Виховний захід "Хочеш знайти друга — сам стань другом".

Про матеріал
Виховний захід у 2 класі на тему дружби, дружніх стосунків у класі. Данний матеріал до уваги класних керівників 1-4 класів для позаурочної та позакласної роботи з дітьми.
Перегляд файлу

Виховна година

«Хочеш знайти друга — сам стань другом»

Навчальна мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів, сформулювати поняття «дружба», збагатити знання учнів прислів’ями та приказками про дружбу;

Виховна мета: виховувати ціннісне ставлення особистості до себе і до людей;

Розвивальна мета: розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, творчі здібності.

Обладнання:мультимедійна презентація,мікрофон.

Хід виховної години

  I.        Організація класу

(На дошці написано тему виховного заходу і епіграф до теми)

Хто не шукає дружби з ближнім,

Той сам собі заклятий ворог.

Шота Руставелі

  II.    Основна частина

-Діти, сьогодні у нас дуже цікава і серйозна тема виховного заходу. А про що будемо говорити, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте кросворд.

1. Розгадування кросворду.

1.Хазяїн лісовий просипається весною, спить в хатинці льодяній.

2.Однією ручкою всіх зустрічає, а другою проводжає.

3.В лісі біля пенька зранку метушня, кипить робота.

4.З неба зірочкою, а в долоню – водою.

5.Стоїть Антошка на одній нозі.

6.З гарячого колодязя через ніс вода ллється.

Ведмідь  Двері  Мурашка  Сніжинка  Гриб  чайник

- Діти, яке слово ми одержали із виділених букв?

-Так, тема нашого виховного заходу про дружбу.

– Діти, скажіть, чи є серед вас двоє однакових хлопчиків чи дівчаток?

– А у школі чи є хтось, щоб був вашою точною копією?

- Так от, вчені довели, що на всій Землі, де проживає понад 6 мільярдів осіб, немає жодної пари людей, які були б точною копією один одного. Уявляєте? Серед більше як 6 млрд. населення кожен із нас – єдиний у своїй неповторності на всій Земній кулі. А давайте зараз з’ясуємо, наскільки ви схожі чи різні. Адже ви ровесники, навчаєтесь разом в одній школі, можливо, й бажання та захоплення у вас однакові. Отож почнемо.

2. Гра «Однакові чи різні»

- Плесніть у долоні ті, хто любить співати.

- Тихенько тупніть ногою ті, у кого карі очі.

- Піднесіть руку ті, хто любить морозиво.

- А тепер хай нявкне той, хто вважає себе веселим.

- Похитайте головою ті, хто любить танцювати.

 

Ну то що, однакові ви чи різні? Деякі бажання та захоплення у вас збігаються, але все ж таки ви різні. Кожна людина відрізняється від іншої своїм характером, звичками, мріями і бажаннями, навіть зовнішнім виглядом, і багато чим іншим.

3. Криголам «Коло дружби»

– Зараз ми з вами утворимо міцне коло дружби. Для цього треба простягнути руку сусідові зі словами «Я даю руку …»

4. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

– Діти, а з ким можна дружити? (сусідом, дідусем, однокласником, мамою, братом…)

-А чому люди завжди шукають собі друзів? (веселіше, легше працювати, цікаво відпочивати, друг підтримає в складну хвилину і допоможе в навчанні)

– Якими ми повинні бути, щоб з нами хотіли дружити?

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

Відповіді дітей.

-Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.

-Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.

- Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.

-У кого з вас є справжній друг? Чудово !

-Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки.

5. Перегляд мультфільму «Справжній друг»

-Щоб нам мандрівка наша була веселою, проведемо розминку.

6. Гра-розминка «Це мій справжній друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Промовляєм хором враз:

«Це мій справжній друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

 і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

*Рано – вранці хто піднявся?

*А хто сонечку всміхався?

*Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

*Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

*Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

* Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

*А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

*Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

- Відповіли ви чудово,

Вирушаємо в дорогу.

-Та ,погляньте, перед нами закриті ворота у країну дружби.

По секрету вам скажу,кожен замок відкриється, якщо ми підберемо правильний ключик. Ключик- це слово, яке характеризує справжнього друга.

7. Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Діти називають якості характеру, ключики відкривають замки.

(Доброзичливий,чемний,толерантний,стриманий,добрий,чесний,вірний, справедливий,надійний, сміливий)

-Ми виконали завдання.

Двері у країну Дружби відкриваються.

У цій країні жителі вміють дружити. Здогадайтеся, хто ще живе у країні Дружби?

8. Технологія  «Незакінчені речення»  «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Срібляста рибка та …………(жабка)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

-З ким поведешся, того й наберешся — каже народна мудрість. А одна з притч застерігає: «Той, хто спілкується з мудрими, буде мудрим, а хто товаришує з дурними, подурнішає». Важливо знати, що є правильним, а що ні, розрізняти хороше і погане. Добро — все те, що продовжує життя, зло — все те, що вкорочує віку. Так говорив геніальний німецький філософ Фрідріх Ніцше.

9. Перегляд мультфільму «Не треба ображати друзів»

10. Гра   «Референдум дружби»

У країні Дружби існують свої закони,яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби.  Але що це? Хтось підклав зайві сторінки у Конституцію. Наше завдання- визначити, які сторінки зайві. Будемо голосувати оплесками.

11. Прийом «Лови помилку»

Закони

*Один за всіх,і всі за одного.

*Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

*Розділи з другом і радість, і смуток.

*Підтримай друга у біді.

*Свого друга ображай,обзивай та кусай.

*Бережи друга , не ображай,не обзивай його.

*Поступайтеся один одному.

*Будь з другом чесним та відвертим.

-Всі ви дітки молодці!Ми прийняли справжній закон у країні Дружби.

12. Поетична хвилинка.

-У країні Дружби є місто Поетичне.

Тут нас зустрічають наші учні, які знають вірші про дружбу.

1 учень

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

2учень 

Дружать хлопчики й дівчатка.

В лісі дружать всі звірятка.

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

3учень.

Дружать стежки й дороги.

Колоски дружать у полі.

Пташенята у гнізді,

Дружать риби у воді.

4учень

 Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

5учень.

І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

6 учень

Я признаюсь вам відверто,

Що боюся злющих псів.

Тільки раз на мого друга

Пес кудлатий налетів.

Мав він зуби, як у вовка

Знай підстрибує, гаса.

Та не думаючи довго,

Кинувсь я на того пса.

 Його вдарив раз і в друге

Не боявся я тоді.

Бо хіба ж покинеш друга,

Якщо друг твій у біді!

7-й учень.

 Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.

13. Музична пауза.

-Із міста Поетичного ми мандруємо і містечко Пісенне.

Пісня нас усіх єднає,

Ми про дружбу заспіваєм.

Виконання «Пісні про дружбу»

14. Гра «Склади прислів’я»

 Робота у групах

Об’єднуємо  прислів’я  на хмаринках

Немає друга-шукай, а знайдеш- тримай.

Дерево міцне корінням, а людина-друзями.

Старий друг краще нових двох.

15. Гра «Прислів’я»

 Людина без друзів - що дерево без коріння.

Друзі пізнаються в біді.

Не той друг, хто медком маже, а той, хто правду в вічі скаже.

Не май сто рублів, а май сто друзів.

Гора з горою не сходиться, а людина з людиною зійдеться.

Для одного пироги, для ворога кулаки.

Один за всіх і всі за одного.

Дружба - як скло, розіб'ється - не складеш.

Без друга в житті туго.

Один за одного стій - і виграєш бій.

Дружбу пам'ятай, а зло забувай.

16.Гра «Правда навпаки»

Перед вами незвичайні вислови. Щоб перетворити їх на приказки та прислів'я, учні мають дібрати до кожного слово з протилежним змістом.

1. Ворога ховай, а заховаєш — покинь. (Друга шукай, а знайдеш—бережи.)

2. Вороги забуваються у радості. (Друзі пізнаються у біді.)

3. Новий ворог гірший за двох старих. (Старий друг кращий за двох нових.)

4. Не скажу тобі, хто мій ворог,— ти не скажеш, хто я. (Скажи мені, хто твій друг, — я скажу, хто ти.)

17. Вправа «Ураган»

– Ураган закручує тих,у кого довге волосся;

– …………….. хто добрий;

– ……………., хто жадібний;

– …………….., у кого багато іграшок;

– ………………., у кого є друг хлопчик,

– ………………, у кого друг – дівчинка;

– ………………., у кого немає друзів.

18. Поетична хвилинка « Хіба це клас?»

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і звезли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата б’ються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

19. Перегляд мультфільму «Образливі слова»

-Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.

-Товариськість, дружба — важливі показники вихованості учнів. Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу легко можна зруйнувати грубими, недоречними жартами.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

20.  Робота в групах «Складання Конституції дружби».

До складання законів дружби запрошуються всі бажаючі. Завдання — за дві хвилини придумати якнайбільше добрих законів дружби, за якими мають жити люди. Найважливіші закони записують на дошці. Орієнтовний список законів:

— завжди прислухатися одне до одного;

— не брехати одне одному;

— не кривдити та не обзивати одне одного;

— завжди підтримувати одне одного;

— не залишати одне одного в біді;

— завжди чинити по справедливості;

— завжди поступатися одне одному;

— допомагати одне одному.

21. Вправа «Місток дружби»

Учитель просить дітей за бажанням утворити пари, придумати і показати місток (за допомогою рук, ніг, тулуба). Потім побудувати місток утрьох, учотирьох і т. д. вправа Закінчується тим, що всі беруться за руки, роблять коло і піднімають руки вгору, зображуючи «Місток дружби».

22. Поради для тих, хто хоче мати справжніх друзів.

1. Частіше всміхайтеся, ви маєте зустрічати людей з радістю, якщо хочете, щоб і вони раділи зустрічі з вами.

 2. Пам'ятайте, що кожна людина вважає своє ім'я найкращим. Тому під час розмови частіше називайте ім'я співрозмовника.

 3. Умійте уважно слухати співрозмовника, заохочуйте його говорити про себе.

 4. Прагніть дати людині можливість відчути її неповторність. Робіть це щиро.

 5. Розпочинайте розмову на тему, що цікавить вашого співрозмовника.

 6. Кажіть компліменти.

 7. Ставтесь з розумінням до його думок і мрій.

 8. Робіть маленькі свята, вручайте подарунки.

ІІІ. Підсумок.

1. Рефлексія. Криголам «Рух по колу»(показаний рух передається по колу)

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

2. Криголам «Віночок побажань»

3.Психоформула «1, 2,3 – ми молодці» (тримаючись за руки)

 

 

Підготувала

вчитель поч.. класів

Серго С.П.

doc
Додав(-ла)
Серго Світлана
Додано
2 січня
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку