |
1615 |
133,3 |
0,5 |
розрахунки з бюджетом |
1620 |
13,4 |
6,0 |
у тому числі з податку на прибуток |
1621 |
|
|
розрахунками зі страхування |
1625 |
21,1 |
6,0 |
розрахунками з оплати праці |
1630 |
37,2 |
10,5 |
Поточні забезпечення |
1660 |
|
|
Доходи майбутніх періодів |
1665 |
|
|
Інші поточні зобов’язання |
1690 |
27,7 |
22,1 |
Усього за розділом ІІІ |
1695 |
232,7 |
51,8 |
IV. Зобов’язання, пов’язані з необоротними активами, утримуваними для продажу, та групами вибуття |
1700 |
|
|
Баланс |
1900 |
3772,1 |
4101,9 |
Звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід) за __________________ 20__ р.
1801003 |
Форма № 2 Код за
ДКУД
І. ФІНАНСОВІ РЕЗУЛЬТАТИ
тис. грн.
Стаття |
Код рядка |
За звітний період |
За аналогічний період попереднього року |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) |
2000 |
4781,0 |
3731,9 |
|
Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) |
2050 |
(3905,0) |
(3297,9) |
|
Валовий: прибуток |
2090 |
876,0 |
434,0 |
|
збиток |
2095 |
( ) |
( ) |
|
Інші операційні доходи |
2120 |
514,0 |
205,6 |
|
Адміністративні витрати |
2130 |
(347,0) |
(288,8) |
|
Витрати на збут |
2150 |
(13,0) |
(6,5) |
|
Інші операційні витрати |
2180 |
(461,0) |
(252,6) |
|
Фінансовий результат від операційної діяльності: прибуток |
|
2190 |
569,0 |
91,7 |
збиток |
|
2195 |
( ) |
( ) |
Дохід від участі в капіталі |
|
2200 |
|
|
Інші фінансові доходи |
|
2220 |
|
|
Інші доходи |
|
2240 |
|
152,9 |
Фінансові витрати |
|
2250 |
( ) |
( ) |
Втрати від участі в капіталі |
|
2255 |
( ) |
( ) |
Інші витрати |
|
2270 |
( ) |
(79,4) |
Фінансовий результат до оподаткування: прибуток |
|
2290 |
569,0 |
165,2 |
збиток |
|
2295 |
|
|
Витрати (дохід) з податку на прибуток |
|
2300 |
(154,0) |
(158,5) |
Прибуток (збиток) від припиненої діяльності |
після |
|
|
|
оподаткування |
|
2305 |
|
|
Чистий фінансовий результат: прибуток |
|
2350 |
415,0 |
6,7 |
збиток |
|
2355 |
( ) |
( ) |
тис. грн.
Групи основних засобів |
Залишок на початок року |
Надійшло за рік |
Вибуло за рік |
Нараховано амортизації за рік |
Залишок на кінець року |
|||
первісна вартість |
знос |
первісна вартість |
первісна вартість |
первісна вартість |
знос |
|||
Земельні ділянки |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інвестиційна нерухомість |
|
|
|
|
|
|
|
|
Капітальні витрати на поліпшення земель |
|
|
|
|
|
|
|
|
Будинки, споруди та передавальні пристрої |
2223 |
1234 |
|
|
|
38 |
2223 |
1272 |
Машини та обладнання |
366 |
237 |
26 |
5 |
5 |
25 |
387 |
257 |
Транспортні засоби |
222 |
181 |
|
5 |
2 |
19 |
217 |
198 |
Інструменти, прилади, інвентар (меблі) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Тварини |
|
|
|
|
|
|
|
|
Багаторічні насадження |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інші основні засоби |
70 |
30 |
18 |
3 |
3 |
9 |
85 |
36 |
Бібліотечні фонди |
|
|
|
|
|
|
|
|
Малоцінні необоротні матеріальні активи |
84 |
84 |
2 |
7 |
7 |
3 |
79 |
80 |
Тимчасові (нетитульні) споруди |
|
|
|
|
|
|
|
|
Природні ресурси |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інвентарна тара |
|
|
|
|
|
|
|
|
Предмети прокату |
|
|
|
|
|
|
|
|
Інші необоротні матеріальні активи |
|
|
|
|
|
|
|
|
Разом |
2965 |
1766 |
46 |
20 |
17 |
94 |
2991 |
1843 |
* стовбці, які не містять інформацію, не відображені
Розв’язок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
І. Показники оцінки майнового стану підприємства.
1. Сума господарських коштів, які є в розпорядженні підприємств=
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Питома вага активної частини основних засобів =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Коефіцієнт зносу основних засобів =
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
4. Коефіцієнт оновлення основних засобів =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
5. Коефіцієнт вибуття основних засобів =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ ІІ. Показники ліквідності та платоспроможності:
1. Величина власного капіталу =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Маневреність грошових коштів =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Коефіцієнт загальної ліквідності =
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
4. Коефіцієнт швидкої ліквідності =
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
5. Коефіцієнт абсолютної ліквідності (платоспроможності) = __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
ІІІ. Показники фінансової стійкості та стабільності підприємства:
1. Коефіцієнт автономії (незалежності) =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
2. Коефіцієнт співвідношення позикових та власних коштів =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
3. Коефіцієнт концентрації власного капіталу =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ ІІV. Показники рентабельності підприємства:
1. Рентабельність продажу =
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ 2. Рентабельність усього капіталу підприємства =
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Аналітична записка_______________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Мета заняття: Набути практичних навичок по визначенню ймовірності банкрутства підприємства
Після виконання завдань студент повинен знати:
Ø основні джерелами інформації для проведення аналізу, що до ймовірності банкрутства підприємства – (розділ ІІІ);
Ø які фінансові фактори необхідно проаналізувати, щоб визначити що призвело до неплатоспроможності, та визначення можливості санації підприємства (розділ
Ø визначати ймовірність банкрутства підприємства;
Ø користуватись фінансовою звітністю для розрахунку показників, що характеризують ймовірність банкрутства підприємства.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Інструкційна картка.
