Фізичний диктант
Щоб більш повно і об’єктивно судити про знання учнями навчального матеріалу тієї чи іншої теми курсу фізики, я практикую в кінці вивчення кожної теми проведення фізичного диктанту. На це потрібно 7-10 хвилин.
Текст диктанту являє собою перелік питань, відповіді на які можуть бути записані учнями коротко у вигляді умовних позначень яких – небудь фізичних величин, одиниць їх виміру, фізичних формул, коротких відповідей і так далі.
Текст читаю в такому темпі, щоб учні не мали можливості списувати один одного, поговорити між собою. Учні сидить за столом по одному. Якщо хтось не встиг відповісти на питання, то він залишає для запису цієї відповіді вільне місце і продовжує працювати разом з усім класом. При контрольному читанні мною всього диктанту він зможе заповнити пропущені відповіді.
Привожу приклад фізичного диктанту на тему « Теплові явища" (8клас)
а) питома теплоємкості речовин;
б) кількість теплоти;
в) теплота згоряння палива;
г) температура тіла;
д) теплота плавлення;
ж) питома теплота пароутворення і конденсації.
2. Записати формули для обрахунку кількості теплоти для процесів:
a) нагрівання - охолодження;
6) плавлення – кристалізація;
в) випаровування – конденсація;
г) згоряння палива
3. Виділиться чи поглинеться теплота при:
a) нагріванні ;
б)конденсації;
в)плавленні;
г)охолодженні.
4. Як зміниться внутрішня енергія тіла при:
a) кристалізації;
б) нагріванні;
в) плавленні;
г) конденсації.
5. Чи зміниться температура тіла при:
а) нагріванні;
б) плавленні
6. Що таке теплова теплова машина?
7. Що необхідно для роботи теплової машини?
Форма запису учнями відповідей:
1. а) С, Дж/кг*с;
б) Q, Дж;
в) q, Дж/кг;
г) t, с;
д) L, Дж/кг;
ж) r, Дж/кг
2. а) Q=сm(t2-t1), Q=сm(t1-t2);
б) Q=Lm;
в) Q=rm;
г) Q=qm
3. а) поглинеться;
б) виділиться;
в) поглинеться;
г) виділиться
4. а) зменшиться;
б) збільшиться;
в) збільшиться;
г) зменшиться
5. а) так;
б) ні.