Конспект до семінару.
Тема уроку: Поняття про рекламу як одне з найвпливовіших джерел інформації про товари та послуги. Види реклами. Переваги і недоліки реклами. Ділова гра «Рекламний агент»
Цілі:
Мета: сформувати в учнів уявлення про рекламу як про одне з найвпливовіших джерел інформації, сприяючи розвиткові творчих здібностей шляхом економічного виховання.
Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.
Наочність та обладнання: додаткові теоретичні матеріали за темою, тестові завдання, комп’ютери, мультимедійний екран.
Форми роботи: індивідуальна, групова (ділова гра), фронтальна, колективна.
Епіграфи:
Реклама – найвеличніше мистецтво ХХ століття.
Маршал Маклюен
Легше скласти десять правильних сонетів,
ніж гарне рекламне оголошення.
Олдос Хакелі
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання. Побажання гарного настрою, позитивного спілкування,
активної роботи. Повідомлення про організацію роботи на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Тести (одна правильна відповідь – 0,5 б.)
а). Про виробників упаковки;
б) Про їх якість;
в) Про їх походження.
2. Коли споживачеві повинна бути надана інформація про товар
(послугу)?
а). До придбання ним товару (послуги);
б). У момент продажу товару (послуги);
в). За його вимогою.
3. Чи вважається інформація про продукцію рекламою?
а). Так; б) Ні.
4. Чи повинна інформація про продукцію містити позначку про
гарантійні зобов’язання виробника (виконавця)?
а). Так; б) Ні.
5. Як обов’язкова інформація про продукцію повинна доводиться до
відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем)?
а). В інструкції до продукції;
б). У супровідній документації, що додається до продукції, на
етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом,
прийнятним для окремих видів продукції або в окремих сферах
обслуговування;
в). Під час купівлі продукції шляхом передачі необхідних матеріалів,
консультування споживача;
г). Шляхом реклами.
6. Продавець (виконавець), який реалізує продукцію повинен
зазначати:
а). Ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії
продукції;
б). Інформацію про якість цієї продукції.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
«Приваблива мета»
Учитель: На попередньому уроці ми розглядали питання про те, що кожен споживач має право на інформацію про всі товари та послуги. Дійсно, останнім часом гаслом ринкової системи стало: «Хто володіє інформацією, той володіє світом»! Але як розібратись у цьому світі і зробити правильні висновки, ось наша задача, як споживачів. І ми з вами повинні чітко розрізняти, яка це інформація, яка її мета. Ви усвідомлюєте, що будь-яка інформація переслідує певну мету. Звичайні журнали, газети, телебачення, фільми і навіть казки несуть до нас інформацію. Не вірите? Я вам доведу.
Перегляд мультфільму «Як дід корову продавав».
Обговорення: - які явища показані у відео сюжеті?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Слайд 1. Повідомлення теми і мети уроку.
Слайд 2. Роздача учням листків базових знань.
Робота з опорним конспектом.
Слайд 6. Види реклами.
Слайд 7. Відповідно до об’єкта реклами (робота з опорним конспектом)
Слайд 8. За місцем і способом розміщення.
Слайд 9-15.
Прийом «Займи позицію» - Слайд 16,17
V. Первинна перевірка засвоєння знань
Прийом «Мозковий штурм» - Слайд 18 (Відповіді учнів)
Слайд 19
VІ. Первинне закріплення знань.
Ділова гра «Рекламний агент»
Мета: Засвоїти поняття «реклама», зрозуміти спосіб створення реклами, навчатися створювати рекламу та презентувати її.
Завдання: створити за допомогою олівців, фломастерів, фарб макет з рекламою для кожної фірми. Представити свою ідею, оцінити її, занести результати у таблицю Листка базових знань.
Слайди 20,21,22
VІІ. Закріплення нових знань.
Тести (одна правильна відповідь – 0,5 б.)
VІІІ. Підсумки уроку.
Слайд 23
Заповнення Листка базових знань
ІХ. Підбиття підсумків уроку, рефлексія
«На уроці я дізнався, зрозумів, навчився…»
Х. Домашнє завдання.
Слайд 26
№ |
Перелік базових знань |
Критерії |
Власна оцінка |
1. |
Тести |
3б. |
|
2. |
Зміст поняття «реклама» |
0,5 б. |
|
3. |
Знати мету реклами |
0,5 б. |
|
4. |
Знати завдання реклами. |
0,5 б. |
|
5. |
Знати види реклами |
0,5 б. |
|
6. |
Уміти розпізнавати рекламу за видами. Аргументувати недоліки та переваги реклами |
1б. |
|
7. |
Розробити рекламні ідеї у діловій грі. |
1б. |
|
8 |
Аргументувати свій вибір даного виду реклами. |
1б. |
|
9. |
Тести |
3б. |
|
|
ВСЬОГО: |
12 балів |
|
№ |
Перелік базових знань |
Критерії |
Власна оцінка |
1 |
Зміст поняття «реклама» |
1 б. |
|
2 |
Знати мету реклами. |
1 б. |
|
3 |
Знати завдання реклами. |
1 б. |
|
4 |
Знати види реклами |
1 б. |
|
5 |
Розповідати про види реклами |
1б |
|
6 |
Уміти розпізнавати рекламу за видами |
2б |
|
7 |
Аргументувати недоліки та переваги реклами |
1б |
|
8 |
Брати активну участь у діловій грі |
1б |
|
9 |
Розробити рекламні ідеї у діловій грі. |
1б |
|
10 |
Аргументувати свій вибір даного виду реклами. |
2б |
|
|
ВСЬОГО: |
12 балів |
|