2. Документи фінансової звітності по конкретному підприємству. 3. Обчислювальна техніка.
Підготовка до роботи: повторення теоретичного матеріалу з питань:
1. Що таке банкрутство
2. Назвіть стадії фінансової кризи підприємства
3. Які ви знаєте показники ліквідності і платоспроможності підприємства
4. Які ви знаєте показники фінансової стійкості підприємства
Завдання 1.Ознайомитись з Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак не платоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства. Ці Методичні рекомендації розроблено з метою визначення однозначних підходів під час аналізу фінансово-господарського стану підприємств на предмет виявлення ознак неплатоспроможності
підприємства та дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведенн я до банкрутства; своєчасного виявлення формування незадовільної структури балансу для вжиття заходів щодо запобігання банкрутству підприємств, а також виявлення резервів підвищення ефективності виробництва та відновлення платоспроможності підприємств шляхом їх санації.
Методичні рекомендації:
Аналізуючи ймовірності банкрутства, виокремлюють такі групи показників:
Ø фінансових результатів;
Ø ефективності використання активів і пасивів підприємства;
Ø платоспроможності та фінансової стійкості;
Ø інвестиційної активності;
Ø організаційно-структурних змін в управлінні підприємством.
Для аналізу й оцінки можливого банкрутства використовують економікоматематичні методи і моделі, експертні оцінки, які з певною точністю зазначають перспективну динаміку параметральних показників фінансового стану та очікувану платоспроможність.
У 1968 р. відомий вчений-економіст Е. Альтман запропонував дво- і п’яти факторну моделі, найпоширеніші у практиці діагностики ймовірності банкрутства підприємства. За двофакторною моделлю ймовірність банкрутства (індекс Z) розраховується відповідно до значень коефіцієнтів покриття (Кп) і коефіцієнтів автономії (Ка) на підставі рівняння:
Ø Коефіцієнт автономії ( Ка) = власний капітал / валюта балансу
Ø Коефіцієнт покриття (Кп) = оборотні активи /поточні зобовязання
Ø Для підприємств, у яких значення Z =0, імовірність банкрутства становить 50%.
Ø Від'ємні значення Z (Z <
0) свідчать про зменшення ймовірності банкрутства, а додатні > 0 — про підвищення , зі зростанням значень Z. Проте за цією моделлю допускається похибка значень = + 0,65. Щоб досягнути точнішої оцінки ймовірності банкрутства, використовують п'ятифакторну модель, за якою індекс Z розраховують так:
Залежно від значень індексу Z визначають ступінь можливого банкрутства (табл.10.1).
Таблиця 10.1. Оцінка ймовірності банкрутства за значеннями індексу Z
Значення індексу Z |
Ймовірність банкрутства |
1,8 і менше |
Дуже висока |
Від 1,81 до 2,7 |
Висока |
Від 2,71 до 2,9 |
Існує ймовірність |
Від 3,0 і вище |
Дуже низька |
Завдання 2. Оцініть ймовірність банкрутства на основі моделей Альтмана (табл.10.2)
Таблиця 10.2
Розрахунок ймовірності банкрутства підприємства на основі моделей Альтманатис. грн
№ |
Показники |
2015 рік |
2016 рік |
2017 рік |
1. |
Власний капітал (Вк) |
4424 |
4125 |
4856 |
2. |
Валюта балансу (Вб) |
6523 |
5654 |
6859 |
3. |
Оборотні активи (Оа) |
3348 |
3215 |
3954 |
4. |
Поточні зобов’язання (Пз) |
919 |
513 |
845 |
5. |
Власні оборотні кошти( Вок) |
2228 |
1846 |
2367 |
6. |
Нерозподілений прибуток (Нп) |
256 |
368 |
263 |
7. |
Чистий прибуток (Чп) |
717 |
1489 |
1825 |
8. |
Ринкова вартість власного капіталу (Вкр) |
5421 |
4523 |
5648 |
9. |
Залучений капітал (Зк) |
210 |
105 |
320 |
10. |
Виручка від реалізації продукції (Вр) |
3750 |
4962 |
5384 |
11. |
Розрахункові величини |
|
|
|
12. |
Ка (Вк/Вб) |
|
|
|
13. |
Кп (Оа/Пз) |
|
|
|
14. |
Z=-0,3877 – 1,0736Кп + 0,0579Ка |
|
|
|
15. |
Ймовірність банкрутства за двофакторною моделлю |
|
|
|
16. |
К1 (Вок/Вк) |
|
|
|
17. |
К2 (Нп/Вб) |
|
|
|
18. |
К3 (Чп/Вб) |
|
|
|
19. |
К4 (Вкр/Зк) |
|
|
|
20. |
К5 (Вр/Вб) |
|
|
|
21. |
Z=1,2˟К1+1,4˟К2+0,33˟К3+0,6˟К4+0,999˟К5 |
|
|
|
22. |
Ймовірність банкрутства за пятифакторною моделлю (табл.10.1) |
|
|
|