Тема: Гімнастика.
Завдання:
1 ) Повторити та закріпити стройові вправи, різновиди ходьби, бігу.
2 ) Формувати правильну поставу. Удосконалити навички учнів виконувати вправи на підйом з положення лежачи в положення сидячи. Розвивати швидкість, спритність, координація рухів.
3 ) Виховувати стійкий інтерес до постійних занять фізичною культурою.
Обладнання та інвентар:свисток, мати.
Місце проведення: спортивна зала .
Хід уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
|
|
І. Підготовча частина |
8-10 хв. |
|
1. Шикування.
2. Повідомлення теми і завдань уроку.
|
30 с
30 с |
Клас, в одну шеренгу ставай – Рівняйсь! Струнко! Вільно! По порядку номерів розподілись! Звернути увагу на спортивну форму. Звернути увагу на чіткість команд, правильність вимови. Чітке повідомлення завдань уроку. – Тема нашого сьогоднішнього уроку : організаційні вправи, стрибки з гімнастичної лави з висоти до 40 см із м'яким приземленням, рухлива гра. |
|
|
|
3. Інструктаж з техніки безпеки.
|
30 с |
Чітко. |
4. Стройові вправи.
|
1 хв. |
Чітко, голосно. - Наліво! Раз - два! - Направо! Раз - два! – Кругом! Раз - два! В обхід по залу за направляючим кроком руш! |
5. Ходьба: - звичайним кроком; - на носках; - на п‘ятках; - на внутрішній стороні стопи; - на зовнішній стороні стопи.
|
15 м |
Слідкувати за поставою. Підборіддя паралельно до підлоги. Лопатки зведені. Руки за голову. Руки на поясі.
Клас! Бігом руш!
|
6. Біг: - звичайний; - з високим підніманням стегна; - із закиданням гомілки назад; - приставним кроком лівим боком; - приставним кроком правим боком.
|
30 м |
Темп виконання повільний, стежити за дистанцією. Дотримуватись дистанції. Спину тримати рівно. |
7. Вправи на відновлення дихання: 1- 2-вдих через ніс, руки вгору; 3-4-видих, опускаємо руки. |
10 – 15 м |
В русі. Спина рівна. Глибоко вдихаємо і повільно видихаємо. Тримаємо дистанцію. |
8.Перешикування.
|
1хв. |
Перешикування в колону по два. - На 1-й, 2-й - розподілись! - Перші номери стоять на місці. - Другі номери 4 кроки вперед, на витягнуті руки - розімкнись! |
9. Загально розвиваючи вправи на місці: |
|
|
1) В. п. — стійка ноги нарізно, руки на поясі; 1 – нахил голови вперед; 2 – в. п.; 3 – нахил голови назад; 4 – в. п.
|
6 разів |
Звернути увагу на поставу, на правильне положення рук, нахили робити чітко вперед, назад.
|
2) В. п.— стійка ноги нарізно, руки на поясі; 1 – нахил голови вліво; 2 – в. п.; 3 – нахил голови вправо; 4 – в. п.
|
6 разів |
Звернути увагу на поставу, на правильне положення рук, нахили робити чітко вліво, вправо.
|
3) В. п.— стійка ноги нарізно, руки до плечей; 1 – 4 колові рухи вперед; 5 – 8 колові рухи назад. |
4 - 6 разів |
Звернути увагу на поставу, на правильне положення рук, оберти робити чітко.
|
4) В. п.— стійка ноги нарізно, права рука вгорі, ліва внизу; 1 – 2 – відведення прямих рук вперед і назад; 3 – 4 – зміна положення рук, те ж саме.
|
4 -6разів |
Звернути увагу на поставу, нагадати, що руки не повинні бути зігнутими.
|
5) В. п.— стійка ноги нарізно, руки на поясі; 1 – нахил тулуба вперед; 2 – в. п.; 3 – нахил тулуба назад; 4 – в. п.
|
4-6 разів |
Звернути увагу на правильне положення рук, нахили робити чітко.
|
6) В. п - стійка ноги нарізно, руки на поясі; 1 – нахил тулуба вліво; 2 – в. п. 3 – нахил тулуба вправо; 4 – в. п.
|
4-6 разів |
Звернути увагу на правильне положення рук, нахили робити, якомога нижче та чітко. |
7) В. п.— вузька стійка ноги нарізно, руки вперед долонями донизу; 1 – мах лівою ногою до правої руки; 2 – в. п.; 3 – мах правою ногою до лівої руки; 4 – в. п.
|
3 – 4 рази |
Звернути увагу на положення рук. |
8) В. п. — ноги нарізно, руки на поясі; 1 - 4 – стрибки на правій нозі; 5 – 8 – стрибки на лівій нозі; 9 – 12 – стрибки на обох ногах. |
3 - 4 рази |
Слідкувати за поставою. П’ятки не відривати від підлоги. Темп виконання середній. |
9) В. п.— ноги нарізно, руки вздовж тулуба; Вправа на відновлення дихання; 1-2 вдих через ніс, підтягнутися на носочки, руки дугами через сторону вгору; 3-4 видих через рот, опускаємо руки.
1. Перешикування в колону. |
3 – 4 рази |
Слідкувати за поставою. Глибокий вдих, повільний видих. |
ІІ. Основна частина |
20 хв. |
|
1) Вправи на підйом з положення лежачи в положення сидячи.
2 ) Рухлива гра: «На свої місця»
|
12 – 15хв.
3 – 5 хв.
|
Показ і пояснення вчителя. Виконується групою по 4 чоловіка.
Ігровий метод організація діяльності.
Учасників об’єднують у три команди, які шикуються в колони. На майданчику розташовують три кольорові кеглі. Двом командам так, щоб не чули учасники інших команд, повідомляють, біля якої мітки вони повинні шикуватися. За першим сигналом гравці розбігаються майданчиком, за другим — шикуються в колони по одному біля своєї кеглі. Гравці третьої команди, яким не повідомили колір кеглі, повинні самі зорієнтуватися та вишикуватися біля вільної мітки. Можна фіксувати час шикування третьої команди. Потім кеглі переставляють, тепер уже іншій команді не повідомляють колір кеглі. |
ІІІ. Заключна частина
|
3 - 5 хв. |
|
1. Шикування класу. 2. Вправи на відновлення дихання. 3. Підсумок уроку. Організований вихід із спортивної зали до класу. |
1 хв. 1 хв.
2 - 3 хв. |
- Клас! В одну шеренгу шикуйсь!
Вербальне оцінювання. |