Фізичні тіла конспект уроку з інтегрованого курсу " Пізнаємо природу"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 5 класу за підручником Біда Д.Д.,Гільберг Т.Г., Колісник Я.І. з теми : " ФІзичні тіла" допоможе в ігровій формі з'ясувати властивості фізичних тіл, небесних тіл, дізнатися про небезпечні речовини , про ВНР ВНП.
Перегляд файлу

Дата ______________ Урок №7

Тема уроку:                   Фізичні тіла.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям “тіла”, “речовини”,”суміші”,з яких речовин складаються тіла, навчити розрізняти прості речовини і суміші, знати маркування небезпечних хімічних речовин, розвивати самостійне і критичне мислення, навички роботи з роздатковим матеріалом, в групах,вміння аналізувати і порівнювати, формувати здоров’язберігаючі компетентності при вивченні небезпечних хімічних речовин, формувати навички правил техніки безпеки при виявленні таких речовин.

Обладнання і матеріали: підручник,презентація,картки тіл живої і неживої природи,відео про ВНП і ВНР, стікери, робочі зошити.

Базові поняття і терміни:тіла живої і неживої природи, речовини, небесні тіла, небезпечні хімічні речовини і предмети,чисті речовини і суміші.

Методи навчання: інтерактивні,проблемні.пошукові,творчі,пояснювально ілюстративні.

Хід уроку. І. Організація учнів до уроку.

Коло вітань.

Доброго ранку ( дня). Всім позитиву,успіхів, гарного настрою.

Вправа ,,Незвичайна скринька”

Учні дістають картки із зображенням тіл живої і неживої природи, кріплять до магнітної дошки. Хто правильно прикріпив, отримує смайлик.

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності.

Прийом ,,Асоціативний кущ”

image

Загадки про небесні тіла для дітей

*                * *Іскри небо пропалюють, А до нас не долітають.

(Метеорити)

*                * *

Виблискуючи величезним хвостом у темряві,

Лине серед яскравих зірок у порожнечі,

Вона не зірка, і не планета,

Загадка Всесвіту це…

(Комета)

*                * *

Найбільша зірка за віконцем.

Що це? Звичайно ж, …

(Сонце)

*                * *

Бігають кругом сонечка

Шість синочків і дві донечки,

Пройдуть дні і роки, Але не зустрінуться вони.

(Планети)

*                * *

У космосі крізь товщу років Крижаний летить об’єкт.

Його хвіст – смужка світла,

А звуть об’єкт …

(Комета)

*                * *

Обганяючи ніч і день, кругом землі біжить олень.

Зачіпаючи зірки рогом, в небі вибрав він дорогу.

Чути стукіт його копит, він Всесвіту слідопит.

(Супутник)

*                * *

Розсипалося вночі зерно, А вранці немає нічого.

(Зірки)

*                * *

По темному небі розсипаний горошок

Кольорової карамелі з цукрової крихти,

І тільки тоді, коли ранок настане, Вся карамель та раптово розтане.

(Зірки)

*                * *

Чудо-птах – червоний хвіст

Прилетіла в зграю зірок.

(Ракета)

*                * *

У телескоп скоріше гляньте Він гуляє по орбіті. Він там начальник над усіма, Більше всіх інших планет.

В нашій сонячній системі

Нікого більшого за нього нема.

(Юпітер)

*                * *

Планета блакитна,

Кохана, рідна,

Вона твоя, вона моя,

А називається …

(Земля)

Тільки Сонце і Місяць У небі яскравіші, ніж вона.

Та й гарячої планети

У Сонячній системі нема.

(Венера)

*                * *

Без рук, без ніг, тільки з рогами.

А ходить він під небесами.

(Місяць)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Тіла складаються з речовин. Серед речовин є небезпечні для здоров’я.

Дуже багато речовин є в цигарках.

image

Переглянемо відео про шкідливість паління.

Негативний вплив куріння на здоров'я людини

Дуже часто в повсякденному житті ми використовуємо багато речовин. Деякі з них є небезпечними. Тому їх маркують в залежності від властивостей.

Небезпечні хімічні речовини мають маркування.

image

Переглянемо відео про небезпеку, про яку ми не підозрюємо.

Небезпечний побут

ІV. Повідомлення теми  та мети уроку.

Отже тема нашого уроку ,, Тіла та речовини”

Мета уроку : ,,Поглибити знання про тіла живої і неживої природи, небесні тіла, вміти відрізняти прості речовини від сумішей, дотримуватися правил техніки безпеки в разі виявлення ВНП.

Завдання уроку .

-         Навчитися розрізняти тіла живої і неживої природи, прості речовини від сумішей.

-         Знати про небесні тіла, шкідливі хімічні речовини.

-         Знати і дотримуватись правил техніки безпеки з ВНР і ВНП.

V.          Вивчення нового матеріалу. Прийом ,, Вилуч зайве”

image

Камінь                                     Рись                               Лелека                             Гриб

Навколо нас багато тіл. Одні з них дихають, ростуть, рухаються. Інші можуть не рухатися, але все одно вони живі. Хто з ланцюжка не рухається, але є живим тілом?

Поясніть, будь ласка, чому і камінь, і гриб не рухаються, але гриб є живим тілом?

VI.      Закріплення нового матеріалу.

Чисті  речовини і суміші .

Після перегляду відео виконайте завдання.

Робота у таблиці. Заповніть таблицю.

Чисті  речовини

Суміші

 

 

Фізкультхвилинка.

Руханка – РАЗ ДВА ТРИ – Фізкультхвилинки й Дитячі Пісні – З Любов'ю до Дітей

VII.  Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Прийом  ,,Так чи ні”

-                     Всі живі тіла дихають, ростуть.

-                     Вода - це проста речовина.

-                     Дистильована вода - проста речовина.

-                     Чай - це проста речовина.

-                     Уламки каміння в горах - це небесні тіла. -     Земля - це планета, небесне тіло.

В наш час також важливо пам’ятати про правила техніки безпеки. Потрібно знати правила поводження з ВНП. Адже ми знаємо, що ВНП складаються з ВНР.

Правила поводження з вибухонебезпечними предметами VIIІ. Підсумки уроку.

Прийом  ,,Мікрофон”

Передаючи мікрофон однокласнику діти діляться враженнями від уроку.

pdf
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку