Фізичні й хімічні явища

Про матеріал
повторити й поглибити знання про явища, на¬вчити розрізняти фізичні, хі-мічні, біологічні, соціальні та інші явища, пояснити поняття «хімічна реакція», з'ясувати ознаки хімічних реакцій і умо¬ви їх протікання; розвивати в учнів уміння застосо¬вувати набуті знання під час виконання завдань; сформувати вміння спостерігати й фіксувати результати дослідів. формування наукового світогляду та любові до предмету.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель хімії Кроча Людмила Іванівна

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: повторити й поглибити знання про явища, навчити розрізняти фізичні, хімічні, біологічні, соціальні та інші явища, пояснити поняття «хімічна реакція», з'ясувати ознаки хімічних реакцій і умови їх протікання; Розвиваюча: розвивати в учнів уміння застосовувати набуті знання під час виконання завдань; сформувати вміння спостерігати й фіксувати результати дослідів. Виховна: формування наукового світогляду та любові до предмету.

Номер слайду 3

Актуалізація знань Прийом «Хімічна розминка» 1. Давайте перевіримо чи вмієте ви читати хімічні формули? AICl3 ZnS Na2O H2O Fe2O3 ZnSO4 FeCI3 KNO3 Zn(OH)2

Номер слайду 4

2. Складіть формули за відомою валентністю. IV V III SO , PO , NH , III II VI BO , NiO , SO, II І ІІІ CuO , NaO, Al O.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності Мозковий штурм Здогадайтеся, про що йдеться. Хоч сам не біжить, а стояти не велить. Червоне коромисло через ріку повисло. Доки батько народився, син по світу находився. Сидить дід за подушками і стріляє галушками. Живе — лежить, помре —побіжить. Що без леза та без зуба розтина міцного дуба? Червоний гість дерево їсть. Як називаються процеси, що відбуваються в природі?

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Явища – це зміни, що відбуваються з тілами. Асоціація «Квітка»

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

це явища, при яких не утворюються нові речовини, а змінюються агрегатний стан, розміри і форма тіла та положення тіл одне відносно одного.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

це явища, які супроводжуються перетворенням речовин на інші

Номер слайду 12

це хімічне явище, що супроводжується виділенням тепла і світла

Номер слайду 13

подібне до горіння, однак у ньому виділяється лише тепло

Номер слайду 14

Ознаки хімічних реакцій виділення газу зміна запаху виділення світла зміна кольору випадення або розчинення осаду виділення або поглинання теплоти

Номер слайду 15

Хімічні реакції та умови їх виконання вихідні продукти речовини реакції (реагенти)

Номер слайду 16

Закріплення знань Робота в групах Група І Учень, називаючи хімічні явища, перелічив: Група II Учень, називаючи фізичні явища, перелічив: а) одержання цукрової пудри з цукру-піску; б) танення льоду; в) утворення зеленого нальоту на поверхні мідного виробу; г) плавлення сірки; ґ) прокисання молока. д) гниття деревини; е) плавлення скла; є) горіння свічки; з) іржавіння заліза; ж) плавлення сірки.

Номер слайду 17

Завдання а) Я думаю, що розповсюдження запахів парфумів належить до... явищ, тому що... . б) Я вважаю, що горіння бензину належить до...явищ, тому що... . в) Я думаю, що горіння дров належить до... явищ, тому що... . г) Я вважаю, що процес випаровування води з роз­чину солі є... явищем, тому що... .

Номер слайду 18

Утворення сніжинок Протухання яйця Випадання дощу Фільтрування Прокисання яблучного соку Плавлення цукру Кування заліза Іржавіння заліза Утворення хмар Виграшний шлях хімічні явища

Номер слайду 19

V. Підбиття підсумків, оцінювання результатів . Метод «МІКРОФОН» 1. Що нового ви дізналися на уроці? 2. Яких навичок набули? 3. Що сподобалося на уроці? 4. Що викликало певні труднощі?

Номер слайду 20

Домашнє завдання 1. Прочитати параграф підручника та відповісти на запитання до нього. 2. «Допоможи товаришу». Повернувшись з уроку хімії, учень подумав: «Як же багато навколо нас хімічних явищ! Наприклад, мама «гасить» соду оцтом, на цвяхах у гаражі утво­рюється іржа, з'являється гіркота у вершковому маслі, у кімнаті чути запах маминих парфумів». Чи правильні висновки зробив учень? 3. «Домашній експеримент». Проведіть вдома такі спостереження: запаліть сірник; зваріть яйце; відріжте шматок яблука і простежте за змінами через 1 год; відкрийте пляшку мінеральної води. За якими ознаками ці явища можуть належати до хімічних реакцій?

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Список використаної літератури Гільберг Т.Г., Крячко І.П., Сак Т.В., Бєскова Н.В., Фіцайло С.С. Програма Природознавство 5 клас для загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.06.2012 р. № 664 “Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня”) Коршевнюк Т.В., Баштовий В.І., за заг. ред. Ярошенко О.Г. Природознавство: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2013. – 256 с. (книга трьох авторів). Григорович О.В., Гостинникова О.М., Трушина А.В. Хімія. 7 клас: Розширене календарне планування уроків. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2007. – 96 с. (книга трьох авторів). Хімія. 7—11 клас: Програма для загальноосвітніх навчальних закла­дів (нова программа 12-річної школи).— К.; Ірпінь: Перун, 2006. Інтерактивне навчання на уроках хімії / Упоряд. Г.Мальченко, О.Каретникова. – К.: Ред. загальнопед. газ., 2004. – 128 с. – (Б-ка «Шкільний світ»). Інтернет-ресурси.

ppt
Додав(-ла)
Кроча Людмила
Додано
5 березня 2021
Переглядів
1672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку