Фізкультхвилинка – необхідна складова уроку

Про матеріал
результат успішного навчання значною мірою залежить від працездатності здобувача освіти, адже засвоєння навчального матеріалу відбувається тільки в той період часу, коли дитина має «робочий» тонус і може уважно слухати, запам’ятовувати, обдумувати та відтворювати почуте. А цього можна досягти в освітньому процесі, якщо вчитель кожні 20 хв проводитиме фізкультхвилинку.
Перегляд файлу

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА – НЕОБХІДНА СКЛАДОВА УРОКУ

 

Під час уроку поступово збільшується ступінь втоми здобувачів освіти, знижується їх працездатність. Першими ознаками цих змін є втрата уваги, відволікання від освітнього процесу, збільшення кількості помилок. З точки зору фізіології активне сприймання  під час уроку триває 15-20 хвилин, після чого виникає захисне гальмування мозкової активності, що призводить до послаблення уваги дітей. Фізичні вправи викликають збудження ділянок кори головного мозку, що сприяє короткочасному відпочинку і  увага здобувачів освіти значно підвищується.

Саме тому слід впроваджувати на кожному уроці фізкультхвилинки, під час яких нормалізується увага, відновлюються сили, виникають відчуття бадьорості, підвищуються працездатність. Комплекс вправ повинен бути різноманітним та сприяюти випрямленню хребта. Вправи для рук корисно поєднувати з іншими вправами, які мають дещо знижувати фізичне навантаження та сприяти активації мислення внаслідок поліпшення координації рухів. Вони повинні бути не лише рухливими, а й цікавими і різноманітними (потрібно добирати різнохарактерні твори, контрастні за ладом, темпом, динамічними відтінками). Фізичні вправи у музичному супроводі з елементами хореографії, нескладних пісень учні завжди виконують із задоволенням.

Для молодших школярів доцільно робити фізкультпаузу між 15-20 хвилинами уроку, тривалість проведення – 2-3 хвилини. Під час проведення фізкультпауз учні можуть сидіти за партами або стояти біля них.

Фізкультхвилинки розв’язують наступні завдання:

- повернення втомленому учневі працездатності
- позбавлення м’язового та розумового напруження;
- попередження порушення постави;

-активізація уваги до сприйняття матеріалу.

 

Рекомендації для вчителя:

Вчитель повинен володіти культурою рухів та образно демонструвати вправи, вміти поєднувати рухи з музичним супроводом, знати зміст та по черговість рухів, враховувати доцільність і користь вправ.

 Фізкультхвилинки можна класифікувати наступним чином:

1.Фізкультхвилинки для очей. Проблема погіршення зору у динаміці освітнього процесу не є новою. Серед чинників, які впливають на стан зору, 21% складають фактори внутрішнього шкільного середовища. Як зазначають дитячі офтальмологи - зорову патологію найчастіше отримують найбільш працьовиті здобувачі освіти. Тому варто приділити особливої уваги та застосувати вправи для зняття напруги очей. Бо ефективність засобів щодо збереження зору дітей залежить не тільки від лікарів, а й від вчителів. Під час уроку буде доцільним включати наступні вправи: переключати фокус зору, дивитися хоча б 2 хвилини у далину, потім треба заплющити очі на 1-2 хвилини, дати їм відпочити. Ця проста вправа знімає втому, тимчасово розслаблює м’язи очей. Бажано кожній вправі надавати характеру гри.

2.Фізкультхвилинки для рук, для кистей рук. Такі вправи повинні включати рухи руками, кругові рухи кисті рук, почергові рухи обох рук. Влучною стане Гра «Заборонений рух». Пальчикова гімнастика – дуже гарний засіб відпочинку після письмових вправ, особливо у молодшому шкільному віці. Гра з пальцями – це інсценівка будь-яких римованих історій чи казок за допомогою пальців та долонь. Ця гра нібито відображає реалії навколишнього світу – речі, тварин, людей, їхню діяльність, явища природи. Під час пальчикової гри діти повторюють рухи за вчителем і тим самим активізують моторику рук.

3.Фізкультхвилинки для ніг, завданням яких є розаиток творчої активності, зняття напруги і втоми ніг: крокування, стрибки, прості хореографічні рухи.

4. Загальна розминка, завданням якої є зняття загальної втоми здобувача освіти. Найкращим рішенням є комплексна хореографічна музична композиція.

Отже, результат успішного навчання значною мірою залежить від працездатності здобувача освіти , адже засвоєння навчального матеріалу відбувається тільки в той період часу, коли дитина має «робочий» тонус і може уважно слухати, запам’ятовувати, обдумувати та відтворювати почуте.

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку