Фізичні і хімічні властивості води. Л.д №4. Дослідження якості питної води

Про матеріал
- дослідити властивості води за допомогою органолептичних методів ( смак та присмак, запах, кольоровість, прозорість, температура) - з’ясувати наявність металів у питній воді за допомогою фотометра eXact® Micro 20 - розширити уявлення про значення води в природі - виробити вміння самостійно виконувати досліди використовуючи цифровий метод аналізу якості води - розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння роботи висновки, розвивати комунікативні уміння і навички - виховувати гуманну, творчу особистість, здатність екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.
Перегляд файлу

 

Урок-дослідження.

Тема уроку:  Властивості води - рідини. Л.д № 4 .Дослідження якості природної води.

Мета уроку:

  • дослідити властивості води за допомогою органолептичних методів ( смак та присмак, запах, кольоровість, прозорість, температура)
  • з’ясувати наявність металів у питній воді за допомогою фотометра         eXact® Micro 20  
  • розширити уявлення про значення води в природі
  • виробити вміння самостійно виконувати досліди використовуючи цифровий метод аналізу якості води
  • розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість,  аналітичне мислення, вміння роботи висновки, розвивати комунікативні уміння і навички
  • виховувати гуманну, творчу особистість, здатність екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.

Тип уроку – урок-дослідження

Обладнання. Презентація, склянка з водою, демонстраційний матеріал, фотометр eXact® Micro 20   порцелянова чашка, сухий спирт, штатив, Tik Tok.

Методи: випаровування, цифровий метод тестування води, , сторітелінг, органолептичний, словесні, наочні.

 

                                                 Хід уроку

 

  1. Організаційний момент

Доброго дня, учні! Сьогодні чудовий день і я рада вітати вас на уроці хімії. Чергові, скажіть, хто відсутній на уроці. Чи всі готові до уроку? Посміхніться один одному і ланцюжком  продовжіть речення, якби я був водою, то був би …

  1. Перевірка домашнього завдання.

Оскільки ми продовжуємо  вивчати властивості води вам дано завдання зняти короткі відео на тему «Вода. Фізичні властивості води»

Подивимося результати роботи

 

(На екрані клас переглядає короткі відеролики однакласників)

          Молодці діти, добре впоралися!

  1.  Актуалізація опорних знань та їх коригування

        Чи можна природну воду назвати чистою речовиною? Чи містить вода домішки? Ні, вона містить розчинені речовини, , головним чином солі.       Саме тому морська вода солона, а дощова за смаком відрізняється від  річкової. У тому, що  природна вода містить солі можна переконатися провівши дослідження.

Досліді 1.

        У порцеляновій чашці випаровуємо трохи водопровідної води чи річкової, в іншій дощову.

          В першому випадку на дні чашки маємо осад,  у випадку з дощовою водою -  твердих залишків не спостерігається. Висновок:  найчистішою водою у природі  є дощова вода: без солей і металів.

 

  1. Повідомлення теми уроку

 Властивості води - рідини. Дослідження якості природної води.

   Вода потрібна всьому живому на землі. Вода потрібна людям не лише для того, щоб пити. Водою людина миється, пере одяг, готує на ній їжу. Водою поливають рослини, які вирощують люди для своїх потреб. На заводах і фабриках воду використовують для виготовлення різних виробів. Вода приводить у рух турбіни електростанцій, і в наші будинки приходить світло.

   Без води не можуть жити люди, тварини, рослини. Якщо не було б води, не було б нічого живого. Але всьому живому потрібна чиста вода. А вона в багатьох місцях забруднюється від того, що в неї потрапляють шкідливі відходи з заводів та фабрик. Щоб цього не було, на підприємствах необхідно будувати очисні споруди.

   Охорона чистоти води така ж важлива справа, як і охорона чистоти повітря. Крім того, воду треба бережно використовувати, не витрачати її дарма, не забувати закривати крани.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати властивості води – основи життя, а  чиста вода – це наше здоров’я, тому вона повинна відповідати наступним гігієнічним вимогам: бути безпечною в епідеміологічному відношенню і мати прийнятні органолептичні властивості та не шкідливий хімічний склад.

         Цілком самостійно можна взяти пробу води та дослідити її органолептичні властивості за наступними критеріями:

        

 

 

 

 Дослід 2. Розгляньте  видані вам  зразки  питної води. Що ви бачите, відчуваєте запах, чи прозора ця вода, якого кольору?

Для більш точного аналізу, воду підігріваємо  до 60 градусів і повторити дослідження води за даними критеріями.

Для того, щоб дізнатися, які речовини наявні у наших зразках води і чи вони в нешкідливій кількості для нашого здоров’я ми проведемо ще одне дослідження.

Дослід 3. За допомогою новаторського цифрового тестування води визначимо вміст металів, а саме Al, Fe, Ca у воді exact Micro 20.

Інструкція  по проведенню тестування води.

 Перед проведенням аналізу води ми повинні провести калібрування пристрою, тільки після цього набираємо  у кювет  фотометра  воду, закриваємо кювет кришкою для обнулення фотометра. Потім відкриваємо кришку занурюємо тест-смужку з реагентом, вмикаємо зчитувач інформації, чекаємо певний відлік часу, оскільки деякі елементи виявляються миттєво, а деякі від 60с до 580с. фіксуємо показник і звіряємо з таблицею значень.

Використання реагентної системи мікроелементів у вигляді тест-смужок  методом eXact® Micro 20

         Професійний фотометр eXact® Micro 20  американської корпорації Industrial Test Systems  - це цифровий двохвильовий прилад для фотометричного аналізу питної та технічної води, що використовується в промисловості та сільському господарстві.

        Тестер запрограмований на аналіз більше 40 параметрів води, в тому числі дезінфектантів та оксидантів, солей, заліза, марганцю, хлоридів, важких металів та інших хімічних елементів.  Прилад забезпечує лабораторну точність вимірювання і, на відміну від візуальних тестерів, виключає суб'єктивний вплив на визначення результату. Середній час проведення одного тесту - 20 секунд.

          Фотометр має можливість підключення через Bluetooth до смартфону або планшету користувача через спеціальний мобільний додаток eXact® iDip. Це дозволяє зберігати на смартфоні і на хмарі результати тестів, включаючи дату, час, GPS координати місця проведення тесту, а також відправляти їх електронною поштою і через популярні месенджери.

          Для проведення тестів використовуються запатентовані реагенти eXact® Strip Micro виробництва США, нанесені на смужки ламінованого паперу. При зануренні смужки в кювету фотометра реагент розчиняється у воді. Датчик приладу фіксує силу світлового сигналу, що пропускається через одержаний розчин, і розраховує вміст у воді досліджуваного параметра, відображаючи його значення одночасно на дисплеї фотометра і екрані мобільного додатку.

          Смужки з реагентами eXact® Strip Micro зберігаються в пластикових баночках по 50 або 100 шт. у кожній і реалізуються окремо від фотометра.

        eXact® Micro 20   був розроблений, щоб запропонувати користувачеві більш «зелену» та економічно ефективну альтернативу тестування. Замість використання зразка води об’ємом 10мл, eXact® Micro 20  використовує зразок води об’ємом 4мл, який використовує на 60% менше хімікатів на тест.

     Точність лічильника забезпечується завдяки конструкції фотоелемента з довжиною шляху 20мл.

  1. Закріплення знань

Робота з підручником.

Поширеність води у природі ст 142. Самостійно опрацьовуємо . Питання-відповіді з  прочитаного.

Формування емоційно-оцінного ставлення до води.

Чому потрібно економно використовувати воду? Поміркуйте, що ви можете зробити для збереження та економії води.

  • Якщо помітили, що вдома або в школі протікає кран, повідомте про це дорослих.
  • Мийте овочі і фрукти у мисці, а не під відкритим краном.
  • Мийте посуд у раковині, наповненій водою, а не під відкритим краном.
  • Закривайте воду, коли чистите зуби. Закриваючи кран під час чищення зубів, ви заощаджуєте до 9 літрів води.
  • Поливайте клумби і сади зранку та ввечері, випаровування набагато менше, ніж удень.
  • Збирайте дощову воду для поливу саду, городу або клумби.

   Води ми витрачаємо багато. Тому люди намагаються придумати, як заощадити воду.

   Вода тече з крану швидше, ніж ви встигаєте її використовувати повністю. За хвилину з відкритого крану витікає 12-20 л безцінної прісної води! Адже економія води – це всього лише справа звички: закривайте кран, поки ви чистите зуби або користуйтеся склянкою для полоскання рота. Мийте посуд не під поточним струменем води, а в раковині, закривши отвір пробкою. А головне – не забувайте закривати воду!

   Три простих правила – і за рік ви можете заощадити ціле озеро діаметром 200 м і завглибшки 2 м. окрім цього, ви також економите хімікати, що використовують для ощичення води, та енергію, що використовують для її нагрівання і перекачування.

  1. Підведення підсумків
  1. Що я нового дізнався про воду?
  2. Що мені найбільше запам’яталося?
  3. Чому потрібно стежити за якістю природної води?
  4. Як треба економити воду?
  1. Повідомлення домашнього завдання
  1. Параграф 25.
  2. Підготувати коротеньке повідомлення «Вода у моїй домівці»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку