Шестирічні школярі швидко втомлюються, тому необхідно робити щонайменше 2 фізкультхвилинки для відновлення працездатності. Це сприяє покращенню кровообігу, зниженню напруження й втоми пальців, підвищенню тонусу м'язів (особливо тих, що підтримують правильну поставу), кращій концентрації уваги.
Відпочиваємо з радістю
Педагогам відомо, що шестирічні школярі швидко втомлюються, тому необхідно робити щонайменше 2 фізкультхвилинки для відновлення працездатності. Це сприяє покращенню кровообігу, зниженню напруження й втоми пальців, підвищенню тонусу м’язів (особливо тих, що підтримують правильну поставу), кращій концентрації уваги. Ці хвилинки повинні бути емоційними, приносити радість (як і все навчання).
А щоб учні могли ритмічно дихати під час виконання вправ, слова промовляє вчитель , діти виконують рухи .
Фізхвилинки – імітації
Для учнів 1 класу
пташка з радістю літає,
ось лиска слід свій замітає,
їжачок в кущах сидить.
В хащах вже бреде ведмідь…
Тут мисливець в ліс забрів
По галявині пройшов
І усі звірята вмить
поховались хто куди .
Білі гуси налетіли
все подвір’я стало біле.
Поклювали, поклювали,
На подвір’ї щось шукали,
Походили і попили ,
піднялись і полетіли .
Разом робимо зарядку.
Похитали головою,
«раз» - ми тупнули ногою,
руки вгору, руки вниз.
«Два» – присіли, піднялись.
Гарно всі ми відпочили
й до роботи приступили.
Ніс у лапках він листок.
Сів жучок на жоржину,
потім заховавсь в ожину.
Потім каже: «же-же-же»,
«Полечу, мабуть, уже»
У нашій шафі шарудить,
Як шугоне на мишку кішка!
А мишка шусть у шпарку вмить.
дзиґа в дзеркало дивилась.
Вліво трохи покрутилась,
вправо потім обернулась.
На підлозі танцювала
Поки на бочок не впала.
швидко вниз їх опускаєм.
Нахилились ми всі вліво,
Потім дружно всі управо.
Ми схилились до підлоги,
потім присідають ноги.
Кулачками покрутили
і за парти тихо сіли.
Потім вгору підлетіли.
Три, чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять, шість! Всі веселі!
Крутимось на каруселі.
Сім, вісім! Діти милі
Ніжками затупотіли.
Дев’ять, десять, відпочили
І за парти дружно сіли.
9. Фізкультхвилинка:
Зайчик весело стрибав
і ніжками чеберяв.
вушками він слухав,
носиком він нюхав
він від лисоньки ховавсь (2р)
Ведмідь весело топтав
і ніжками чеберяв
вушками він слухав,
носиком він нюхав,
тут він меду десь шукав, (2р)
Їжачок тихенько брів,
у траві він шелестів,
вушками він слухав,
носиком він нюхав
тут він яблучка шукав. (2р)
3 неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з клена листя.
Діти ті листки збирають,
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті,
Червонясті, золотисті.
Облітала я лісок вздовж
ушир і навкосок.
Відпочила в холодку,
на кленовому листку.
І росинок з тирличу
напилася досхочу.
Діти йшли через лісок —
подала їм голосок.
Налічила їм літа: двадцять,
тридцять, аж до ста.
Щоб ні горя, ні біди,
щоб росли як із води.
Раз-два-три, виросли квіточки!
До сонця потягнулися високо, -
Стало їм приємно і тепло!»
Вітерець пролітав,
Гілочками похитав.
Вліво похитнулись —
Низько пригнулись.
Вправо похитнулись —
Низько пригнулись.
Вітерець, тікай!
Квіточки не ламай!
Нехай вони цвітуть, ростуть,
Дітям радість принесуть!
(Вушка є у них довгенькі)
В лісі грались, веселились, —
Працювати вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись
Й до роботи знову взялись.
Швидко ми його піймаєм .
А тепер вже час настав
Повернутись нам до справ.
Скачуть білочки-подружки.
Один, два, три, чотири, п'ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п'ять,
Люблять білочки стрибать.
Сніг пухкий нам принесла.
У заметах сніг лежить,
Під ногами він скрипить.
Щоб сніжну гірку збудувати.
Треба спинку прогинати.
А тепер всі на санчатах
В ліс поїдем до зайчаток.
Зайченята дружно грають,
Під ялинкою стрибають.
А лисичка виглядає,
Зараз зайчика впіймає.
Доки звірі наші спали,
Руки в нас позамерзали. —
Погріємо?
А тепер на лижі стали
додому всі помчали.
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
В добірці фізкультхвилинок, крім авторських, використано
вірші: Н. Шост, Н. Забіли, М. Підгірянки , а також ресурси:
http://myvchytel.dp.ua/index.php/uchytelska/54-fizkultkhvylynky-dobirka
http://ukped.com/okhorona-zdorov-ia/6939-fizkultkhvylynky-na-urokakh.html
http://ua.textreferat.com/referat-508-1.html